Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejčastější argumenty, kterými obchodníci zametají reklamace pod stůl

Pořídit si chytrý telefon nebývá zpravidla nejlevnější záležitost. Paradoxní přitom je, že reklamace mobilních telefonů patří v Česku k nejproblematičtějším. Obchodníci při nich často používají nejrůznější argumenty, nejčastěji typu: „Zboží jste si poškodili sami!“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25o51s32e52f 72K23r51b44e10c 3857516663151

Věděl byste někdo, zda platí 30denní lhůta pro vyřízení reklamace (špatně provedené) nezáruční opravy, u níž ta 30denní lhůta neplatila?

0/0
2.2.2017 21:27

J30a40r68o81m73í16r 31S21t32a57n78ě97k 8506912647

Platí to co je v podmínkách pozáruční opravy. Pokud tam vyloženě není (jakože určitě není) ujednání o nějakých lhůtách, mohou to opravovat donekonečna

0/0
3.2.2017 18:11

M81a65r79t47i87n 29V97y30s16k91o66c11i97l 3212488555830

Ruku do ohne za to nedam, ale pan se pta jen na limit 30 dnu vyrizeni reklamace. A jelikoz oprava je dodavka jako kazda jina, myslim, ze pro reklamaci (zaruka z vadneho plneni) plati lhuty stejne jako u dodavky cehokoli jineho. Tedy myslim, ze pozarucni opravu reklamovat lze, servis se k ni chova jako ke klasicke reklamaci.

0/0
4.2.2017 11:06

S62a33r77a 13N22o73v94a 3833732641921

Asi záleží, kde člověk nakupuje - řetězce Vám zboží na přepážce většinou zboží rovnou vymění a nic neřeší...R^

0/0
2.2.2017 19:24

A93l52e53n31a 30R86i61s43o15v13á 4786850319195

Stalo se mi, že prodejce vypsal reklamační list, boty hodil do regálu za sebou. Ticho po pěšině víc jak měsíc. Když jsem se tam zastavila, tak mi tvrdil, že reklamace není oprávněná a z regálu vytáhl zaprášené boty!

0/0
2.2.2017 9:08

M62a88r17t14i33n 10K82o12l94á44ř 1265234619695

tak když vám to řekl víc jak po měsíci, tak automaticky máte nárok na vrácení peněz, resp. se to bere jako reklamace uznaná....

+2/0
2.2.2017 10:29

M91a83r62t24i64n 15V36y62s47k44o79c20i58l 3152498795830

Ne, bere se to jako nesplneni zakonnych podminek, tedy duvod pro okamzite odstoupeni od smlouvy - coz oproti uznane reklamaci, kde vam (pokud to povaha - zavady, ne prodejce - dovoluje) muze byt zbozi opraveno, znamena, ze vy vracite zbozi prodejci (pozor, tady jiz musi byt kompletni se vsim prislusenstvim, bez obalu) a on vam MUSI vratit penize. A nejake oblibene vymluvy na vedouciho, jak zakazal vyplaceni a jak si "musite" vybrat neco jineho jsou nezakonne.

0/0
2.2.2017 14:09

R47o55b92e58r83t 87H78o49m63o19l91k57a 2180142162341

Asi telefon a telefon. Reklamoval jsem Zenfone. Na prodejce jsem se vykašlal a rovnou reklamoval přes web Asusu (to bylo v pátek). Poslali RMA, pak přišel mejl od servisního partnera, kde jsem jen zadal adresu, kde si to má DPD vyzvednout. DPD si telefon odvezlo v pondělí. Ve čtvrtek se mi opět DPD vrátil opravený, výměna základní desky a slotů na SIM. Opět se potvrzuje, že reklamovat u obchodníka je nesmysl, tam pak těch 30 dní není problém. Navíc musíte na prodejnu. Než to obchodník objedná, zabalí, předá servisu...

0/0
2.2.2017 6:55
Foto

M91i50c30h49a63l 31P26a82ř98í51z71e34k 8221513776611

Zná to snad každý. U mě zase boty do sněhu. Při reklamaci mi řekli, že jsem v nich chodil určitě v mokru. A to se nesmí! 8-o :-) U mobilu mi řekli, že se sním nesmí být ani v kuchyni, koupelně kvůli vlhkosti. 8-o Měděný kontrolní plíšek zareagoval a tak neuznali reklamaci. Atd.

0/0
1.2.2017 22:23

J24a60n 78V67a67l20t17a 1955832734108

Možná by si autor článku měl uvědomit, že reklamaci neposuzuje prodejce, ale autorizovaný servis. Až teprve poté jí řeší prodejce. Tzn.je-li vada způsobena uživatelem, obvykle záruku zamítne servis. Pokud jí servis uzná, řeší se buď opravou, výměnou nebo vracením peněz. Ale prodejce je v tomto případě pouze zprostředkovatel.

+2/−1
1.2.2017 22:20

P94e43t15r 39T40ě73t84h65a63l 4288406304269

Presne tak

0/0
2.2.2017 10:13

M39a19r59t42i26n 54V37y22s41k40o42c57i35l 3482668815430

Nemate uplne pravdu, tradicne to tak chodi, ale velci hraci, kteri maji hlavne zajem o to, abyste u nich koupil i priste (hlavne v elektru) vam klidne rovnou dany vyrobek posoudi a vydaji novy. Me se to stalo i s botama ,,Divejte se, pokud to neni vyrobce schopen slepit napoprve na lince, nejake lepeni napodruhe asi nema smysl, chcete vratit penize?" ,,To mate pravdu, super, diky. At nejste az tak skodnej, mrknu co mate za boty, stejne nejake potrebuju" ale nakonec jsem si zadne nevybral.

0/0
2.2.2017 13:16

J34a65r88o30m31í48r 93S21t41a60n36ě85k 8246422827

Prodejce samozřejmě oprávněnost reklamace posoudit smí a může vám ji zamítnout :)

0/0
3.2.2017 18:13

L40u62k38á58š 59M74u79s38i46l 5873638132713

Prodejci často neznají zákony a hlavně zkouší, co si mohou dovolit.

Vědí, že z 50 lidí, kterým upřou jejich práva, se bude bránit jeden, když moc.

I když mu dají litr navíc za právníka nebo posudek znalce, pořád se to hodně vyplatí.

Kdyby třeba ČOI takové jednání ocenila navíc ještě pořádnou pokutou, velmi rychle by se situace zlepšila.

+4/0
1.2.2017 22:04

M80a14r34t28i82n 30K93o74l40á94ř 1185704659305

nechal jste si dělat někdy znalecký posudek? myslím že pod 5 tis se nedostanete...a není to tak jak to píšeme, lidé často velmi dobře znají svoje práva a podle toho se i chovají....situace se změnila a lidé si zcela správně jdou víc za svým....

0/0
2.2.2017 10:31

M83a93r11t35i26n 96P59l27a71t20i18l 9321673531368

měli byste se zaměřit na Českou poštu - její reklamace se vyřizují déle než 30 dní a vždy to končí slovy o špatně zabaleném balíku....

0/0
1.2.2017 20:10

Z52d42e66n45ě31k 40H36r35u17b12ý 5925488181986

Člověk se nesmí dát - můj příběh je téměř neuvěřitelný. Reklamovali jsme dětské boty - podrážka jedné boty se zkroutila mírně do vrtule, při položení na podložku se kymácela na všechny strany. Prodejcem zamítnuto bez toho, že by poslal k vyjádření výrobci. Obrátili jsme se na znalce v oboru, řekl nám, že na první pohled jde o vadu výrobku, sepsal posudek a poradil, ať pošleme výrobci s popisem chování prodejce, řekl nám i konkrétní osobu u výrobce. Za posudek nic nechtěl, prý když je to za dětské boty, že se srovnáme až vyhrajeme spor. Za týden volali od výrobce, že jde o jasnou vadu a máme se stavit v prodejně, že už tam mají pokyny (paní vedoucí asi dostala pěkně za uši).

Než jsme tam jeli, sepsal jsem veškeré náklady = cenu bot + 500 Kč pro znalce + 2x cesta tam a zpět + telefonáty, co kolem toho byly a drze i položku kompenzace ztraceného času. Celkem asi trojnásobek ceny bot. Moc jsem nevěřil, že nám to dají, ale paní vedoucí aniž by celou dobu naší přítomnosti v prodejně řekla jediné slovo, vytáhla z pokladny peníze, o které jsem si řekl a zaplatila.

+2/0
1.2.2017 20:06

D66a30n87i93e53l 94M43a45c61á46k 2169224636421

tak to je fakt neuvěřitelné R^;-D

Pěkný příběh:-)

+1/0
1.2.2017 20:51

P23e20t60r 61N49o47v86o62t50n34y 1431890571

"že se porucha nevtahuje na záruku" :-)

0/0
1.2.2017 19:34

O68n92d33ř32e57j 50V27a14l89e30n37t24a 5588921179792

Jojo, já reklamoval telefon který se mi vypnul v ruce a obchodník mi řekl že jsem to způsobil sám.

Případně goretexové boty, které měly gumovou špičku. Ta po 3 měsících začala puchřet a do bot téct. To jsem pro změnu o boty špatně pečoval. By mě zajímalo jak se pečuje o gumu ;-D

0/0
1.2.2017 19:34

T29o38m19á75š 93V21e96s50e41l98ý 5695228140789

glycerinem přece ;-D

0/0
1.2.2017 20:16

D62a59v62i47d 74H51r37u23b57ý 1706462375339

Co se tyce reklamaci, tak vetsinou nemam problem. Reklamace elektroniky zpravidla bez problemu. Ale reklamuju i obleceni a hlavne boty. Do pulroku musi prodejce (vyrobce) dokazovat ze je to vyrobni vada, takze klidne jim to po neuspechu vratim at mi to dokazou ze to neni vyrobni vada a je to. Je mi jedno jestli boty staly 600 nebo 3000. Pokud mi nevydrzi aspon sezonu (zima, leto, atd.) tak pardon, ale delejte to kvalitneji. A zjistil jsem ze je jedno jestli je obuv znackova nebo neznackova nebo levna nebo draha. Pravda, u levnych kdyz se zacne rozpadat tak poradne, ale rozpadly se mi do pulroku boty jak z Tesca tak i od Lacoste.

Reklamuju i dziny. Pokud se mi do pulroku prodrou, tak pardon, ale neco je spatne a ne na moji strane. Dziny byvaly puvodne pracovni kalhoty, tak aspon chvili by mely vydrzet. Rekord byly 2 mesice nez se na nohavici prodrely a to byly v cene 2500 po sleve.

Proste dokud budou vyrabet sunty, tak budu reklamovat. A doporucuji CCC, tam jsem boty reklamaci tocil asi 2 roky. Sice jsem mel na kazdou sezonu nove boty "zdarma", ale je to ztrata casu a to mi na tom vadi.

+3/0
1.2.2017 17:46

R89o32s47t90i54s79l82a30v 95C34a24h62a 6563947817901

prodrely na nohavici? No tak pokud se prodrely dole a mate je dlouhe, pak je to Vase vina. A nevim, jak jste prisel na to, ze boty musi vydrzet celou sezonu. Zkusil jste nekdy se svym pristupem reklamovat treba maslo za dva mesice, ze je zlukle?

0/−4
1.2.2017 17:54

J58a80k15u10b 20S67t77a60š20e28k 4647519153804

A boty nemají vydržet celou sezónu? A jak dlouho by vlastně měly vydržet? 3 měsíce, 3 týdny? Jedno odpoledne?

+6/0
1.2.2017 18:07

R47o38s66t87i16s28l92a17v 25C41a31h58a 6653347487831

Samozrejme podle kvality, za kterou se plati. Reklamace se vztahuje pouze na vyrobni vady, nikoliv na opotrebeni. Zinou zivotnost maji drevaky, jinou zivotnost pláťaky.

0/−3
1.2.2017 18:11

D27a56n55i32e97l 89M41a36c22á32k 2539864796351

Záruka je pro všechny stejná a jestli někdo vyrábí boty co záruku nevydrží a snaží se to ospravedlnit cenou, tak to je špatně!

Jakékoli boty mají vydržet, při normálním používání a jestli ne, tak ať je nevyrábí.

+1/0
1.2.2017 21:10

R24o40s24t25i86s85l95a68v 88C63a96h50a 6643727787611

Vite, reklamacni doba nema s dobou zivotnosti nic spolecneho.

Kupte si tenisovou raketu, kolo, fotbalovy mic. A pak zkuste reklamovat po dvou letech hrani praskly vyplet, pichlou dusi, nebo okopany mic se kterym hrajete na betonovem placku.

+1/−2
1.2.2017 21:28

R11o53s21t35i10s18l95a82v 81C56a95h39a 6743837737161

Nebo jiny priklad - kupoval jsem nedavno zarovky. Na krabicce uvadena trvanlivost je 1000 hodin. Coz je pri sviceni 3 hodin denne v prumeru znamena zivotnost cca 1 rok. A pritom reklamacni doba je 2 roky. Zajimave, ze?

+2/−2
1.2.2017 21:30

R37o88s27t89i43s50l47a62v 86C58a67h91a 6343567347681

Dalsi priklad - zivotnost bezeckych bot je udavana do 1000 km, pak ztraci sve vlastnosti. Pro cloveka, ktery beha 4 krat tydne po 10 km to znamena 2000 km, takze potrebujete dvoje za rok..... pritom je reklamacni doba tez 2 roky.

+1/−2
1.2.2017 21:33

D56a60n31i10e74l 53M35a16c44á41k 2429394886651

Proč si kupujete žárovku co má životnost jen tisíc hodin?

Prokazatelné opotřebení (běžecké boty), kde je dobře poznat kolik už toho mají za sebou. Uvádíte nesmysly, aby jste nás ujistil o své pravdě.

PS: Člověk, který naběhá 2000 km ročně, zjistí po jednom vyběhnutí, maximálně druhém, že je na botách nějaká výrobní vada a v tu chvíli je půjde s klidným svědomím reklamovat.

+2/0
1.2.2017 21:54

R92o14s88t90i23s75l54a87v 27C59a15h58a 6473507507131

Protoze obycejna zarovka ma zivotnost 1000 hodin. Halogenka 2000 hodin. Pouze LEDka ma mnohem vice, ta myslim 20 tisic hodin. Ale je o poznani drazsi.

