Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stále víc lidí si přivydělává pronájmem. Jenomže daně neplatí

Pronájem bytů v Česku kvete, obzvlášť v hlavním městě. Ostatně, proč nepronajmout byt několika studentům, aby se složili na nájem. Nebo si nepřivydělat, když bydlení hledají lidé, kteří do Česka přijíždějí za prací. Dají se tím vydělat slušné peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D86a31v54i35d 66P97e12t18r 7840956800775

Neplacení daní je druhý největší zločin po zabití prezidenta. Tito podvodníci nejhoršího druhu by měli skončit na několit let ve vězení, ale hlavně by jim měl být zabaven veškerý majetek,

+1/0
8.12.2017 22:45

V54l68a72s80t45i35m24i65l 25Š69t50e21c97h52e18r 1345685819645

Já bych jako druhý největší zločin uvedl korupci.Až se Česko zbaví zkorumpovaných politiků,oligarchů,uředníků kteří dřou jak koně,tak bude i větší snaha platit daně.

0/0
17.1.2018 20:23

J64o24s52e30f 55M32u65ž19á49t39k25o 5191376495395

Naprášit pana domácího je klasika. Kvůli tomu už jsem ušetřil tolik peněz na nájemném :) Ať žije nás superbonz stb stát.

0/−2
10.10.2017 13:31

D60a32v76i25d 93P13e98t82r 7230606160885

Myslím, že ohlašovat závažnou kriminalitu (neplacení daní by měla být téměř povinnost každého člověka) . Nechápu ty lidi, kteří se snaží tuto tresnou činnost zlehčovat, nebo dokonce krýt.

0/−1
8.12.2017 22:48

V19l95a57s90t19i41m87i55l 18Š72t13e18c66h91e15r 1685435599605

Ohlašovat určitě ne,to bych se styděl.Od toho máme úřady k tomu kompetentní.

0/0
17.1.2018 20:25

Š11á81r82k43a 80S84t39a30ň42k86o97v58á 9263555489529

Když někdo nebude chtít dobrovolně přiznat peníze z pronájmu tak kdo ho donutí k placení?

0/0
10.10.2017 7:40

R58o42s50t15i22s78l57a29v 29C43a30h17a 6313107907261

FU?

+1/0
10.10.2017 9:05

J30a55n 47L55u59k45á56š 7197363963162

Tak, at se potom modli, aby se na nej z nejakeho duvodu najemnik nenastval a nenaprasil.

+1/0
10.10.2017 12:00

D70a77v51i69d 30P68e43t87r 7220936160115

Snad je skoro povinností nájemníků mít třeba hlášeno bydliště i kvůli poště. Vždy by měli platit bankovním převodem a tedy je jasno kdo komu platí.

Pokud bude mít nájemník podezření, že majitel je podvodník a neplatí daně, vždy se také může obrátit na finanční úřad.

0/0
12.10.2017 17:32

A67l40e76n31a 12V36e20s11e97l65á 3893361265648

Opačně bych to chápala. Když stát pojme podezření, že někdo neplatí daně, může v rámci nějakého místního šetření shánět informace od nájemníka.

Opačně - tj. nájemník z vlastní iniciativy šmírující a udávající... to si moc neumím představit.

0/0
12.10.2017 19:27

M32a32r13t93i94n 55H75o31d48í91k 2325365598397

Co třeba, nechci slevu na nájemném zadarmo. Jako protislužbu vás neudám, že posledních 15 let neplatíte daně ze svých 5 pronajímaných bytů a vy nebankrotujete nebo nepůjdete do lochu ?

0/0
14.10.2017 12:29

A79l39e69n56a 85V67e34s60e52l43á 3873771595748

Ano, přesně tak na mě ta věta "nájemník se může obrátit na finanční úřad" působila. :-)

0/0
16.10.2017 9:31

D14a44v67i49d 70P63e78t17r 7700576700825

Já bych to dal nájemníkovi jako povinnost, ohlásit, že jsem něco najal a cenu. Pokud by tak neučinil. šli by sedět oba.

0/0
8.12.2017 22:51

M97i72l45o30s54l79a86v 27J78a70n16o59u56š85e93k 3746463453688

Znám člověka, co tohle udělal, aby nemusel platit několik posledních nájmů, než se odstěhoval jinam kvůli závislosti na alkoholu, díky které přišel o práci a tudíž neměl na placení. Pak se odstěhoval asi k rodičům hádám. Je to svinstvo, ale bohužel realita.

0/0
18.10.2017 1:10

D43a12v41i42d 70P41e56t32r 7240706390675

Přece nájemce, pokud tak neučiní měl by být podle mne trestán sám.

0/0
8.12.2017 22:49

R15u77d77o95l76f 88P69e44k24a41r 6399299344565

Co by platili, když je neplatí ani nedávný ministr financí.

0/−1
10.10.2017 5:29

M50i70l98o57s28l60a83v 62J95a46n62o14u12š27e23k 3466263843318

Tak hlavně největší absurdita je ta, že pro celé podnikání musíte použít jeden mechanismus, tedy pokud je vaším hlavním zdrojem příjmu například překladatelství, tak uplatňujete paušál, pak si koupíte byt na hypotéku a budete ho chtít pronajímat, náklady budou činit 100%, jenže vy musíte použít 30% paušál... a nebo počítat reálné náklady i do hlavní činnosti, kde se to často nevyplatí. Úžasná flexibilita státu a motivace k tomu, aby člověk přiznával příjmy z pronájmu...

0/−1
9.10.2017 23:26

Z48d90e88n26e28k 87J95u67r48a91k 6534426951278

pokud to bude dlouhodobý pronájem tak můžete

0/0
10.10.2017 2:45

M38i12l36o97s67l30a68v 67J57a59n27o21u24š92e32k 3816203393218

Koukám že máte pravdu, u příjmů z pronájmu to opravdu lze dělit. Zajímavé, děkuji.

0/0
18.10.2017 1:08

D16a86v40i64d 48P60e65t39r 7430656730105

Nemusíte mít paušál, klidně můžete vést klasické účetnictví (příjmy; výdaje).

0/0
12.10.2017 17:34

M77i24l21o57s83l26a29v 86J81a94n50o33u67š56e59k 3406453503368

Ano, ale plošně na celou živnost, viz to co píšu.

0/0
17.10.2017 13:39

A76l60e19n24a 16V98e90s30e20l36á 3653301175908

Pronájem ale stejně není živnost, pokud k němu neposkytujete služby. Tj. nemusí mít stejný režim.

0/0
17.10.2017 14:12

J30a82n 55K49o91m54r66s97k80a 8362892678522

Někteří pisatelé tu zase švejkují.

Prostě placení daní je normální. Díky placení daní máme naše sociální výdobytky.

Pakliže máte pocit, že státní aparát NAŠE daně utrácí špatně pak máte jedinou možnost to ovlivnit a tím jsou volby.

Ale v žádném případě tím, že budete odmítat platit daně, protože pak jste na stejné úrovni jako ti nezodpovědní politici.

A již dávno neplatí, kdo nekrade, okrádá rodinu.

Ale nikdo nemůže čekat, že nebudou daně a nebo že je nebude muset platit. To je daň za náš styl života.

+12/−1
9.10.2017 22:48

J81o52s19e42f 70M86u16ž43á63t37k86o 5441966745115

To není daň za můj styl života, spíš sponzoring života někoho jiného :)

+3/−1
10.10.2017 13:32

M22i87c90h74a39l 95Š12e36v51č48í25k 8663796374

Já pronajímám 2 byty. Dle daňových zákonů daň platit nemusím, ale musím podávat daňové přiznání. Příjem z nájmu mám 17tis./měsíčně. Když udělám vše dle předpisů, tak mi vychází daň 0. Ti co pronajímají načerno to dělají buď z neznalosti nebo lenosti vyplňovat daňové přiznání a případně si sehnat odhad apod.

+4/0
12.10.2017 0:25

K67a64r56e17l 27D63v39o52ř83á82k 7769974577588

Potřeboval bych poradit. Můžete mi napsat na thyrfing@seznam.cz ?

0/0
16.10.2017 9:53

E95v49ž15e38n 27C79h63r83a61p88e54k 3631901773784

A co tak si spocitat prokazatelne naklady na byt (najem/hypo, energie, FO,...) za cca 20K rocne a za tuto castku to pronajmout vlastni firme sidlici treba na Kypru. Ta jiz bude na netu (treba pres ABB) pronajimat klientum...

+2/0
9.10.2017 13:58

R46o68s60t63i93s47l69a16v 16C38a19h53a 6143697377441

a to si fakt myslite, ze kvuli uspore dani za byt, ma smysl zakladat na Kypru firmu?

+2/0
9.10.2017 14:01

J85i21ř28í 58Z53á90h65o70r40a 5313385462769

Od určité výše určitě.

0/0
9.10.2017 14:12

E52v43ž11e50n 97C29h91r97a28p21e88k 3451841213894

Bohuzel tento stat to dozene presne k tpmu bodu, kdy jiz to udela temer kazdy i malopodnikatel. Pronajem bytu a drobne podnikani dohromady a ma stat vymalovano.

0/0
9.10.2017 14:29

V56l72a57d54a 51S45i49m93o62n43i91k 3349503113195

Jo jo, pak budete brečet, že není školka nebo dálnice. Eventuálně nepřijedou hasiči.

+2/0
9.10.2017 21:34

A13l81o98i75s 83M98a71ň75a60s 2352356939879

a dotaženo do konce, nepřijde ani daňový úředník.

Jen tak pro úplnost, o kolik je nyní více úředníků než bylo v roce 92?

;-D

diskuze o placení daní je vždy o tom, že ti všehoschopní si najdou cestu jak to obejít a ostatní to oddřou za ně.

To nemá nic společného s komunizmem nebo demokracii, ale s morální kvalitou jedince.

0/0
14.10.2017 21:54

M91i36c59h35a78l 75Š35e54v20č48í89k 8143946874

Vždyť ani dnes nemusím platit daně bez komplikací a legálně. Stačí odepisovat cenu nemovitosti, použít paušál na dopravu a 2 byty pronajímám s daní 0. Od třetího bych musel buď občas přihodit nějakou fakturu ua opravu nebo bych už pár stokorun zaplatil.

+1/0
9.10.2017 20:26

V58l15a57d35a 38S64i35m86o48n43i74k 3179183573955

Transfer prices .. není to tak jednoduché.

0/0
9.10.2017 21:33

E72v55ž79e68n 88C67h37r48a14p42e24k 3511831333154

Pripada Vam, ze 20K mesicne za byt si neobhajim?

0/0
10.10.2017 12:15
Foto

Z73d31e73n60ě81k 70V65r47b75a 6889408660968

Chlapče, je vidět, že to znáš jen od piva... Zkus si založit v kterékoliv české bance účet pro firmu z Kypru, USA, poslední dobou i z GB. je to tak na rok práce a z většiny z nich tě pošlou k šípku, bez ohledu, jak důležitý jsi pro ně klient. Slovensko už dávno v tomto směru nefunguje. !!

Dokonce nabízím 1-2 láhve solidní whisky za to, když se ti to pro dodané dokumenty podaří.

Ale přesně, proč to dělat, když u příjmu cca 30-40 tis měsíčně legálně stejně nebudeš zdaňovat nic, nebo skoro nic (pokud teda nese..eš na náš stát z hlediska budoucnosti a pořídil jsi si třeba 2 děti a manželku)

0/0
15.10.2017 16:27

L94u10k91á36š 90Š78m12a39h41e18l 2317424782454

Mně by zajímalo, jestli pro finanční úřad je pronájem i situace kámoše, který bydlí v bytě se 3 studenty. Byt je napsaný na něj (jako že je vlastník, platí na něj hypotéku) a všichni se skládají na částku rovnou hypotéce + všem možným poplatkům (elektřina, voda, topení, internet, fond oprav, výtahy, popelnice, televize...). Mají na to sepsanou smlouvu, která se jmenuje "smlouva o dočasném společném užívání bytu".

0/0
9.10.2017 11:48

Z68d66e11n25ě31k 53G34l91a90s 7838138838745

Samozřejmě že ano. Platí mu nájem ve formě jeho hypotéky.

+4/0
9.10.2017 12:01

R98o93s96t97i32s30l60a59v 72C74a26h55a 6833407777811

Pro nej je to prijem, pokud oni nejsou spoluvlastnici. Jina vec je, ze z toho vyjde dan mozna nula, nebo neco blizici se nule, ale podle zakona je to zdanitelny prijem a musi byt v danovem priznani.

+4/0
9.10.2017 12:52

P51e70t31r 50Č62e43r14v96e53n71ý 3986941782785

Ono "dočasné společné užívání bytu" je jinak řečeno podnájem.

0/0
9.10.2017 13:27

M47i12c98h87a28l 35Š56e42v32č48í81k 8473456464

Měl byt to přiznávat, ale daň mu takto pravděpodobně vyjde, nebo max. pár stovek, takže proč ne.

0/0
9.10.2017 20:29

M50i65c57h78a18l 45Š17e52v35č11í33k 8373726554

Vyjde 0

0/0
9.10.2017 21:16

J44a88r26o63s16l11a75v 30H76o15l91e75č82e63k 7522949926291

Kdyby se rovnoměrně s tím, jak se daří zdaňovat další a další příjmy obyvatel a tím zvyšovat příjmy státu, také snižovaly plošně procenta daní, člověk by mohl snad i uznat, že je to správné, spravedlivé a užitečné. Pokud se ale jen zdaňují stále nové a nové příjmy, a míra daňového zatížení se nemění, musí lidi nutně nabýt dojmu, že jde jen o krmení věčně nenažranějšího státního prasete, nebo prasátek na státní koryto napojených, která se proto snaží toto jejich korýtko plnit stále rychleji, protože s jídlem roste chuť.

+19/0
9.10.2017 11:04

P21e65t24r16a 35H62e54l23i30k68a93r62o80v74a 9108544197934

Ono stačí třeba jen stále se zvyšující počet důchodců, stále dražší zdravotní péče, ty výdaje státu logicky rostou, pokud chcete všem zajistit jakž takž odpovídající úroveň péče. To nemusí jít ani na nějaké tajemné účely, stačí jen stále se zvyšující počet starých lidí a snižující se počet mladých a práceschopných.

+1/−1
9.10.2017 12:03

V74í35t 12K56u30č85e58r55a 6124869689112

Ale no tak , nechte tu obehranou písničku..

Spočítejte si přírůstek důchodců za rok a porovnejte to s růstem celkového HDP. A pokud je takový růst jako nyní (kolem 4 %) uvidíte, že kdyby se nějaké peníze "neodklonily", tak by muselo nejen zbýt nejen na vše potřebné, ale možná i na snížení dluhu. (To víte, že státní dluh je vyšší než částka potřebná na důchody v celém státě za celý rok?).

+3/0
9.10.2017 14:25

R59o59s28t68i84s76l62a24v 76C59a48h10a 6753237747621

statni dluh je vyssi nez rozpocet na cely rok

0/0
9.10.2017 15:16

M83a32r80t29i82n 76H93o47d20í27k 2895875138787

Neustále obehraná písnička. Zdravotnictví se neplatí z daní! Je to sice extra jakoby daň, zdravotní pojištění, ale z pronájmu se neplatí, tak to sem nezatahujte.

+1/0
14.10.2017 12:59

R42o67m63a73n 66K16r93a78t24o50c36h49v18í97l 6726867786694

To by bylo samozřejmě správné. Babiš snížil daně z piva, to bylo sice jenom takové malé bezvýznamné plus.

Ale tak nějak bych čekal, že se daně začnou snižovat, až se opravdu začnou ty daně vybírat tak jak se má.

0/0
9.10.2017 12:18

A47l58e79n88a 21V15e27s36e77l98á 3853171825248

To by mě zajímalo, kde se vzala ta fáma o snížení daně z piva...

0/0
10.10.2017 21:41

R14o59m69a59n 95K95r79a16t97o19c65h74v34í14l 6626537216694

Říkal to Babiš. Šlo o daň z piva v hospodě, né asi z piva v supermarketu.

0/0
10.10.2017 22:05





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz