Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemovitosti jsou drahé! Ale kdeže, vysvětluje ekonom

Zaručené zprávy o drahých nemovitostech, cenových bublinách a nárůstech hodnoty bydlení číhají na každém kroku. Ale skutečnost není až tak dramatická, jak vypadá. Vždyť růst cen nemovitostí za posledních devět let nedosahuje ani dvou procent ročně. Proč tomu tak je, přibližuje Martin Mašát, ekonom Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F51r68a10n34t68i77s26e74k 28K23o60f56r78o90n 8480179102451

Pokud by o bytu pan ekonom uvažoval jako investici, tak by měl zohlednit i výnosy z pronájmu, které by při konzervativním odhadu mohly být ca 3% ročně a pak už se investice do bytu nemusí jevit tak katastrofálně

I když žádné terno to samozřejmě pořád není (oproti např. akciím globálních firem, které jsou navíc mnohem likvidnější).

0/0
16.11.2017 14:48

L27u78c23i35a22n 78P64a78p59a73z63i49a98n 5324117561985

Mzdy ale takto rychle nahoru nešly, takže z tohoto úhlu pohledu je růst enormní. A také inflrace byla za toto období nižší, takže i 2% ročně nárůst ceny je velmi hodně.

0/0
13.11.2017 21:21

T89o79m63á25š 35P98ř65i70b10á50ň 7534595871512

Souhlasím v tom, že jsou ceny v praze přemrštěné ale trh se podle mě časem srovná. Pronajímat byt taky není jednoduché, je s tím spojená spousta práce a nákladů. Někdo vám nemusí v čas zaplatit nájem, nebo byt poničí. Já osobně nevidím investici do nemovitostí jako jednoznačnou.

0/0
10.11.2017 12:47

V58l18a46d21i39m55i25r 55S30e69f89l 6287522215771

Problém je v tom, jaké období pán vybral. Když to srovnává s rokem 2008, tedy cenovou špičkou v cenách realit, tak mu pak vyjde takovýto pěkný výsledek...;-)

+4/0
8.11.2017 13:29

R23o38s54t32i90s57l36a45v 29C90a78h56a 6633217387211

a ted je tez spicka. To je ta idea jeho srovnani. Dve spicky proti sobe. Jinymi slovy - ukazal, ze od minule konjunktury (a spicky cen) jsou soucasne ceny srovnatelne, pokud se zapocita inflace. Nebo take - ze jsou stejne urvane, jako byly urvane tehdy.

0/0
8.11.2017 13:48

V28l70a32d15i41m61i20r 70S10e82f44l 6587932355161

A jak víte, že už ceny dosáhly vrcholu??

+1/0
8.11.2017 13:56

R56o54s92t86i22s97l37a96v 92C31a71h27a 6293607977611

Nikdo nevi.

Ale proti jakemu obdobi v minulosti to tedy navrhujete srovnat? Z meho pohledu je to vcelku dobre vybrana doba pro srovnavani.

0/0
8.11.2017 14:02

V43l91a58d70i57m29i16r 46S60e27f83l 6317172235771

Klidně, ať to srovnává v tomto období, ale chybí mi tam k tomu tento vysvětlující komentář, případně pro zajímavost mohl srovnat nárůst za posledních 5 let, navíc, když článek končí tou větou, jakou končí...

0/0
8.11.2017 14:08

R51o93s83t31i12s70l34a26v 22C90a73h39a 6823697447901

Co je na te vete spatne? Ceny nemovitosti u nas pomerne dlouho stagnovaly a vystrelily nahoru az posledni 2-3 roky. Ostatne je to videt i z toho grafu CNB.

Zvlastni bylo, ze ta stagnace cen byla i v dobe, kdy sazby hypotek byly opravdu velmi nizke. Nejakou dobu trvalo, nez se to rozebehlo. Asi roli hraje optimismus lidi.

0/0
8.11.2017 14:11

V20l12a31d10i66m45i64r 58S37e48f55l 6357932245151

Není na nic věcně nic špatně, ale čekal bych tedy pro zajímavost číslo narůstu, když celý článek je o tom, jak ceny rostly pomalu...

0/0
8.11.2017 14:19

R88o78s53t29i33s45l38a94v 89C18a75h45a 6783827897321

Clanek je o tom, ze z dlouhodobeho pohledu je rust primereny. To, ze je ted velky je vykompenzovano predchozi stagnaci a jeste starsim poklesem.

Jde tedy o jedine - kratkodoby a dlouhodoby pohled. V diskuzi tohle rada lidi nechape, protoze se zameruji na ten kratkodoby.

0/0
8.11.2017 14:26

J75i26ř36í 73N29o85v22o20t16n38ý 6345937636246

Potíž je v tom, že kupujícího při nákupu nemovitosti, pokud ji nenakupuje jako investici, ale jako nezbytnou potřebu pro bydlení, příliš nezajímá nějaký dlouhodobý pohled. Pan investiční ekonom srovnává v tomto směru nesrovnatelné. Akcie a podílové listy, o kterých píše, že jsou pro investory mnohem zajímavější, než nemovitosti, jsou v jistém smyslu "zbytným" aktivem. Bez akcií a podílů ve fondech se člověk obejde mnohem snáze, než bez domu či bytu. Proto kritika odborníků, kteří varují před současným enormním nárůstem cen nemovitostí, je kritikou člověka, který bere nemovitosti výhradně jako investiční příležitost, nikoliv jako nezbytnou podmínku k životu, pokud člověk nechce být v lepším případě nájemníkem, v horším pak bezdomovcem.

+2/0
8.11.2017 17:05

R50o85s13t65i43s23l93a20v 44C41a74h19a 6533477927971

To ovsem nemeni nic na faktu, ze soucasny nakupujici je na tom v podstate stejne, jako clovek, co nakupoval v roce 2008.

0/0
8.11.2017 17:23

J39i93ř36í 15N80o91v23o54t30n29ý 6165527586566

Ale s tím já přece naprosto souhlasím. Ano, v r. 2008 byly nemovitosti (v porovnání s průměrnými příjmy) zhruba stejně tak drahé, jako v současnosti. Ale to přece není argument, podporující tvrzení pana ekonoma z Partners. Stejně tak totiž tehdejší výnosy z finančních aktiv, často dvouciferné per annum, které jsou dnes porovnávány panem ekonomem jako dlouhodobě výhodnější investice oproti nemovitostem, jsou dnes už jen hudbou vzdálené minulosti...

+2/0
8.11.2017 17:31

V48l44a89d62i57m10i80r 92S94e35f26l 6437462735651

Pro informaci z dnešního článku na ihned.cz: "Za 12 let se ceny bytů v Česku zvýšily téměř dvojnásobně. Nejvýraznější nárůst nastal několik let po krizi, od roku 2011 cena za metr čtvereční v celém Česku soustavně roste."

+1/0
8.11.2017 14:24

R82o45s61t91i76s16l31a52v 13C85a57h71a 6583457237161

A videl jste ten graf 2005-2016?

Ve skutecnosti neni zvyseni o 100%, jak vypada z textu, ale jen 75%.

Rust prumerne mzdy za stejne obdobi cca 60%.

0/0
8.11.2017 14:37

D50a61l86i92b40o28r 90J89a92n27d45í97k 1119873460551

Souhlasím. Pro srovnání jsem se teď díval na průměrnou čistou mzdu ve Francii (zdroj Eurostat) a tou podělil cenu standardního bytu v Paříži. Při srovnání se stejnými údaji za CZ a Prahu jsme na tom oproti FR ještě mírně lépe (myslím tím parametr, kolik průměrných mezd potřebuji na byt ve hlavním městě?).

Věc druhá, o které se v CZ nemluví, jsou v zásadě minimální transakční náklady pří nákupu nemovitosti (myšleno daně, poplatky, právníci...). Možná vám to málo nepřijde, ale ve zbytku Evropy jsou často násobně vyšší.

+2/0
8.11.2017 10:54

D82a54l59i81b49o26r 91H86o75d98i37s 1323576815283

Myslíám, že tento článek ani nemá smysl komentovat.:-/

+1/0
8.11.2017 8:47

L90u79k46a75s 47N41e24m89e65c 7949870262814

Dočetl jsem to po slovo Parners.... Loooool...

+2/0
8.11.2017 6:52
Foto

M22i64c96h67a63e82l 38L82ö60f32f78e92l49m70a36n96n 7138628607520

Nebe je modré! Ale kdeže, vysvětluje meteorolog

+1/0
8.11.2017 6:33

M66i83c12h21a14l 85B32u40r80i43a62n 7820163697129

Otázka zní...proč je nyní obrovská poptávka po pronájmech bytů? Mluvím konkrétně o Praze, ale předpoklad je, že situace je stejná ve všech větších městech, proč asi? Chytrému napověz, blbého kopni....

0/0
7.11.2017 21:29

J84a14r64o15m24í11r 77K39r56á67l 4810979694869

Že by proto, že lidé nechtějí prožít celý život na jednom místě, jako kdysi ?

0/0
8.11.2017 9:34

J91o61s42e36f 73L24a38m61p84a 2624763595967

Reklama;-D

0/0
7.11.2017 21:17
Foto

J11i26ř68í 95K86r79a68t51ě92n47a 1561452517877

Pěkné vyjádření:,, že jen dohání nudu let předchozích :-)

0/0
7.11.2017 20:07

J53i55ř53í 31N87o62v53o87t81n30ý 6555427546736

Pan ekonom z Partners se snaží oblbovat čtenáře hodně okoukaným trikem všech ekonomických "srovnávačů". Výběrem základny pro srovnání. Jistě, pokud si pan ekonom vybere za základ pro průměrné ceny nemovitostí zrovna rok 2008 (tedy v rok, kdy tyto ceny byly nejvyšší v celé "předkrizové" době), tato čísla asi sedí. Ale proč si nevzít za základ pro ceny nemovitostí ceny z období totality, které tak rádi někteří "ekonomové" srovnávají s platy tehdy a dnes? Tak to udělám já a zcela konkrétně. Sám na sobě. V lokalitě, kde bydlím,stála družstevní paneláková králíkárna v poslední dekádě "totáče" (tedy v 80. letech) cca Kčs135000,-. Dnes je tržní cena téže totalitní králíkárny (podotýkám, že nikoliv na pražských Vinohradech, ale na pražském sídlišti na periférii města) cca Kč 3500000,-. Připustím-li, že v době totáče byly průměrné mzdy a platy nominálně cca 10x nižší, měla by tatáž králíkárna stát dnes nikoliv 3,5 mega, ale nějakých 1,35 mega. Ale ona stojí 2,3 krát více. Zhodnocení investice do nemovitosti 230% během 30 let. Roční zhodnocení nemovitosti ne dvě, ale přes sedm procent ročně.Čisté zhodnocení investice, očištěné od inflace, pane ekonome od Partners...

+7/−6
7.11.2017 18:31

J32i28ř12í 37N63o13v75o23t86n70ý 6945277106446

Oprava. Mělo být napsáno: "tedy v roce" a ne "tedy v rok". Omlouvám se všem čtenářům.

0/0
7.11.2017 18:41

J98a23r84o90m31í36r 83K16r41á40l 4870969534239

Družstevní výstavba byla tehdy dotovaná. To nelze srovnávat. Co takhle porovnat OKAL na klíč s dnešním domem ?

+2/−2
7.11.2017 20:01

J44i48ř50í 53N35o94v29o73t45n28ý 6815477216406

Omyl. Družstevní výstavba nebyla dotovaná, pouze bylo její splácení (formou anuity) úročeno zvýhodněným úrokem 1% p.a. Obdobný cenový nárůst (hodnota "dvacetinásobku" i vyšší) byl i u individuální výstavby rodinných domků. A důvody? Především enormní růst cen parcel a stavebního materiálu. Jen pro ilustraci. Za totáče stála cihla 0,70 Kč. Kolik stojí dnes?

+1/0
8.11.2017 8:48

J68a82r36o70m61í18r 88K67r44á64l 4200289884259

Cihla stojí méně, než by odpovídalo přepočtu průměrné mzdy. Pokud vím, tak dnes 6 korun. A parcelu nepočítejte, ta tehdy ani nebyla v majetku družstva. A často ani nebyla majetkem vlastníka rodinného domu. A na družstevní byty byly nepř. vyšší nenávratné půjčky (v době, kdy jsem stavěl 70 / 30 tisíc), takže to lze za dotaci pokládat.

0/0
8.11.2017 9:32

J86i70ř49í 66N58o62v78o47t29n50ý 6905157256356

Cihla za šest? Tak to jste z hodně laciného kraje. Viz např. https://www.westbrick.cz/ceniky/cenik-licove-cihly.htm, kde cihla stojí minimálně 3x tolik. Za šest jste mohl vidět cihlu tak nanejvýš otlučenou z nějaké bouračky....

+1/0
8.11.2017 10:34

J77a66r18o83m24í52r 47K57r14á27l 4450459334759

;-D Nojo, jenomže za těch komunistů stála lícovka až 4 koruny (dělal jsem z nich komín). ;-D

Srovnávejte srovnatelné.

Viz https://eshop.hrabcuk.cz/cihla-plna-palena-p20

0/0
8.11.2017 12:11

F13r85a43n17t15i13š85e73k 78I25n87g57r 6612300627

..babička zrovna nedávno vzpomínala, jak museli na brigádu do cihelny, aby jim něco cihel na komín byli vůbec ochotni prodat..

+1/0
8.11.2017 16:31

A85n79t55o91n63í89n 77S55v36o13b46o77d38a 3664323309232

stejná králikárna bude v Mostě stát desetinu :-)

+2/0
7.11.2017 21:21

V39í12ť44a 42K16r83u10t22i48š 1130864925947

Zhodnocení investice do nemovitosti 230% během 30 let. Roční zhodnocení ne dvě, ale přesně 2,81% ročně, pane počtáři ....

+2/0
7.11.2017 22:06

K65a90r27e93l 27M46a88r52h69a 3858359405178

jj 2,81% ročně je správně na 2,3 násobek za 30 let, jde o složené úrokování:-) 7% ročně po 30 let = cena by byla skoro na osminásobku..

0/0
7.11.2017 23:33

J13i68ř34í 56N17o56v93o74t28n59ý 6855297786956

Jenže při mém porovnávání nelze brát do úvahy složené úrokování, milý Víťo. Řečeno finančním slovníkem: u "zhodnocení" takové investice jsem uvažoval pouze o zhodnocení vlastní jistiny, nikoliv o jejím úročení (a tedy započítáváním "úroků z úroků"). Proč? Protože úrok v sobě zahrnuje též jakousi "kompenzaci" věřiteli za ztrátu časové hodnoty finančního aktiva (poskytnuté jistiny dlužníkovi) z důvodu inflace. Pokud bychom měli uvažovat o složeném úrokování, pak by "jistina" nebyla 1,35 mega, ale pouhých 135 tis. Kč.

0/0
8.11.2017 8:39

V55í79ť24a 85K89r62u40t47i54š 1600434485847

A proč bych tam nezahrnul složené úrokování, když se jedná o dlouhou časovou řadu, kdy se daná veličina mění průběžně v nějakém trendu? Vámi uváděných 230% je reálné zhodnocení, tzn. nad inflaci/růst příjmů, jak sám uvádíte, takže jde ročně v průměru o 2,81%. A podobně jako u jiných aktiv, pokud mi nemovistost už v prvním roce stoupne reálně v ceně nad inflaci, tak i při dalším růstu se mi dále zhodnocuje i tato "nadhodnota". A dopočítat se reálného zhodnocení 2,8% nebo 7% je v takto dlouhém horizontu sakra rozdíl ...

A podobně, když bych počítal Vaším způsobem nominální zhodnocení (nárůst o 2.500%), tak dojdu k naprosto bombastickému zhodnocení o 83% ročně(!!!!), i když nominálně průběžně šlo o pouhých 11,4%.

0/0
8.11.2017 11:22

P41e70t68r 25H18o12m98o79l41a 4861902947402

Určitě ted nechci obhajovat Partners, protoze je nemam stejne rad jako Vy.

Ale Vy hodnotite Prahu. Za komunistů bylo jedno jestli je to Praha, nebo Cheb. Byty bylily+-stejne drahe. Kdyby jste napsal ty ceny o Chebu,ci dalsich 95% destinaci v Cr zjistlil by jste, ze ta cena bytu se pohybuje od 1 000 000 do 1 700 000. Coz uz je v porovnani navyseni prijmu 10krat vers. Navyseni ceny bytu +- 10krat shodne. Takze i Vaše vypocty jsou velice zavadejici stejne jako pána z Partners

0/0
3.12.2017 9:22

P97a30v46e41l 41M73o47r50a42v72e54c 1104445774757

No s nemeckym plateb drahe nejsou, ale s ceskym prumernym nebo i lehce nadprumernym plateb jsou uplne mimo (nastesti do teto kategorie nepatrim)

+6/0
7.11.2017 18:05

M65a23r73t22i67n 71P61a13v59l44í76k 7279795255241

Pojď si pro facku, ty ekonome jeden...

+8/−2
7.11.2017 17:14

R92o33s89t59i63s20l10a23v 29C68a11h43a 6973967247251

...... agresivni luza

+1/−2
7.11.2017 17:16

J72i34ř33í 24N27o22v78o37t68n46ý 6265867956636

Ale pane Rostislave Caho, ono je to tvrzení pana ekonoma, uváděné v článku, doopravdy "na facku". Nemíním to agresívně fyzicky, ale obrazně. Protože pan ekonom si vybral za základ pro srovnání cen nemovitostí pro porovnání s dneškem nikoliv namátkově, ale zcela záměrně rok 2008. Rok, kdy u nás ceny nemovitostí trhaly rekordy za celou éru postkomunistické tržní ekonomiky. Proč si pan ekonom nevybral pro srovnání za základ třeba r. 1993? Pak by asi ta čísla o průměrném ročním zhodnocení cen nemovitostí vypadala úplně jinak...

+5/0
7.11.2017 18:59

R56o67s35t28i78s31l19a84v 24C65a64h98a 6543527667371

Vážený pane, z časových řad se samozřejmě dají vyvodit často protichůdné závěry. Nicméně výběr roku pana ekonoma není zas tak špatný, jako si myslíte. Také to byl vrchol konjunktury, krátce poté, co raketově narostly ceny. Navíc to období je poměrně dlouhé, 10 let. Rozhodně je to lepší výběr, než váš rok 1993. Už jen proto, že vroce 1993 neexistoval Trh s byty, neexistoval trh s hypotékami. Bylo teprve před privatizací bytového fondu.

Z vlastni zkušenosti mohu říct že byt, který jsem kupoval před téměř 20 lety narostl v hodnotě na trojnásobek. To odpovídá růstu 6% průměrně za rok. Mzdy od té doby vyrostly dvou a půl násobné. To je trochu menší růst ale ne zas tak zásadně.

Takže já bych to fakt na facku neviděl.

+3/−1
7.11.2017 19:56

J62i16ř44í 29N13o92v55o10t95n79ý 6545627896266

Asi jste mě přesně nepochopil, pane Caho. "Na facku" je výběr pana ekonoma právě proto, že r. 2008 byl vrcholem konjunktury s nejvyššími cenami nemovitostí. Protože výsledkem porovnání cen nemovitostí v současnosti s právě tímto rokem zdůvodňuje pan autor nevýhodnost investic do nemovitostí oproti jiným (např. finančním) produktům. Zatímco Vy sám píšete o tom, že Váš byt se za 20 let zhodnotil v průměru o 6% - tedy nikoliv o pouhá 2% za sledované období, jak píše pan ekonom. A to v r. 1997 již byl trh s byty u nás dávno stabilizován....

0/0
8.11.2017 9:00

R92o23s26t64i22s42l17a79v 28C92a15h87a 6193677597271

Ale ja jsem Vas pochopil. Vy jste naopak nepochopil mne - rikam, ze dava logiku srovnavat obdobi, ktere zacina i konci vrcholem konjunktury.

Co se tyka meho zhodnoceni - zkuste srovnate inflaci za poslednich 10 let (neprekrocila v jednom roce 2.4%) a za to obdobi 20 let (zejmena na zacatku obdobi byla vyrazne vyssi. Dalsim aspektem je, ze nakup na zacatku roku 1998 je ovlivnen tim, ze nebyl vrchol konjunktury, ale naopak - dno recese, v letech 1997 a 1998 byl zaporny rust HDP.

Jinymi slovy - tohle presne ukazuje, ze srovnavat se musi srovnatelne. Nikoliv nakup v recesi a v konjunkture.

BTW, rodice v okresnim meste na Vysocine meli rust jen na dvojapulnasobek, coz odpovida rustu cca 4.6% (a opet z recese do konjunktury). Cena jejich bytu vzrostla uplne stejne, jako vzrostly prumerne mzdy. Coz opravdu neni zadna ekonomicka anomalie.

0/0
8.11.2017 10:48

V67l35a69d40i82m20i51r 76S59e63f21l 6347312985761

Zapomínáte na jednu věc, že v roce 2008 byla cenová špička, ale nyní nevíme, zda už jsme ji dosáhli...

0/0
8.11.2017 13:33

R56o93s96t71i50s82l88a40v 34C29a82h86a 6513237257821

To je jiste pravda. Problem je, ze z toho, ze nevime, kdy bude vrchol, neni ani jasne, s jakou presne dobou z minule konjuktury to srovnat. Jinymi slovy - pokud jsme v cenach aktualne na vrcholu, prijde mi rozumne to srovnavat s tehdejsim vrcholem. Z toho autorovi vychazi rust srovnatelny s inflaci. Pokud ted bude dale rust pokracovat, bude to mozne prepocitat.

0/0
8.11.2017 13:45

J87i50ř78í 21N28o91v59o43t82n70ý 6485157586306

Zapomínáte, vážený pane Caho (a upřímně, opravdu si Vašich názorů vážím), na jeden aspekt. Cenová bublina (realitní boom) není totéž, co vrchol hospodářské konjunktury. Není to zdaleka jen ochota víc nakupovat v době hospodářské konjunktury, co zvyšuje ceny realit. Jsou tu i jiné momenty. Zejména bariéry růstu dodatečné nabídky. Vezměme si zas tu zatracenou Prahu, která samozřejmě není nafukovací. V minulých letech byla poptávka uspokojována "satelity" v obcích v okolí Prahy. Jenže ani tam už moc dalšího prostoru k růstu není. Jsou tu bariéry především v limitech infrastruktury. A i to je důvodem, proč ceny nemovitostí v Praze (ale nakonec i v Brně) rostou do extrémních výšin. Nejen konjunktura, vyšší mzdy a nižší obavy ze ztráty zaměstnání a z možného zadlužení se u zájemců o bydlení.

+1/0
8.11.2017 17:24

R82o57s28t26i58s92l22a94v 18C44a78h94a 6453207987321

Tyto faktory samozrejme nejakou roli hraji, ale mam pocit, ze je precenujete, nebot by se projevovaly dlouhodobe. Videl bych to tak, ze ekonomicky cyklus ma vliv vetsi, nebot ten rust cen poslednich dvou let tezko muze byt vysvetlen tim, co pisete - znamenalo by to, ze je najednou a neocekavane enormni zajem o velka mesta. Navic ten rust neni jen ve velkych mestech, ale i v okresnich. Docela mne prekvapilo, jak moc narostly ceny v mem rodnem meste.

Ostatne mam pocit, ze ten vliv ekonomickeho cyklu je videt i na bydleni docasnem - napr. hotelech. Neni to tak davno, co mely hotely problemy a nektere z nich se prestavovaly z hotelu na neco jineho (kancelare, mozna i byty). A ted zazivaji boom, prestoze nastoupilo i A&B.

0/0
8.11.2017 17:32

J10a63n 44K79o32m83r52s86k57a 8632442628872

To je ta druhá, odvrácená tvář, německých poměrů. Mají sice nejen vyšší mzdy, ale taky mají řádově vyšší náklady na bydlení, nejen pořízení ale i daně.

Bydlení nikdy nebude už levné. Všichni chtějí vydělávat.

Takže je zapotřebí si začít zvykat na stěhování za prací, přestat žít v nadstandardu (chaty, zahrádky) a přestat si vybavovat byty blbostmi.

Nežiju proto, abych pracoval. Pracuji proto, abych žil.

+2/−5
7.11.2017 16:33





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz