Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zažijí akciové trhy pád? Trocha statistiky potvrzuje známá pravidla

Na akciových trzích se žádné výrazné veletoče nyní nekonají. Rozkolísanost trhu je na historickém minimu a především americké akciové indexy jsou na svých maximech. Co bude dál? Je důvod k obavám? Fungují na akciových trzích nějaká pravidla? Na tyto otázky přináší svůj pohled investiční odborník Michal Valentík z Broker Trustu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R38i88c17h35a21r87d 17V31a88c38e50k 5211198502808

Nejlepší je svěřit své prostředky investičnímu strategovi, protože ho zachráním od smrti hladem.

+1/0
9.8.2017 8:30

P30e56t55r 69P80r45a41t10e26r 5873499945428

Investování do akcií je sice opravdu nejlepší forma dlouhodobého zhodnocení peněz, ale pan ředitel si hraje na matematika a přitom počítat vůbec neumí. Což dost vypovídá o firmě, jim bych peníze opravdu nesvěřil..Rv Vůbec největší chybou je, že nezapočítává dividendy, čili je to celé špatně. A napsat, že růst o 80% je super proti poklesu o 50% může jen totální nevzdělanec. Rv

+1/0
8.8.2017 0:04

J49i92ř65í 46P66a32u79l 3566425617412

Jak chcete započítat dividendy, když nevíte dopředu jaké budou? To by se to investovalo, kdyby člověk znal budoucnost. :-)

0/0
8.8.2017 9:09

R91o27s57t36i17s41l76a41v 58C55a74h56a 6633607197431

Ty vypocty na zaklade historicke vykonosti nepochybne dividendovy vynos obsahovat mohly, jde o znamou historii.

0/0
8.8.2017 9:13

J56i66ř41í 54P50a49u98l 3186805187582

To ano, ale myslel jsem to ve smyslu uvedeného historického příkladu z minulosti jako návod k investování do budoucnosti, v té souvislosti byla i má poznámka o znalosti budoucnosti.

Jinak zajímavé je i toto, kde je dobré všimnout si zrychleného trendu znehodnodování dolaru v posledních cca 40 letech, takže bych moc nedal na nějakou dedukci vývoje do budoucnosti na základě historických dat.

1url.cz/RtC2M

0/0
8.8.2017 10:56

R77o57s63t67i92s48l24a91v 49C85a85h34a 6693337887851

1) mnou uvadene odkazy umi zhodnoceni ocistit o vliv inflace

2) Vy si myslite, ze pripadne vyssi inflace se neprojevi na vynosech burz?

3) poslednich 40 let je obdobi po konci zlateho standardu

0/0
8.8.2017 12:47

R98o92s35t33i90s26l81a80v 48C60a53h81a 6243697937671

Vypocty vypadaji hezky, ale ve skutecnosti jsou jeste lepsi, coz, pokud jsem neco neprehledl, pan odbornik vubec nezminil. Akcie, to totiz nejsou pouze ceny, ale hlavne DIVIDENDY. A pokud jsem se neprehledl, tak ty nejsou vubec zapocitany.

+5/0
7.8.2017 22:01
Foto

J24o91s62e49f 19N69o87v31a93k 1365305578578

Dividendy a "capital gains" jsou vzdy zapocitavany v "total return". Jinak smysl pro mene zkuseneho investora je zrejmy: Trh jde nahoru a dolu. V soucasne dobe jsme na maximu s malou fluktuaci, coz je neprobadana oblast. My si muzeme byt jisti ze trh klesne a po nejake dobe opet stoupne (tomu zcela rozumime po 20 letech investovani a tez nam muze usetrit spekulace v jistych fazich trhu pri kterych je snadne akumulovat vysoke ztraty - osobni zkusenosti)

0/0
9.8.2017 8:14

R73o16s30t58i33s26l36a42v 56C15a95h43a 6923737357341

Jenze index, se kterym autor pracuje je cenovy, nikoliv total return

0/0
9.8.2017 8:24

J31a39n 10J76a26h45n 9477380618651

Uložím peníze do banky na úročený vklad, banka má ty nejlepší odborníky na investování do akcií, tedy investuje moje peníze z úročeného vkladu do akcií

a odmění se mi tím, že za získané výnosy z akcií mi dá ten nejlepší možný úrok.

Jak prosté, a rozhodně se nebude vymlouvat, že např. v Koreji vypukla válka, takže

milý malý akcionáři, co bys chtěl , snad ne svoje peníze a snad ne dokonce zisk???

+1/−5
7.8.2017 21:45

V51á45c61l27a69v 66Š58u64b21r28t 9957753288367

No a teď to v rámci objektivity ještě chce příklad, kdy začnete pravidelně investovat, když se indexům daří a krize jako na potvoru přijde zrovna až na konci toho vašeho investičního horizontu (například, když se budete chtít odebrat do důchodu), ve chvíli, kdy bude vaše expozice vůči riziku maximální.

Neříkám, že se na pravidelných investicích do akcií nedá vydělat, ale všechno záleží na tom, kdy začnete a hlavně pak na tom, jak se bude trhům dařit, až budete chtít nebo muset pozici uzavřít, z čehož to druhé je víceméně věcí náhody.

Takže to, že se na investicích do akcií dá vydělat, je nepochybně pravda, ovšem to, že na nich vyděláte, ať se děje, co se děje, jak se snaží sugerovat článek, pravda samozřejmě není.

+1/0
7.8.2017 21:40

J10a93r87o67s40l19a19v 91H71o84l55e97č67e91k 7162389536131

Přesně, pán to spočítal v momentě, když byly akcie na vrcholu. Navíc by to musel porovnat s inflací. Aby bylo vidět, jestli si za ty vybrané peníze ve skutečnosti nekoupí míň, než když je kupoval. A já bych za to moc nedal, že jo.

+3/−1
7.8.2017 21:47

V87l65a66s71t30i38m19i29l 24Š66t72e41c45h62e97r 1895665339735

Vůbec jste zřejmě nečetl vše. On skutečně počítá propady a růsty,žádné vrcholy.Otázkou je spíše atraktivita pravidelné investice,která sice tlumí propad,ale samozřejmě i růst trhů,s čímž už se žádný odborník nepochlubí.

0/0
7.8.2017 22:10

R62o81s62t96i59s38l33a73v 66C77a92h97a 6493967667661

K posledni vete - ano, je to pravda, nicmene historie ukazuje, ze i velmi malo pouceny investor muze byt touto metodou uspesny.

0/0
7.8.2017 22:13

V97á21c42l30a56v 32Š77u21b29r35t 9487213928257

Samozřejmě, že daleko lepší investiční strategií je koupit na minimu a prodat na maximu:-)

+1/0
7.8.2017 22:25

R14o93s56t98i29s38l30a86v 73C72a80h41a 6513617257551

no jo, ale to nikdo neumi :-(;-)

0/0
7.8.2017 22:27

V40á20c87l40a29v 77Š47u97b35r51t 9877473918647

No, myslím, že existuje pár lidí, kteří to umí, nebo jim to aspoň dost vychází:-)

0/0
7.8.2017 22:32

V81í34ť53a 38K56r15u34t75i25š 1340254465947

A to jako ve chvíli, kdy odejdete do důchodu, budete najednou potřebovat prodat veškeré investice a to hned? Nebudete mít rok, dva, tři, abyste počkal nebo dokonce ještě klidně levně dokoupil? Navíc dividendy od solidních firem dostáváte průběžně ...

+1/0
7.8.2017 21:57

R85o88s45t43i47s91l50a86v 49C84a51h36a 6663127907261

kdyz se odchazi do duchodu, tak nepotrebujete vsechny penize, takze se to dela tak, ze s priblizujicim se duchodem cast penez z akcii presouvate do bezpecnejsich a stabilnejsich aktiv.

+2/0
7.8.2017 22:03

V94á84c91l39a67v 48Š15u26b26r46t 9787603538317

To sice ano, ale je otázka, zda bude co do těch bezpečných aktiv přesunout. Zkrátka, pokud by autor použil příklad čtyřicátníka, co začal pravidelně investovat v roce 1918, a někdy koncem třicátých let započalo ono období ukládání do bezpečných aktiv...jistě, historie se nikdy přesně neopakuje a z jakéhokoli (především takhle krátkého období) žádný statistik závěry pro budoucnost nedělá.

0/0
7.8.2017 22:31

R52o95s81t85i95s20l84a65v 46C20a34h62a 6893187577521

nemyslim si, ze by to byl problem (pokud mel praci).

Ten obri vykyv nahoru a obri propad dolu, rekneme nad a pod 2000 bodu nebyly zas tak dlouhe. V roce 1918 byl index rekneme na 1300, o dvacet let pozdeji na dvojnasobku. A mezitim to kouzelne slovo - dividendy.

0/0
7.8.2017 22:36

R64o74s65t36i19s17l97a98v 25C35a45h24a 6903507197641

Tak pardon, vyse uvedene uvahy vychazi z grafu ocistenem o inflaci. Presnejsi je tedy to, co pisu o poznamku nize.

0/0
7.8.2017 22:52

R89o39s10t85i89s56l76a38v 35C86a36h49a 6743927827781

Mimochodem - doporucuji tuto peknou hracku:

https://dqydj.com/dow-jones-return-calculator/

Za tech 20 let (1918-1938) je vice nez 8% rocne v prumeru total return se zohlednenim inflace.

0/0
7.8.2017 22:39

V17á19c48l78a44v 27Š84u37b15r41t 9757413308557

Znovu jen zopakuji, že z jakékoli, navíc velmi krátké, historie, nelze usuzovat na budoucnost. Na pravidelném investování se mi nelíbí, že neúměrně roste důležitost toho, co se stane na konci investičního horizontu.

Řekněme, že každý rok existuje pravděpodobnost 1:50 pádu cen o více než 50% a vy si vsadíte v kurzu 1,03 ku 1 určitou sumu peněz, která časem roste. Výhra z předchozích sázek plus nový vklad se přesouvá do další sázky. Čím delší časový horizont takových opakujících se sázek budete mít, tím větší pravděpodobnost, že někdy během toho horizontu dojde ke krachu. Zatímco ale krach v prvních letech sázení vás nijak moc mrzet nemusí, úplně opačně tomu bude v posledních letech.

0/0
7.8.2017 23:15

R64o59s29t77i84s60l81a70v 25C24a98h72a 6533407107881

Neni pro akcie kurz 1:1.03 malo?

0/0
7.8.2017 23:19

P60e45t89r 27P38r62a45t77e87r 5583189545308

Stejně jako pravidelně investujete, musíte i odinvestovávat.. Nebo si vyplácet rentu. Nemůžete vybrat vše najednou a držet 100% akcií do posledního dne před výběrem, musíte zdefenzivňovat postupně.. jinak nedodržujete investiční horizont. Z akcií byste měl začít odcházet nejpozději 5 let před výběrem.

+1/0
8.8.2017 0:10

V39l36a97s52t73i15m65i33l 60Š92t20e35c76h18e58r 1285985369675

S článkem nelze než souhlasit.Přesto jsem ale spíše zastáncem nákupu akcií ve "výprodeji" pokud dojde například o 2-3% korekci.Teorie je sice hezká ale praxe trochu jiná.Běžný investor zvládne údajně maximálně dva "medvědy" a má toho dost.Psychologie je stejná pro všechny.Poklesy trhů bolí více,než růsty a většina investorů více klesajících trendů nevydrží a prodá.Lepší než pravidelná investice je rozložení investice do méně rizikových aktiv a nákup akcií při výprodejích.

+6/−1
7.8.2017 19:36

R97a51d94e97k 52H70o46l20e39c89e51k 3866170178651

Jó, akcie 9 let rostly o 100 % ročně. 10. rok firma zkrachovala a její akcie o 100 % klesly. Akcie mají sice nulovou hodnotu, ale pan statistik a analytik vidí, že průměrný výnos byl 80 % ročně, takže skvělá investice.

Tolik k té statistice. Jinak ale jsem příznivcem investování do akcií. Hlavně Češi by si to měli vyzkoušet. Každý druhý tu závidí zahraničním investorům, kteří z ČR vyvádějí zisky, ale pochopit, že totéž mohou dělat i oni, je jaksi nad jejich chápání.

+8/−1
7.8.2017 18:25

R59o89s48t78i43s15l33a79v 11C27a90h89a 6703637927811

Na zacatku (1. odstavec) jste mne vydesil, protoze se mi to neshodovalo s Vasimi nazory. Druhy odstavec, to je cely Holecek R^

Posledni vetu tesat do kamene! Pouzivam ji jako odpoved na vykriky socialistu a podobnych nad tim, jak velky objem dividend odchazi rocne ven.

+1/0
7.8.2017 22:05

P89e15t46r 17H19o10r46á56č65e65k 2967104737695

Tady zas bude odborníků... Když tomu nerozumíte, tak to nekomentujte.

Investování je nejlepší způsob jak se bránit inflaci a zhodnotit majetek.

Skrze prostředníka hold musíte zapltit určitý poplatek za to, že Vám prodá mix různých indexů či fondů. Je to fér, jelikož si dal tu práci je sestavit a provozovat, Vás do investice nikdo nenutí. Není ani chybou pokud takový fond nevydělává, nikdo takový fond úmyslně nestaví, jelikož fond jenž má nízkou výkonost nikdo nechce.

Investování do akcií je vlastně koupení části danného podniku. To, jak oceňuje podnik trh je otázka, pokud koupíte předraženě, tak je to Vaše chyba (asi stejně jako, když nakupujete benzín na dálnici) a může se Vám stát, že investice nebude pro vás výhodná. Musíte mít, ale na paměti, že ztrátu realizujete, až když prodáte.

Dlouhodobě, ale platí, že investování do akcií je tou nejlepší investicí co se týče výše zhodnocení.

+2/0
7.8.2017 18:16

I53v40a90n 71G84a78l26a81m45b76i37c87a 4121251612650

Holt vs. Hold. Ach jo. Jinak asi máte pravdu.

+2/0
7.8.2017 18:36

J98i13ř29í 88M14y39s51l50í67k 2588259789353

S investováním části volných peněz do akcií souhlasím, ale lákat investory k nákupu v době, kdy hlavní akciové trhy již dlouhodobě stoupají a jsou na maximech, to už by asi chtělo trochu více zdrženlivosti a ze strany investora zejména opatrnosti. Jinak to vidím jako lákání nezkušených.

+2/0
7.8.2017 19:10

K12a23t61e94ř32i10n19a 54V92ý36b15o79r74n52á 6800179169

Njn, ale kde se ten růst zastaví? Podle mě nejdříve, až se výrazně zvýší úrokové sazby, aby bylo možné investovat i do dluhopisů.

0/−3
7.8.2017 19:19

V80l56a51s35t24i56m41i25l 53Š74t15e87c57h33e83r 1935805359325

Potenciál dluhopisů je vyčerpán minimálné na deset let dopředu.Takhle to nevidím.Pokud se udrží ziskovost firem v USA,tak bych se nedivil kdyby dosáhl DJIA během několika let 30 000 bodů.Akcie by mohly růst i v Evropě.A jestli jsou na maximech? Nemyslím si,že by to mělo něco signalizovat.Je to jen číslo.Evropské akcie svá maxima nedosáhly a akcie v USA nejsou levné,ale ani předražené.

+2/0
7.8.2017 19:46

V43á60c96l45a86v 22Š27u94b22r18t 9577873258367

Existence firem jako Snapchat, které jsou ve ztrátě, moc neví, jak dosáhnout zisku, a přesto jsou trhem oceněny na desítky miliard USD, moc nesvědčí o tom, že akcie nejsou předražené. Index P/E se přibližuje maximům dosaženým při internetové bublině na přelomu století (ale internet se mezitím stal starou "vytěženou" technologií). Suma sumárum, současná ziskovost je nízká a neospravedlňuje tržní ocenění a zřejmě totéž platí i o budoucí ziskovosti...

0/0
7.8.2017 21:48

V21l27a10s34t59i96m34i13l 70Š47t15e37c28h70e91r 1535825389645

Technologický sektor je možná drahý,ale velké společnosti jako JNJ,PG,HD jsou tak nějak na svém.P/E nijak neřeším,hodnoty nad 20 byly dříve známkou drahé akcie a dnes už to tak není.

+1/0
7.8.2017 22:04

V68í88ť21a 67K48r93u47t97i30š 1300964535497

To, že se někde přibližuje index maximum ale nic neříká o tom, že na daném trhu nebo dokonce v daném indexu nejsou zahrnuty solidni firmy se současnou i očekávanou P/E pod 10 nebo ještě níže, tudíž stále zajímavé investice.

+2/0
7.8.2017 22:27

V54á90c33l30a22v 55Š75u96b13r71t 9687523628577

To máte určitě pravdu, ale potom je třeba vybírat.

0/0
7.8.2017 23:17

J56i58ř15í 11M50y19s93l77í37k 2908969129803

Lákají hejli, potřebují vydělávat.Rv

+6/−3
7.8.2017 17:52

R20o52s43t78i50s35l58a61v 31C67a29h84a 6393757177211

Zpet do skoly. Hejl nikoho nelaka.

0/0
7.8.2017 22:07

J40i15ř65í 96M83y52s30l91í38k 2108509679443

Bylo myšleno, že hýlové jsou lákáni, nikoliv, že hýlové lákají, autor článku přece není hýl, hejlem je míněn nový investor.

U kulturního významu hýla obecného je uvedeno, že pro svou důvěřivost snadno upadal do čižbářských léček. Proto se slovo "hejl" stalo ve slangu označením pro důvěřivého naivku, kterého není těžké oklamat.

+1/0
7.8.2017 22:42

R48o89s50t71i30s26l44a80v 14C48a67h32a 6813497477741

Ja fakt nejsem blbej, ja vim, co je to hejl. Jenze jste asi chtel napsat, ze lakaji hejlY!

+1/0
7.8.2017 22:51

J94i83ř21í 19M34y16s97l67í11k 2408519179933

Máte pravdu, gramatika mi někdy ujede. Z té poznámky jsem napřed usuzoval, že jsem použil špatný význam slova hejl.

0/0
7.8.2017 23:10

M88a10r63t37i45n 85N85o25v45á71k 6523347719921

CO TO ZASE JE???? Investiční odborník - a ve svém příkladu nezmíní ani vliv inflace?? to jako fakt? 100 USD po 22 letech investování bude mít stále stejnou hodnotu??

- a TOHLE nám tady dává všelijaké "odborné rady".. (jak se tady dá odplivnout..) RvRv

+7/−1
7.8.2017 15:09





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.