Diskuze

Reklamoval nabíječku k notebooku, servis mu schválně smazal všechna data

Když se Milanu Ceplechovi v záruční době porouchala nabíječka k notebooku, předpokládal, že vyřízení reklamace proběhne hladce. Prodávající nabíječku opraví nebo vymění za novou a on bude moci dál svůj počítač bez problémů používat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mne by vážně zajímalo proč je nutné logovat se do systému, když je rozbitá nabíječka. Měl jsem na notebooku dokonce rozbitou základní desku a technik vše spravil i bez hesla a přístupu do systému.

0 0
možnosti
Foto

Poučte mě prosím, jak mám zálohovat data z vybitého NTB, který kvůli nefunkční dobíječce nemouhu dobít , kde jeho otevřením ztrácím záruku a stejnou dobíječku nikdo v okolí nemá?

1 0
možnosti

P70e41t31r 70B75i70e76l38i42k

22. 1. 2017 13:14

zálohovat důležitá data pravidelně... např na externí disk...Postup servisu mohl být jiný, ale vlastník NTB z článku je pravděpodobně LAMA (nezálohuje si průběžně důležitá data a jediné úložiště kde ty data jsou, dá do servisu a pak se diví)... ;-D

0 3
možnosti

Nechapu, proc servis nebootoval z jineho disku, nebo treba CD/DVD.

Zakaznikova data by tak byla stale nedotcena.

Ale to je asi tak prace na 10min navic, tak proc se s tim zabyvat.

0 0
možnosti
Foto

To ale nemusí jít, pokud má notebook TPM čip a ten je použitý pro ochranu - pak nelze ani zavést systém z jiného média (DVD, sítě) a bez hesla nejde ani použít systém z jiného disku.

Ovšem v takovém případě dost dobře ani nemůže servis data smazat, leda že by disk vytáhli a v jiném stroji přepsali.

0 0
možnosti

Kdyz budu u distributora reklamovat, ze mi doma nejde elektrina, budu k nemu muset odvezt i sporak a lednici, aby si overil, ze nevyhazuji pojistky? A muze mi pak sezrat salam z te lednice?

6 2
možnosti

Jeeee, vy jste tak vtipny.... Nevim co je na tom tak desne iritujícího, ze se tu všichni rozciluji, když chce technik videt i zarizeni, ke kteremu onen zdroj je. Nemusi ho to sice vůbec zajímat - vyzkousi zdroj - opravi, nebo vymeni, ale pokud by mu tam ten zdroj pristaval pravidelne, tak to asi uz nebude zdrojem ale zarizenim, takze nevidim důvod se rozčilovat nad tim, ze chce technik videt i to. A to s tou elektřinou byl pekny nesmysl.... vy nekam odvazite reklamovat elektrinu ??? A pokud Vas vezmu za slovo a budete si stěžovat, ze Vam nejde elektřina, tak prijde technik a skutecne vam zkontroluje i ty pojistky a promeri i zarizeni.

1 3
možnosti

A co tak mít rozdělený disk. Část systému a druhou záloha. Pokud mám citlivé data tak je uložím na část záloha a případě , že mi dojde ke zhroucená systému, tak systém v pohodě přeinstaluji bez ztráty dat. Jinak vždy vše ještě zálohuji na externí disk.

0 1
možnosti

Jak jsem pochopil z článku, zformátovali celý disk. Takže byste si nepomohl.

4 0
možnosti

Je ten člověk normální? Dát citlivá data do servisu a nemít zálohu?! Neskutečné.

2 0
možnosti

A je ten servis normální, když požaduje při reklamaci zdroje celý NB ?

5 5
možnosti

P53e37t59r 41H66á79j44e30k

17. 1. 2017 21:43

je fakt normalni, ze davate nekomu cizimu pocitac se soukromymi daty do ruky? BEZ ZALOHY? ja vyndavam z notebooku disk, i kdyz mam notebook u obchodaku na parkovisti v aute....jednak nemam zalisovanou desku, ale thinkpad a SSDcko beztak nic nevazi. pravda,asi jsem moc paranoidni a navic mam dropbox na kriticky vyznamne veci....to je asi debilita toho pana a vic si nezaslouzi, ale to, ze technik udelal co udelal je dalsi level, to uz mi rozum nebere, tady se proste potkali dva....ne, proste lidi jsou obecne pitomy ....on fakt v pohode a klidu dal disk se smlouvama a ja nevim cim tajnym a cennym nezalohovanym nekomu na par tydnu z ruky aniz by to mel u sebe? fakt nekdo takovy existuje? proboha proc technik musel delat format a reinstal, to jestli bezi komp vidi tak jako tak....???? akorat mne rozcilujete temahle clankama o lidske blbosti, ktera je jak vidno skutence nekonecna

4 0
možnosti

Dát počítač do servisu a mít na HD jakákoliv data osobního charakteru může jen bezmozek.

2 2
možnosti

P28e57t26r 71F34i53r49e23k

17. 1. 2017 19:15

Článek mě připadá vymyšlený. Nedovedu si představit, že servisák maže zákazníkovi data, když je vadný externí zdroj - je to absurdní, proč by to dělal - leda že by zešílel. Dělám na servise elektroniky a když zákazník reklamuje zdroj - řeším jenom zdroj, tedy jen to co reklamuje.

3 3
možnosti

J92a71n 67S10o39u84k69u20p

17. 1. 2017 19:46

Mně při servisu nabíječky taktéž smazali disk, nicméně já s tím tak nějak počítal. ;-D

3 0
možnosti

Uživatelé počítačů se dělí na ty, kteří zálohují, a na ty, kteří o data ještě nepřišli. Mít tisíce fotek a důležité dokumenty jen v jediné kopii, to je jako řídit auto se zavázanýma očima. Není pak otázka, jestli se něco stane, ale kdy k tomu dojde. No trochu drahá lekce pro pana.

To nicméně neomlouvá ten servis, který měl spravit nebo vyměnit jenom adaptér a na data nešahat. Reklamoval jsem notebook, který se sám vypínal, protože se uvnitř ulomilo něco kovového a větrák to hodil někam, kde to zkratovalo. Jenom to otevřeli, vybrali ten binec a data zůstala netknutá, notebook funguje dodnes. Proč taky dělat něco s daty? Jednoznačně neuvěřitelná zlomyslnost toho technika.

5 0
možnosti
Foto

Podle článku ano. Ale je taky možné, že řekli něco jako: dejte nám heslo, jinak budeme muset disk přepsat. Pak odpověď "heslo nedám" znamená, že mu disk přepíšou. Takže je otázka, jak a na co se vlastně ptali, to bez záznamu komunikace nejde posoudit.

Jiná věc je, že nejschůdnější řešení je, najít někoho s notebookem se stejným typem adaptéru a zkusit ten jiný adaptér. Když to půjde, můžu notebook spustit, zazálohovat data a servis může řádit dle libosti.

Že to servis chce vyzkoušet jako celek chápu, problém nemusí být v adaptéru, nebo nemusí být jenom v něm, případně vadný adaptér mohl způsobit poškození i napájecí části v notebooku a pouhá výměna nestačí.

0 0
možnosti