Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Není „penzijko“ jako „penzijko“. Jak se zabezpečit na důchod

Přemýšlíte o zajištění na důchod? Podle expertů je „penzijko“ stále nejlepším finančním produktem pro spoření na penzi. Jaké jsou rozdíly mezi penzijním připojištěním a doplňkovým penzijním spořením, přibližuje specialista na zaměstnanecké benefity ze společnosti Partners Lukáš Škopek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I41v45a68n 66S21i30k38o12r58a 2389570960547

Vzhledem k tomu, že na stáří by se měl připravovat jednou každý tak si myslím, že zrovna penzijko je jednou z těch lepších cest jak si na stáří přilepšit. Logicky by se neměla jednat jen o jediné spoření které by měl člověk mít, ale podle mě od toho už je dobré jít pro radu za někým zkušenějším. Jen kvuli tomu, že je článěk od partners, nemám důvod tady dělat negativní ohlas protože když si člověk dá 1+1 dohromady tak mu dojde, že na tom pravda je. Já osobně mám penzijko a stavební spoření díky partners zařízené a vím, že bez ztrát si své penzijko nevyberu do věku 65 let, ale taky proto to není jen to jediné co mám a taky proto nepíše jaké to jsou nesmysli, ale je to věc názoru, každý má právo se vyjádřit.

+13/0
28.6.2017 15:09

J58a11k47u16b 17K95n83e83c81h95t36o62v79s64k29ý 3290436681942

Když přidete o práci na nějakou dobu a nemůžete posílat peníze, tak vám jej zruší;-€

0/−1
28.6.2017 15:28

L96u69k97á64š 63Š47k13o17p17e29k 6350274615373

Jakube, nezruší. Penzijko funguje trochu jinak, než třeba životní pojištění. PS: na penzijko si můžete posílat třeba jen 100 Kč a až bude lépe, můžete částku klidně navýšit R^

+3/0
28.6.2017 16:48

J39a58k31u37b 58K24n67e35c15h58t48o42v14s40k65ý 3190826251692

Ukažte mi někde tištěné podmínky

0/0
29.6.2017 18:04

J62a98k83u60b 45K82n67e14c87h76t63o55v78s74k35ý 3500156961902

Já ty myslel tak, neposílat dva roky v kuse ani korunu. Viz ekonomická krize

0/0
29.6.2017 18:05

K83a54m36i70l 63S48e26d30l43á71č51e96k 1456199576971

Já mám staré penzijko a už určitě více jak dva roky jsem neposlal nic. Stále ale běží.

0/0
29.6.2017 22:15

V37í54t 97P84r53č89í19k 9798580504130

Partners... Dál jsem to už nečetl.

+2/−1
27.6.2017 20:06

Z69d67e77n89ě59k 21K90o40r24f 8356388307213

Partners? Skoda casu to cist...

+2/−1
27.6.2017 14:37

R28o61s34t41i46s78l28a45v 30C75a96h94a 6173217467931

a kupodivu neni skoda castu psat do diskuze.... zvlastni

+4/−2
27.6.2017 14:46
Foto

L44u56k22á22š 44N56o62v64o81t91n85ý 6536787428718

Výnosnost fondu je mi šumabuřt, státní podpora dělá z penzijka zajímavý produkt. Tisícovku měsíčně dokáže oželet spousta lidí a když k ní stát přihodí 23%... Inu, kde jinde tolik dostanu?

+9/−1
27.6.2017 14:34

R97o34s85t66i90s64l77a43v 78C32a66h48a 6903797937511

No tak to se na to divate hodne spatne. Z dlouhodobeho hlediska prave ta vykonost fondu je dulezita, nikoliv statni podpora, protoze ta po 20 letech dela ve vynosu velmi malou cast.

+5/−1
27.6.2017 14:47

D98a54v46i78d 78P26e17t75r 7710986690595

Záleží na kolik let.

+1/0
28.6.2017 4:41

P54e92t73r 66S86v13o98b70o30d54a 7552381664

Je az k nevire jak mizerne matematicke vzdelani ma vetsina naroda. 23% by to bylo jedine v pripade ze byste to mohl po 1 roce sporeni vybrat. Coz uvsem nejde. Pro vetsinu lidi se jedna o horizont napr. 30 let. Pri takovem investicnim horizontu vam i hloupej sporici ucet s urocenim 1% vydela vic nez kolik vam prinese statni podpora.

+5/0
27.6.2017 14:48

R71o83s86t49i85s98l42a62v 92C81a26h19a 6933917947271

Ano, podle pravidla 72 pri sedmiprocentnim vynosu se po cca deseti letech zdvojnasobi hodnota prvotni investice.

Pri dvou procentnim uroku to trva 36 let.

Takze kdyz se vlozi 1000 Kc, tak v prvnim pripade mate i bez statni podpory z tisicikoruny po 36 letech 11420 CZK. V druhem pripade - i se statni podporou budete mit z prvotni castky po 36 letech 2509. Dost podstatny rozdil.

+1/−2
27.6.2017 14:52

R87o85s58t10i60s86l80a33v 30C54a97h17a 6223657827271

takze tomu mam rozumet tak, ze minusari neumi matematiku?

+1/0
28.6.2017 18:17

V97á63c37l85a71v 15Š16u73b33r33t 9207263538217

Ty skvělé výnosy některých fondů z minulého roku brzy umaže, nebo už umazalo, posilování koruny. Stále jsme v situaci, kdy jsou akciové trhy v zahraničí a zejména v USA značně nadhodnocené a koruna naopak stále dost podhodnocená. To nevypadá na nejlepší okamžik k investování...

0/0
27.6.2017 11:43

P59e62t43r 48S34v56o41b77o56d83a 7122621284

Pokud jste si timto tvrzenim 100% jist tak neni nic lehciho nez na margin zaspekulovat na pokles trhu USA a nakoupit futures kontrakty na korunu.

V opacnem pripade ma vase predpoved asi tak stejnou vahu jako kdyz reknu ze 1. zari bude v Praze bourka.

+5/0
27.6.2017 11:57

V41á10c34l50a36v 97Š98u21b40r64t 9197543828787

Píši to z pohledu běžného pasivního klienta účastnického penzijního fondu - ten bude těžko spekulovat a kupovat futures kontrakty. A pochybuji, že to dělají ty fondy. Je to na ně příliš aktivní. Jsou totiž přesvědčeny, že nejlepší je držet lajnu s trhem a kupovat tak maximálně různá ETF...

0/0
27.6.2017 12:46

P83e75t36r 76S64v79o19b93o45d73a 7722411364

Vsak Vy taky nejste bezny klient pokud dokazete davat takove predikce jake nedokaze ani lecktery odbornik. Ta spekulace do futures byla myslena pro Vas. Pokud jste si tak jist tim co tvrdite tak na to vsadte. Nakupte tolik kontraktu kolik Vam margin dovoli a nejake sporeni na duchod pak uz resit nemusite.

+2/0
27.6.2017 12:59

V84á29c16l53a82v 19Š85u74b73r97t 9827833278537

Takový riskér nejsem. Mě prozatím stačí neinvestovat do účastnických fondů.

0/0
27.6.2017 13:12

P98e29t97r 34S93v50o76b57o12d29a 7172471824

No prave proto jsem psal ze v takovem pripade ma vase predikce hodnotu asi jako dlouhodoba predpoved pocasi ;)

+3/0
27.6.2017 13:18

P18a47v64e60l 77N94o71v24á90k 4333218355451

Pokud nevíte, že to tak není, má vaše negace pane stejnou hodnotu taky ;)

0/0
27.6.2017 21:12
Foto

R96i13c19h76a53r91d 46N36e19u73g46e49b78a89u59e37r 6278869466452

Správci fondů se chovají ke klientům jako k otrokům. Investují uložky, kdy sr jim to hodí. Povinně mi převedli peníze z akciového do konzervativního tak, že jsem přišel o roční vklad. Na komunikaci reagují po týdnech atd.. Allianz!

0/0
27.6.2017 11:19

R36o77s37t18i47s14l87a55v 39C18a94h86a 6973577537721

Kolik Vam je? Ono to bude mozna tim, ze jste se priblizil duchodovemu veku a je to tam predepsano.

+2/−1
27.6.2017 14:48

M47i34c75h24a10l 56K97r72č27á20l 6988148216852

Při oficiální inflaci 3%, praktické odhadem 5%, neustálém tisknutí dalších inflačních peněz a zvyšování mezd nemá nějaké dlouhodobé spoření vůbec smysl. To co si budete pracně spořit 20 let a přitom živit armádu poradců, makléřů a dalších tvořitelů grafů a prezentací, tak si za 20 let vyděláte za měsíc. Stačí jít do důchodu o měsíc později.

+4/−8
27.6.2017 11:04

V73á46c74l88a19v 28Š75u11b39r48t 9147893958117

Pravdou ale je, že jinde přijdete i o tu inflaci. Naštěstí se podle všeho jedná jen o jednorázový vzmach (inflace), která se opět brzy vrátí k nule.

+1/0
27.6.2017 11:38

M77i59c50h30a46l 85K89r91č20á31l 6448798786642

Pokud zůstanou v oběhu inflační peníze které ČNB natiskla na intervence proti posilování koruny a mzdy se nevrátí na úroveň před jejich současným rychlým růstem, tak naspořené peníze zůstanou trvale znehodnoceny.

A jelikož žijeme v demokracii kdy cílem politiků není blaho občanů ale jejich opětovné zvolení, tak to tak nejspíš zůstane. Těch co dluží a vyhovuje jim inflace a zvyšování platů je totiž víc než těch co mají naspořeno a uvítali by deflaci.

0/0
27.6.2017 12:02

V89á36c15l83a43v 52Š43u58b21r19t 9487343968457

Ta inflace v Česku je v současnosti tažena rychlým růstem mezd, ale to nebude mít dlouhého trvání. A kdyby mělo, ČNB by zvedla úrokové sazby a ostatní banky by měly také. Takže příliš dlouhý stav, kdy inflace je vyšší, než úrokové sazby, by se konat neměl.

0/0
27.6.2017 12:52

M94i37c19h19a59l 95K93r67č69á78l 6678358956802

Jenomže současné znehodnocení úspor díky inflaci a prudkým růstem mezd je už nevratné. Kdyby měla přijít deflace a snižování mezd tak by ČNB klidně roztočila další kolo inflační spirály. A až by těch nul na bankovkách bylo už moc, tak se vytisknou tzv. nové koruny ze kterých se pár nul umaže.

0/0
27.6.2017 13:13

R35o52s53t38i48s21l20a12v 42C30a56h53a 6673297477411

Staci mit vynos vyssi nez je inflace.... a to umi z dlouhodobeho hlediska akcie.

+2/−1
27.6.2017 14:54

V80í21ť88a 53K96r82u22t34i30š 1820694325667

Nikdo vám nebrání ty inflační koruny směnit za aktivum, které vám bude hodnotu v čase lépe držet nebo dokonce i vynášet. Dolary, eura, bahty, nemovitosti, zlato, akcie, dluhopisy, pozemky, obrazy atd. ... dle Vašeho uvážení.

0/0
27.6.2017 15:58

P36e25t18r 56S61v32o68b64o19d85a 7842341914

No s timhle pristupem vam preji at mate v duchovem veku telo a mysl mladika a/nebo at vam chutna polni trava.

+1/0
27.6.2017 12:00

M93i88c62h15a38l 73K29r37č96á55l 6458518836522

Ještě jsem neviděl důchodce který by nemohl pracovat o měsíc déle. A výpadek jednoměsíčního příjmu by zas tak zásadní být neměl. To se dá přežít i bez té polní trávy.

0/−1
27.6.2017 12:09

P40e28t18r 65S50v87o45b16o14d47a 7962151964

Pokud vezmeme vasi premisu ze "clovek za cely zivot nedokaze investovanim nasporit tolik co vydela za jediny mesic" a budeme ji brat jako dogma tak je samozrejme mozne zalozit na teto premise celou radu teorii. Stejne tak pokud bych jako dogma vzal premisu "Krcal je inteligentni clovek co neplaca voloviny" tak bych na jejim zaklade dokazal odvodit celou radu teorii.

Ja si ponecham to pravo obe tyto premisy pokladat za nepravdive bez dalsiho dukazovani.

+1/0
27.6.2017 12:15

M78i75c70h35a13l 28K14r88č32á70l 6248538946132

Jste si jist že přispíváte pod správný článek a do správné diskuze? Článek a diskuze je o spoření. Ale pokud považujete penzijní spoření za investování, tak to potom nelze k vaší premisi nic namítat.

0/−1
27.6.2017 13:00

P38e39t69r 71S14v77o79b38o45d10a 7302431464

V tom novem doplnkovem muzete investovat napr. do akciovych trhu. To ze vy osobne ho vnimate jen jako sporeni nezmeni nic na faktu ze se v nem da investovat. Kazdopadne vas nazor by byl hovadinou i za predpokladu ze by k zadnemu investicnimu zhodnoceni nedochazelo. Pokud mate zivot opravdu nastaven tak ze opravdu verime vasemu bludu ktery tvrdite. Ze vic penez budete mit kdyz budete o mesic dele pracovat nez cely zivot sporit, tak je me vas lito.

+1/0
27.6.2017 13:17

V56á87c83l25a18v 32Š76u49b61r35t 9307413328787

Ano, nikdo neznáme budoucnost. Je to jen otázka pravděpodobnosti a přístupu k riziku. Je to sázka na budoucnost. Řekněme, že existuje šance 5%, že investováním zhodnotíte svou investici o více než 100% a stejně vysoká "šance", že o 50% z ní přijdete. Pak je čistě matematicky výhodné sázku uzavřít. Pokud ale budete mít averzi k riziku (což je u peněz určených na důchod celkem pochopitelné), možná si ji rozmyslíte. A čím míň peněz člověk má, tím logicky větší bude jeho averze k představě, že by o část z nich mohl přijít. V takovém případě ani nelze říci, že jedná iracionálně, pokud na výše popsanou sázku nepřistoupí. Spíš naopak.

0/0
27.6.2017 13:04

P62e17t56r 93S21v55o84b16o76d44a 7742911374

Jo ale ja narazel na "genialni" myslenku pana Krcala v ktere tvrdi ze vsechny penize ktere clovek dokaze nasporit za cely zivot budou natolik znehodnocene inflaci ze je lepsi cely zivot nic nesporit a "jen" pracovat o 1 mesic dele protoze za 1 mesic si vydelate vice ne za cely zivot sporeni. To nema nic spolecneho s averzi k riziku. To je cista hovadina. Pokud jde o averzi k riziku jakou popisujete tak to je uplne neco jineho.

0/0
27.6.2017 13:10

R26o49s39t69i14s69l81a57v 11C47a55h15a 6313277627761

Pan Krcal pise samozrejme bludy. Protoze i kdyby sporil clovek jen 5% prijmu, tak za dva roky uspori vice nez za dodatecny mesic prace. A za dva roky mu inflace opravdu moc neubere. Ale z jednoho mesicniho platu si v duchodu moc neprilepsi.

0/−1
27.6.2017 15:02

O13n48d39ř80e97j 26M30á88l16e18k 1876603495213

Co to je za lži? Modelová situace mluví jasně: vložím 300kč měsíčně, od státu dostanu 90kč a od zaměstnavatele třeba taky 300kč, když budu počítat s tím, že výnosy plus mínus vykrátí inflaci, tak mám víc jak 125% zhodnocení. Pokud tohle nepoberete, pak se vůbec nevyjadřujte k oblasti financí.

0/0
27.6.2017 12:12

P39e10t29r 50S63v95o80b30o17d89a 7972161884

No vy by jste se mel taky prestat vyjadrovat k vecem kterym nerozumite. Dam vam lehkou napovedu. Zadejte si do kalkulacky ten vas modelovy priklad pro 30 let. A pak si tam zadejte priklad kde zhodnoceni bude 10% zustatku uctu rocne po dobu 30 let a klidne nepocitejte se statni podporou.

0/0
27.6.2017 12:20

M35i67c62h55a47l 33K67r40č75á63l 6618868286282

Vy asi budete jeden z prodejců penzijního spoření když to umíte tak krásně vysvětlit a spočítat. Škoda že sem nejdou přidávat grafy. To by bylo takové údernější.

0/0
27.6.2017 13:03

V60á38c20l47a53v 14Š15u64b59r79t 9797113298907

Jenže to zhodnocení je čistě záležitostí státní podpory, a řekněme to na rovinu - státního přerozdělování (tentokrát ovšem od chudých k bohatým). Kupodivu toto přerozdělování tu obvyklou bouři nevole nevzbuzuje:-)

0/−1
27.6.2017 13:16

P29e23t71r 70S93v97o63b69o68d82a 7352711764

O really ... penzijko je prerozdelovani od chudych k bohatym ? Nepovidejte.

Ja se vsadim ze kazdy s prijmem 50k+ (a zaroven alespon prumernyn IQ) by bez vahani tech 230,- (na ktere si beztak nemuze 30 let sahnout) vymenil za mensi prerozdelovani.

0/0
27.6.2017 13:25

R78o63s46t66i62s45l76a30v 90C95a51h53a 6123837707181

Dost hloupy argument o prerozdelovani od chudych k bohatym. Chudy clovek dane z prijmu neplati, nebo plati velmi minimalni. Clovek s prijmem 15 tisic plati dan z prijmu necelou tisicovku. Clovek s prijmem 50 tisic plati dan z prijmu 8000. Tak mu tech 230 korun, ktere si sam zaplatil doprejte.

A pokud budete argumentovat DPH, kde plati chudy precejenom vice, pak Vam garantuji, ze ten s prijmem pres 50 tisic zaplati vice nez dvojnasobne vetsi DPH. atd. atd.

0/−1
27.6.2017 14:58

V81á75c46l13a76v 21K61r91č89m92á29ř 1645898692375

Investování označeno jako spoření. Částka, o kterou lze snížit základ pro výpočet daně, označena jako "roční úspora na daních". Diletanti, diletanti, diletanti. Jo, pardon, "novináři".

+3/−2
27.6.2017 8:16

R22o81s36t35i11s23l22a26v 65C51a69h37a 6273297277911

tak v tom "sporeni" jsou nevinne. Tak to nazvalo ministerstvo a poslanci.

0/−1
27.6.2017 9:16

V24á91c61l86a17v 88K67r10č67m11á53ř 1765698252225

Oficiální název samozřejmě zprznili poslanci, ale ono se o něm jako o spoření píše i v článku a to už si můžou všichni odpustit.

0/0
27.6.2017 9:30

R39o31s68t39i71s74l57a69v 94C68a58h79a 6613167827441

Nevidim duvod, proc by to novinari nemohli pouzivat, kdyz to je tak nazvane.

To stare se jmenovalo penzijni pripojisteni a pritom to zadne charakteristiky pojisteni nema. Leda tak az v pripade dozivotni penze, kterou si ale skoro nikdo nebere.

+1/−1
27.6.2017 9:53

P71e72t10r 15S71v38o82b29o32d23a 7352671984

No ono to tak puvodne bylo mysleno hlavne na tu dozivotni penzi. To ze vetsina lidi to vnima z nejakeho podivneho duvodu jako sporici ucet se statni podporou a pripadne odpoctem na danich je vec jina :D

0/0
27.6.2017 12:03





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.