Diskuse k článku

Reklamoval nabíječku k notebooku, servis mu schválně smazal všechna data

Když se Milanu Ceplechovi v záruční době porouchala nabíječka k notebooku, předpokládal, že vyřízení reklamace proběhne hladce. Prodávající nabíječku opraví nebo vymění za novou a on bude moci dál svůj počítač bez problémů používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i24c30h76a95e30l 84P78r59i38n92c 7305485840825

Mne by vážně zajímalo proč je nutné logovat se do systému, když je rozbitá nabíječka. Měl jsem na notebooku dokonce rozbitou základní desku a technik vše spravil i bez hesla a přístupu do systému.

0/0
25.1.2017 10:14
Foto

M76i20l77o97s37l77a90v 22D47i56v96i28š 1155386445691

Poučte mě prosím, jak mám zálohovat data z vybitého NTB, který kvůli nefunkční dobíječce nemouhu dobít , kde jeho otevřením ztrácím záruku a stejnou dobíječku nikdo v okolí nemá?

+1/0
22.1.2017 4:47

P29e94t33r 33B72i77e57l16i69k 9487444112531

zálohovat důležitá data pravidelně... např na externí disk...Postup servisu mohl být jiný, ale vlastník NTB z článku je pravděpodobně LAMA (nezálohuje si průběžně důležitá data a jediné úložiště kde ty data jsou, dá do servisu a pak se diví)... ;-D

0/−3
22.1.2017 13:14

M76i73c82h68a96e62l 42P74r32i84n94c 7695325170385

Lama je technik, co neumí opravit nabíječku bez přístupu do systému. Měli by ho okamžitě propustit, pokud nedokáže komunikovat s klientem a způsobuje škodu.

+2/0
25.1.2017 10:16

P48e33t66r 72M31a93x32a 8116522607589

Kdo chce, má data zálohovaná. Kdo nechce, potom se diví a hledá důvody, proč to nemohl udělat.

0/0
22.1.2017 16:05

O13n41d29r90e66j 38H55o21l93o79u33s 6456464400805

Nechapu, proc servis nebootoval z jineho disku, nebo treba CD/DVD.

Zakaznikova data by tak byla stale nedotcena.

Ale to je asi tak prace na 10min navic, tak proc se s tim zabyvat.

0/0
19.1.2017 0:20

B37o54h72u48m38i13l 54M49i76c31h25a77l 3375314825501

To ale nemusí jít, pokud má notebook TPM čip a ten je použitý pro ochranu - pak nelze ani zavést systém z jiného média (DVD, sítě) a bez hesla nejde ani použít systém z jiného disku.

Ovšem v takovém případě dost dobře ani nemůže servis data smazat, leda že by disk vytáhli a v jiném stroji přepsali.

0/0
19.1.2017 7:22

E81r26i45k 13L38e42v12i92n37s40k76ý 8941434683105

Kdyz budu u distributora reklamovat, ze mi doma nejde elektrina, budu k nemu muset odvezt i sporak a lednici, aby si overil, ze nevyhazuji pojistky? A muze mi pak sezrat salam z te lednice?

+6/−2
18.1.2017 14:05

R31o36m89a22n 93D56o78r22s30k10ý 1856794230458

Jeeee, vy jste tak vtipny.... Nevim co je na tom tak desne iritujícího, ze se tu všichni rozciluji, když chce technik videt i zarizeni, ke kteremu onen zdroj je. Nemusi ho to sice vůbec zajímat - vyzkousi zdroj - opravi, nebo vymeni, ale pokud by mu tam ten zdroj pristaval pravidelne, tak to asi uz nebude zdrojem ale zarizenim, takze nevidim důvod se rozčilovat nad tim, ze chce technik videt i to. A to s tou elektřinou byl pekny nesmysl.... vy nekam odvazite reklamovat elektrinu ??? A pokud Vas vezmu za slovo a budete si stěžovat, ze Vam nejde elektřina, tak prijde technik a skutecne vam zkontroluje i ty pojistky a promeri i zarizeni.

+1/−3
18.1.2017 16:41

J23a77r83o71m96í81r 62K29r93á76l 4980219694559

No, budiž. Ale k tomu nepotřebuje spouštět ten zákazníkův OS.

+1/0
18.1.2017 18:34

M10i71r77o53s42l62a24v 56H10e41r69a55n 6358467331

Je to nesmysl :-) sam mam vyzkouzeno ze je to casto nabijeckou! Pokud konektorem v zarizeni, neni problem do servisu dodatecne zaslat i pristroj. Nabijecka lze vyzkouset napr na jinem pristroji!

0/0
31.1.2017 8:51

M82a38r55t32i78n 91V27y97s21k71o71c27i67l 3162958455940

Spis se vam v dome na klic rozbije skrin a dodavatel bude trvat na predani domu jako celku, protokolarne, pekne na mesic, kdy ho ma ve sve moci a vy tam nesmite...

+2/0
18.1.2017 18:53

L44u19b66o30m37i18r 35O79n82d97e31r83k40a 4366365378822

A co tak mít rozdělený disk. Část systému a druhou záloha. Pokud mám citlivé data tak je uložím na část záloha a případě , že mi dojde ke zhroucená systému, tak systém v pohodě přeinstaluji bez ztráty dat. Jinak vždy vše ještě zálohuji na externí disk.

0/−1
18.1.2017 10:03

J70a93r69o65m47í75r 18K53r78á42l 4700899964879

Jak jsem pochopil z článku, zformátovali celý disk. Takže byste si nepomohl.

+4/0
18.1.2017 12:35

L92u44k34á59š 89O37m66á62č10k47a 5961974181286

Když zformátuje celý disk, tak je ti nějaké rozdělování na nic.

+2/0
18.1.2017 17:16

L76u37k40á44š 90O40m33á35č50k35a 5781714891216

Je ten člověk normální? Dát citlivá data do servisu a nemít zálohu?! Neskutečné.

+2/0
18.1.2017 8:13

J82a38r92o19m91í11r 42K89r94á12l 4750469554139

A je ten servis normální, když požaduje při reklamaci zdroje celý NB ?

+5/−5
18.1.2017 9:01

R41o68m27a50n 76D98o35r11s15k39ý 1556164560688

Ano, je to normalni. Ono nemůžete vedet, zda není problém v onom zarizeni. A na prodejne nejsem fakt blazen abych strkal rozbitou nabíječku do jinych zarizeni. Proste si koupil notas+adapter a ten nejde. Fajn, prineste oboje.

+1/−1
18.1.2017 16:49

J19a82r34o21m65í75r 50K27r19á14l 4880269274449

Rozhodně to v dobrém servisu normální není.

+1/0
18.1.2017 18:36

Z46d45e42n24ě92k 77P31e19r65u60t31k22a 4216575360866

Normální to rohodně není! Pokud někdo reklamuje nabíječku, není nejemenší důvod mu zabavovat přístroj (o zjevně úmyslném a zcela neopodstatněném požkození už snad ani nemá cenuu se bavit). Servis rozhodně může ověřit funkčnost nabíječky i jinak (například proměřením). Pokud se pak ukáže že je problém někde jinde může reklmaci zamítnout.

+1/0
19.1.2017 18:04

R78a46d94e84k 30M84á28č50a35l89a 2379890518186

...strkal rozbitou nabíječku...

Servis může ověřit funkčnost vadné nabíječky (například proměřením) ale zkoušet funkčnost ROZBITÉ nabíječky je nesmyslné.;-)

+1/0
20.1.2017 12:07

L45u87k82á18š 66O67m93á22č90k63a 5901874731686

Pokud sis nevšiml, tak reaguji na toho zákazníka, který svěřil servisu svá citlivá data, absolutně bez zálohy. Bez ohledu, co s tím servis dělá či nedělá.

0/0
18.1.2017 17:12

P59e44t62r 38H68á81j26e20k 2798316581259

je fakt normalni, ze davate nekomu cizimu pocitac se soukromymi daty do ruky? BEZ ZALOHY? ja vyndavam z notebooku disk, i kdyz mam notebook u obchodaku na parkovisti v aute....jednak nemam zalisovanou desku, ale thinkpad a SSDcko beztak nic nevazi. pravda,asi jsem moc paranoidni a navic mam dropbox na kriticky vyznamne veci....to je asi debilita toho pana a vic si nezaslouzi, ale to, ze technik udelal co udelal je dalsi level, to uz mi rozum nebere, tady se proste potkali dva....ne, proste lidi jsou obecne pitomy ....on fakt v pohode a klidu dal disk se smlouvama a ja nevim cim tajnym a cennym nezalohovanym nekomu na par tydnu z ruky aniz by to mel u sebe? fakt nekdo takovy existuje? proboha proc technik musel delat format a reinstal, to jestli bezi komp vidi tak jako tak....???? akorat mne rozcilujete temahle clankama o lidske blbosti, ktera je jak vidno skutence nekonecna

+4/0
17.1.2017 21:43

K59a23r73e67l 87S93l28a23v52í84k 4343384495685

Dát počítač do servisu a mít na HD jakákoliv data osobního charakteru může jen bezmozek.

+2/−2
17.1.2017 19:55

P29e83t33r 14F31i39r95e54k 3815744549737

Článek mě připadá vymyšlený. Nedovedu si představit, že servisák maže zákazníkovi data, když je vadný externí zdroj - je to absurdní, proč by to dělal - leda že by zešílel. Dělám na servise elektroniky a když zákazník reklamuje zdroj - řeším jenom zdroj, tedy jen to co reklamuje.

+3/−3
17.1.2017 19:15

J60a82n 35S29o77u12k85u18p 1514434976275

Mně při servisu nabíječky taktéž smazali disk, nicméně já s tím tak nějak počítal. ;-D

+3/0
17.1.2017 19:46

E94d13a 93D54r54á17b59e38k 7109282233957

no tak jistě, musí přece ověřit, že nabíječka s notebookem funguje, což se ověří pohledem na takovou tu ikonku baterie po přihlášení, že...:-)

0/0
18.1.2017 0:10

J35a56r27o36s85l62a68v 90K92a42d30l66e40c 5261649562351

Také se musí zkontrolovat zdali zákazník si to nepohnojil sám nějakým nejapným softwarem.

0/−1
18.1.2017 13:08

M63a60r76t49i34n 85V36y35s12k10o37c66i94l 3442608635220

A nedostačovalo by pro začátek použít takové to, co vyměňovači dílů neznají, tedy voltmetr?

+1/0
18.1.2017 18:52

R33a51d55i67m 80D65r80b39o35h12l69a73v 5861236903937

Uživatelé počítačů se dělí na ty, kteří zálohují, a na ty, kteří o data ještě nepřišli. Mít tisíce fotek a důležité dokumenty jen v jediné kopii, to je jako řídit auto se zavázanýma očima. Není pak otázka, jestli se něco stane, ale kdy k tomu dojde. No trochu drahá lekce pro pana.

To nicméně neomlouvá ten servis, který měl spravit nebo vyměnit jenom adaptér a na data nešahat. Reklamoval jsem notebook, který se sám vypínal, protože se uvnitř ulomilo něco kovového a větrák to hodil někam, kde to zkratovalo. Jenom to otevřeli, vybrali ten binec a data zůstala netknutá, notebook funguje dodnes. Proč taky dělat něco s daty? Jednoznačně neuvěřitelná zlomyslnost toho technika.

+5/0
17.1.2017 17:59

B73o64h62u28m84i31l 40M10i59c60h68a62l 3355464845161

Podle článku ano. Ale je taky možné, že řekli něco jako: dejte nám heslo, jinak budeme muset disk přepsat. Pak odpověď "heslo nedám" znamená, že mu disk přepíšou. Takže je otázka, jak a na co se vlastně ptali, to bez záznamu komunikace nejde posoudit.

Jiná věc je, že nejschůdnější řešení je, najít někoho s notebookem se stejným typem adaptéru a zkusit ten jiný adaptér. Když to půjde, můžu notebook spustit, zazálohovat data a servis může řádit dle libosti.

Že to servis chce vyzkoušet jako celek chápu, problém nemusí být v adaptéru, nebo nemusí být jenom v něm, případně vadný adaptér mohl způsobit poškození i napájecí části v notebooku a pouhá výměna nestačí.

0/0
19.1.2017 7:33

V76o13j40t15ě78c95h 78S21t68r93n60a34d 4644371222245

Zákazníci v našem servisu sice podepisují, že za jejich data neručíme, ale snad každý technik taky ví, že opravdu málokdo poctivě zálohuje všechno. Proto než něco smažu, vždycky volám zákazníkovi, abych se ujistil.

+2/0
17.1.2017 16:54

J75a10n 63S86o97u59k14u65p 1344364806155

Podle toho, co je v NOZ, bych akorát doporučil tam explicitně a tučným písmem napsat, že je možné, že mu přemažete disk. V tomhle případě totiž ten člověk klidně může jít k soudu a tvrdit, že obchodní podmínky ho nezajímají, protože oprávněně při reklamaci banality nemohl očekávat, že mu vyleští celý disk a NOZ na takovou situaci - bohužel pro prodejce - tak trochu myslí.

0/0
17.1.2017 17:27

J29a69n 72V75a33c88h80u45d86a 7622756937688

To je prkotina... jak prasklé boty.Nereklamuji vyhazuji...a kupuji nové časová ztráta ..kvůli pár stovkám jít něco reklamovat..

+2/0
17.1.2017 16:44

M82a16r25t36i79n 74V94y32s55k48o58c45i31l 3282778535360

Na to spousta prodejcu suntu (nejen za par kacek) spoleha. Nam se stalo v praci x-krat, ze nove PC neslo spustit, notebook měl něco s displayem (extrem byl pruh pres pravou polovinu), ani takove "korunove" polozky nechodite reklamovat? Vas musi obzvlast ti vyrobci, co se uplne vykaslali na vystupni kontrolu a misto toho "zamestnali" zakazniky, milovat.

0/0
18.1.2017 19:06

J48a54r68o97s16l49a33v 86D57u41n48d41a 1773882466860

Ano, pán si měl data zálohovat. To ale není žádná omluva pro servis, který naprosto bezdůvodně zlikvidoval data.

+1/−1
17.1.2017 16:25
Foto

P92e39t75r 96P49r96o55c15h19á95z24k34a 3272866672614

Nechápu někoho, kdo reklamuje nabíječku a do servisu dá i notebook. Když si navíc nezazálohuje data, nebo nevytáhne disk pak už tomu vůbec nerozumím. Na druhou stranu tahle zkušenost člověka poučí a příště se chová rozumněji. Je to sice drahé ponaučení, ale o to víc si ho každý zapamatuje.

+4/0
17.1.2017 16:16

J66a43r36o37s48l98a84v 10D75u13n92d27a 1623832246690

Nechápu servis, který při reklmaci nabíječky smaže data na disku.

Ano, souhlasím, měl mít data zazálohovaná. Ale to nic nemění na neprofesionalitě servisu. Škoda že není v článku uvedená značka notebooku.

+6/−1
17.1.2017 16:27
Foto

P69e98t43r 35P48r76o38c97h57á23z91k95a 3522196622404

Myslím že článek pokud je skutečný je dost tendenční. Chtělo by znát i názor druhé strany a pak se to dá posoudit. Kdo ví, co bylo požadováno, moc se mi nechce věřit, že šlo "jen" o nabíječku. Tam je ověření činnosti primitivní a vzhledem k ceně nemá v podstatě šanci to opravovat. Mohla však být v pořádku a problém mohl být softvérový pak je opravdu potřeba mít možnost notebook zapnout a dostat se do nastavení. Jestliže klient heslo odmítá, také bych ho nedal, pak to bohužel technik vyřešil tím nejjednodušším a zároveň nejhloupějším způsobem.

+3/0
17.1.2017 17:23

J54a80r78o21m55í20r 58K53r39á90l 4960739934629

I když je problém v NB, není třeba spouštět zákazníkův OS. Na to jsou testy na live médiu.

0/0
18.1.2017 9:04
Foto

P87e56t22r 98P63r56o87c33h36á28z65k96a 3392896852924

No pokud si zákazník nainstaluje nějakou aplikaci, která by měla řídit dobíjení a ve skutečnosti tak nečiní pak sice zjistíte, že problém je v nastavení, ale nemůžete ho odstranit a riskujete spor se zákazníkem. I tak se dá celkem snadno obejít většina zabezpečení, systém nastavit a přitom nesmazat žádná data. To však nezvládne každý a v tomhle případě se klidně mohlo stát, že technik šel nejjednodušším způsobem I tak mohl smazat jen OS a věci, které si do něj lidé uloží. Vše ostatní mohlo zůstat. Dle mého postupoval hloupě. Zda schválně nebo s neznalosti těžko říct.

0/0
18.1.2017 13:33

J13a33r92o39m86í18r 13K44r58á24l 4870849814189

Pokud si nainstaluje nějakou pochybnou aplikaci, pak je reklamace neoprávněná a technik do toho neměl bez vědomí zákazníka rýpat.

0/0
18.1.2017 18:39

B85o41h34u63m60i14l 49M39i20c97h82a66l 3575524915881

Notebook chráněný pomocí TPM neprolomíte, tj. bez hesla ani nespustíte, ani s jiným diskem. Když to heslo majitel zapomene, tak je řešením jen výměna základní desky a přepsání disku (ten je šifrovaný klíčem, který je zašifrovaný klíčem uloženým v tom TPM čipu a k odemknutí je potřeba právě to zapomenuté heslo).

0/0
19.1.2017 7:41
Foto

P22e29t62r 53P97r93o49c10h32á11z48k19a 3642156422984

Kolik takových notebooků je mezi lidmi? Ti, co ho mají pak nechodí reklamovat nabíječku do kšeftu spolu s notebookem. A už vůbec v něm nenechávají v servisu pro ně důležitá data.....:-)

0/0
19.1.2017 8:22

V47l54a19s79t65i15m36i35l 87P62e92v82n40ý 6138503555915

Možná by to chtělo naučit servisaka jak nebýt hovado spíš než majitele učit jak chodit ve světě plném hovad, nemyslite?

+1/−1
17.1.2017 16:28

R65a35d74e65k 28H64o87l47e83c62e37k 3136110308551

Ne, nemyslíme. Myslíme si, že je lepší naučit majitele se o svá data starat, protože pravděpodobnost, že narazí na hloupého servisáka je daleko menší, než že mu notebook ukradnou či se rozbije a nebo jen chytí nějakou breberku, která mu zašifruje data.

Servisák jsou jen takové běžné vnější vlivy, s kterými člověk prostě musí počítat.

+2/0
17.1.2017 16:50
Foto

P92e50t66r 19P97r82o19c56h23á36z28k19a 3402566272904

Otázkou je, co vše bylo skutečně předmětem opravy a kontroly. Léta jsem se tím živil byť ne jako hlavním povoláním a nikde mě nenapadlo někomu mazat data. Dokonce i při reinstalaci systému se dala snadno zazálohovat. Nic méně vždy je zákazník upozorněný na možnou ztrátu dat a k té opravdu někdy dojde. Moc se mi nechce věřit, že se jednalo o úmysl i když mezi námi žijí různí lidé.

0/0
17.1.2017 17:20

V96l96a63s71t49i16m33i81l 35P53e90v28n31ý 6728963845615

Líbí se mi ti protřelí mazáci co jsou zvyklí se svetaznalým ušklebkem všude ochotně nastavit zadnici a ještě si klepou na čelo že to majitel nečekal a nenachystal si lubrikant

0/0
17.1.2017 15:55

P71e37t47r 61Ž82á45k 1927813258283

No, tak abych zůstal u vašeho příměru...dát z ruky počítač s cennými daty, nemít zálohu a pak se divit, že jsem o ně přišel je jako přijít do gayklubu, stáhnout kalhoty, nastavit zadnici a pak...se taky divit.

+2/0
17.1.2017 15:58

V51l90a46s78t16i37m45i45l 15P13e66v82n53ý 6438433375715

Vzhledem k tomu že šel do servisu tak bych si gayclub dovolil změnit na proktologa :)

0/0
17.1.2017 16:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz