Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyznáte se v reklamacích? Otestujte svoje znalosti

Pokud krátce po nákupu zjistíme, že náš nový fén, vysavač či rádio fungují s poruchami nebo nefungují vůbec, máme jako spotřebitelé ze zákona stanovenu takzvanou záruční dobu, po kterou je možné zboží reklamovat. Víte jak reklamaci uplatnit a na co máte nárok? Otestujte svoje znalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a66k47u22b 96R42o68u95s 3193120744592

Tohle je jeden z mála skutečně užitečných testů, co se tu objevil. :-)

+1/0
20.11.2017 7:13

J18a42n 86V81e60l57e28k 2976838575437

V pohodě - 100%. Jen bych dodal, že prodejce - nebo servis u kterého reklamujete je povinný Vám vystavit doklad o přijetí reklamace. Naposled jsem takhle reklamoval úplně novou ledničku u servisu (dveře drhli). Přijel technik, aby se na to koukl, ale protokol mi žádný nedal. Ještě jsem tam volal a že nic takového nedávají.

Nakonec to dopadlo tak, že jsem uplatnil vrácení ve 14 denní lhůtě. Obchodník mi ještě vyšel vstříc a rovnou poslal jiný kus a tu původní si odvezl. I přes to, že jsem o tom dal servisu vědět, tak mi za 1,5 měsíce volali, že pro mě mají ty nové dveře.;-D

+1/0
19.11.2017 21:52

J93a48k38u51b 30M77r53á84z84e36k 9499917214731

No, kdybych volili odpovědi podle nejdelší - tuším bych měl 80% ... chtělo by to trochu invence při vymýšlení "nesprávných" odpovědí :-)

+4/0
19.11.2017 21:39

R41o65m33a14n 32P82o85l41á58č34e19k 5986239175

Reklamace jsou boj bohužel... A mnohdy i obchodnicí to schválně tlačí do hranic...

Moje poslední zkušenost se společností Babiez při reklamaci dětské autosedačky, kde vypadly dva šrouby, které sedačku držely pohromadě...

Servis mi šrouby namontoval zpátky i přes to, že jsem chtěl vrátit peníze... To jsem odmítl, že nemám záruku o tom, že sedačka je bezpečná a že po 3 měsících znova nevypadnou...

Nakonec to dopadlo řevem a požadavkem na protokol z testu, kterým sedačka údajně prošla, vyhrožováním právníky... A stejně si myslím, že mi peníze vrátili jenom kvůli tomu, že to vedoucí psychicky nevydržela...

+2/0
19.11.2017 21:05

J29a35k11u18b 70H32á53j72e67k 8890487276659

Otázka je, zda jste požadované řešení reklamace (vrácení peněz) uvedl do reklamačního protokolu. Pokud ne, tak to nemusí obchodník vyřešit vrácením peněz. Samozřejmě slušný obchodník by Vám měl vyjít vstříc se vším. Jen zmiňuji, jak se na to dívá zákon.

+3/0
19.11.2017 22:57

R26o89m32a68n 49P74o17l28á91č93e93k 5606749565

Uvedl... Bohužel jsem se nechal pracovníkem uchlácholit a na první reklamaci nechal zaškrtnuté i opravu... Bohužel... Už jsem poučen:-)

Stejne argumentoval slušností a typem závady... Protože při nehodě by sedačka vůbec neplnila svoji funkci a vyletěla by do prostoru...

+1/0
19.11.2017 23:04

M62a89r14t42i31n 64K46o64l59á34ř 1405314879305

V testu mě zarazila jedna skutečnost. Když budu reklamovat telefon, jsem podle mého povinen k němu dodat i příslušenství, tedy nabíječku, sluchátka apod ne? Co když zákazník pak bude chtít vrátit peníze? To mu obchodník řekne, ano vrátíme vám peníze, ale nejdříve musíte donést i ten zbytek....

+1/0
19.11.2017 19:06

P68e96t42r 64D14r27a69p50a35l 3655688333165

ano, otázka v testu je směřována k situaci, kdy je zjevně vada jen na části výrobku, tedy k odstranění vady není potřeba ten zbytek (nabíječka, sluchátka). poud by byla vada neopravitelná a zákazník využil práva na odstoupení od smlouvy, měl by vrátit i příslušenství

+2/0
19.11.2017 20:32

M87a36r40t17i57n 95K74o89l82á63ř 1575274629285

To je přece jedno jestli je vada opravitelna nebo ne. Jako zákazník mám právo si zvolit způsob vyřízení reklamace. Pokud tedy zaškrtnu, že chci vrátit peníze, měl bych donést i příslušenství... Bez tohoto příslušenství mi obchodník peníze nevyplatí, nebo mi strhne pár set za nabíječku a sluchátka

+1/0
20.11.2017 19:47

J61a40r96o37m28í85r 85Š59e93b61e38l56a 5562862218639

A test by měl být doplněn také o otázku na délku záruky u použitého/bazarového a rozbaleného zboží.

+1/0
19.11.2017 18:47

P48e72t96r 58D57r37a28p27a82l 3355228393845

tak tím byste to asi zamotal. u zboží z druhé roky je to rok, ale u zboží prodávaného se slevou pořád roky dva

+4/0
19.11.2017 20:36

J43a83r47o51m97í17r 20Š37e37b50e46l29a 5382422788779

To říkejte na Alze a CZC, kde prodávají rozbalené zboží se zárukou 21 měsíců

0/0
20.11.2017 8:32

M11a48r87t78i28n 24K84o30l14á70ř 1335214799535

Ano, protože to už je použité zboží

0/0
20.11.2017 19:49

J91a73r56o73m60í76r 90Š14e58b79e11l36a 5202322598389

Test neřeší vědomosti:

při jakékoli vadě do 6 měsíců od koupi je možné odstoupení od kupní smlouvy

nový OZ 2014sb rovněž změnil, že výměna zboží za nové v rámci reklamace neznamená novou plnou záruční dobu, záruka je prodloužena pouze o dobu, kterou zboží strávilo v reklamaci.

+3/0
19.11.2017 18:45

M29a94r49t48i81n 86K34o60l66á28ř 1985274469375

Při jakékoli vade jistě ne.... Pokud ta vada vznikne špatným užíváním apod tak na to nárok nemáte

+1/0
19.11.2017 18:58

I83v97a57n 83H57o72l72a63s 5807117868957

Pokud vada vznikne špatným užíváním, pak je snad reklamace neoprávněná, ne?

0/0
21.11.2017 11:32

V88á17c76l91a14v 61K69o74r51e37c71k40ý 4717159481940

Ten test je bez problemu, ale doporučoval bych přidat otazku na zprostředkování. Přikladem může byt zakoupení letenky u zprostředkovatele (cestovni agentura vam proda letenku misto letecke společnosti). Malokdo si uvědomuje že takovy nakup nemůžete reklamovat u prodejce ale musíte k tomu s kym jste měli letět :)

A podobně to plati u všeho kde vam jen nabizi možnost zprostředkovat smlouvu o přepravě apod..

+1/0
19.11.2017 17:07

M16o41j76m72í67r 31S94k13á77l36a 2730852656

100%

Ale je pravda, že to bylo hodně lehké...;-)

+8/0
19.11.2017 10:33

P24e47t60r 85Š96t26á83l74í24k 2464561706842

Základy co by měl každý znát

+3/0
19.11.2017 18:25





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz