Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deset zaměstnání, kterých se uchazeči bojí

Některé pracovní pozice získaly v posledních letech tak divné názvy, že uchazeči ani nepoznají, jakou práci firma v inzerátu vlastně nabízí. A tak ani nereagují. Čtěte, kterým pozicím se uchazeči nejvíce vyhýbají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57l49a93n 48Ř88e11p13k19a 4175296

Tesco myslím ani prodavače už tak nenazve, ale jsou asistenti prodeje.. holt na prodavače chce jít málokdo, leda z nutnosti :)

0/0
29.9.2017 5:45
Foto

J77a37n 19D95o79č61e54k96a28l 1124926251195

Že bychom zapomínali umět pojmenovávat věci česky? Nebo si jen jakási banda nedovzdělaných personalistů připadá "světově"? Asi je větší umění (hodné vyššího platu) umět přijmout operátora výroby než dělníka. :-P

+1/0
28.9.2017 21:55

V39á49c80l64a22v 89P65a95v26l24í37k 9732500114734

v roce 2008 jsem dělal v rámci obchodní logistiky v obch.firmě pozici která se jmenovala "koordinátor". Řídil a organizoval jsem 20-30 kolegů, v řadě případů s VŠ vzděláním, X externích firem/dodavatelů služeb, tok zboží za stovky milionů, jednal s ekonomickými náměstky/řediteli firem, reportoval přímo řediteli a bral jsem ca 60,000+Kč hrubého (dodnes vzpomínám na to supr několikaleté období).

Kdybych měl v životopise uvést jméno své pozice tak, aby to odpovídalo dnešnímu významu a trochu to přehnat jako všichni, musím místo koordinátora uvést "SENIOR GLOBAL VICE-PRESIDENT", protože koordinátor nebo manager je dneska dělník či asistentka, nikoli člen top managementu společnosti

0/0
28.9.2017 10:11

M93a86r48t72i84n 14H71r94o19u29d14n23ý 5277502384917

Seniórem a presidentem nikoho neohromíš. Natož ještě dokořeného slovem global, key, chef, atp. Vice- svědčí leda o tom, žes ještě někomu nad tebou "leštil boty". Zvláště v menších firmách je naprosto běžné, že tam půlka osazenstva je ředitelama (director) - všichni, kdo maj pod sebou aspoň 1 podřízenýho. A i ten podřízenej je nejmíň senior key account manager. Juniorů taky moc není, defacto je to přídomek pouze pro lidi ve zkušební době a na pár měsíců max.

Za chvíli se to bude rozlišovat jak seržanti v US Army - těch je taky jak najebáno a rankujou se od obyč. sergeanta až snad po master command sergeant major.

0/0
28.9.2017 11:31

T27o41m40á64š 98K17u45c90h28a51ř 3337611238801

Ale jo, ať se ty fleky klidně tak stupidně zápaďácky jmenují, když za ně bude zápaďácký plat. ;-)

0/0
27.9.2017 22:43

I32v38o 59Č80á13n 5408623

„Hlavně lepší hotely či větší společnosti vyžadují znalost cizího jazyka, nejčastěji angličtiny." Surka tedy říká, že horší nebo průměrné hotely nevžadují znalost cizího jazyka u recepčních? AJ bych považoval v dnešní době za samozřejmost... a že ji ovládá i recepční v malém hotelu... a podle mě i menší společnosti očekávají aspoň průměrnou angličtinu... Ale tak Surka to ví lépe, dnes asi každý, kdo trochu umí nějaký jazyk, sežene skvělou práci...

0/0
27.9.2017 20:43

R29i40c14h67a53r71d 45K17r76u47p54i86č32k20a 5414195467749

Že se lidi bojí že to nezvládnou  když kolikrát vidět ta almužnu proč na to klikat když dobrovolně nechceš být žebrákem

+1/0
27.9.2017 16:43

R85a50d57i53m 43J80a20n81o37t95a 8743620461475

Já jednou vymyslel na vizitku (ne svojí) pozici "Senior Specialist of HW Solutions". Kolega byl mrzutý, že tam všichni okolo máme "něco".

A jeho náplň? Vyměňoval tonery :-P

A ano, prošlo to...;-D

+4/0
27.9.2017 14:40

M97a38r96t10i36n 95H54r45o10u82d51n13ý 5787732894707

"HW Solutions" by to mohlo být leda v případě, že by se ta solutions týkala přímo vašeho byznysu. Tj. nabízeli/vyráběli byste nějaký celek, kde je i nějaký ten IT hardware a on na tom zkrátka dělal, ladil to, atp. Pokud tam jen měnil tonery v tiskárnách, coby v obyč. pracovních nástrojích, tak mohl bejt tak max. "Senior Printing Management Specialist".

0/0
28.9.2017 12:00

J89a28r22o15m26í89r 14M75a96y32e57r 1711432489428

Zvednou ruku všichni, co by chtěli pracovat v call centru....

Nikdo, až na pár narušených lidí, nechce znepříjemňovat život cizím lidem otravnými

a nevyžádanými telefonáty.

+4/−1
27.9.2017 11:46

K92a23r41e82l 49Š29o50u50m74a12l 1394123468

Tak operátor v call centru může být zrovna tak ten, kdo řeší vaše stížnosti nebo požadavky ať už například u banky nebo u mobilního operátora nebo třeba kabelovky...

+7/0
27.9.2017 13:53

J90a66r15o55s49l41a31v 17K33a30d13l13e48c 5821119602501

Tak tohle se dá zvládnout. Problém nastává v případě, že jdete na pohovor a personalista vám není schopen vysvětlit pracovní náplň, což se stává běžně. Říká vám jen omleté fráze a nic konkrétního...:-P

+10/0
27.9.2017 7:59

M37a12r71i83e 96V56a58š45í72č84k74o49v39á 3721673302208

A nebo, když do inzerátu napíší špatné odborné požadavky a lidé se jim proto střídají jak na běžícím pásu, protože v jednom směru jsou překvalifikovaní a v druhém zase nezvládají počítačový program a tedy hlavní náplň práce. Manžel z této pozice odešel a už tam zase visí požadavek na základní programování, místo sapu :)

+1/0
27.9.2017 9:53

I79v76a43n 85G72u68l83i81š 3698911386785

;-O slečna na recepci je front desk maanger? Kde jsme se to ocitli ? :D

+7/0
27.9.2017 7:24

L11u46c49i88e 33T73o36m39a61n93c19o56v20á 3764558566677

Je zkrátka doba, kdy řada lidí je překvalifikovaná, a proto se s nižší pozicí smíří snadněji, pokud se jí dá honosný název.

+5/0
27.9.2017 8:35

J93a57r45o82m37í13r 34K27r63á64l 4420879124369

Ono to zní "IN". ;-D

0/0
27.9.2017 9:17

I64v30o 65Č70á48n 5348593

Není překvalifikovaná, to je jen zdání, pořád je to ten samý člověk - kvalitativně - jako před lety, kdy ale skončil s maturitou po SŠ, zatímco dnes pokračuje na VŠ, ale umí v podstatě totéž co tehdy...

+2/−3
27.9.2017 20:39

M15a98r40t89i58n 85M66a85i74k95s23n37a23r 3744443918942

Manazer je obecny nazev pro rizeni, front desk znamena prvni linie... takze docela ten nazev chapu, pokud je to dnes uz pomerne normalne recepcni s naplni facility managementu :) Skoda jen ze se to az tak moc nerozlisuje.

+1/0
27.9.2017 10:54

K72a42r25e71l 69Š19o92u51m59a66l 1544353538

Pokud mohu osobně soudit z pozice zákazníka tak recepční je v hotelech většinou běžně recepční (či receptionist). Front desk manager je většinou vedoucí recepce, který většinou (ale někdy ano) nesedí přímo na recepci, ale má kancl hned vedle a má na starosti důležité nebo problémové hosty. Aspoň u větších hotelů to tak je.

0/0
27.9.2017 13:56

I15v16o 31Č18á87n 5578143

Mě zaujalo: „Hlavně lepší hotely či větší společnosti vyžadují znalost cizího jazyka, nejčastěji angličtiny." Surka tedy říká, že horší nebo průměrné hotely nevžadují znalost cizího jazyka u recepčních? AJ bych považoval v dnešní době za samozřejmost... a že ji ovládá i recepční v malém hotelu... a podle mě i menší společnosti očekávají aspoň průměrnou angličtinu...

+1/0
27.9.2017 20:42

M91a78r27t66i40n 88H68r28o60u87d60n29ý 5377692974157

FRONT - to jsou lidi, co jsou v přední linii "boje" se zákazníky. Tj. seděj jako první na ráně nebo na call centru. Od nich se vyžaduje hlavně jazyk, komunikativnost a rychle se orientovat na problém, to někam přelifrovat dál do back office. DESK - sedíš za svým jedním stolem a zákazníci choděj za tebou, nekočuješ ty za nimi.

BACK - to jsou lidi, co sedí v zázemí a skryti obvykle před zákazníky. Tedy aspoň s nimi nejednají jako první. Od nich se vyžaduje odvést hlavně objem práce a spolehlivost. Rychlost a pohotovost je podružná.

0/0
28.9.2017 11:41





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz