Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Investoval 1,4 milionu, za deset měsíců má zisk 70 tisíc

Investice do podílových fondů jsou během na dlouhou trať a nejsou bez rizika. Umí však přinést dobré zhodnocení. Proto se lékař Jan Novák rozhodl nenechat ležet peníze ladem na běžném účtu. Jaká jsou jeho očekávání a jak vnímá svou investici včetně rizika?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59a10d14i34m 15J66e55d69l42i33c91k46a 2315241147729

Jo jo Partners (---- dobře ty!

0/0
17.6.2017 3:37

M54a82r96k 39P95o84k44o16r80n22y 8484928917303

Kazdy i zacinajici investor si musi zodpovedet otazku, co chce.

Chcete spekulovat?

Chcete investovat na rust?

Chcete prijem?

Chcete co nejlepsi zachovani hodnoty portfolia?

Jaky je vas horizont?

Kolik chcete a budete investovat?

Budete investovat pravidelne male castky nebo naraz velkou sumu?

Kolik mate casu se venovat svemu portfoliu?

Jak se citite pri poklesu cen akcii? Mate strach? Panikarite? Nebo je vam to jedno a pokles vitate?

0/0
10.5.2017 19:02

M55a51r35k 19P22o28k17o34r22n21y 8184578317633

Otazek je cela rada, a kdyz na ne mate odpoved tak si podle nich udelate vasi vlastni strategii a zpusob investovani.

Ja chtel puvodne obchodovat (spekulovat) a vydelat velke penize. Teprve po ztratach jsem prisel na to co vlastne chci. Muj cil je stabilni prijem z investic = jeden prijem nyni a druhy prijem za 20 let.

Prijem nyni je aktivni obchodovani s derivatives.

Prijem za 20 let jsou me dividendove akcie (DGI).

Takze nyni, kdy mi to jeste mysli aktivne obchoduji tydenni opce a az se dostavi Alzheimer a nebudu schopen obchodovat tak muj prijem prevezmou dividendove akcie.

Prvni cast planu je hotova. Nyni je treba vytvorit detaily, kriteria, identifikovat rizika a mit na ne pripraveny plan, trenovat na demo uctu, atd.

Vysledek? Po 5 letech na opcnim trhu prijem $2,000 - $3,000 dollaru mesicne. Nic moc, ale dobry zacatek, vlastni privatni hedge fund, a dividendovy prijem $85 dollaru mesicne (tady mam jeste 20 let pred sebou). Jde to, ale clovek se musi hodne ucit.

0/0
10.5.2017 19:14

D13a78n60i19e57l 26K68r22a14u73s 4591293132284

Takhle uz to zni dohromady logicky. Jednoznacne vic logicky, nez odsoudit nektery konkretni produkt jen proto, ze zrovna do meho portfolia nema co prinest.

+1/0
10.5.2017 19:29

M88a98r84k 43P31o49k41o70r90n78y 8874948597353

Podilove fondy neprinesou nic nikdy a nikomu. Je to stroj na penize ale ne pro vas, pro zakladatele a provozovatele fondu.

I ty vychvalovane ETF fondy ve skutecnosti stoji az 8x vice nez kolik uvadeji jejich expense ratio. Pridejte k tomu bid-ask spread a budete se divit kolik ze ty "levne" ETF vlastne stoji.

Bezny investor zkrachuje prevazne proto, ze nema zadny plan, zadnou disciplinu a plete si spekulace s investovanim.

Kdyz prohlasim (na svem blogu jsem, to udelal), ze je mi jedno jestli moje DGI portfolio se scvrkne o 50% diky panice na trhu jako napriklad v 2008 a ze naopak z toho mam radost, tak se nestacite divit jake reakce se vam dostanou (vetsinou od lidi co nechapou zakladni principy investovani).

0/0
10.5.2017 19:44

D75a71n26i83e75l 85K83r27a18u68s 4411813722394

Vase zatvrzelost je absurdní. A zcela mylný pocit vlastní neomylnosti mimo jakoukoliv diskuzi. Já to vzdávám. Protože ale podílové fondy jsou tu už 90 let a ty investiční už cca 300 let, tak zkuste nad vlastním názorem ještě popřemýšlet. Ale jestli si o těch pár stovkám milionů klientů fondů po světě myslíte, že jsou to jen tupci, je mi líto především vás samotného (těžko je totiž géniovi mezi samými idioty viz. kniha J.K.Toola - Spolčení hlupců).

Snad jen abyste nenabyl dojmu, že jsem proti vám nějak vysazen - poslední odstavec plně chápu a jeho nepochopení od lidí, kteří neumějí o investicích ani přemýšlet, natož s nimi adekvátně nakládat, považuji samozřejmě za hloupé. Koneckonců už B.Graham tvrdil, že největším nebezpečím pro investora není chování trhů, ale chování investora samého.

0/0
10.5.2017 21:56

M81a23r14k 48P67o86k31o93r32n19y 8724878417633

Od vas to sedi. Tvrdit ze ja jsem hlupec a pri tom tvrdit ze fondy tu jsou jiz 300 let (pricemz ten uplne prvni vznikl teprve v 1924) mi prijde trefne. No prosim, kdyz se vam fondy tak libi, kdo vam je bere ze?

0/0
10.5.2017 22:26

D46a89n28i77e37l 73K61r77a97u86s 4121283512124

Omyl, mezi hlupce řadím sebe, tedy alespoň vedle vás, zjevného investičního génia.

A druhý omyl, v r.1924 vznikl první podílový fond. První investiční fondy jsou dítkem druhé poloviny 18.století (1774) - a tady se omlouvám, nejde v tomto případě o 300 letou ale "jen" 240 letou historii.

0/0
10.5.2017 22:38

D24a67n34i61e17l 58K96r61a95u74s 4891213662874

Howgh!

0/0
10.5.2017 22:39

M50a32r61k 66P23o95k84o54r32n51y 8634948117183

Ano, to byl jen jeden fond, pak az do roku 1924 nic. Navic, ten fond sel do likvidace v 1824 takze to byla "jen" 50 leta historie nikoliv 240 leta jak tvrdite. Pak sto let nic a pak v roce 1924 prvni mutual fund (coz je totez co investicni fond) zamereny na kolektivni investovani za ucelem rozlozeni rizika. Jak vsak historie ukazala, fondy tuto premisu nenaplnily a pred rizikem neochranily. Jen to stale tvrdi investorum aby ziskaly jejich penize.

Jinak nechapu proc se certite a navate mi. Ja mel za to ze diskutujeme o investovani a neni treba nikomu nadavat.

0/0
10.5.2017 23:30

D60a36n49i80e83l 12K51r29a93u15s 4621783552864

Opět nemáte pravdu, protože pravděpodobně nemáte úplně jasno v nástrojích kolektivního investování. Tak abych na to nebyl sám:

http://www.investopedia.com/articles/mutualfund/05/mfhistory.asp

0/0
10.5.2017 23:45

D91a65n80i62e82l 50K20r19a46u78s 4661833882284

A jen pro přesnost, druhý Ketwichův fond vydržel přes 100 let, tedy až do let, kdy už byly na trhu další fondy (v té době samozřejmě ještě ne otevřené fondy, ale fondy uzavřené)

0/0
10.5.2017 23:52

D81a78n39i65e94l 12K59r87a23u63s 4701853132484

Rokem 1924 se jen zahájila historie otevřených podílových fondů, tedy jednodušších variant, které umožnili vstup i daleko méně movitým investorům.

0/0
10.5.2017 23:54

D80a41n71i18e42l 15K98r44a59u96s 4231483352204

To Mark Pokorny a Tomáš Králíček:

Kucí, docela mi připomínáte ty tři dámy a tři pány z legendárního filmu Světáci. Každý si vedl při "konverzaci" své, aby osvědčili svůj kulturní a společenský rozhled, ale společně se nedokázali bavit o ničem.

Takže ještě jednou, aby z toho měli něco i ostatní: Miluju vlastní akciové portfolio a nedal bych na ně dopustit a kvalitní dividendové tituly jsou základním stavebním kamenem, bez něhož si svá aktiva neumím dost dobře představit. Jento to je ono - SVÁ AKTIVA. Nikoliv aktiva svých klientů. U nich musím vždy na prvním místě řešit jejich preference a rizikový profil a investiční cíle. Tudíž považuji za hodně omezené tvrdit, že diverzifikace je nějakou chimérou. Pro jednoho klienta ze sta teda určitě není logické ji držet nějak extra širokou, ale co těch 99? Koneckonců se stačí podívat jen na nejfrekventovanější dividendové tituly dnes a před pouhými deseti lety a kde jsou firmy jako byla Nokia? Když se potom podíváme např. na index S&P 500, zjistíme, že za posledních sto let se v něm prostřídalo 1200 firem. No a pokud bych přijal vaši tezi o bezvýznamnosti krátkých výkyvů s cílením na 25 let držení akcií, asi bych se před dvaceti lety těžko bavil o nákupu Apple, Microsoft aj. Což by z dnešního hlediska bylo pro příjem z dividend hodně hloupé.

0/−1
10.5.2017 15:24

D25a40n43i14e45l 66K40r75a32u83s 4491893912884

Part II: Na druhou stranu nedílnou součástí akciových investic je i realizace vnejšího zisku a pokud nemám zrovna portfolio s dividendovým výnosem aspoň 1 mil Kč/rok, tak by bylo dost riskantní nemít k dispozici i tuto možnost. No a najednou jsme u toho, že s takovými penězi bude bezpečnější mít minimálně na počátku fondové portfolio o 50 titulech, než soukromé o třech. Ať chci nebo ne, žádná firma není imunní proti možnosti krachu a její historie v tom hraje jen okrajovou roli (viz. krach Lehman Brothers nebo třeba bankrot GM ve 2009) No a pokud budu zrovna ve fázi vytváření portfolia, kdy jeden titul může klidně mít i 30% váhu, potom budu v hodně prekérní situaci.

Tzn. - slušně vedený fond dividendových akcií i přes zjevné nevýhody především stran vyšším nákladů, než jaké lze dosáhnout při částkách ve statisících až milionech, může být pro obrovsknou masu klientů vhodnější variantou. A znovu opakuji: Může být, protože jsem dalek sebestřednému tvrzení, že vždy bude. Záleží na preferencích klienta.

Mám rád akciové trhy, jako zajímavou možnost přivýdělku a některé se vzhledem k jejich rozsahu ani nesnažím při svém omezeném čase pokrýt jinak, než přes nízkonákladové produkty typu ETF. Ale abych si jen dovolil tvrdit, že je to pro každého mého klienta ta jediná správná varianta a že se bez nich jeho majetek nedá rozumně rozmnožovat, to by mě ani ve snu nenapadlo tvrdit. A tak se jim stejně tak nevyhýbám v odůvodněných případech, jako je nikam neprosazuju za každou cenu.

Ono totiž při výběru a diverzifikace portfolia kteréhokoliv klienta nelze nastavit univerzální mustr.

0/−1
10.5.2017 15:24
Foto

J15o92s48e28f 78N34o15v96a97k 1345225798848

A po mnoha spekulacich a strategiich a letech investovani a studovani zjistime, ze VFIAX za cenu 0.04% muze byt ta nejlepsi dlouhodoba volba pro mnoho investoru ;-)

0/−1
10.5.2017 17:16

M76a78r94k 15P97o88k21o61r13n47y 8404518987123

budete muset vice studovat, protoze pokud jste po letech studovani zjistil ze mutual fund je to nejlepsi tak jste tomu studiu moc nedal.

Jakou mate jistotu, ze 0.04% jsou vsechny poplatky co skutecne platite? A co dane fund musi platit pri kazdem turn-over? Ty se odectou z hodnoty fundu. John Bogle sam priznal, ze fondy jiz nejsou to co byvaly a ze klienty okradaji na poplatcich (az 80% na skrytych poplatcich, danich atd. - prectete si 401(k)aos od Andy Tanner)...

