Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklamoval nabíječku k notebooku, servis mu schválně smazal všechna data

Když se Milanu Ceplechovi v záruční době porouchala nabíječka k notebooku, předpokládal, že vyřízení reklamace proběhne hladce. Prodávající nabíječku opraví nebo vymění za novou a on bude moci dál svůj počítač bez problémů používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i44c45h60a17e21l 22P60r45i73n93c 7245815230535

Mne by vážně zajímalo proč je nutné logovat se do systému, když je rozbitá nabíječka. Měl jsem na notebooku dokonce rozbitou základní desku a technik vše spravil i bez hesla a přístupu do systému.

0/0
25.1.2017 10:14
Foto

M71i48l12o32s58l42a27v 59D59i91v68i44š 1115226555681

Poučte mě prosím, jak mám zálohovat data z vybitého NTB, který kvůli nefunkční dobíječce nemouhu dobít , kde jeho otevřením ztrácím záruku a stejnou dobíječku nikdo v okolí nemá?

+1/0
22.1.2017 4:47

P43e31t73r 91B57i25e11l68i81k 9917214112611

zálohovat důležitá data pravidelně... např na externí disk...Postup servisu mohl být jiný, ale vlastník NTB z článku je pravděpodobně LAMA (nezálohuje si průběžně důležitá data a jediné úložiště kde ty data jsou, dá do servisu a pak se diví)... ;-D

0/−3
22.1.2017 13:14

M19i94c46h45a24e98l 23P70r45i27n11c 7235845840675

Lama je technik, co neumí opravit nabíječku bez přístupu do systému. Měli by ho okamžitě propustit, pokud nedokáže komunikovat s klientem a způsobuje škodu.

+2/0
25.1.2017 10:16

P48e75t21r 48M88a14x60a 8916182307959

Kdo chce, má data zálohovaná. Kdo nechce, potom se diví a hledá důvody, proč to nemohl udělat.

0/0
22.1.2017 16:05

O56n47d42r49e66j 30H26o97l50o96u31s 6986854220425

Nechapu, proc servis nebootoval z jineho disku, nebo treba CD/DVD.

Zakaznikova data by tak byla stale nedotcena.

Ale to je asi tak prace na 10min navic, tak proc se s tim zabyvat.

0/0
19.1.2017 0:20

B97o97h13u71m78i72l 40M42i29c15h79a72l 3215564575121

To ale nemusí jít, pokud má notebook TPM čip a ten je použitý pro ochranu - pak nelze ani zavést systém z jiného média (DVD, sítě) a bez hesla nejde ani použít systém z jiného disku.

Ovšem v takovém případě dost dobře ani nemůže servis data smazat, leda že by disk vytáhli a v jiném stroji přepsali.

0/0
19.1.2017 7:22

E38r24i28k 52L75e38v94i59n80s95k85ý 8431704273765

Kdyz budu u distributora reklamovat, ze mi doma nejde elektrina, budu k nemu muset odvezt i sporak a lednici, aby si overil, ze nevyhazuji pojistky? A muze mi pak sezrat salam z te lednice?

+6/−2
18.1.2017 14:05

R34o36m56a16n 61D87o45r50s32k25ý 1146224440858

Jeeee, vy jste tak vtipny.... Nevim co je na tom tak desne iritujícího, ze se tu všichni rozciluji, když chce technik videt i zarizeni, ke kteremu onen zdroj je. Nemusi ho to sice vůbec zajímat - vyzkousi zdroj - opravi, nebo vymeni, ale pokud by mu tam ten zdroj pristaval pravidelne, tak to asi uz nebude zdrojem ale zarizenim, takze nevidim důvod se rozčilovat nad tim, ze chce technik videt i to. A to s tou elektřinou byl pekny nesmysl.... vy nekam odvazite reklamovat elektrinu ??? A pokud Vas vezmu za slovo a budete si stěžovat, ze Vam nejde elektřina, tak prijde technik a skutecne vam zkontroluje i ty pojistky a promeri i zarizeni.

+1/−3
18.1.2017 16:41

J57a15r50o91m94í91r 84K66r68á66l 4680129534899

No, budiž. Ale k tomu nepotřebuje spouštět ten zákazníkův OS.

