Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spoření na stáří: dobrý produkt, který se kvůli malým provizím nenabízí

Lidé si spoří na stáří prostřednictvím investování se státním příspěvkem. Někteří mají takzvané transformované fondy, jiní účastnické penzijními fondy. O ty ale není moc zájem. Jedním z důvodů je i „nízká“ provize pro finanční zprostředkovatele. A to je špatně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M83i36c75h26a52e89l 86D83o85s66t54a76l 8363811867775

Koukněme se na to z reálného hlediska.Dnes si lidi co jsou rádi,že vyjdou do další výplaty nebudou šetřit nějak velké částky a aby to pro ně mělo v důchodu nějaký přínos musí si spořit mnoho aby měli možnost na všelijaké státní podpory a odpočty z daní.Když vezmu vývoj od převratu kolik se bralo tehdy a kolik se bere a stojí všechno dnes tak pro mladé co jim ty investice do důchodových připojištění a podobně nemohou být zaručeně rentabilní.Je tu mnoho neznámých.Především nikdo nikomu nezaručí že se důchodu dožije a ty naspořené peníze bude moci si užít.To je jedna rovina.Další je že co si za 30-50let budou moci lidé když se dožijí důchodu koupit.Stačí porovnat dobu a vše 1989-2017 To co nyní lidé mají za platy a o kolik více za vše zaplatí a to je jen pouhých necelých 30let.Lidi potřebují utáhnout současnost a ne si utrhovat u huby na nejistou budoucnost.Jistě by se to dalo dělat když lidi mají solidní příjem a nemusí obracet každou korunu.Pak ale zase narážíme na to že když bude takový příjem tak z průběžného systému více kápne a opět pokud se dožije.Proto si myslím že více přínos to á pro společnosti co s těmi penězi operuji než těm co jim je posílají a těší se na důchod až je budou moci čerpat.

+1/0
23.10.2017 13:58

V49o68j83t65ě83c75h 71H29e21n26d45r15y51c46h 3199809815144

I když nikdo neví jak to bude za několik let, tak to podle mě neopravnuje k tomu, že si člověk nebude spořit nic. A to co tady pan Lukáš Škopek z partners říká, že se nemá vlastně nic předhánět a nechat si poradit od někoho kvalifikovaného je pravda a souhlasím. Člověk který není v oboru nepodchytí všechny fakta.

+4/0
20.10.2017 10:41

P13e58t85r 19S44i37k17o56r93a 4173436108453

Prosím o vysvětlení tlachala dole, jak můžu dojít o peníze z penzijí společnosti, když žádné nemá ale 1. jsou u depozitáře 2. oddělený majetek fondu od účastníků.

0/0
18.10.2017 12:09

R40o89s58t48i66s43l45a75v 18C63a56h14a 6363537817421

pouze opakuje zazita klise....lide se bodi cehokoliv, co obsahuje nazev FOND od doby kuponovych investicnich fondu. To, ze dnes je dohled vyrazne jiny uz bud nevi, nebo nechteji vedet.

+1/0
18.10.2017 13:07

J48a56k73u93b 32Ř77í37h90a 4405339552571

Zajímá mne, proč recyklujete články? Viz boxík Novinky na trhu. Garanci jak Conseq, tak Česká spořitelna nabízí už řadu let, pokud ne úplně od začátku, stoprocentně ji nabízí minimálně 2 roky. A když je špatně toto, jak mohu věřit dalším informacím z článku?

+1/0
18.10.2017 9:57

P37e80t64r 84S21i79k14o25r92a 4973526478463

Nízká provize ?

500/měsíčně = 1.800 provize. To je nízko ?

+1/−1
17.10.2017 16:59

R37o94s94t39i14s17l83a34v 23C54a59h69a 6153227627611

1800 je maximum (3% prumerne hrube mzdy). Silne pochybuji, ze by za tak malou ulozku dostali maximalni provizi.

0/0
17.10.2017 18:39

P67e18t42r 86S86i47k36o98r70a 4923556488663

Nevím jak ostatní.

300- 1.650

500-1800

1000- 1900

Markantní je to právě u těch nižších položek. Takhle to vyplácí pouze jediná penzijní společnost, u ostatních je to bída.

0/0
18.10.2017 10:31

P49e50t14r 35V57e93p82r42e61k 3354268702

jen u mlaďocha se to blíží oné částce........u účastníka staršího 50 let je v tomto případě provize zlomek oné pětistovky a pro starší 60. let je provize bezostyšně nulová....

+1/0
17.10.2017 22:36

P32e23t36r 14S25i15k66o51r62a 4343896198593

Souhlasím. U lidí nad 50 by si zasloužilo provizi aspoň ve výši příspěvku.

0/0
18.10.2017 10:32

J59a88k67u94b 67Ř21í61h44a 4675739142551

Ano je to nízko vzhledem k papírování. To obnáší například převod současného transformovaného fondu do DPS u stávající společnosti a pak případně převod ze stávající do nové o několik měsíců později. Když si vezmu čas, který tímto stráví poradce s klientem, je to velmi málo. Může to být až k hranici jedné, dvou stovek na hodinu. V porovnání s dalšími produkty je to extrémně málo, není se pak co divit, že poradci na tento produkt raději "zapomínají". Nevyplatí se jim dělat. A to je samozřejmě chyba. Stačí aby pak klient potkal někoho, kdo to dělá, i když se mu nevyplatí, a klient přechází s celým portfoliem.

0/0
18.10.2017 10:01

P43e57t28r 79S28i16k81o26r25a 4633346108943

No ale já přeci nedělám jen penzijka. Jak píšeš, stačí aby potkal někoho, kdo se mu bude starat o vše. A těch cca. 1800 je jen třešnička na dortu, pokud teda není člověk nenažraný. A rozhodně to málo není.

0/0
18.10.2017 10:26

J55a86k88u96b 13Ř24í60h93a 4755969152241

Ano, takhle by to mělo fungovat, ale nefunguje. Naprostá většina "poradců" udělá jen to, co má pořádně zaplaceno (životka, investice) a tím to končí. Protože proč by řešili převod penzijka? Vždyť to poradci vlastně zisk i snižuje, bo když klientovi ukáže, že DPS v Consequ umí vydělat podobné, možná i lepší peníze než standardní investice OPF, pak se logicky klient zeptá, proč tedy nedat vše do penzijka. A nakonec to pro poradce v lepším případě znamená, že část dá do penzijka a část do investice Výsledkem je náročnější práce a menší provize (díky menší částce v investici). takto uvažuje stále ještě většina poradců. Jinak si neumím vysvětlit, proč se pořád setkávám s klienty, kteří byli servisovaní po roce 2012 a stále mají transformované fondy. klienta s DPS jsem ještě nepotkal.

Další měřítko je počet smluv v Consequ. Ať člověk chce, nebo ne, jednoduše Conseq všem ostatním penzjním společnostem dává na frak. A osobně věřím, že to bude i nadále. I když se náskok zmenší, přesto DPS v Consequ bude dávat největší smysl. Snad všechny poradenské společnosti Conseq preferují. Což dává smysl. Conseq distribuují pouze poradenské společnosti, vlastní síť nemají. A výsledek? Po 5 letech existence DPS má DPS od Consequ asi 15? 16? tisíc lidí? Za kvartál je nových msluv asi 1 600. v celé Čr napříč všemi distribučními kanály. Pokud by to skutečně dělali všichni poctivě, pak každý z nás musí za rok udělat i když budu velký pesimista, alespoň 10 DPS. Kolik nás je, co řešíme důchody a obecně finanční nezávislost s klienty? I kdyby 1 000, slovy jeden tisíc poradců. Tak za rok musí být nově uzavřených 10 000 smluv. Za 5 let 50 000. Reálně poradců, kteří říkají, že s klienty řeší důchody může být 15 000. Má Conseq řádově 100 000 klientů? Nemá. Poradci téma DPS opomíjejí.

0/0
18.10.2017 10:54

P46e92t23r 63S36i64k49o32r58a 4803576488703

R^ já to nechápu. Kamkoli vlezu, tak maj starý účastnický fond minimálně muž a žena ( dospěláci). Tak kujva, to jsou ti poradci tak líní ? Jeden formulář na ukončení a převod a druhej smlouva DPS. I s cestou práce na 2 hodiny. I kdyby za to byly 2.000 dohromady. Ja píšeš, klient se zeptá i na investice, jedu tam podruhé, potřetí a předělávám majetkové, a tak dále. Mám tu rozpracovaných asi 6 šanonů přes půl roku a pořád něco řešíme. Mám spočítané, že mě 300 rodin uživý, tak proč se jim nevěnovat, že. Ano DPS se opomíjí, protože 90% rádoby poradců nafláká investička a předplacené investice na 30 let. To pak chápu, že je DPS za ty drobné nezajímá. Ale je to vlastně dobře, aspoň je po těch pitomcích co předělávat a práce nad hlavu.

0/0
18.10.2017 12:04

R43o28s17t92i43s94l64a67v 10C22a34h72a 6473647597531

Rada lidi nechce do DPS a radeji naskakali na posledni chvili do dnesnich transformovanych fondu kvuli garantovane neztrate V KAZDEM roce. Pokud se nepletu, tak Conseq garantuje pouze to, ze se minimalne vrati vlozene penize, nikoliv garanci neztraty kazdy rok. Ale mozna se pletu.

0/0
18.10.2017 13:04

P60e67t59r 23S65i81k22o68r61a 4883986848773

Je to tak. A musí běžet min. 10 let. Dlohodobě se dle mého do ztráty nelze dostat, pokud tu neproběhne něco zásadního, a to už nám může být jedno, kde peníze máme, protože pude do kopru vše. Navíc Conseq uzamyká a přesunuje. Opravdu je to velice dobrý fond.

0/0
18.10.2017 13:17

P46e73t39r 49S36i68k94o53r11a 4413126498563

Ještě podotknu jednu věc. Spousta lidí má nárok na výsluhovku. Kdyby se tomu poradce věnoval, tak si udělá i jednorázovou investici právě z výsluhové penze. :-/

0/0
18.10.2017 12:07

R46o79s88t90i88s10l88a77v 96C23a96h35a 6153617167471

jenze kdyz si tu vysluhovku clovek vybere najednou, musi to zdanit. Proc by to delal, pokud penize skutecne nepotrebuje?

0/0
18.10.2017 13:03

P40e53t95r 79S88i62k48o93r32a 4213946638983

Však se daní jen výnosy. Něco jiného je, pokud by tam byl příspěvek zaměstnavatele. Chce to vždy konkrétní případ a spočítat. ;-)

0/0
18.10.2017 13:14

R59o35s57t72i18s44l41a79v 69C10a97h94a 6983487597411

no i na tech vynosech to muze bejt hezkejch par tisic. A na prispevku zamestnavatele uz to bude darda, pokud je bere dlouho.

0/0
18.10.2017 13:22

P23e30t17r 88S15i69k86o15r69a 4663826418933

No však píšu, že se to musí spočítat.

0/0
18.10.2017 14:11

J68i76ř14í 34J78e47z86d49i62n95s27k73ý 8678702533969

Jasně, šetřte 50 let... to se přeci vyplatí :D

+1/0
17.10.2017 12:49

V83l89a24s87t62i18m89i87l 74Š93t88e47c52h13e51r 4601106840114

Stačí se podívat na ten obrázek,ten plně vystihuje,co vám z úspor zbyde.;-D Zbytky antických sloupů.;-D

+4/0
17.10.2017 13:14

J32a93k69u30b 10P71o90k60o34r88n24ý 7479986433177

" Spořit, respektive investovat v rámci DPS je možné již od 100 Kč měsíčně. "

tak sporit, nebo investovat? rekl byhc ze jde o dve naprosto odlisne veci?

+1/0
17.10.2017 12:01

R84o75s68t53i40s59l86a26v 59C83a57h49a 6963587547661

zakonodarci to pojmenovali sporeni (protoze jim to ministerstvo tak predlozilo), ale je to klamani spotrebitele, protoze je to investovani. Jenze IZP ma spatnou povest, investicni fondy (i kdyz je to vice nez 20 let stara vec) take, takze se to klamani ze strany statu dalo cekat. Ono to s investicnimi fondy taky krome nazvu fond nic spolecneho nema.

+3/0
17.10.2017 13:10

M73i81l68a30n 13S24ý69k23o25r71a 1578655977596

Nejvíc keců proč je to všechno k ničemu mají povětšinou ti co nikdy nespoří.

+9/0
17.10.2017 11:29

V56l89a13s44t28i74m90i56l 53Š51t45e76c20h45e52r 4321936120784

No ono to k ničemu je.Rád bych spořil,ale jaksi není kam.Nebo si snad myslíte,že při 1-2% zhodnocení to je výhodné.Po 15 letech vyberete s bídným zhodnocením polovinu a tu druhou vám sežere inflace.

+1/0
17.10.2017 13:19

R32o50s64t39i23s13l69a16v 54C37a68h12a 6313287987371

to, o cem je clanek, ma potencial vyssiho zhodnoceni nez 1-2%. Conseq za 4 roky udelal celkove zhodnoceni pres 50%. To uz jde. Samozrejme je otazka, jak na tom budou, az prijde krize.

Obecne receno ale investovani je jedina nadeje jak prekonat inflaci.

+3/0
17.10.2017 13:23

J67a45n 61S40á78d74l26o 8376278841369

jediný užitek z Vašich peněz mají fondy

Vy jim ty peníze dáváte už teď a oni s nimi "hospodaří"

Vy ty peníze možná uvidíte za pár desítek let

pouze krátkodobé spoření má význam, dlouhodobé znehodnotí inflace a jiné nepředvídatelné změny

0/−7
17.10.2017 8:11

R14o33s70t92i76s54l85a75v 19C91a60h89a 6413577687451

1) to neni sporeni, ale investovani

2) u investovani ma vyznam prave to dlouhodobe

3) pouze investovani je schopno prekonavat inflaci dlouhodobe

+5/−4
17.10.2017 10:48

J28a84n48a 23M58a20r18i83e 85K41r71a10t56o33c36h21v38í76l65o81v83á 7430907561458

Myslím si,že je tady jeden důležitý faktor pro který lidi do těchto fondů nejdou.Je to totiž jediné spoření,které není pojištěné .Budete si 25 let a více ukládat peníze do takového fondu a nakonec o ně. přijdete.

+9/−2
17.10.2017 7:00

J51a89n 45S17t55e30h81l20i38k 9965527776701

Tomu se říká investice , narozdíl od spoření.

+1/−1
17.10.2017 8:10

V77á92c25l85a16v 45Š82u84b28r84t 9647483618637

Ano, tomu se má říkat investice, ale říká se tomu spoření. Proč asi...

+2/0
17.10.2017 9:36

J91a85r61o83m92í91r 76P16e30t71l76a40c20h 2884882275353

Pojištěné není ani původní Penzijní připojištění, kde je výnos to procento.....

+4/0
17.10.2017 10:18

R82o42s66t97i71s65l96a37v 54C72a59h33a 6143797677931

protoze v CR je slovo investice povazovano za sproste. Neopravnene,

+3/0
17.10.2017 13:18

V65l88a33s76t23i59m85i92l 71Š72t52e19c75h35e92r 4951116580814

Rady kolik bychom si měli spořit,kolik nám ukrojí inflace a kolik dostaneme třeba za 30 let beru trocchu s pousmáním.Důvod je prostý,nikdo to neví.Nikdo neví v jakém budeme žít sociálním systému.V době,kdy se svět mění diametrálně už během pěti let je naprosto nesmyslné vypočítávat výši penze za 30 let.Ještě přijde řada změn a vše bude uplně jinak.

+23/−1
17.10.2017 6:55

R15o93s65t30i30s64l56a47v 28C27a82h25a 6913197457531

jenze historie investovani nas poucuje, ze to dlouhodobe funguje. Ta historie je stara vice jak 100 let. Za tech 100 let se toho hodne stalo, ze?

+2/0
17.10.2017 10:49

J10i64ř50í 22J33e56z72d36i97n22s87k61ý 8298792633319

?

+1/−1
17.10.2017 12:51

R55o96s61t98i10s68l13a21v 65C21a67h75a 6873577607981

?