0/0
10.5.2017 17:55
Foto

J23o10s94e84f 58N65o19v51a70k 1905295988168

Je velky rozdil mezi mutual fund a index ETF od Vanguard ;-)

0/0
10.5.2017 18:47

M40a90r34k 45P15o20k54o59r90n54y 8144538837933

Zadny. oba vas oberou na poplatcich. Jen ETF mene.

0/0
10.5.2017 18:57

M98a93r40k 44P80o48k81o16r94n84y 8334268947353

Apple neni true DGI investment, tudiz bych Apple do sveho portfolia vubec nezahrnul a kdyz, tak jako spekulaci. MSFT pred 20 lety tez nebyl DGI investment, takze take no pass.

Bavime se o investovani na dlouhy horizont. A jestli je lepsi fondy nebo individualni akcie. Na 20 - 25 lety horizont kupovat high flyers jako jsou FANG akcie je prinejmensim hloupost. FANG jsou spekulace. Az se za deset let osvedci a zacnou platit dividendu pak je mozna do sveho DGI portfolio zaradim. Zatim se nekvalifikuji.

opet, michate dohromady dve strategie - investovani (preserving value a income) a obchodovani (spekulace na rust).

0/0
10.5.2017 18:01

M21a69r52k 44P16o69k21o55r72n56y 8154158927903

A jeste dodam, kupte akcie podle Dividend Aristocrats (DA) a pravidelne kazdy rok upravte portfolio podle DA a neprodelate.

Tady je link: https://www.simplysafedividends.com/dividend-aristocrats/

0/0
10.5.2017 18:29

D67a49n14i39e54l 21K34r57a70u96s 4871643352904

Jste trochu hnidopich. Ale budiz. Apple nemusel byt idealni priklad pro dividendy, ale na druhe strane by se tam dal urcite najit houf dalsich titulu.

A mimochodem na sledovani dividendovych titulu mam docela dobre kontakty na kvalitni analytiky, ale dik za tip. Ovsem jsme zpet u nutnosti aktivne zasahovat do portfolia, nebo si platit nekoho, kdo to bude delat za me.

0/0
10.5.2017 19:37

M19a28r50k 30P86o37k64o64r43n43y 8114498877393

Nesouhlasim. Na sve dividendove portfolio jsem se naposledy dival pred lety a u nekterych titulu ani nevim co delaji a jak se jim dari (interne). Jedinne co delam je ze mesicne download portfolio z brokerova uctu do meho spreadsheet a to pak za me spocita to co chci vedet (ale to delam jen proto, ze jsem blazen, normalni clovek to delat nemusi).

Dale uvedl jste AAPL jako priklad, tak jsem namitl ze APPL nesplnuje podminky pro nakup do dividendoveho portfolia.

No a co se tyka platit si nekoho kdo to bude delat za me = jakou mate jistotu ze ten nekdo bude mit vas vlastni financi zajem a zisk na prvnim miste, a jeho osobni profit na poplatcich az na tom druhem?

0/0
10.5.2017 19:51

D81a84n71i34e42l 75K23r13a26u82s 4221643802984

Jistotu mám asi takovou, jako že Coca Cola nemůže zkrachovat. Pokud jsem si vybral správce podle dobré zkušenosti jeho předchozích klientů, kterým sám důvěřuji, nic mi to nezaručuje, ale dává mi to slušnou možnost, že jeho zájmy se s mými budou spíš překrývat než aby si konkurovaly.

0/0
10.5.2017 21:59

M45a93r73k 18P80o56k29o80r46n86y 8644728147393

Aha. To je dost naivni predstava. Neni divu ze v Cesku kvetou vselijaci spravci "podle dobre zkusennosti". Ja si pred mnoha lety take jednoho vybral. Samy chvalozpev, bezva obchodnik, 10 let vydelavali prumerne 10 - 15%... no neber to... tem muj rok se jim nepovedl a stalo me to $30k...

0/0
10.5.2017 22:29

D84a48n95i21e20l 84K69r40a25u12s 4911113572424

Jj, češi jsou hloupé naivky a amíci jsou proti nim imunní. Nebo koho vlastně B.Madoff obral?

0/0
10.5.2017 22:53

M15a47r13k 13P25o10k83o44r97n16y 8744798587343

V Americe byl jeden Madoff ze sta, v Cesku je 99 Madoffu ze sta...

0/0
10.5.2017 23:31

D64a90n86i55e21l 49K97r86a97u72s 4681683882604

Trapně hloupá poznámka vypovídající málo o prostřední a lidech z ČR aktivních na kapitálových trzích, ale daleko víc o vás.

0/0
10.5.2017 23:58

K34a42m91i77l 64H28l32a14v81á26č69e11k 1244839648607

Souhlasím s panem Čermákem. Investování není nějaká hrarulety jak tady někteří popisují. Zhodnocení okolo 5 % je dneska naprosto běžné.A pokud chcete aby peníze vydělávaly a neztrácely hodnotu tak nezbývá nic nežinvestovat, případně spořit. Když půjde trh dolů tak půjde dolu všechno ajestli si někdo myslí, že mít uložené peníze v bance na běžném učtu nebodoma v šuplíku je bezpečné tak bych mu doporučil potkat se s poradcempartners at mu to objasní, i když já si finance spravuji sám protože mám alespoňelementární představu o tom jak finance fungují.

+7/0
10.5.2017 14:17

D23a14n19i89e80l 89K47r11a24u12s 4311643492264

Partners a jiní nemají poradce, ale prodatchce, takže pozor. Dobrá rada je jen zřídka zdarma, jak se nám oni snaží namluvit.

0/0
10.5.2017 15:30

J14o52s41e24f 55M46u80ž42á86t79k69o 5465673817733

Tak to se mu tak vrátily poplatky a čas :)

0/0
10.5.2017 9:16

T93o79m95á71š 24M17a17c55á83n 5509446618112

Ani ty poplatky se mu nevratily.

0/0
14.5.2017 16:05

J40a62r14o30s81l27a76v 53Č96e70p52i50c15a 8750328763124

A co kdyby dal pan doktor peníze do WSM robotů, to by byla teprve vata. :-)

0/0
10.5.2017 8:40

A10l30e10š 43L41i38s36o83v52s53k89ý 9449338672702

A to mu těch 70t ještě zdaní :-)

0/0
9.5.2017 23:17

R94o46m79a84n 49P16o41l46á10č55e26k 5366989115

Fondy se po třech letech nedani.

+1/0
10.5.2017 6:55

B70a66r12b79o61r73a 41M60a80r39e29š72o91v55á 7422342102160

Proč není článek označen jako "reklamní sdělení"?

+4/0
9.5.2017 21:56

M36i28c81h44a79l 85S95e27m60r23á68d 3952406817199

Ehm, riskovat 1,4mega (1400 tisíc) s výnosem 70 tisíc po 10ti měsících?

Opravdu si myslíte, že jsou lidi pitomci?

+6/0
9.5.2017 20:43

T57o52m51á28š 76K31r87á18l31í14č29e14k 3204862687540

Na tom je Partners založené, ne?

0/0
10.5.2017 7:27

R23o91m36a91n 74P51o84l66á10č74e77k 5246989665

Hodnotit investici po 10 měsících, která má horizont 4-5 let ne li déle, je hodně předčasné...

+5/0
9.5.2017 20:34

A70d33a41m 19H45r83n80č57i87ř58í96k 1937351581808

Během půl roku je člověk schopný se dostat do oboru a sám si zjistit, kde pro něj bude nejlepší investovat. Sám to tak praktikuji, jsem student a pracuji. Část pravidelně investuji p.a. z průměru na účtě 10%, část mám v akciích na BCPP/PX a část aktivně obchoduji swingově a dlouhodobě v opcích. Musí to bavit, ale je to cesta, jak se nenechat ojet od poradce.:-)

0/0
9.5.2017 20:27

V75l22a50s36t10i50m85i67l 27Š31t59e76c76h91e63r 1865435529895

Půl roku? Tak to jste v oboru v první třídě ZŠ.Až budete v oboru 15 let a zažijete dvě velké krize,tak pak můžete říct,že už jste schopný.

+1/0
9.5.2017 20:53

A29d46a48m 62H36r45n18č38i20ř77í14k 1257541901418

Jo to je mi jasné, chtěl ať to vyzní jinak. Za schopného se nepovažuji, snažím se vzdělávat, zkouším mimo obchod dema atd. Jen jsem tím chtěl říct říct, že když mám prodělat peníze, tak ať je to mou vinou, neznalostí, chybou, ze které se můžu poučit a ne tím, že mi radil vykuk bez maturity co žije z inkasovaných provizí.

0/0
9.5.2017 21:08

V51l93a12s11t58i40m70i82l 54Š51t27e62c31h79e21r 1655425169915

Osobně fondy zase tak nezatracuji.Sám investuji třeba přes Conseq.Bohužel je to jediná šance,jak u nás získat fondy třeba od Parvestu,nebo Templetonu.Chci servis a nemám čas řešit složení ptf. třeba z dvaceti akcií.Samotné akcie řeším také,ale ty nejsou vhodné na pravidelnou investici a navíc je třeba vyšší investici.Po dvou krizích 2001 a 2008 jsem už opatrnější.

0/0
9.5.2017 21:32

D15a89n55i74e11l 72K72r15a76u38s 4161523552614

Tak jest. Kdo ještě nikdy neprodělal, není žádný investor;-)

0/0
10.5.2017 15:32

A31l11e31š 45P48ů50č88e70k 5169774790808

Se nedivím, že se paní Sovová podepsala pod článek pouze zkratkou. Já bych se pod takový hnus taky styděl podepsat

0/0
9.5.2017 18:45
Foto

T92o90m75á88š 97S92m59o21l84í49k 3451132556353

Fuj Partners , na ty pozor.

+3/0
9.5.2017 18:28

M57a66r96k 76P76o22k20o19r75n28y 8884648207693

Vyhodit 30k na poplatcich to snad nemuze udelat ani financne negramotny Cech... oh, Jan novak je Cech...

+3/0
9.5.2017 18:13

H52o63n11z84a 68K32o92u90k21a85l 2610275535618

Jestli investovat, tak jedine primo do akcii a dlhopisu, nikdy ne do podiloveho fondu.

Nejdrive vstupni poplatky, pak rocni poplatky. Pak staci 1-2 roky drzet zlou strukturu akci, dlhopisu, malinka manipulace, zakaznici se vydesi, zacnou prodavat se ztratou. Pak staci opet zmenit portfolio na lepsi a vida, jediny, kdo je trvale v zisku, jsou spravcove podiloveho fondu.

+2/−1
9.5.2017 15:21

D12a19n25i81e98l 44K94r62a22u48s 4791123142804

Tři pojmy: Diverzifikace, aktivní správa, odbornost.

Ačkoliv si o sobě myslím, že na trzích se orientuji víc než nadprůměrně, tvrdit o sobě, že dokážu usledovat širší portfolio než o nějakých 10 titulech (a to jen výjimečně), to bych si teda netroufl. Takže vždycky budu mít v portfoliu radši 3 fondy, 2 ETF a 5 přímo držených akcií, než abych se zubynechty držel jen 10 akcií.

A číst denně všechny dostupné informace o 10 firmách, abych se jich v ideálním čase dokázal zbavit nebo je naopak nakoupit? To mi fakt moje práce neumožňuje a u doktora bych to ani vzdáleně nepředpokládal.

No a konečně, co myslíte, že doktorovi řekne informace, že firma XY vydělala loni o 10% méně než předloni? Nic. Pokud nebude umět číst tu informaci v kontextu, tak nebude vědět, jestli kupovat, držet nebo prodat.

+2/−1
9.5.2017 16:09

R79o66s23t79i14s93l11a24v 95C81a12h70a 6663347737161

A myslite, ze Warren Buffett to delat jako Vy. Tj. ze sleduje VSECHNY zpravy denne?

0/0
9.5.2017 17:50





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.