+1/0
18.1.2017 18:34

M82i85r95o71s12l38a55v 45H63e50r95a23n 6918727951

Je to nesmysl :-) sam mam vyzkouzeno ze je to casto nabijeckou! Pokud konektorem v zarizeni, neni problem do servisu dodatecne zaslat i pristroj. Nabijecka lze vyzkouset napr na jinem pristroji!

0/0
31.1.2017 8:51

M37a70r25t60i72n 33V89y45s51k74o34c90i67l 3662898465590

Spis se vam v dome na klic rozbije skrin a dodavatel bude trvat na predani domu jako celku, protokolarne, pekne na mesic, kdy ho ma ve sve moci a vy tam nesmite...

+2/0
18.1.2017 18:53

L44u55b67o45m29i42r 19O15n40d21e50r10k95a 4816105218702

A co tak mít rozdělený disk. Část systému a druhou záloha. Pokud mám citlivé data tak je uložím na část záloha a případě , že mi dojde ke zhroucená systému, tak systém v pohodě přeinstaluji bez ztráty dat. Jinak vždy vše ještě zálohuji na externí disk.

0/−1
18.1.2017 10:03

J41a94r53o50m79í66r 91K50r54á95l 4770469874789

Jak jsem pochopil z článku, zformátovali celý disk. Takže byste si nepomohl.

+4/0
18.1.2017 12:35

L72u13k45á77š 46O15m59á17č37k15a 5551414211486

Když zformátuje celý disk, tak je ti nějaké rozdělování na nic.

+2/0
18.1.2017 17:16

L44u54k92á33š 79O95m35á93č92k18a 5641874741946

Je ten člověk normální? Dát citlivá data do servisu a nemít zálohu?! Neskutečné.

+2/0
18.1.2017 8:13

J74a45r41o68m52í42r 76K95r60á13l 4620169204339

A je ten servis normální, když požaduje při reklamaci zdroje celý NB ?

+5/−5
18.1.2017 9:01

R67o47m94a47n 55D52o15r98s12k53ý 1666904530788

Ano, je to normalni. Ono nemůžete vedet, zda není problém v onom zarizeni. A na prodejne nejsem fakt blazen abych strkal rozbitou nabíječku do jinych zarizeni. Proste si koupil notas+adapter a ten nejde. Fajn, prineste oboje.

+1/−1
18.1.2017 16:49

J20a36r22o58m39í64r 42K91r73á86l 4880789704489

Rozhodně to v dobrém servisu normální není.

+1/0
18.1.2017 18:36

Z93d89e70n72ě85k 11P36e54r23u27t42k32a 4886745420866

Normální to rohodně není! Pokud někdo reklamuje nabíječku, není nejemenší důvod mu zabavovat přístroj (o zjevně úmyslném a zcela neopodstatněném požkození už snad ani nemá cenuu se bavit). Servis rozhodně může ověřit funkčnost nabíječky i jinak (například proměřením). Pokud se pak ukáže že je problém někde jinde může reklmaci zamítnout.

+1/0
19.1.2017 18:04

R11a61d87e97k 84M33á89č14a76l55a 2909750738186

...strkal rozbitou nabíječku...

Servis může ověřit funkčnost vadné nabíječky (například proměřením) ale zkoušet funkčnost ROZBITÉ nabíječky je nesmyslné.;-)

+1/0
20.1.2017 12:07

L58u75k80á66š 15O22m82á92č15k51a 5511654221946

Pokud sis nevšiml, tak reaguji na toho zákazníka, který svěřil servisu svá citlivá data, absolutně bez zálohy. Bez ohledu, co s tím servis dělá či nedělá.

0/0
18.1.2017 17:12

P26e17t74r 66H58á85j84e36k 2898726631699

je fakt normalni, ze davate nekomu cizimu pocitac se soukromymi daty do ruky? BEZ ZALOHY? ja vyndavam z notebooku disk, i kdyz mam notebook u obchodaku na parkovisti v aute....jednak nemam zalisovanou desku, ale thinkpad a SSDcko beztak nic nevazi. pravda,asi jsem moc paranoidni a navic mam dropbox na kriticky vyznamne veci....to je asi debilita toho pana a vic si nezaslouzi, ale to, ze technik udelal co udelal je dalsi level, to uz mi rozum nebere, tady se proste potkali dva....ne, proste lidi jsou obecne pitomy ....on fakt v pohode a klidu dal disk se smlouvama a ja nevim cim tajnym a cennym nezalohovanym nekomu na par tydnu z ruky aniz by to mel u sebe? fakt nekdo takovy existuje? proboha proc technik musel delat format a reinstal, to jestli bezi komp vidi tak jako tak....???? akorat mne rozcilujete temahle clankama o lidske blbosti, ktera je jak vidno skutence nekonecna

+4/0
17.1.2017 21:43

K98a65r95e39l 20S60l79a15v67í65k 4503324695305

Dát počítač do servisu a mít na HD jakákoliv data osobního charakteru může jen bezmozek.

+2/−2
17.1.2017 19:55

P14e18t55r 46F56i28r20e93k 3875694809337

Článek mě připadá vymyšlený. Nedovedu si představit, že servisák maže zákazníkovi data, když je vadný externí zdroj - je to absurdní, proč by to dělal - leda že by zešílel. Dělám na servise elektroniky a když zákazník reklamuje zdroj - řeším jenom zdroj, tedy jen to co reklamuje.

+3/−3
17.1.2017 19:15

J27a86n 33S31o84u18k12u44p 1234264966745

Mně při servisu nabíječky taktéž smazali disk, nicméně já s tím tak nějak počítal. ;-D

+3/0
17.1.2017 19:46

E41d90a 84D17r36á59b65e51k 7959372813757

no tak jistě, musí přece ověřit, že nabíječka s notebookem funguje, což se ověří pohledem na takovou tu ikonku baterie po přihlášení, že...:-)

0/0
18.1.2017 0:10

J79a53r25o44s58l14a77v 35K58a85d43l92e81c 5461799412291

Také se musí zkontrolovat zdali zákazník si to nepohnojil sám nějakým nejapným softwarem.

0/−1
18.1.2017 13:08

M35a17r86t21i80n 14V65y43s13k66o37c13i38l 3362888155560

A nedostačovalo by pro začátek použít takové to, co vyměňovači dílů neznají, tedy voltmetr?

+1/0
18.1.2017 18:52

R50a40d91i67m 84D18r48b70o26h55l56a91v 5351896783347

Uživatelé počítačů se dělí na ty, kteří zálohují, a na ty, kteří o data ještě nepřišli. Mít tisíce fotek a důležité dokumenty jen v jediné kopii, to je jako řídit auto se zavázanýma očima. Není pak otázka, jestli se něco stane, ale kdy k tomu dojde. No trochu drahá lekce pro pana.

To nicméně neomlouvá ten servis, který měl spravit nebo vyměnit jenom adaptér a na data nešahat. Reklamoval jsem notebook, který se sám vypínal, protože se uvnitř ulomilo něco kovového a větrák to hodil někam, kde to zkratovalo. Jenom to otevřeli, vybrali ten binec a data zůstala netknutá, notebook funguje dodnes. Proč taky dělat něco s daty? Jednoznačně neuvěřitelná zlomyslnost toho technika.

+5/0
17.1.2017 17:59

B31o70h30u94m64i98l 49M59i11c55h47a50l 3325294595541

Podle článku ano. Ale je taky možné, že řekli něco jako: dejte nám heslo, jinak budeme muset disk přepsat. Pak odpověď "heslo nedám" znamená, že mu disk přepíšou. Takže je otázka, jak a na co se vlastně ptali, to bez záznamu komunikace nejde posoudit.

Jiná věc je, že nejschůdnější řešení je, najít někoho s notebookem se stejným typem adaptéru a zkusit ten jiný adaptér. Když to půjde, můžu notebook spustit, zazálohovat data a servis může řádit dle libosti.

Že to servis chce vyzkoušet jako celek chápu, problém nemusí být v adaptéru, nebo nemusí být jenom v něm, případně vadný adaptér mohl způsobit poškození i napájecí části v notebooku a pouhá výměna nestačí.

0/0
19.1.2017 7:33

V87o34j95t49ě48c61h 50S98t48r50n63a58d 4184501762765

Zákazníci v našem servisu sice podepisují, že za jejich data neručíme, ale snad každý technik taky ví, že opravdu málokdo poctivě zálohuje všechno. Proto než něco smažu, vždycky volám zákazníkovi, abych se ujistil.

+2/0
17.1.2017 16:54

J57a78n 16S65o67u19k91u50p 1904424666385

Podle toho, co je v NOZ, bych akorát doporučil tam explicitně a tučným písmem napsat, že je možné, že mu přemažete disk. V tomhle případě totiž ten člověk klidně může jít k soudu a tvrdit, že obchodní podmínky ho nezajímají, protože oprávněně při reklamaci banality nemohl očekávat, že mu vyleští celý disk a NOZ na takovou situaci - bohužel pro prodejce - tak trochu myslí.

0/0
17.1.2017 17:27

J69a96n 48V95a95c12h14u10d92a 7392846697308

To je prkotina... jak prasklé boty.Nereklamuji vyhazuji...a kupuji nové časová ztráta ..kvůli pár stovkám jít něco reklamovat..

+2/0
17.1.2017 16:44

M31a56r24t45i90n 51V59y77s69k91o52c23i92l 3852778425550

Na to spousta prodejcu suntu (nejen za par kacek) spoleha. Nam se stalo v praci x-krat, ze nove PC neslo spustit, notebook měl něco s displayem (extrem byl pruh pres pravou polovinu), ani takove "korunove" polozky nechodite reklamovat? Vas musi obzvlast ti vyrobci, co se uplne vykaslali na vystupni kontrolu a misto toho "zamestnali" zakazniky, milovat.

0/0
18.1.2017 19:06

J57a16r93o21s38l50a11v 66D62u16n46d76a 1833282936450

Ano, pán si měl data zálohovat. To ale není žádná omluva pro servis, který naprosto bezdůvodně zlikvidoval data.

+1/−1
17.1.2017 16:25
Foto

P44e46t62r 77P15r10o89c16h59á10z15k94a 3822126252354

Nechápu někoho, kdo reklamuje nabíječku a do servisu dá i notebook. Když si navíc nezazálohuje data, nebo nevytáhne disk pak už tomu vůbec nerozumím. Na druhou stranu tahle zkušenost člověka poučí a příště se chová rozumněji. Je to sice drahé ponaučení, ale o to víc si ho každý zapamatuje.

+4/0
17.1.2017 16:16

J66a47r80o77s75l18a92v 16D22u77n38d44a 1233112856730

Nechápu servis, který při reklmaci nabíječky smaže data na disku.

Ano, souhlasím, měl mít data zazálohovaná. Ale to nic nemění na neprofesionalitě servisu. Škoda že není v článku uvedená značka notebooku.

+6/−1
17.1.2017 16:27
Foto

P58e76t58r 49P25r64o50c57h25á86z61k37a 3442166832604

Myslím že článek pokud je skutečný je dost tendenční. Chtělo by znát i názor druhé strany a pak se to dá posoudit. Kdo ví, co bylo požadováno, moc se mi nechce věřit, že šlo "jen" o nabíječku. Tam je ověření činnosti primitivní a vzhledem k ceně nemá v podstatě šanci to opravovat. Mohla však být v pořádku a problém mohl být softvérový pak je opravdu potřeba mít možnost notebook zapnout a dostat se do nastavení. Jestliže klient heslo odmítá, také bych ho nedal, pak to bohužel technik vyřešil tím nejjednodušším a zároveň nejhloupějším způsobem.

+3/0
17.1.2017 17:23

J90a20r19o45m46í25r 69K36r52á55l 4640369714559

I když je problém v NB, není třeba spouštět zákazníkův OS. Na to jsou testy na live médiu.

0/0
18.1.2017 9:04
Foto

P92e58t23r 40P46r16o52c74h20á12z96k33a 3612876562644

No pokud si zákazník nainstaluje nějakou aplikaci, která by měla řídit dobíjení a ve skutečnosti tak nečiní pak sice zjistíte, že problém je v nastavení, ale nemůžete ho odstranit a riskujete spor se zákazníkem. I tak se dá celkem snadno obejít většina zabezpečení, systém nastavit a přitom nesmazat žádná data. To však nezvládne každý a v tomhle případě se klidně mohlo stát, že technik šel nejjednodušším způsobem I tak mohl smazat jen OS a věci, které si do něj lidé uloží. Vše ostatní mohlo zůstat. Dle mého postupoval hloupě. Zda schválně nebo s neznalosti těžko říct.

0/0
18.1.2017 13:33

J70a15r92o76m53í13r 90K49r37á43l 4160319954689

Pokud si nainstaluje nějakou pochybnou aplikaci, pak je reklamace neoprávněná a technik do toho neměl bez vědomí zákazníka rýpat.

0/0
18.1.2017 18:39

B98o23h85u69m93i12l 23M14i69c77h17a25l 3985174485221

Notebook chráněný pomocí TPM neprolomíte, tj. bez hesla ani nespustíte, ani s jiným diskem. Když to heslo majitel zapomene, tak je řešením jen výměna základní desky a přepsání disku (ten je šifrovaný klíčem, který je zašifrovaný klíčem uloženým v tom TPM čipu a k odemknutí je potřeba právě to zapomenuté heslo).

0/0
19.1.2017 7:41
Foto

P62e81t78r 86P84r58o42c93h11á88z66k73a 3132126982304

Kolik takových notebooků je mezi lidmi? Ti, co ho mají pak nechodí reklamovat nabíječku do kšeftu spolu s notebookem. A už vůbec v něm nenechávají v servisu pro ně důležitá data.....:-)

0/0
19.1.2017 8:22

V77l50a12s82t46i91m93i53l 51P65e45v25n69ý 6388133835115

Možná by to chtělo naučit servisaka jak nebýt hovado spíš než majitele učit jak chodit ve světě plném hovad, nemyslite?

+1/−1
17.1.2017 16:28

R24a79d34e52k 19H82o49l79e91c67e14k 3456490118661

Ne, nemyslíme. Myslíme si, že je lepší naučit majitele se o svá data starat, protože pravděpodobnost, že narazí na hloupého servisáka je daleko menší, než že mu notebook ukradnou či se rozbije a nebo jen chytí nějakou breberku, která mu zašifruje data.

Servisák jsou jen takové běžné vnější vlivy, s kterými člověk prostě musí počítat.

+2/0
17.1.2017 16:50
Foto

P14e64t74r 69P87r34o45c28h23á27z33k72a 3852816712874

Otázkou je, co vše bylo skutečně předmětem opravy a kontroly. Léta jsem se tím živil byť ne jako hlavním povoláním a nikde mě nenapadlo někomu mazat data. Dokonce i při reinstalaci systému se dala snadno zazálohovat. Nic méně vždy je zákazník upozorněný na možnou ztrátu dat a k té opravdu někdy dojde. Moc se mi nechce věřit, že se jednalo o úmysl i když mezi námi žijí různí lidé.

0/0
17.1.2017 17:20

V31l74a77s68t66i62m13i54l 33P88e18v11n64ý 6788463835915

Líbí se mi ti protřelí mazáci co jsou zvyklí se svetaznalým ušklebkem všude ochotně nastavit zadnici a ještě si klepou na čelo že to majitel nečekal a nenachystal si lubrikant

0/0
17.1.2017 15:55

P54e79t46r 49Ž20á45k 1277723648363

No, tak abych zůstal u vašeho příměru...dát z ruky počítač s cennými daty, nemít zálohu a pak se divit, že jsem o ně přišel je jako přijít do gayklubu, stáhnout kalhoty, nastavit zadnici a pak...se taky divit.

+2/0
17.1.2017 15:58

V80l48a80s40t12i34m47i21l 38P60e95v12n35ý 6498853385705

Vzhledem k tomu že šel do servisu tak bych si gayclub dovolil změnit na proktologa :)

0/0
17.1.2017 16:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.