Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejčastější argumenty, kterými obchodníci zametají reklamace pod stůl

Pořídit si chytrý telefon nebývá zpravidla nejlevnější záležitost. Paradoxní přitom je, že reklamace mobilních telefonů patří v Česku k nejproblematičtějším. Obchodníci při nich často používají nejrůznější argumenty, nejčastěji typu: „Zboží jste si poškodili sami!“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29o14s30e32f 69K72r21b60e80c 3847806423851

Věděl byste někdo, zda platí 30denní lhůta pro vyřízení reklamace (špatně provedené) nezáruční opravy, u níž ta 30denní lhůta neplatila?

0/0
2.2.2017 21:27

J16a64r56o68m89í63r 90S11t46a70n92ě44k 8506542187

Platí to co je v podmínkách pozáruční opravy. Pokud tam vyloženě není (jakože určitě není) ujednání o nějakých lhůtách, mohou to opravovat donekonečna

0/0
3.2.2017 18:11

M17a32r20t86i16n 87V94y18s83k20o63c66i64l 3132288955790

Ruku do ohne za to nedam, ale pan se pta jen na limit 30 dnu vyrizeni reklamace. A jelikoz oprava je dodavka jako kazda jina, myslim, ze pro reklamaci (zaruka z vadneho plneni) plati lhuty stejne jako u dodavky cehokoli jineho. Tedy myslim, ze pozarucni opravu reklamovat lze, servis se k ni chova jako ke klasicke reklamaci.

0/0
4.2.2017 11:06

S25a68r19a 58N44o97v97a 3383222881281

Asi záleží, kde člověk nakupuje - řetězce Vám zboží na přepážce většinou zboží rovnou vymění a nic neřeší...R^

0/0
2.2.2017 19:24

A67l58e38n34a 31R66i52s73o62v70á 4546790279685

Stalo se mi, že prodejce vypsal reklamační list, boty hodil do regálu za sebou. Ticho po pěšině víc jak měsíc. Když jsem se tam zastavila, tak mi tvrdil, že reklamace není oprávněná a z regálu vytáhl zaprášené boty!

0/0
2.2.2017 9:08

M47a83r78t10i33n 45K43o52l96á64ř 1345844979575

tak když vám to řekl víc jak po měsíci, tak automaticky máte nárok na vrácení peněz, resp. se to bere jako reklamace uznaná....

+2/0
2.2.2017 10:29

M87a21r88t76i75n 16V89y26s61k34o42c42i45l 3742328265540

Ne, bere se to jako nesplneni zakonnych podminek, tedy duvod pro okamzite odstoupeni od smlouvy - coz oproti uznane reklamaci, kde vam (pokud to povaha - zavady, ne prodejce - dovoluje) muze byt zbozi opraveno, znamena, ze vy vracite zbozi prodejci (pozor, tady jiz musi byt kompletni se vsim prislusenstvim, bez obalu) a on vam MUSI vratit penize. A nejake oblibene vymluvy na vedouciho, jak zakazal vyplaceni a jak si "musite" vybrat neco jineho jsou nezakonne.

0/0
2.2.2017 14:09

R24o39b40e74r60t 23H59o21m64o81l34k16a 2410682962801

Asi telefon a telefon. Reklamoval jsem Zenfone. Na prodejce jsem se vykašlal a rovnou reklamoval přes web Asusu (to bylo v pátek). Poslali RMA, pak přišel mejl od servisního partnera, kde jsem jen zadal adresu, kde si to má DPD vyzvednout. DPD si telefon odvezlo v pondělí. Ve čtvrtek se mi opět DPD vrátil opravený, výměna základní desky a slotů na SIM. Opět se potvrzuje, že reklamovat u obchodníka je nesmysl, tam pak těch 30 dní není problém. Navíc musíte na prodejnu. Než to obchodník objedná, zabalí, předá servisu...

0/0
2.2.2017 6:55
Foto

M54i25c74h58a64l 13P51a62ř56í67z27e74k 8901123966761

Zná to snad každý. U mě zase boty do sněhu. Při reklamaci mi řekli, že jsem v nich chodil určitě v mokru. A to se nesmí! 8-o :-) U mobilu mi řekli, že se sním nesmí být ani v kuchyni, koupelně kvůli vlhkosti. 8-o Měděný kontrolní plíšek zareagoval a tak neuznali reklamaci. Atd.

0/0
1.2.2017 22:23

J73a48n 79V70a68l27t23a 1605752264638

Možná by si autor článku měl uvědomit, že reklamaci neposuzuje prodejce, ale autorizovaný servis. Až teprve poté jí řeší prodejce. Tzn.je-li vada způsobena uživatelem, obvykle záruku zamítne servis. Pokud jí servis uzná, řeší se buď opravou, výměnou nebo vracením peněz. Ale prodejce je v tomto případě pouze zprostředkovatel.

+2/−1
1.2.2017 22:20

P51e17t90r 55T92ě72t45h64a30l 4168516944589

Presne tak

0/0
2.2.2017 10:13

M36a88r21t13i54n 42V46y72s79k37o38c66i30l 3262208845970

Nemate uplne pravdu, tradicne to tak chodi, ale velci hraci, kteri maji hlavne zajem o to, abyste u nich koupil i priste (hlavne v elektru) vam klidne rovnou dany vyrobek posoudi a vydaji novy. Me se to stalo i s botama ,,Divejte se, pokud to neni vyrobce schopen slepit napoprve na lince, nejake lepeni napodruhe asi nema smysl, chcete vratit penize?" ,,To mate pravdu, super, diky. At nejste az tak skodnej, mrknu co mate za boty, stejne nejake potrebuju" ale nakonec jsem si zadne nevybral.

0/0
2.2.2017 13:16

J60a97r88o85m86í20r 48S75t71a81n28ě65k 8426562677

Prodejce samozřejmě oprávněnost reklamace posoudit smí a může vám ji zamítnout :)

0/0
3.2.2017 18:13

L95u84k22á42š 37M11u56s30i83l 5273788372633

Prodejci často neznají zákony a hlavně zkouší, co si mohou dovolit.

Vědí, že z 50 lidí, kterým upřou jejich práva, se bude bránit jeden, když moc.

I když mu dají litr navíc za právníka nebo posudek znalce, pořád se to hodně vyplatí.

Kdyby třeba ČOI takové jednání ocenila navíc ještě pořádnou pokutou, velmi rychle by se situace zlepšila.

+4/0
1.2.2017 22:04

M26a35r52t29i53n 44K18o89l96á69ř 1495114119635

nechal jste si dělat někdy znalecký posudek? myslím že pod 5 tis se nedostanete...a není to tak jak to píšeme, lidé často velmi dobře znají svoje práva a podle toho se i chovají....situace se změnila a lidé si zcela správně jdou víc za svým....

0/0
2.2.2017 10:31

M78a69r63t54i23n 93P81l98a33t40i96l 9521693591508

měli byste se zaměřit na Českou poštu - její reklamace se vyřizují déle než 30 dní a vždy to končí slovy o špatně zabaleném balíku....

0/0
1.2.2017 20:10

Z69d41e21n21ě54k 56H74r46u87b21ý 5585158871526

Člověk se nesmí dát - můj příběh je téměř neuvěřitelný. Reklamovali jsme dětské boty - podrážka jedné boty se zkroutila mírně do vrtule, při položení na podložku se kymácela na všechny strany. Prodejcem zamítnuto bez toho, že by poslal k vyjádření výrobci. Obrátili jsme se na znalce v oboru, řekl nám, že na první pohled jde o vadu výrobku, sepsal posudek a poradil, ať pošleme výrobci s popisem chování prodejce, řekl nám i konkrétní osobu u výrobce. Za posudek nic nechtěl, prý když je to za dětské boty, že se srovnáme až vyhrajeme spor. Za týden volali od výrobce, že jde o jasnou vadu a máme se stavit v prodejně, že už tam mají pokyny (paní vedoucí asi dostala pěkně za uši).

Než jsme tam jeli, sepsal jsem veškeré náklady = cenu bot + 500 Kč pro znalce + 2x cesta tam a zpět + telefonáty, co kolem toho byly a drze i položku kompenzace ztraceného času. Celkem asi trojnásobek ceny bot. Moc jsem nevěřil, že nám to dají, ale paní vedoucí aniž by celou dobu naší přítomnosti v prodejně řekla jediné slovo, vytáhla z pokladny peníze, o které jsem si řekl a zaplatila.

+2/0
1.2.2017 20:06

D91a35n10i92e50l 23M62a33c24á69k 2449354286871

tak to je fakt neuvěřitelné R^;-D

Pěkný příběh:-)

+1/0
1.2.2017 20:51

P54e60t44r 59N56o26v86o16t17n95y 1511200301

"že se porucha nevtahuje na záruku" :-)

0/0
1.2.2017 19:34

O57n41d29ř21e74j 41V50a52l93e40n49t82a 5978561549472

Jojo, já reklamoval telefon který se mi vypnul v ruce a obchodník mi řekl že jsem to způsobil sám.

Případně goretexové boty, které měly gumovou špičku. Ta po 3 měsících začala puchřet a do bot téct. To jsem pro změnu o boty špatně pečoval. By mě zajímalo jak se pečuje o gumu ;-D

0/0
1.2.2017 19:34

T62o73m84á10š 45V11e40s13e79l98ý 5835608330619

glycerinem přece ;-D

0/0
1.2.2017 20:16

D55a25v15i85d 31H28r74u50b38ý 1526212135179

Co se tyce reklamaci, tak vetsinou nemam problem. Reklamace elektroniky zpravidla bez problemu. Ale reklamuju i obleceni a hlavne boty. Do pulroku musi prodejce (vyrobce) dokazovat ze je to vyrobni vada, takze klidne jim to po neuspechu vratim at mi to dokazou ze to neni vyrobni vada a je to. Je mi jedno jestli boty staly 600 nebo 3000. Pokud mi nevydrzi aspon sezonu (zima, leto, atd.) tak pardon, ale delejte to kvalitneji. A zjistil jsem ze je jedno jestli je obuv znackova nebo neznackova nebo levna nebo draha. Pravda, u levnych kdyz se zacne rozpadat tak poradne, ale rozpadly se mi do pulroku boty jak z Tesca tak i od Lacoste.

Reklamuju i dziny. Pokud se mi do pulroku prodrou, tak pardon, ale neco je spatne a ne na moji strane. Dziny byvaly puvodne pracovni kalhoty, tak aspon chvili by mely vydrzet. Rekord byly 2 mesice nez se na nohavici prodrely a to byly v cene 2500 po sleve.

Proste dokud budou vyrabet sunty, tak budu reklamovat. A doporucuji CCC, tam jsem boty reklamaci tocil asi 2 roky. Sice jsem mel na kazdou sezonu nove boty "zdarma", ale je to ztrata casu a to mi na tom vadi.

+3/0
1.2.2017 17:46

R49o29s16t43i88s59l62a57v 87C45a44h56a 6213407887171

prodrely na nohavici? No tak pokud se prodrely dole a mate je dlouhe, pak je to Vase vina. A nevim, jak jste prisel na to, ze boty musi vydrzet celou sezonu. Zkusil jste nekdy se svym pristupem reklamovat treba maslo za dva mesice, ze je zlukle?

0/−4
1.2.2017 17:54

J94a42k66u91b 70S77t92a67š92e70k 4327299873334

A boty nemají vydržet celou sezónu? A jak dlouho by vlastně měly vydržet? 3 měsíce, 3 týdny? Jedno odpoledne?

+6/0
1.2.2017 18:07

R55o57s34t96i32s63l60a91v 50C71a72h98a 6973367687501

Samozrejme podle kvality, za kterou se plati. Reklamace se vztahuje pouze na vyrobni vady, nikoliv na opotrebeni. Zinou zivotnost maji drevaky, jinou zivotnost pláťaky.

0/−3
1.2.2017 18:11

D74a16n44i61e31l 56M77a46c25á77k 2509224746951

Záruka je pro všechny stejná a jestli někdo vyrábí boty co záruku nevydrží a snaží se to ospravedlnit cenou, tak to je špatně!

Jakékoli boty mají vydržet, při normálním používání a jestli ne, tak ať je nevyrábí.

+1/0
1.2.2017 21:10

R88o39s38t10i22s87l98a86v 42C66a53h43a 6493267297961

Vite, reklamacni doba nema s dobou zivotnosti nic spolecneho.

Kupte si tenisovou raketu, kolo, fotbalovy mic. A pak zkuste reklamovat po dvou letech hrani praskly vyplet, pichlou dusi, nebo okopany mic se kterym hrajete na betonovem placku.

+1/−2
1.2.2017 21:28

R78o94s40t33i29s56l22a53v 71C34a10h55a 6603167847201

Nebo jiny priklad - kupoval jsem nedavno zarovky. Na krabicce uvadena trvanlivost je 1000 hodin. Coz je pri sviceni 3 hodin denne v prumeru znamena zivotnost cca 1 rok. A pritom reklamacni doba je 2 roky. Zajimave, ze?

+2/−2
1.2.2017 21:30

R78o74s75t83i68s68l36a56v 61C75a28h11a 6933777237381

Dalsi priklad - zivotnost bezeckych bot je udavana do 1000 km, pak ztraci sve vlastnosti. Pro cloveka, ktery beha 4 krat tydne po 10 km to znamena 2000 km, takze potrebujete dvoje za rok..... pritom je reklamacni doba tez 2 roky.

+1/−2
1.2.2017 21:33

D29a95n80i70e27l 43M71a68c81á25k 2559504636981

Proč si kupujete žárovku co má životnost jen tisíc hodin?

Prokazatelné opotřebení (běžecké boty), kde je dobře poznat kolik už toho mají za sebou. Uvádíte nesmysly, aby jste nás ujistil o své pravdě.

PS: Člověk, který naběhá 2000 km ročně, zjistí po jednom vyběhnutí, maximálně druhém, že je na botách nějaká výrobní vada a v tu chvíli je půjde s klidným svědomím reklamovat.

+2/0
1.2.2017 21:54

R41o81s59t67i33s70l51a53v 23C19a36h14a 6763677807931

Protoze obycejna zarovka ma zivotnost 1000 hodin. Halogenka 2000 hodin. Pouze LEDka ma mnohem vice, ta myslim 20 tisic hodin. Ale je o poznani drazsi.

0/−1
2.2.2017 14:24

M51a76r56t85i27n 41V20y13s48k61o40c13i24l 3852528795150

Mimo zarovky jsou ty vase priklady uplne mimo, mozna jeste s vyjimkou bezeckych bot - nebeham, takze nevim. Ale jinak bezne veci typu zimni bunda, boty (jakekoli, at uz basketbalove, vychazkove, outdoorove), nic z toho nema nikde vyrobcem deklarovane ,,zivotnost je xy". Ano, s vyjimkou toho vaseho - opet uplne mimo - masla. Tedy pokud si koupim boty za 3 000, fakt necekam, ze se v nich jednou projdu 20 km po horach a jsou "za hranici zivotnosti", jak se obvykle prodejci smejdu snazi zamest s reklamaci. Prodejce je vazan zakonem, tedy muze si vybrat - on ho nikdo ty smejdy nenuti prodavat, muze prodavat jen kvalitni zbozi. Az budou v regale vedle sebe boty za 3 000 ,,zivotnost: 14 dni" a boty za 4 000 ,,zivotnost 1 rok intenzivniho pouziti", sahnu po tech drazsich, ale kdyz se daji koupit boty za litr a boty za 5, pricemz pocitove na noze v nich az takovy rozdil neni (popr. jako posledni dobou v podani Nike - bota mi pocitove nesedi, at jde o vyrobek za litr nebo tri), tak si koupim treba i ty ,ktere se mi vice libi designem a nemam problem je po 5 mesicich reklamovat. Navic kupuju jen gore boty, tedy s nejakymi kecy o vlhkosti at na me nechodi, jiste nekdo z vyrobcu utraci prachy za membranu, aby ty boty pak nesmely do vlhka.

0/0
2.2.2017 14:04

R97o76s86t29i43s19l88a66v 77C52a67h61a 6903397947111

Ty priklady maji pouze ukazat prosty fakt a to ze zarucni doba nerovna se dobe, kdy dane zbozi musi byt bezpodminecne jako nove.

0/0
2.2.2017 14:13

M11a31r13t73i16n 22V24y50s49k64o84c19i20l 3492978325820

Pokud to vyrobce neuvede, ma se za to, ze zivotnost = zarucni doba.

0/0
2.2.2017 14:58

R33o70s69t13i16s32l42a47v 96C59a62h66a 6443857707111

To se hluboce pletete. Jiz jsem uvadel napriklad vyplet tenisove rakety.

0/0
2.2.2017 15:10

M17a22r84t31i75n 41V90y63s72k78o93c53i14l 3562668125680

Opakuji, bud uvadi zivotnost, pak plati zivotnost, nebo ji neuvadi a nelze se odvolavat ze po 10 odpalech je vyplet za zivotnosti.

0/0
2.2.2017 18:34

D38a17v15i34d 41H96r25u80b41ý 1676252635869

Ano, prodrely na nohavici. Dole tezko, nekupuju rifle ktere taham po zemi.

A ja nevim, ale treba u bot za 2500,- bych cekal ze vydrzi i vic nez jednu sezonu a ne ze se zacne vepredu odlepovat okraj na cele spicce a na obou botach.

+2/0
1.2.2017 18:22

R81o29s97t48i18s42l85a47v 61C57a39h77a 6483437537481

Boty za 2500 je standardni cena naprosto prumernych bot. Levnejsi uz jsou uz jen sunty z Asie z umelotin. Bezne spotrebuji 2-3 pary takovych bot za rok, chodim v dnich denne cely den. Prave proto je nikdy nereklamuji, vcelku neni co, kdyz jsou jen opotrebene.

Mozna byste se mel zamyslet, proc se Vam odlepuji a zrovna na spicce a obou. Mozna je to i zpusobem chuze.

0/−8
1.2.2017 18:34

M92a91r13t94i64n 74V57y62s95k82o80c86i16l 3942108325480

Souhlasim, je to nespravnym zpusobem chuze, a to v botech. Kdyby chodil bosky, boty mu vydrzi i 10 let.

+1/0
2.2.2017 13:51

J18a90k21u34b 15S17t58a68š82e89k 4557579933624

Asi před čtyřmi či pěti lety jsem si koupil boty za asi 4 tis. Kč. Zdálo se mi to tenkrát drahé. Nicméně i po takřka každodenním nošení, když je vyčistím a vyměním tkaničky, tak vypadají pořád skoro jako nové. Na začátku ta cena sice trochu bolí, ale vyplatí se to násobně.

+1/0
1.2.2017 18:09

R57o80s36t91i74s32l59a90v 27C53a49h85a 6223587147601

Nechci se stavet na stranu obchodniku, presto pridam jen par prihod:

1) nedavno jsem vyslechl rozhovor:

- ta perova budna pousit peri

- vim, ale dam to na reklamaci az bude po zime (pritom se ma reklamovat bez zbytecneho odkladu)

2) otec pracoval ve fabrice vyrabejici boty i obcas se stalo, ze nekdo poslal uplne rozpadle boty (zde plati poznamka z bodu 1), pripadne nekdo poslal boty obalene bahnem.... Dost casto reklamovali lide obnosene boty - reklamovali oppotrebeni. Jenze zivotnost boty, pokud se v ni chodi porad, neni 2 roky i kdyz je zaruka 2 roky. Zaruka se totiz vztahuje na vyrobni vady, nikoliv bezne opotrebeni.

+4/−3
1.2.2017 15:59

Z55d62e39n54ě10k 34H61r37u68b85ý 5945468941906

K bodu 1 - to je hrozně těžké. Toto jsme řešili v době, kdy jsme měli malé děti. Zimní kalhoty (oteplovačky) - ano, vzali je do reklamace, ale nemohli jsme nechat dítě chodit jen v punčocháčích. Musíte koupit jiné. A peníze někteří obchodníci nevrací, nabídnou opravu, výměnu. Ale k čemu mi jsou na jaře oteplovačky, když dítě bude za rok o hlavu větší. Totéž jsme řešili s dětskou obuví, malým dětem někdy roste noha skokově, třeba o číslo za měsíc.

+1/0
1.2.2017 19:50

Z66d16e48n87ě28k 38H34á67j17e57k 6267582100923

Makro mělo před lety v reklamačním protokolu větu, že pokud není reklamovaná věc předána na reklamaci zabalená, nenese prodejce zodpovědnost za případné poškození při přepravě. Marně jsem se slečně snažil vysvětlit, že reklamuji výrobek a ne obal a požadavek na obal nemá oporu v zákoně. Stále trvala na tom, že zboží musí být zabalené. Bylo to koncem ledna a zašel jsem tedy do prodejny, koupil zlevněný balící vánoční papír a zboží zabalil. Její telecí výraz a smích ostatních zákazníků vidím dodnes.

+3/−1
1.2.2017 14:35

J79a64k31u45b 20S78t39a10š93e64k 4177579553744

Jo, člověk si musí dupnout a nenechat se odradit. Protože na to oni spoléhají.

+2/0
1.2.2017 15:30

T64o15m45á64š 53V31e61s81e78l73ý 5705858310309

zrovna Makro si může dát do podmínek třeba že reklamovat smíte přijít jen když je úplněk a jarní rovnodennost zároveň a neuděláte s tím, pokud si od nich nenecháte potvrdit záručák s tím že jste konečný zákazník, vůbec nic...

+3/0
1.2.2017 20:14

L93u31k96a83s 75N60e43m88e30c 7739110842224

Si ale pletes pojmy, je rozdil mezi obchodním a občanským zákoníkem.

+2/0
2.2.2017 5:49

Z37d16e53n32ě20k 79H77á91j52e51k 6797932560713

Opravdu? A v čem je rozdíl ve mnou uváděném případě?

0/0
2.2.2017 21:47

J27a82r51o70m48í91r 17S78t98a43n20ě73k 8796232307

v tom ze makro prodava jen icarum

0/0
3.2.2017 18:30

M25a24r89t51i45n 49V54y72s30k47o75c50i52l 3122788545130

Otazka jestli po vas chtela origo obal, nebo proste jen nejakou krabici, do ktere to hodite. Navic v pripade Makra predpokladam, ze neslo o podminky pro koncove zakazniky, tedy vse v mezich zakona.

0/0
2.2.2017 15:03

S81a14r71a 71N47o31v40a 3463302301361

Obchodník po Vás může chtít odpovídající (nikoli originální) obal!;-)

0/0
2.2.2017 19:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.