+1/0
17.10.2017 13:11

J39i81ř92í 40J60e46z58d58i30n38s32k17ý 8758942273489

Vas komentar reagoval konkretne na co z jeho prispevku?

0/0
17.10.2017 23:01

R62o60s69t93i56s46l52a40v 60C38a56h21a 6873967477491

Muj? Na otaznik ;)

0/0
17.10.2017 23:16

V61l87a31d47i85m32i70r 18S48e13f77l 6717462955441

Tak si vemte, co vše se za těch 100 let stalo v CR i v kontextu hodnoty peněz (válka, znárodnění, měnová reforma, inflace po revoluci, pohyb kurzu koruny....

+5/0
17.10.2017 22:07

V69í92t 28K22u37č87e65r52a 6924389619792

Před 100 lety bych měl rakouské peníze. Tak my prosím vyčíslete, kolik z nich by mi při spoření (nebo investici - to je jedno) zůstalo.

1) Zavedení české koruny,

2) inflace v době hospodářské krize v 30. letech

3) měnová reforma v rpce 1954

4) skokové změny reálné hodnoty po roce 1989 (znehodnocení úspor)

5) inflace versus (skoro) nulové úroky v letech 2010 - 2015

Vím, že to nejsou všechny události - ale i tak si myslím, že bych musel dost doplácet...

0/0
18.10.2017 9:36

R31o88s46t69i33s89l81a55v 87C72a79h62a 6403897607541

to je sice hezke, co pisete, ale to mluvite o CR s dobou vlady komancu. Jenze kdybyste si v roce 1917 koupil akcie nejake americke firmy, tak se Vas to nemuselo nijak dotknout.

ad 5) u investice do akcii se fakt o nulovych urocich v letech 2010-2015 NEMLUVI. A pokud byste koupil v lednu 2010 akcie meho zamestnavatele, pak byste dnes mel zhodnoceni cca 200%, coz je skoro 15% p.a. v prumeru za kazdy rok!

Pokud hodlate uvazovat timto zpusobem, pak Vam doporucim jedine - vsechno dnes prozerte a pak odejdete v duchodu do lesu pokojne zemrit.

+2/0
18.10.2017 9:50

V53ě67r80a 93K64a92b85í27č69k83o20v61á 7944456380187

A není lepší vzít si hypotéku na byt, tu do důchodu splatit a pak byt prodat a mít peníze na důchod? Připadá mi to takové..jistější než investování, kterému nerozumím a které nemusí zvládnout ani zaměstnanci fondu.Ti potom řeknou-sorry jako,přišla krize a peníze máte fuč.

0/−1
18.10.2017 10:15

R33o52s48t28i11s42l54a80v 64C50a56h95a 6233657817471

1) v CR zatim ceny nemovitosti vesmes rostly (az na vyloucene lokality). Co budete delat, ale budou klesat jako v USA po hypotecni krizi?

2) byt je konzervativni investice, jeho vynos v CR moc velky neni.

3) o najemnika se musite starat a jsou s tim spojena rizika

4) doporucuji hezky clanek, ktery osvetluje rozdil mezi Nemci a nami: https://nazory.ihned.cz/c1-65743300-cesi-chteji-byt-jako-nemci-ale-mysli-jako-rekove-investuji-do-bytu-i-kdyz-vynosy-nejsou-zadny-zazrak

+1/0
18.10.2017 10:23
Foto

T36o21m98á34š 56S66m24o38l13í29k 3101492796293

Skutečná inflace je vždy vyšší než "výnos"

+1/−6
17.10.2017 6:41

R59o52s44t70i38s87l50a41v 52C20a23h10a 6393247457881

na to jste prisel jak?

0/0
17.10.2017 10:49
Foto

T14o13m12á71š 34S83m46o13l61í65k 3371202256813

Vy nevíte jak se počítá ?

0/0
17.10.2017 11:32

R42o14s10t44i89s14l61a51v 37C92a95h94a 6673877217561

nevim co si predstavujete pod pojmem "skutecna inflace". A nevim, kde jste prisel na to tvrzeni, protoze to je lez.

+1/0
17.10.2017 13:11





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz