Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejčastější chyby, které vás o dovolené připraví o peníze

Na letní dovolenou už letos vyrazila řada Čechů. Některým se však zbytečně prodražila o stovky i tisíce korun, protože udělali školácké chyby, za které se platí. Přinášíme přehled nejčastějších prohřešků, které vás mohou připravit o peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i26r30o56s52l89a69v 82H45e71r61a83n 6598757191

hmm nejcastejsi chyba je ta, kdy platite drahou debetni/kreditni kartou od banky ktera ma vysokej spread a jeste nevyhodnej kurz. Misto pouziti karty co ma kurzy karetni asociace :-)

0/0
9.8.2017 16:10

K11a28r57e51l 70V89a81c76h11u28t 9223352249403

Nic jsme nezanedbali - přesto se nám dovolená prodražila... při zpáteční cestě nám na rakouské dálnici kousek před Vídní ťuknul malý kamínek do čelního skla. 8-o:-(

Výměna skla (už doma v ČR) provedena za 6400,- Kč.

0/0
9.8.2017 13:22

K47a52r93e71l 47V55a78c14h49u72t 9763232669923

Doma by se nám to asi nestalo - na našich dálnicích je sice kamení plno, jenže se tu jezdí krokem - takže i když vám šutřík práskne do okna, v 90% případů zůstane na skle JEN malá tečka, ne prasklina napříč sklem. :-(

0/−2
9.8.2017 13:25

P79e88t52r 50K33a87u27c48k95ý 6838571672411

Jako že nejlepší je jet sám.

0/0
9.8.2017 13:14

P49a28v37e39l 63K55r51e96u29z67i21g21e30r 7404960780839

Nikdy jsem nepochopil význam kreditní karty. Na co nemám, to nekupuju, což bohužel stejně jako většina Čechů nemůžu říct o bydlení, ale to je pro mě jediná výjimka. Zadlužovat se na něco jiného než na bydlení (případně na podnikatelský kapitál) je značně nerozumné. Protože teď rekonstruujeme, tak jsme se holt nerozšoupli a nejeli jsme do Brazílie, ale do Chorvatska. Tam je taky pěkně.

+5/0
9.8.2017 11:59
Foto

P73a57t33r87i95k 22C75h70r12z 4358239982559

Možnost "nakupovat na dluh" je jen jedna z vlastností kreditní karty. Ano, bankami nejvíce propagovaná, protože úrok 30 % p.a. je pro ně velmi výnosný.

Ale není to vlastnost jediná, jak už zde v diskusi zaznělo, některé autopůjčovny nechtějí půjčit auto "na debetku", kreditní karty mívají různé věrnostní programy, díky kterým lze sbírat buď peníze nebo třeba míle do věrnostního programu letecké společnosti.

Aktuálně jsou u nás kreditky (některé) jedním z mála způsobů jak se dostat k solidním kurzům při platbě kartou.

+1/0
9.8.2017 12:13

V20í24ť79a 23K38r85u21t43i23š 1670244955607

Je rozdíl používat kreditku jako úvěrový nástroj (protože nemám peníze) nebo pouze jako platební metodu (protože proti jiným způsobum je výhodnější, levnější ...)

+3/0
9.8.2017 12:16

J31i40ř39í 13Z57á30h69o22r19a 5983435532529

Kreditní karty jsou nejdál asi v severní americe. Tam je v nadsázce dokonce celoživotním cílem mít co nejlepší kredit skóre. Většina lidí není tak bohatá, aby si auto, dům, novou kuchyň kupovala z fleku za svý. Samozřejmě ideál je vydělat 5 milionů měsíčně, to je hranice, kdy už kredit skóre přestává mít tak trochu význam, ale dostat se na tuto hra nici chce dost dřiny.

U nás je synonymem bonita. Nejsem nijak bohatý, ale moc dobře vidím, jaký ke mně mají banky přístup, v podstatě pro mě není problém dostat 120% hypotéku, i když se všude píše, že je 85% strom. Dostat lepší úrok na půjšku. A to proto, že mám velmi dobrou bonitu, pro banku tedy nejsem rizikový.

Význam kreditky tedy hodně závisi na credit skóre, čím lepší, tím vyší částku dostanu, tím menší úrok mám, tím víc dnů bez úroku dostanu,.....

V česku to funguje obdobně. Kreditka tě primárně nezadluží, je to jen nástroj, jak si něco koupit hned a splatit potom. Zadluží tě vždy jen výdaje, které jsou vyšší, než kolik si vyděláš. Navíc hodně kreditek ti při splnění pravidel ušetří pár peněz při jejím používání.

Ale souhlasím s tím, že člověk si nemá kupovat to, na co nemá. Včetně bydlení. Jsem zastáncem nulových dluhů v každém případě.

+2/0
9.8.2017 12:18

M16a61r68t61i29n 38H97o72n56s96a 8418166113202

Vy jste asi dědil. Jak jinak si vyložit, že máte na to si koupit byt / dům. Málokdo dokáže naspořit XY milionů na bydlení. Pokud navíc musíte platit nájem, spoření je ještě větší scifi. A žít celý žívot v nájmu? Ano, jde to, ale v důchodu vám zřejmě nezbyde po zaplacení nájmu ani na vodu a chléb.

0/0
9.8.2017 12:36
Foto

P66a49t60r89i18k 91C45h90r44z 4418979772919

Z průměrného či lehce nadprůměrného platu si na byt vydělat lze, sám jsem toho příkladem. Je sice fakt, že brzy po revoluci byly byty levnější (i v poměru k průměrné mzdě), já jsem si na byt (v Praze) vydělal za dobu, za kterou jsem měl jít na vojnu, ale dostal jsem "modrou" (nevím, proč se tomu tak říká, byl to černobílý "koresponďák"), tak jsem se mohl zapojit to pracovního procesu.

0/0
9.8.2017 12:47

M39a43r10t24i45n 69H84o79n59s74a 8608476853972

Podle mě jsou ceny tak vyšponované, že pokud neberete opravdu velký plat, na byt si nenaspoříte. Ano, pokud bydlíte u rodičů a neplatíte nájem, spořit se dá hodně, ale když vezmete, že cena bytu pro rodinu v Praze začíná na čtyřech milionech (třípokoják a více)... to byste musel šetřit opravdu hodně... Dokážete uškudlit půl milionu ročně? Nebo spíš ještě více? Většina lidí je ráda, že jim zbyde pár korun :-)

0/0
9.8.2017 13:03

J86i73ř43í 97Z95á55h19o12r71a 5583195342609

Vetšina lidí nebydlí v Praze.

+1/0
9.8.2017 13:16

M17a25r26t37i62n 50H45o67n39s56a 8818946463252

Co berete jako většinu? V Praze a středočeském kraji (což je - pardón - okolí Prahy) bydlí čtvrtina obyvatel České republiky. Když k tomu přičtete předražené Brno a okolí + další předražená města... dovolím si tedy nesouhlasit

0/0
9.8.2017 13:26

J40i17ř74í 98Z51á32h93o57r26a 5103425112329

V Praze a okolí žije mega a půl. V Brně a okolí žije půl mega. Přidám Plzeň dvěstě, Hradec dvestě, zapomněl jsem na něco? Přidám mega. Dohromady 3,4mega. V česku je deset mega lidí. CO je tomhle počítání špatně, že se s tím nedá souhlasit, střílím to od boku, ale podle mě je to správně.

+1/0
9.8.2017 13:36

M82a36r70t51i14n 20H18o77n63s42a 8478966963502

S tím se souhlasit opravdu nedá :-) vaše počty jsou až příliš od boku tak aby se vám hodily do krámu

0/0
9.8.2017 13:45

J39i57ř27í 60Z12á59h39o78r93a 5953585662129

Tak to spočítej ty, je jasný, že se hodí mě, protože je používám pro své argumenty. Dokaž opak, nebo mýlku.

+1/0
9.8.2017 13:49

M66a58r97t26i93n 61H27o62n41s67a 8148776833372

Mezi příspěvky se z nás pravděpodobně stali kamarádi, že mi tykáte. Nicméně stačí trochu zapátrat v googlu a zjistíte, že ceny jsou natažené skoro všude. kde jsou trochu levnější, tam se ale zase podstatně méně vydělává. Třeba tady máte takový rychlý přehled http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2003932-kolik-stoji-byty-a-domy-v-krajich-ceny-sponuje-praha-levna-je-ostrava dokonce i s obrázkem, abyste se nenamáhal zbytečným čtením

0/−1
9.8.2017 14:02

J47i75ř74í 37Z11á53h81o63r10a 5983485392519

kamarádi nejsme, zatím jsem si napsali jen pár příspěvků....

jestli ty mi tykat nechceš, nemusíš, tvoje věc, mě je to jedno, důležitá je forma a obsah toho, co píšeš, to je pro mě důležitý.

Dneska dostane hypo i ten, co má příjmy pod sto tisíc. natažený ceny vidím jinak. natažený ceny znamenají, že 90% obyvatelstva nemá šanci na hypo, nebo nemá šanci sehnat bydlení, které nesežere 75% jejich výdělků. Do tohoto stavu máme v česku daleko, praha je blíže, než ostatní lokace.

Pardon, ale článek s adresy český televize mi nepřijde jako moc relevantní zdroj.

max připouštím, že je můj názor zkreslený tím, že to neumím posoudit z role někoho, kdo třeba bere míň padesát tisíc. ale na druhou stranu jsem z velmi chudých poměrů a vím, že i přes nedostatek peněz je vždycky několik řešení lepších, než naříkat na rostoucí ceny.

+1/0
9.8.2017 14:16

M91a14r41t73i91n 46H18o50n28s65a 8268526453782

Copak naříkám? Fňukání a komentování faktů je rozdíl :-)

+1/0
9.8.2017 14:37

J87i97ř88í 22Z82á28h31o91r12a 5293685562239

Souhlas, nenaříkáš, nefňukáš. Proč sis to vztáhnul na sebe je pro mne záhadou :-).

A fakta?

Vím, že ceny bytů stoupají. OK, tu se taky shodnem. Neshodnem se v tom, že pokud nemá někdo opravdu velký plat na byt nedosáhne. Rozcházíme se v tom, že já říkám, že na většině našeho území většina lidí v česku i bez opravdu velkého platu na byt dosáhne. Krom handrkování jestli v Pze žije dva mega a čtyři psi, nebo jen 1,9 mega a psů šest, jako by nebyly wikiny.

Jelikož troste ekonomika a obyvatelstvo si po miniaturních krůčcích může dovolit čím dál tím více, budou byty ještě stoupat, nevidím strop ani po 100% zvýšení cen v lokacích, které nejsou Praha, nebo krajská města. česká telka si určitě přijde na své ve svých budoucích hlubokých analýzách.

0/0
9.8.2017 14:51

M30a12r58t97i76n 63H20o35n58s98a 8938226403752

Už tu rozjíždíte opravdu slovní průjem,

ano byty jsou dražší a dražší ... na tom se shodneme,

ale na ten váš plat 50 tisíc a víc co píšete už dosáhne tak malé procento obyvatel, že jste vše co jste řekl pohřbil v jediné větě. Žijte blaze ve své bublině,

0/−1
9.8.2017 15:01

J86i28ř20í 57Z83á65h74o93r65a 5203865652219

my jsme na 50 tisíc výdělků v domácnosti 4. dva vydělávají, dva jsou děti. nevybočujeme nijak závažně z průměru.

zbytek no comment.

+1/0
9.8.2017 15:09

J29a10n 11S22v15o44b33o86d47a 3687664489883

V Praze a okolí mega a půl? To platilo možná tak před 20 lety. Dnes je to již více než 2 mega.

0/0
9.8.2017 13:53

J35i53ř38í 97Z94á98h52o52r44a 5723915712839

hmm, to le musíš počítat do prahy i dosah příměstkejch busů. pochybuju, že v kostelci nad červenými lesy, což je metro-area prahy jsou stejný ceny bytů, jako v praze. nekoukej jen na ty čísla, co jsem tam naprskal, ale i na kontext o čem se bavíme.

+1/0
9.8.2017 13:59

M90a48r36t46i48n 21H21o51n89s35a 8568866873762

Střílíte koukám na všech frontách, před zjištěním preferujete střelbu, tak pozor ať se nespálíte. Ceny v okolí Prahy jsou předražené až hanba.

+2/0
9.8.2017 14:03

J16i87ř48í 58Z52á18h94o40r30a 5643665252869

Samozřejmě, že střílím. Pokud mi ukážeš terč, kde není ani jeden zásah a navíc tvůj terč, kde je p5 desítek, Nedělá mi problém moje míření upravit :-) furt mě nějak koriguješ bez argumentů. není si lepší připustit, že nemám stejný názor jako ty a že ten můj není nijak špatný, ale jen jiný? ušetříš si spousty energie.

0/0
9.8.2017 14:20

J22a67n 84V36o19j50t31í53š84e60k 6112301555376

No statisticky je v Česku 7 metropolitních oblastí (nebo aglomerací, prostě velký město/města a k tomu ty obce, co s nim tak nějak srůstaj a prostě k němu patřej).

Pražská má dva miliony, Ostravská milion (na tu jste úplně zapomněl) Brněnská 600 tisíc, Ústí-Chomutov 500, Hradec-Pardubice 300, Plzeň 300, Olomouc 450.

Tam samozřejmě nejsou velká města, která takovou oblast netvoří. Třeba Liberec a Český Buďejovice každý 100

No dohromady asi 5,5 milionu lidí, kteří bydlej v opravdu velkejch městech.

0/0
9.8.2017 15:34

J47i44ř27í 81Z21á16h32o46r64a 5943245482629

Ok dík, ale my jsme ani tak neřešili kolik lidí žije v metropolitních oblastech, jako hlavně kolik lidí žijících v metropolitních oblastech má drahé byty. Můžem odpárat Ostravsko a Ústecko, Liberec a Budějky. Vypadla mi Olomouc.

0/0
9.8.2017 16:36

J87a59n 27V71o78j33t33í97š82e15k 6982471465666

No já myslim, že byste se divil, kolik stojej v Budějovicích byty. Koneckonců by tam chtěl žít každý.

+1/−1
9.8.2017 18:45

J32i30ř36í 47Z38á96h80o57r95a 5123815542189

Samozřejmě na vlastní dům/byt nemám. Platit nájem je jediná možnost, když si nechci koupit vlastní na dluh. Je to uplně ok. Většinu času nepoznám rozdíl mezi vlastním a promajmutým. Nejsem zase takový lempl, abych se v některé z etap mojeho života muset bát o dobré bydlo.

0/0
9.8.2017 12:51

M64a75r13t88i21n 70H86o42n93s67a 8888316963322

Až Vám bude 70, tak to možná přehodnotíte rozdíly mezi nájmem a vlastnictvím.

0/0
9.8.2017 13:05

J39i63ř38í 28Z44á74h49o98r25a 5373575852519

Jaký důvod mě k tomu přiměje?

0/0
9.8.2017 13:11

M81a40r63t24i88n 33H24o67n32s78a 8268866763582

No jestli platíte nájem a jednoho dne se budete muset spoléhat jen na důchod (plus třeba nějaké úspory), tak pocítíte, jestli vám zbyde na chleba, nebo si občas zajdete i na večeři :-)

0/0
9.8.2017 13:24

J33i38ř62í 47Z25á40h74o51r92a 5663835472799

Ok, já rozumím pointě, ale vůbec se s ní neumím ztotožnit. Přeci, když je dům/byt můj, v důchodu splacený, neznamená to, že je bydlení zadarmo. daně, provoz, vč. oprav a údržby.

0/0
9.8.2017 13:41

M68a64r59t75i40n 35H29o15n11s39a 8538106963812

S tím naprosto souhlasím, ale když platíte nájem, bude ta částka více než dvojnásobná. A co vidím chudáky důchodce, každá koruna dobrá :-)

0/0
9.8.2017 13:46

J63i16ř83í 22Z41á67h26o25r70a 5623895412549

Já to tak nevidím a z vlastní zkušenosti nevidím velký rozdíl mezi vlastním a půjčeným bydlením. Co se týká peněz samo. Jinak má každáé své pro a proti.

0/0
9.8.2017 13:53

J75i40ř46í 96S40t50e53j55s12k71a13l 8842609568523

Tak v současné době je to rozdíl nebetyčný.

0/−1
9.8.2017 16:22

J32i97ř19í 46Z28á58h20o44r19a 5543515792639

Jak to myslíš?

0/0
9.8.2017 16:38

J52i93ř96í 85S98t80e52j74s63k42a23l 8582539358603

Tak ja píši. A netykat.

0/−1
9.8.2017 16:47

J43i79ř36í 80F20r72o92l72e52c 7525234942657

Kreditku používám na běžné věci, které bych kupoval i bez ní. 2% zpět z internetových obchodů vůbec není k zahození :-) Plus finanční rezerva, větší šance přijmutí platby v zahraničí než u debetky... Navíc s kreditkou je často spojena nějaká "specialitka" např. jednorázový bonus atd...

0/0
9.8.2017 12:20

R94o37b52e87r70t 89H13o18m74o27l85k78a 2140772672641

Přesně tím se řídím. Na co nemám, to nekupuju. Jen prostě všechno platím kreditkou, protože všechny ostatní způsoby jsou méně výhodné.

+1/0
9.8.2017 12:24

M95a87r73t33i58n10a 38S27o70u68k89a59l31o53v42á 4842859859781

Článek chce asi říct, že stačí jen kontaktovat Partners a všechny problémy máte naráz vyřešeny!!Rv

+3/0
9.8.2017 11:49

A36n89t34o87n63í32n 52S68e62b50e11r15a 7943358170569

Ano. Týdenni dovolena bez zeny 3 tisice. Tydenni dovolena s ni, 20 a vice tisic. Asi tak....

+2/−2
9.8.2017 11:34

M64a48r71t16i93n 98C34e26r11v98e52n86y 2303848106928

To jako s krabicakem pod mostem?

0/0
9.8.2017 11:46

M28a97r41t74i70n 10V20e10s15e41l75ý 1750698637946

Představte si jen víkend - řadě chlapů stačí jít na ryby, na houby nebo v klidu sekat trávu či jinak relaxovat na chalupě, případně vzít batoh a vyrazit někam do Posázaví. Žena se neobejde bez šopování, kadeřníka, snahy o vylepšování domu a tak.

+1/0
9.8.2017 11:51

J33a23n 95S76v45e23t78l84i37k 8647189859649

Nebo na motorce zaskočí do Alp ... Za 4 dny tankování 4x20 EUR, 2x spaní na divoko, 1x kemp za 12 EUR, jídlo z plechovek nebo ze SPARu, celkem taky tak 3x 10 EUR, suma sumárum (i s dalším) za 4 dny do 150 EUR,

0/0
9.8.2017 12:19

R78o65b47e77r50t 17H86o95m93o42l85k64a 2380702102611

Chce to, najít si správnou ženu. S tou mojí sbalíme batohy, hodíme je na záda a hurá ven. Zaplatíme 2x lístek na vlak/bus nebo 1x benzín. Pak nějaké to jídlo a je vyřešeno. ;-D

+3/0
9.8.2017 12:26

E32v58a 56H47a13s29n72í33k17o63v79á 1484231136194

Jak koukám od diskuze, tak kreditka je pro lidi, které baví pořád něco přepočítávat a účtovat. Pro nás běžné lenochy, kteří nechtějí každý den řešit peníze (a nežijí z ruky do huby) stačí debetka. :-)

0/−3
9.8.2017 11:30

M61a23r55t31i49n 93V96e35s62e75l98ý 1390808207226

Mě ovšem stál každý výběr z debetky v zahraničí také minimálně 100 Kč. Pochybuju, že by poplatky byly nižší (jak uvádí článek). Rozdíl je v tom, že u kreditky se platí úrok ze zapůjčených peněz.

+1/0
9.8.2017 11:48

J17i51ř77í 32Z14á16h61o48r60a 5593915232709

Ono to je vždycky o prioritách. Nic není zadarmo, služby už vůbec ne. Buďto platíte stovku měsíčně a máte výběry zdarma, pak je tam vzadu v hlavě jen to malinké, že žádná banka nemá dobrý převodní kurz, případně pokud měníte kurzem karty, tak je to zhruba nastejno. Nebo máte vedení karty "zadara", ale za výběr z bankomatu platíte. Banky nejsou kouzelní dědečkové a potřebují (chtějí - i kvůlli prestiži) mít co největší zisk.

Nebo si uděláte kreditku a pak musíte hlídat, aby vaše výdaje nebyly v rozporu s tím, co vyděláte, je tam plno pastí a pravou výhodu najde jen ukázněný klient s pevnou vůlí.

+2/0
9.8.2017 12:04





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.