0/−1
2.2.2017 14:24

M57a34r31t37i81n 24V62y72s40k82o63c21i55l 3122178175730

Mimo zarovky jsou ty vase priklady uplne mimo, mozna jeste s vyjimkou bezeckych bot - nebeham, takze nevim. Ale jinak bezne veci typu zimni bunda, boty (jakekoli, at uz basketbalove, vychazkove, outdoorove), nic z toho nema nikde vyrobcem deklarovane ,,zivotnost je xy". Ano, s vyjimkou toho vaseho - opet uplne mimo - masla. Tedy pokud si koupim boty za 3 000, fakt necekam, ze se v nich jednou projdu 20 km po horach a jsou "za hranici zivotnosti", jak se obvykle prodejci smejdu snazi zamest s reklamaci. Prodejce je vazan zakonem, tedy muze si vybrat - on ho nikdo ty smejdy nenuti prodavat, muze prodavat jen kvalitni zbozi. Az budou v regale vedle sebe boty za 3 000 ,,zivotnost: 14 dni" a boty za 4 000 ,,zivotnost 1 rok intenzivniho pouziti", sahnu po tech drazsich, ale kdyz se daji koupit boty za litr a boty za 5, pricemz pocitove na noze v nich az takovy rozdil neni (popr. jako posledni dobou v podani Nike - bota mi pocitove nesedi, at jde o vyrobek za litr nebo tri), tak si koupim treba i ty ,ktere se mi vice libi designem a nemam problem je po 5 mesicich reklamovat. Navic kupuju jen gore boty, tedy s nejakymi kecy o vlhkosti at na me nechodi, jiste nekdo z vyrobcu utraci prachy za membranu, aby ty boty pak nesmely do vlhka.

0/0
2.2.2017 14:04

R65o62s12t43i43s58l23a67v 42C70a93h26a 6153837647401

Ty priklady maji pouze ukazat prosty fakt a to ze zarucni doba nerovna se dobe, kdy dane zbozi musi byt bezpodminecne jako nove.

0/0
2.2.2017 14:13

M82a18r17t61i83n 78V51y26s59k40o21c43i42l 3252528975830

Pokud to vyrobce neuvede, ma se za to, ze zivotnost = zarucni doba.

0/0
2.2.2017 14:58

R26o84s87t11i23s90l72a23v 23C80a90h77a 6243767787551

To se hluboce pletete. Jiz jsem uvadel napriklad vyplet tenisove rakety.

0/0
2.2.2017 15:10

M24a29r98t98i22n 46V85y20s85k83o13c46i79l 3352278285950

Opakuji, bud uvadi zivotnost, pak plati zivotnost, nebo ji neuvadi a nelze se odvolavat ze po 10 odpalech je vyplet za zivotnosti.

0/0
2.2.2017 18:34

D41a87v97i76d 39H68r26u44b47ý 1696962595479

Ano, prodrely na nohavici. Dole tezko, nekupuju rifle ktere taham po zemi.

A ja nevim, ale treba u bot za 2500,- bych cekal ze vydrzi i vic nez jednu sezonu a ne ze se zacne vepredu odlepovat okraj na cele spicce a na obou botach.

+2/0
1.2.2017 18:22

R44o62s42t86i27s94l52a98v 71C79a98h76a 6243397877351

Boty za 2500 je standardni cena naprosto prumernych bot. Levnejsi uz jsou uz jen sunty z Asie z umelotin. Bezne spotrebuji 2-3 pary takovych bot za rok, chodim v dnich denne cely den. Prave proto je nikdy nereklamuji, vcelku neni co, kdyz jsou jen opotrebene.

Mozna byste se mel zamyslet, proc se Vam odlepuji a zrovna na spicce a obou. Mozna je to i zpusobem chuze.

0/−8
1.2.2017 18:34

M42a87r62t72i81n 81V88y79s78k84o59c81i63l 3732768875590

Souhlasim, je to nespravnym zpusobem chuze, a to v botech. Kdyby chodil bosky, boty mu vydrzi i 10 let.

+1/0
2.2.2017 13:51

J47a48k49u14b 92S17t31a74š95e68k 4187989103244

Asi před čtyřmi či pěti lety jsem si koupil boty za asi 4 tis. Kč. Zdálo se mi to tenkrát drahé. Nicméně i po takřka každodenním nošení, když je vyčistím a vyměním tkaničky, tak vypadají pořád skoro jako nové. Na začátku ta cena sice trochu bolí, ale vyplatí se to násobně.

+1/0
1.2.2017 18:09

R39o38s19t15i80s43l86a65v 62C73a61h18a 6423457697441

Nechci se stavet na stranu obchodniku, presto pridam jen par prihod:

1) nedavno jsem vyslechl rozhovor:

- ta perova budna pousit peri

- vim, ale dam to na reklamaci az bude po zime (pritom se ma reklamovat bez zbytecneho odkladu)

2) otec pracoval ve fabrice vyrabejici boty i obcas se stalo, ze nekdo poslal uplne rozpadle boty (zde plati poznamka z bodu 1), pripadne nekdo poslal boty obalene bahnem.... Dost casto reklamovali lide obnosene boty - reklamovali oppotrebeni. Jenze zivotnost boty, pokud se v ni chodi porad, neni 2 roky i kdyz je zaruka 2 roky. Zaruka se totiz vztahuje na vyrobni vady, nikoliv bezne opotrebeni.

+4/−3
1.2.2017 15:59

Z97d12e20n26ě76k 89H47r30u49b80ý 5415978841236

K bodu 1 - to je hrozně těžké. Toto jsme řešili v době, kdy jsme měli malé děti. Zimní kalhoty (oteplovačky) - ano, vzali je do reklamace, ale nemohli jsme nechat dítě chodit jen v punčocháčích. Musíte koupit jiné. A peníze někteří obchodníci nevrací, nabídnou opravu, výměnu. Ale k čemu mi jsou na jaře oteplovačky, když dítě bude za rok o hlavu větší. Totéž jsme řešili s dětskou obuví, malým dětem někdy roste noha skokově, třeba o číslo za měsíc.

+1/0
1.2.2017 19:50

Z30d53e53n68ě94k 53H72á81j85e75k 6527832740853

Makro mělo před lety v reklamačním protokolu větu, že pokud není reklamovaná věc předána na reklamaci zabalená, nenese prodejce zodpovědnost za případné poškození při přepravě. Marně jsem se slečně snažil vysvětlit, že reklamuji výrobek a ne obal a požadavek na obal nemá oporu v zákoně. Stále trvala na tom, že zboží musí být zabalené. Bylo to koncem ledna a zašel jsem tedy do prodejny, koupil zlevněný balící vánoční papír a zboží zabalil. Její telecí výraz a smích ostatních zákazníků vidím dodnes.

+3/−1
1.2.2017 14:35

J26a90k39u16b 65S52t93a14š71e76k 4647169553924

Jo, člověk si musí dupnout a nenechat se odradit. Protože na to oni spoléhají.

+2/0
1.2.2017 15:30

T33o51m73á90š 94V33e80s63e64l13ý 5945518830119

zrovna Makro si může dát do podmínek třeba že reklamovat smíte přijít jen když je úplněk a jarní rovnodennost zároveň a neuděláte s tím, pokud si od nich nenecháte potvrdit záručák s tím že jste konečný zákazník, vůbec nic...

+3/0
1.2.2017 20:14

L46u81k70a54s 13N69e87m69e41c 7989320392524

Si ale pletes pojmy, je rozdil mezi obchodním a občanským zákoníkem.

+2/0
2.2.2017 5:49

Z44d28e21n10ě93k 56H94á56j96e29k 6897442470443

Opravdu? A v čem je rozdíl ve mnou uváděném případě?

0/0
2.2.2017 21:47

J61a35r36o21m24í68r 92S66t88a15n20ě12k 8846152627

v tom ze makro prodava jen icarum

0/0
3.2.2017 18:30

M20a73r67t64i80n 45V45y52s12k10o93c88i54l 3492628805190

Otazka jestli po vas chtela origo obal, nebo proste jen nejakou krabici, do ktere to hodite. Navic v pripade Makra predpokladam, ze neslo o podminky pro koncove zakazniky, tedy vse v mezich zakona.

0/0
2.2.2017 15:03

S64a35r35a 43N14o87v18a 3703582761381

Obchodník po Vás může chtít odpovídající (nikoli originální) obal!;-)

0/0
2.2.2017 19:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz