Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zásilku z e-shopu nepřevzala, obchodník ale trvá na zaplacení

V předvánočním období se internetoví prodejci doslova předhánějí ve svých nabídkách. Výhodné a ještě výhodnější ceny, slevy, nejrůznější dárky či doprava zdarma. Může se ale stát, že si nákupem v e-shopu zkomplikujete život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i26l22e50n97a 45N69o87v88a72n79s86k55a 4872377809479

Kupuji si jen to, na co si sáhnu, a hned se zaplacením odnesu.

16.12.2016 13:27

P54e38t45r 55J26a65n10d63a 9363897464901

Chápu to. Moji rodiče už na ty novoty taky nejsou.

17.12.2016 21:17

J81a79n 23H76r26u41z50a 8374328919977

5. Nikdy neplatím kartou předem. Raději zaplatím pár desetikorun za dobírku, nebo vyzvednu na uložence a mám jistotu, že zboží dorazí. A pokud si to rozmyslím a nezaplatím nic se neděje. Pochybuji, že by se e-shop soudil za dodávku v hodnotě stokorun.

16.12.2016 13:10

J90a81n 75H64r70u81z84a 8344418189927

Tím nechci říct, že si zboží objednám a pak nepřevezmu. To může udělat jen trotl pokud e-schop dodrží avizovanou dodací lhůtu nebo se alespoń pokusí dohodnout na pozdějším dodání, když mu to neklapne.

16.12.2016 13:23

L44u60k96á10š 49Š59m22a86h71e55l 2327964172924

Považuji za naprosto zbytečné připlácet si "pár desetikorun" za dobírku na každé zásilce, leda tak maximálně pokud to není z nějakého renomovaného eshopu.

17.12.2016 18:28

A65n20t39o55n86í53n 25N62o39v53á72k 7491117380817

Taky používám dobírku kde to jde, velmi to usnadňuje odstoupení pokud prodejce či dopravce nedodrží termín, zásilka přijde poškozená apod.

28.12.2016 14:39

J50a64n 15C82o87n44s62t78a25n91t90i24n 1442291523680

klasika, hlavně se podívejte do srovnávače cen. ;-D ano, dělám to, ale jen proto, abych zjistil, jestli cena v RENOMOVANÉM eshopu není větší o moc, než v nějakém pidishopu s obskurním designem stránek a sídlem ve sklepě. v překladu: když je to v ověřeném a vyzkoušeném velkém eshopu dražší jen o 100 - 200 Kč, vždycky to raději koupím tam, mám to za dva dny v ruce a bez jakýchkoliv strachů a komplikací. paní z příběhu teď zjistí, že za ušetřených pár korun stráví týdny vyřizování a pak platí klasické: čas jsou peníze.

16.12.2016 10:03

M84a68r71t15i70n 55V77o54j64á77č81e30k 9523367981586

ale to je asi blbost ,tak snad když už paní komunikovala s eshopem tak snad mohla napsat ,že odstupuje od smlouvy a objednávku zrušit ,jestli to nechala dojít tak blbě ,že si i po xměsících nechala zboží poslat a pak jen nepřevzala -je její chyba

16.12.2016 10:02
Foto

E83v14a 31H89r27a23d28e57c12k40á 8233634945383

To by s odstoupením od smlouvy musela druhá strana souhlasit, nelze to udělal jednostranně. A eshop s tím asi nesouhlasil.

16.12.2016 10:46

J79a42n 86H84r87u79z38a 8324218939867

Odstoupení od smlouvy je jednostranný akt. To co máte na mysli je dohoda o ukončení smlouvy. Právo zákazníka je nekoupit a je srdečně jedno jestli u pultu, v hypersuper nebo na netu.

16.12.2016 13:13
Foto

E59v28a 20H62r42a35d87e91c42k40á 8403974615503

Mezi prodávajícím a kupujícím vznikla kupní smlouva na dálku. Pokud by šla jednostranně zrušit, tak by asi o tom nebyl celý tento článek. ;-)

16.12.2016 16:26

J71a50k23u13b 40H41á24j58e35k 8970487426679

Odstoupit od smlouvy můžete do 14 dnů od převzetí. Je to jednostranný akt. Toto právo spotřebitele je zakotveno v zákoně a každý prodejce (při nákupu zboží prostředky dálkové komunikace) jej musí respektovat. V tomto případě je problém v tom, že se jednalo o pofiderní e-shop a paní si nepřečetla jeho obchodní podmínky, resp. dodací podmínky. Kdyby zboží normálně převzala a pak vrátila do 14 dnů, nic by neplatila. Tím že provedla nákup, uzavřela obchodní smlouvu, z níž většinou vyplývá prodejci povinnost zboží doručit a kupujícímu povinnost zboží zaplatit a převzít, což paní neudělala.

17.12.2016 0:39
Foto

E48v28a 29H60r92a36d13e66c93k18á 8943684145353

Ano, přesně tak. R^

17.12.2016 9:16

M70a62r96e48k 44M34a43l26ý 1392258291800

A nestačí to převzít a pak obratem poslat zpátky? Přesně dle zákona. Ale chápu, že pani se bojí, že ji eshop nevrátí peníze, tak to řeší takto...

16.12.2016 11:36

M61a71r11i91u21s23z 10H67u49d72e23c79z47e70k 8580839761414

Já doporučuji kupovat v ověřených velkých e-shopech.

16.12.2016 9:41

L27a43d35i16s53l95a38v 58S14o17u33k32u88p 9137419227747

Pokud tam mají požadované zboží.

16.12.2016 12:16

A40n65t11o95n81í68n 46P85o97l49i27c11k73ý 9740592481967

Zkuste treba levneelektro.cz. To byl hodne velky a renovovany eshop. :-P

16.12.2016 19:33

M97a84r54i55u28s14z 63H61u19d91e43c27z83e19k 8480349951284

Na elektro existují jenom dva max tři e-shopy zbytek nestojí za zkoušku

16.12.2016 19:40

A28n74t44o44n73í88n 30P55o56l21i57c39k41ý 9730822901157

No, dnes už jej nezkusíte, ale v době fungování patřil snad ke trojce největších.

17.12.2016 12:10

J55i66r29k22a 60L47e44j72s76k12a 5671233396785

Co také porovnat kolik je podobných neseriózních e-shopů s porovnáním kolik zákazníků si zboží objedná a nepřevezme (a tím vytvoří zbytečné náklady dodavateli)?

16.12.2016 6:59

M75a77r56t40i72n 61V62o20j65á34č72e57k 9523147781596

podle mě je docela solidní počet lidí zvyklých si objednat stejné zboží u více obchodů a přijmou jen to co přijde první - je to hnusRv

16.12.2016 10:04

A69n43t92o13n91í67n 75P15o66l37i10c71k96ý 9850612411267

No jo, ale to by pak musel vzniknout zakon na ochranu obchodniku neb neprebirani zbozi je celkem rozsirena kratochvile.

16.12.2016 19:35

R42u80d61o84l42f 19P38r52o44c10h93á49z13k93a 3399939277414

Provozuji eshop a je to do 5%.

Problem je hlavne postovne. To mi nikdo nezaplati. Ale uz vim jak to resit, zacnu lidem posilat faktury.....

1.2.2017 12:51

T34o30m35á85š 18Š11v50a72g45e61r90a 2239790714403

To nějak nechápu, z těch mailů nebylo poznat, že odstupuje od smlouvy (jak by podle bodu 7 mělo stačit)???

16.12.2016 6:46

M40a20r33t26i74n 36V34o64j60á56č66e81k 9653637431696

podle mě to mailem vůbec nezrušila jen se dohadovala o ttermínu dodání a zrušení vůbec neřešila jen si myslela ,že to stačí nepřevzít

16.12.2016 10:05

J76a79k53u37b 21J90e55m71e60l43k69a 7739754618316

Nebo zaplatit a obratem poslat zpět ve 14 denní lhůtě a je klid a může se stavět třeba na hlavu.

16.12.2016 6:35

L30a32d18i72s83l16a76v 52S14o98u65k73u38p 9507299837197

Ano může, nemusí vrátit peníze. To se mi teď stalo. Zbývá jedině soud. Ale ne každý se bude soudit kvůli tisícovce.

16.12.2016 8:59

J11a90k23u43b 35J44e29m48e63l60k64a 7409664598876

Vrátit musí tak pak jedině COI.

16.12.2016 9:02

L98a35d46i59s57l90a58v 63S10o37u49k37u54p 9267269307417

ČOI člověku pomůže jen tím, že ho odkáže jinam, na občanskoprávní spor.

16.12.2016 9:27

J58a59k71u84b 47Š87p94r86i87n33g29e54r 9221212472

Ano, takhle mi taky pomohli...

16.12.2016 13:03

J48o77s74e13f 14P69o36l27á52č37e23k 8163856166737

taky az-europe? :-)

16.12.2016 9:31

L32a47d40i33s81l16a87v 12S60o46u50k71u68p 9677399187867

Ne, paruka.eu. Ale az-europe taky vypadají příšerně.

16.12.2016 13:24

P25e11t87r 76S51o23k25o71l 8322421297571

Řekl bych, že úplně stačí storno objednávky. :-P

16.12.2016 3:56

M34a81r19t79i24n 10V81o24j87á39č40e60k 9743237651636

před odesláním zboží by to mělo stačit si myslím

16.12.2016 10:06

J96a66r59o22m28í35r 89Š83t28o95h79a33n24s61l 5594739684542

A proc lidem neporadite tu nejjednodussi metodu? Pokud nepotvrdite svym e-mailem nebo telefonicky objednavku, ale pouze objednate a prijde vam potvrzeni o objednavce, jednoduse reknete, ze jste si nic neobjednali a je vyreseno. Vase jmeno a adresu (coz staci k objednani), zna kazdy kdo projde kolem vasi postovni schranky, takze to mohl objednat kdokoliv. Dokonce i kdyby to objednal clen rodiny na vase jmeno uz to je duvod k tomu, ze pujde o vami neobjednane zbozi a obchodnik ma smulu.

Mozna to neni uplne korektni, ale to lakadla na nizke ceny a 300,- za postovne a balne, nebo sleva z nerealne ceny take ne...

16.12.2016 3:13
Foto

J36a64c41h90y54m 66B57r93z98e85z70i37n12a 6389569612733

Přesně tak

16.12.2016 3:32

T64o82m16á38š 98Š90v35a61g27e29r57a 2109360794663

Ale ona to objednala a potvrdila.

16.12.2016 6:47

L91i30b86o11r 32M15o22u91č64k34a 1358147225902

presti si, prosim NOZ a podle nej se ridi i eshop. k objednavce doslo i bez potvrzeni... dokonce muze dojit k objednavce i pres telefon a tam taky neni zadne hmatatelne potvrzeni - a ze tech objednavek pres telefon je :-)

16.12.2016 8:52

T93o51m76á61š 86Š93v90a61g25e36r72a 2159390364463

Pokud jsem něco objednával přes eshop, tak snad vždy na konci bylo potvrzení objednávky, ne?

16.12.2016 10:01
Foto

E98v92a 72H16r14a44d80e51c55k39á 8673514895513

Radíte nesmysly, takto to fakt nefunguje. Já mám např. u všech objednávek IP adresu počítače, ze kterého byla objednávka vytvořena. ;-)

16.12.2016 9:25

J14a72k86u22b 69P33o77k79o47r48n84ý 7759396153597

tak to urcite, hlavne kdyz si to treba nekdo objedna z pracovniho pocitace a cela firma na venek (nekolik desitek pocitacu) vystupuje pod jednou I.P. ;-)

16.12.2016 10:19

J38a26k75u85b 54P64o40k62o97r18n55ý 7239106313317

a nesmysly neradi protoze:

Kupní smlouva, na jejímž základě je realizován prodej zboží prodávajícím kupujícímu, vzniká na základě závazného potvrzení objednávky.

Za závazné se považuje e-mailem nebo textovou zprávou, které je realizováno po předchozím odeslání elektronické objednávky (potvrzení o přijetí objednávky do systému není potvrzení objednávky). Kontakt nutný k potvrzení objednávky provádí prodávající.

;-)

16.12.2016 10:24
Foto

E28v51a 10H19r20a62d84e92c68k13á 8683284555333

Závazné potvrzení objednávky je myšleno ze strany prodávajícího, tzn. že uděláte objednávku, která se přijme. Až povrzovací mail o vyřizování je stvrzením kupní smlouvy. Ne že vám zákazník bude potvrzovat, že je ta objednávka fakt od něho. ;-)

16.12.2016 10:53
Foto

E30v38a 15H74r90a27d23e91c65k44á 8863724205883

Pane to na mě také zkoušela zákaznice, jak jí někdo zneužil mailovou adresu, telefon a i adresu domů. Po sdělení, že mám IP počítače (paní objednávala z práce) jen řekla: Aha, to jsem nevěděla... a náklady uhradila. Pokud jí dojde na mail, telefon potvrzení o objednávce a ona nereaguje, že to není její objednávka, tak si může vykládat co chce.

16.12.2016 10:50

J13a24k19u76b 58P25o30k42o74r29n93ý 7969526323177

asi nevedela co to IP vlastne znamena stejne jako vy :-)

16.12.2016 10:56

J81a85k45u84b 39P76o79k50o47r19n14ý 7189366853647

za co je to minus? pochopte, ze jestli pani objednavala z prace, tak jste IP adresu jejiho konkretniho pocitace urcite nemela, mela jste mozna IP adresu jejich firemniho serveru ;-D

16.12.2016 12:00

M32a46r51e94k 88M53a92l90ý 1692398131860

Mínus za nepochopení co je IP adresa :-)

16.12.2016 12:27

M62a84r80e93k 73M90a83l83ý 1582508871800

Normální seriozní eshop toto nehrotí. Prostě počítá s tím, že určité procento zákazníků si objedná a pak nevyzvedne a že jsou s tím nějaké náklady. To se prostě stát můžea nevidím důvod kvůli tomu si kazit pověst. Ale chápu, že různé "garážové" eshopy toto řešit musí, protože jsou s cenami hodně nízko a na tyto náklady neníprostor. proto radši koupím třeba v Alze a podobně, kde je to sice dražší, ale takovéto problémy tam nejsou.

16.12.2016 11:25

J21i33r73i 71J67o54n17á92š 2563209957561

takze vlastne predem uz pocitate s tim, ze si zbozi nevyzvednete.

16.12.2016 11:59

M54a56r42e62k 88M93a75l54ý 1362888261640

Ne, ale měl by s tím u určité části zákazníků počítat už eshop. Většinou objednávám v Alze a ano, už se stalo, že jsem zboží nevyzvedl (osobně, alza box) a nic se nestalo, objednávka byla stornována a pohoda. A s tou přepravou na alza box byl taky nějaký náklad, ale eshop s tím počítá, stane se, no...

16.12.2016 12:19





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.