Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oddlužovacím „šmejdům“ odzvonilo. Platí změny v osobních bankrotech

Dluhy řeší osobním bankrotem každý rok přes 20 tisíc Čechů. Většina z nich si nedokáže poradit s žádostí o oddlužení, a tak využívá služeb speciálních agentur. Jenže ty si někdy účtují i desítky tisíc. S tím je teď konec. Začala platit novela insolvenčního zákona, která jejich činnost omezuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a82k96u88b 43Č10u68b41a 9880706557

Njn, advokáti apod. potřebovali být koupeni. Volby se blíží.

0/0
11.8.2017 12:03

M10a53r70k66é24t80a 63V65í74t54o21v75á 4138530215616

Opět stát reguluje, místo aby řešil. Částka 4000 Kč je OK a nic proti ní, pokud dlužník dorazí na první schůzku, kde je informován o tom, jaké podklady musí pro řádné zpracování návrhu dodat, tyto zajistí a na další schůzku kompletně připravené donese, takže advokát či jiný oprávněný subjekt jen sedne a vyplní formulář. I méně by to pak mohlo být. V praxi to tak samozřejmě nefunguje a 99% procent práce advokáta spočívá v pomoci dlužníkovi dohledat a zajistit potřebné podklady, což už samozřejmě náš zákonodárce nevidí. Takže ano, nechť za 4000 Kč soudního poplatku splatného až v rámci ins. řízení má dlužník právo požádat soud volnou formou o povolení oddlužení (já, XY, žádám soud, aby mi povolil oddlužení), soud nechť je povinen nařídit v dané lhůtě (např. do 30 dnů) jednání, na němž poskytne dlužníkovi potřebné poučení, sepíše s ním potřebné údaje a stanoví mu lhůtu na doložení listin, které dlužníkovi blíže vyspecifikuje, a po uplynutí lhůty zahájí ins. řízení, bude-li vše řádně dlužníkem doloženo, a nebo žádost odmítne, nebude-li tomu tak. No a dlužník má buď o svých záležitostech přehled a vše soudu dodá, a nebo nemá, a pak si bude muset, bude-li chtít oddlužení využít, zaplatit někoho, kdo za něj práci s obstaráváním podkladů udělá. Jistě, taková novela nemá šanci, protože už tak jsou přece soudy přetížené a proč by stát platil další úředníky, když to může zákonem přehodit na jiné a aby chudák dlužník netrpěl, tak nejlépe, pokud to ti jiní udělají zadarmo.

0/0
11.8.2017 0:20

M93i59l95o88š 94S44e69t48í30k 3259909754520

Dobře, ale proč by to měl zajišťovat a platit stát (tedy my všichni)? Stát tomu dlužníkovi ty dluhy snad nezpůsobil, nebo ano? Už takhle stát vychází nezodpovědným lidem hodně vstříc, když jim nabízí možnost splatit pouze 30% dluhů a věřitelé pak mají smůlu.

0/0
13.8.2017 9:04

M85a45r38k65é15t44a 22V94í96t86o77v78á 4788630725626

Jistě že by to stát zajišťovat neměl, ovšem pak ať nezasahuje ani jinak. Není možné, aby stát za jím stanovených podmínek insolvenční návrhy zpracovávat odmítal, ale jiným tyto podmínky nadiktoval.

0/0
14.8.2017 19:07

D78a52v76i80d 16T19e44r98i75n20g39l 9147504510

Bude jen dobre kdyz schvalí ten navrch ze nemusi nic splatit,kdyz dlouhe roky dluzi a exekutor znej nic nevymohl.

Techto lidi jsou statisice,a stat tak prichazi o zamestnavatelne lidi,kteri bud pracuji na cerno,nebo v zahranici.,i kdyz by chteli pracovat zde tak nevidi světlo na konci tunelu.V mnoha pravicově kapitalistickych zemich(USA,Japonsko,Nemecko,Svycarsko,atd),uz takovy nastroj monoho let vyuzivaji,a dokonce is kratsi dobou.A tamni lide a státy to chvali,protoze nelze kvuli jede mladicke chybe cloveka,bud vyloucit ze spolecnosti,nebo poslat pod vlak.

+1/−1
10.8.2017 17:14

J33a15r20o78m39í25r 54S70t67a41n26ě64k 8176802277

Z pohledu věřitele to tak růžové není.

0/0
23.8.2017 16:39

P20e40t71r 17S69v77o47b19o68d43a 7512451624

Hmm fakt zajimave zpusoby jak nesplacet dhuly a vyvaznout z toho v pohode :D Zvlast ty nove zpusoby. .. Pokud jsem schopen za 3 roky splatit 50% dluhu tak prestavam chapat nutnost institutu osobniho bankrotu protoze v tom pripade nevim uplne co me brani cely dluh v pohode zaplatit treba tdo 10 let. ... Noo mozna az na nsmyslne smluvni uroky kteryma se tusim v osobnim bankrotu prestava urocit.

Ta posledni varianta je snad jeste lepsi. Tazke si napujcuju klidne nekolik milionu. Ty nekam bezpecne ulozim. A pak uz jen staci 7 let se uskromnit a nemusim vracet ani korunu :D

0/0
10.8.2017 12:09

P55a75v39e71l 52N72o80v66á98k 7491476289913

Uskromnit se nemusíte stačí jen ty peníze mít šikovně ulitý a těch 7 let z nich mít možnost čerpat. Zabaví vám jen přiznané příjmy

0/0
10.8.2017 13:38

P20e20t59r 25S98v37o26b88o44d48a 7322441714

No tim uskromnenim jsem myslel prave to delat to sikovne a ne ze si na druhou schuzku s insolvencnim spravcem prijedu v novem lambu ;)

+1/0
10.8.2017 13:41

J13a23k45u76b 37Č92u62b97a 9930386697

Pokud bude napsáno na cizí osobu, tak proč ne. Třeba na 89letou babičku jako u Olachů.

0/0
11.8.2017 12:05

O72n91d35ř23e28j 70L91o53š24o58t66h 1865925695151

Taky to můžete udělat tak, že si vezmete fiktivní půjčku třeba od rodičů, kteří se pak přihlásí jako věřitelé do insolvenčního řízení, stačí to spočítat tak, aby i s ostatními dluhy člověk neplatil nad 30 %. Pak už jen stačí, aby rodiče ty peníze předávali cash zadluženým dětem.

0/0
10.8.2017 19:02

J35a56r28o17m52i93r 98H49o58b45l88i70k 1555847295

Je to o finanční gramotnosti a odolnosti vůči reklamnímu podbízení úvěrů. Tady ale žádný zákon nepomůže. Když je někdo bl.ej a půjčí si na dovolenou s tím, že bude splácet další 3 roky, no comment.

Zákon by měl upravit jednak maximální výši RPSN (třeba 20%+inflace), co by bylo přes by byl trestný čin - lilchva - a dále by měla být omezena celková výše dluhu vzhledem k výchozí výši dluhu (třeba na 250%). A nechat na věřitelích, aby si potenciální dlužníky lépe prověřili a nešlo se dluhem nezabývat, dokud není z dluhu za jízdné v MHD dluh, že zabaví barák.

0/0
10.8.2017 9:36
Foto

J96i81ř50í 86L33i73b24e96r 6288510930172

Lichva by měla být, pokud Vám někdo půjčuje peníze za vyšší RPSN, než je čtyřnásobek sazby vyhlášené ČNB (+ inflace).!

+2/0
10.8.2017 10:34

M85i15c25h30a75l 71K12r45č43á90l 6508438696332

A omezíte taky rabat prodejcům? V některých oborech mají i 300%. Nebo tam to necháte na volném trhu?

0/−1
10.8.2017 11:23
Foto

J42i88ř33í 57L24i16b34e26r 6758260100682

Dobrý den, o rabatu prodejců jsem nic nepsal. Asi dost záleží na tom, jaké zboží prodávají ;-D

0/0
10.8.2017 12:03

M94i90c37h38a75l 22K45r18č93á33l 6388698276682

A že vám vadí jenom jeden segment trhu. Že vám nevadí když si nějaký magor půjčí předražené peníze a jde si za ně koupit předražené zboží. Oberou ho dvakrát a vám přitom vadí jenom to první obrání.

+1/0
10.8.2017 12:25

P20e50t37r 55S48v79o62b90o83d89a 7492131444

No to uz je takova hierarchie BLBOSTI v lidske spolecnosti. Ti nejvetsi blbouni si pujcuji s RPSN 100+% a nevideji kde je problem. Ti "normalni" blbouni umi na kalkulacce pocitat procenta a ve slovniku si nasli definici slova lichva a tak se smeji ten nejvetsim blbounum, ale klidne si koupi z teleshopingu kus predrazeneho plastu ktery nepotrebuji.

+1/0
10.8.2017 12:33
Foto

J69i89ř20í 87L24i60b79e80r 6748170670782

Že by mi vadilo, že si nějaký hlupák půjčuje předražené peníze, to určitě ne, je to jeho věc. Sám bych si za současných RPSN (nekorespondujících s úrokovými sazbami a inflací) nikdy peníze nepůjčil. To, že je úrok u v současnosti půjčených peněz (vyjma hypoték) lichvářský, a mělo by to být trestné, takový názor mám pořád. ;-D

0/0
10.8.2017 13:05

P15e35t75r 98S13v29o16b87o14d65a 7962701374

Trestny by mel byl pomalu vas hloupy nazor. Ono chtit aby RPSN "korespondovalo" se zakladni urokovou sazbou a inflaci v dobe kdy je zakladni urokova sazba na technicke nule a inflace je take temer na nule je fakt hovadina. Vam mozna prijde blbost vzit si dnes spotrebak s rpsn 10% ale mnohem vetsi volovina by bylo poskytnout dnes spotrebak s urocenim 2%.

A porovnavat hypoteku a spotrebak dle % uroceni muze fakt jen ekonomicky negramot.

Ufffff. Mel jsem nejdriv chut vam to vysvetlit, ale pak jsem si uvedomil ze bych musel zacit od naprostych zakladu a beztak by to asi nepadlo na urodnou pudu ... takze vam popreju hodne stesti pri hledani blazna co pujcuje penize za zakladni urokovou sazbu + inflaci :D

0/0
10.8.2017 13:39
Foto

J46i46ř77í 21L10i86b34e40r 6518540960152

Žádné blázny (jak výše uvádíte) nehledám a nepůjčuji si. Na co si nevydělám, to si nekoupím. Souhlasím s tím, že hlupák je ten, kdo si půjčuje peníze s tak přemrštěnou RPSN, vyjma případů, kdy mu půjčené peníze díky podnikání nebo vhodné investici přinesou větší zisk, než kolik na půjčce prodělá. ;-D

0/0
10.8.2017 15:39

P18e77t88r 46S92v13o82b57o50d22a 7132621864

Hahaha. hahahaha. Haaaahahaaaahaahahahahaaaaa. Jako pobavilo me to o tom zadna.

0/0
10.8.2017 12:01

P63a82v60e98l 78N72o29v82á51k 7761826679793

Tak pokud by si někdo půjčoval tak, že by u něj stáli s pistolí a nutili ho podepsat tak jsem pro, ale když vidím jak si lidi kupují úplně nesmyslné věci na splátky tak k tomu nevidím důvod. Vidím to v práci pořád koupily jsme si televizi 130cm na splátky apod... A nejvíc to zabil jeden co jednu celkem velkou půjčku doplatil. A hned si vzal 170tis na auto co jo vyjde na 120tis a když jsme se zeptal na ten rozdíl tak že když už si půjčují tak si udělají i radost koupi televizi pojedou na dovču. Tihle ať klidně trpí 20 let...

0/0
10.8.2017 13:48

P86e81t36r 37S59v37o70b90o35d40a 7692941114

Yes .. presne takovehle lidi znam. Naproste presne. Jediny duvod proc splatit pujcku vidi v tom aby si mohli hned vzit dalsi a vetsi na dalsi a vetsi volovinu. Presne podobny pripad jsem jednou se znamou rozebiral. Jejich cela rodina naprosti "chudaci semleti systemem" .. alespon tak to vzdycky podavala. Jednou si zase museli nutne vzit pujcku a nejake nutne vydaje brecela ze to hrozne ty podminky, ale ze jinak to proste nejde. Tenkrat jsem jim s tim pomahal (hlupak) a pujcil jim bez uroku aby to mohli u banky umorit. ... No pribeh to byl asi podobnej kdyz jsem do toho pak zacal vic videt. Realita byla takova ze byli navyknuti na uplne kazdou hovadinu nepotrebnou si pujcovat. Kdyz prisel "ne/cekany" vydaj 50k tak samozerejme nemeli na uctu ani korunu. Nakonec si vzali uver na temer 100k. Kdyz jsem nechapal proc si berou uver na 100k kdyz ten necekany vydaj je 50k tak me rekla ... no tak kdyz me prece rekli v bance ze me pujci az 100k tak jsem si rovnou pujcila 100k aby me taky neco zbylo neee. Jako resit to s nima tenkrat byla fakt nezapomenutelna lekce do zivota a byt v roli toho co pujcil penize lemplum a rad by je dostal nazpet dle dohodnutych podminek (podotykam bez uroku) byla fakt nezapomenutelna. Osobne jsem se z toho zazitku poucil pro cely zivot. Ovsem jinak to bylo u nich. Uz je to rada let a pokud vim tak dodnes to u nich funguje tak ze tyden pred vyplatou jsou k obedu suche rohliky protoze ten mesic to proste "zase nevyslo" jak na potvoru s penezma a do vyplaty. Za to jsem napr. nedavno videl ze si poridili do triclenne rodiny 2 auta a to ani nikam dojizdet nemusi. Ne proste nadhera. Kazdopadne moc dobre vedi kdo za vsechno muze ... vzdycky jsou to ONI. Oni nenazrani bankeri se svojema urokama. ONI co posunuli prichod penez na ucet az na pondeli takze celej vikend se zerou rohliky. ONI co poslali nedoplatek na elektrinu. ONI ......

+1/0
10.8.2017 14:05

M81i48l29o24š 42S83e89t57í27k 3359349604770

Co se divíte, vždyť to je ten vychvalovaný americký způsob života na dluh. Nabídka půjček, nákupů na splátky přímo v krámech atd. na vás skáčou na každém rohu, obtěžují, zarývají se do mozku a protože ani ve školách žádná rozumná výuka v tomto směru není, dopadá to tak, jak to vidíme.

Když jsem si v mládí chtěl vzít půjčku, to bylo panečku obstrukcí, problémů, nešlo to bez ručitelů a ne jako dnes, kdy můžete mít deset půjček...

0/0
13.8.2017 9:18
Foto

E35l24e63n40a 93V30o65j16a30n55o30v89á 4836421713608

Za čtyři tisíce? No to ani omylem. Většinou to totiž vypadá tak, že dlužník v tom lepším případě přinese obrovskou bednu, kde je bez ladu a skladu hromada lejster, ze kterých má zpracovatel zjistit co dlužník dluží, kolik a komu.... v tom horším případě dlužník nepřinese nic a na setkání se zpracovatelem loví z hlavy: "éééé... mám Citibank kreditku, tam je asi padesát nebo šedesát tisíc..... éééé.... pak ProfiCredit... tam jsem ale už něco zaplatil, nevim kolik.... éééé ... jo! Sociálka, ale to taky nevim.... a to je asi všechno.... ne, vlastně ještě toooo.... takový to.... no..... na splátky jsem si vzal mobil... ale to nevim, jak se jmenuje...."

A vy pak bádáte a bádáte, což jde dost blbě, když dlužník nemá dokumenty a spolehlivý centrální registr neexistuje..... Taková práce je ocenitelná tak na 20.000,- - 40.000,-Kč a ne na 4.000,-Kč.

Upřímně, neživím se zpracováním insolvenčních návrhů, i když to umím. Nedělám to, resp. dělám občas přihlášky pohledávek pro věřitele. Ale kdyby za mnou přišel dlužník, že chce návrh zpracovat, vyhodím ho. Naštěstí si v tomhle státě ještě pořád můžu vybírat, s kým budu spolupracovat a s kým ne. A prodělečné případy brát nebudu, to bych za chvíli do té insolvence přihlašovala samu sebe....

+13/−2
10.8.2017 8:56

R32e23n65é 97P96t34á98č67e19k 3921919203620

mluvíte mi z duše, za takovou almužnu splatnou za půl roku to nikdo rozumný dělat nebude... takže to zase skončí u těch původních šmejdů, jen tentokrát krytých nějakou "neziskovkou"...

+4/0
10.8.2017 9:45

J60i56ř75í 58F33a23l17t59u41s 6190135889792

Kdepak neziskovku, kdo by se s tím patlal? Prodávám reality a včera jsem byl u paní, které hrozí dražba bytu. Dva dny po zveřejnění dražební vyhlášky ji navštívil týpek, prý pracuje pro advokátní kancelář a že prý jí návrh na oddlužení advokát připraví do dvou týdnů. Poučil ji, že nikdo jiný to udělat nemůže. Vezme si za to 9 000 na ruku a zbytek bude v návrhu. Byla překvapená, když jsem jí v zákoně ukázal, že to jsou max. 4 000 Kč - prostě to nevěděla. A takových bude.

0/0
10.8.2017 21:20
Foto

E36l27e38n39a 10V21o38j34a13n69o36v63á 4536351553548

A to je nehezký podvod a to žádný slušný advokát nedělá. Ovšem dovedu si představit, že ona taxa 4.000,-Kč bude za "zpracování návrhu na zahájení insolvečního řízení". Za "zpracování podkladů pro podání návrhu na zahájení insolvečního řízení" by pak mohla být taxa zcela jiná a mimo zákon. Pokud mi dlužník přinese šanon, ve kterém bude hezky seřazeno: Smlouva, vyčíslení dluhu, smlouva, vyčíslení dluhu a na konci seznam majetku s rokem pořízení a odhadnutou cenou, pak jsem schopná to za 4.000,-Kč (i míň) připravit. Jinak ne.

Za tohle jsem prostě vždy účtovala hodinovou sazbu. Když to zabralo půl hodinky, řekla jsem si o dost míň než ty 4.000,-Kč. Když to ale zabralo desítky hodin práce, stálo to desítky tisíc korun.

0/0
11.8.2017 10:01

J46a12k20u13b 54Č72u79b71a 9650706357

A kdo vám ty desítky tisíc Kč jako zaplatil?;-D

0/0
11.8.2017 12:09

M21i29r23a 20H76r28a69n16c69i38k 8187811629853

Úplný souhlas ... navíc ty 4 tis. musíte přihlásit jako pohledávku a není tedy vůbec jisté zda za práci a zodpovědnost, kterou jste přijala dostanete vůbec zapalceno ;-D

0/0
10.8.2017 9:58

M58i90c30h21a14l 97K66r62č23á38l 6988988436162

Vy přihlásíte ty 4 tisíce jako pohledávku a dostanete z ní 30%. A to se vyplatí.

+1/0
10.8.2017 11:15

M55i55r71a 67H73r10a19n20c91i91k 8177921479653

Je to pohledávka za podstatou ... tak by neměla být krácena ... pokud dlužník vůbec něco zaplatí

0/0
10.8.2017 11:28

M27a45r64k48é33t53a 62V52í67t66o67v14á 4728970895236

DPH ale budete určitě muset odvést hned, to si stát ohlídá, takže také můžete být ve finále v mínusu. Jak píše paní Vojanová, insolvenční návrhy nedělám, z týchž důvodů, jako ona. Dlužník vůbec netuší, komu a co dluží, nemá smlouvy, není schopen dát dohromady ani seznam majetku, scházíte se ním 10x, 15x, 20x, stejně nedonese, co donést měl; takže odměna je nějakých možná 200 Kč na hodinu hrubého, což je opravdu v hrubém nepoměru k odpovědnosti, kterou s sebou takováto práce nese.

+2/0
10.8.2017 22:00

M21i42r21a 24H59r96a69n44c80i53k 8747661979223

Chtěli zákonem omezit "odlužovací šmejdy", nicméně teď ty návrhy odmítají sepisovat ti koho zákon pověřil, tedy advokáti, insolvenční správci i exekutoři, protože je na ně odměna moc nízká a nedostanou zaplaceno hned ...;-D;-D;-D .. zase trošku nedomyšlený zákon. viz server ceska-justice-cz

+3/0
10.8.2017 6:37

P27e66t42r 48P27r57u89s 7747545799622

Všude samí šmejdi, jen ten co dluží neví kolik neví komu a splatí 30% za pět let je hodný chudák. Rv Zákonodárce by měl zkusit těmhle šmejdům půjčit peníze...

+3/−1
10.8.2017 7:37

M87i87c14h63a11l 11K28r95č80á58l 6948788866672

Kdyby jim půjčil peníze zákonodárce, tak si udělá i zákon kterým předběhne všechny ostatní věřitele při splácení. Stejně jak to udělal s vymáháním výživného. Tam jde dokonce zabavit i řidičák.

0/0
10.8.2017 11:28

J57i10ř82í 94F58i86b63i39g50e98r 8359657551507

Lepší by bylo upravit zákony tak aby se z malého dluhu nemohl stát megadluh. A taky ty poskytovatele půjček trochu omezit. Myslím ty reklamy v TV, kdy máte pocit že když se zadlužíte bude všechno super..

+12/−1
10.8.2017 6:30

J10á48n 65B61a57d35i70o92v15s42k79ý 2349774846496

done.

zákon o spotřebitelském úvěru

snížení odměny AK

registrace úvěrových společností ČNB - licence...

co ještě by jste chtěl?

+1/0
10.8.2017 9:47

M26i47c79h74a89l 26K73r94č26á66l 6268338466872

Vy jste se právě probudil z hybernace? Zákony už jsou dávno upraveny a celá justice jde na ruku dlužníkům.

0/0
10.8.2017 11:32
Foto

P77e97t55r 60P28a57v25l95í47č52e25k 5739523675130

Ta poslední možnost je úplně "mimo mísu", doufám, že neprojde. Už vidím spoustu spekulantů, kteří se pokud možno co v nejkratší době pokud možno co nejvíce zadluží, no a pak - státe, nemám na to, chci se legálně oddlužit, ale nemám vůbec žádný příjem . . . . A chudák soud musí prokázat úmysl, tedy spekulativní zadlužení, což není vůbec jednoduché. A věřitelé? Ti ostrouhají. Vím, pravidla poskytování půjček se zpřísnila, ale stejně. Ta poslední možnost - sedmileté období s téměř žádným oddlužovacím plněním - je naprostá hloupost . . . . ;-(!

+1/0
10.8.2017 6:30

M69i79r12e24k 23T12u29r60e74č39e75k 4143312970452

Veritele si budou muset pripadneho dluznika dukladne proverit a ne cpat penize kazdemu a pak inkasovat stonasobek, pripadne zkonfiskovat dum ci byt. Credit score a database veritelum nic nerika ? A to, ze jim banka nepujci take ne ?

Mohu potvrdit ze bez dluhu se da zit take, krome hypoteky (jiz dlouho splacene) jsem zadny dluh nemel.

+1/0
10.8.2017 7:07

M34i88c81h25a17l 86K29r16č29á69l 6528788946642

A kde si ho prověří? Žádná centrální databáze dluhů a závazků neexistuje.

0/0
10.8.2017 11:20

M10i47r57e70k 35T45u64r11e20č44e68k 4263322260832

Na to meli 28 roku si ho vytvorit ! Na zapade to tak je. Centralni data baze kde je historie vsech dluhu existujicich i splacenych. Kdyz bych si napr. koupil telefon z 50% na splatky, tak nez mi vyridi splatky (max 20 minut) tak si obchod zjisti moji kreditni historii v centralni databazi. A i ten (obchod, firma, banka) kdo si vyzada tuto informaci (historii toho kdo chce neco na splatky) je tam zaregistrovany taktez. Obcan si muze pisemne vyzadat tuto dokumentaci zdarma 2x do roka, takze je informovany kdo vsechno si tento vypis (o nem) vyzadal.

0/0
10.8.2017 12:12

M23i36c26h59a22l 63K42r58č44á79l 6828628596422

A je tam taky kolik platíte na výživném a kolik platíte nájem? Jestli náhodou někomu nesplácíte nějakou škodu co jste mu v minulosti udělal? Jestli nesplácíte jiné dluhy soukromým osobám atd?

0/0
10.8.2017 12:29

M71i43r17e64k 59T37u80r15e78č84e42k 4443242530232

No neprimo ano. Jestlize aktivne pouzivate kreditni karty nekolik let, ucty a splatky mesicne platite jak pozadovano, 10 let hypoteku kde nebyl problem ani s jednou platbou, zadne pohledavky ktere by se hned odrazili na teto data base, tak to indikuje ze platite najem, jine dluhy a nějake škody v poradku. Pripadne nesplaceni neregistrovanych dluhu soukromym osobam (z rodiny, sousedovi apod.) je nemusi zajimat.

0/0
10.8.2017 13:59

F97r83a69n44t92i92s52e91k 66M40r31z51e12n76a 3865715858329

Další paskvil z pera našich zákonodárců. Připravit podklady pro úspěšné oddlužení je velmi náročné, dlužníci většinou vůbec neví komu a kolik dluží - modré obálky hážou do koše a pak se nestačí divit. Příprava oddlužení (lustrace, výpisy z rejstříků, soudů atd.) trvá několik dní. Takže reálně to teď bude tak, že dlužník si přinese veškeré podklady, za které zaplatí stejně jako doteď "ziskovce" a právník za další 4 tis. sepíše žádost na soud, pokud to bude chtít za ty peníze dělat.

+3/0
10.8.2017 0:18

J38a75n 37P13o65s94p45í78š43i51l 4831254967207

To je zase zakon nekomu na ruku, firma, kdyz bude potrebovat, tak si někoho s pravnickym titulem sezene, ale normální clovek se sam uz neoddluží.. výhra. pro nejakyho kamose se agenturou na oddluzeni..

+6/−1
10.8.2017 0:14

M28i59l60o20š 47S69e66t88í79k 3769759424180

A jak se asi u nás tvoří zákony? Nejprve se rozhlásí záměr, potom se zjistí, kdo z toho bude mít profit a poté začne licitace. V samotném závěru se pak zplodí nějaký zákon, aby byl co nejlépe 1. ušitý na míru vítězi licitace, 2. byla v něm fůra chyb, nesmyslů, přílepků atd., aby se časem musel novelizovat, až bude potřeba jít na ruku někomu jinému

0/0
13.8.2017 9:23





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz