Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční novinky roku 2018, které přinesou více peněz rodinám s dětmi

Rodiny s dětmi si v příštím roce finančně polepší. Od ledna 2018 se například o 150 korun měsíčně zvyšuje daňové zvýhodnění na první dítě, maximální školkovné na každé dítě bude za rok 2018 o 1 200 korun vyšší a otcové budou mít nárok na placenou otcovskou dovolenou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V82í83t 23K91o92u80b80a 6326920794648

jestli zvýšení daňového odpočtu o 150 Kč/ měsíc někdo nazývá v dnešní době podporou rodiny s dětmi, je to výsměch. Moje rodina nedostala porodné, o půl rodičáku na kluka jsme přišli, protože holka si pospíšila a narodila se necelých 15 měsíců po něm. Manželka šla na mateřskou 1/12, a v lednu jí zaměstnavatel připsal prémie, takže odpočet na maželku jsme za 5 let mateřské mohli uplatnit pouze 1x: prostě ke každému bonusu je vždy 25 vylučujících podmínek, takže nakonec zjistíte, že na něj má nárok sotva 10% z celku.

Podporou rodiny by si člověk představoval slevu na dani ve výši tak 5000,- Kč, což odpovídá cca přídavkům v 70-tých letech, nebo výrazné slevě na odvodech na sociální pojištění, nebo alespoň aby manželka kvůli 5-ti letům na mateřské nepřišla o fůru peněz ve výměru na pezi.

+1/0
29.11.2017 21:51

M57a89r41t30i66n63a 49S98e50d12l36i30c42k43á 5662235361812

Ta možnost zkrácení rodičáku pod 2 roky je rozumná volba. Dosud to bylo tak, že zbytek rodičovského příspěvku na starší dítě propadl, pokud se brzy narodil mladší sourozenec.

0/0
29.11.2017 11:56

J52i23r93k24a 84N26o39v34á76k 6632615655399

nemáte někdo víc informací k tomu doplacení rodičáku u dvojčat?

0/0
29.11.2017 9:57

P16e90t78r 64H97o84r16á18k 1979423969644

Tyhle slevy jsou nastaveny tak, že poškozují rodiče i děti rozvedených rodičů. Když rodič žijící s dětmi nepracuje, tak si ten druhé nemůže nic odečíst. Takže diskriminace určité skupiny dětí. Takže si to státe můžeš strčit někam.

+2/0
29.11.2017 9:26

M65i56c62h80a57l 36B66e54r49a50n 1666706423145

Ano, je to nastaveno tak, aby pracující rodiny s detmi mely vetsi ulevu na dani. To, co popisujete, tj. kdyz nekdo nepracuje, at uz ze nechce, nebo nemuze, by se melo resit jinym zpusobem. Deti maji v tomto okamziku minimalne alimenty. Ale chapu, ze jako pro rodice, ktery musi prispivat na deti a zaroven si nemuze toto odecist slevu na dani, je to frustrujici...

+1/0
29.11.2017 9:38

M25a89r42t86i84n46a 83S71e29d39l62i78c67k37á 5292735531792

Je to tak, rozvedený pracující rodič nemající trvalý pobyt ve stejné domácnosti se může na výživě potomků podílet sebelépe, ale s daněmi má smůlu. :-/

0/0
29.11.2017 11:59

D95r59a29h68o75m53í28r37a 94L20o89u65č33k18o31v93á 6696255743

Proč mám slevu na mé dítě o 6000 nižší než sousedi na druhé dítě, přičemž jsou oba stejně staří a mají stejné potřeby? Je snad moje dítě méněcennější než sousedovo? Sní méně nebo nepotřebuje tak často nové oblečení?:-/

0/−5
29.11.2017 9:15

M21i56c60h79a92l 36Š33i27n78d67e38l34á74ř 6952855736827

Protože Vaši sousedi vychovávají děti dvě.

+2/0
29.11.2017 9:24

M84i55c24h88a67l 57B51e73r81a63n 1156546573735

Kdo vychovává 1 dítě má určitou slevu, kdo vychovává 2 děti má na druhé dítě ještě větší slevu. Berte to jako motivační nástroj, ne jako zaopatřovací nástroj.

+3/0
29.11.2017 9:27

D67r13a97h42o33m45í78r35a 42L52o35u49č68k65o85v24á 6696475433

Z principu je to snad sleva na dítě, čili ty prostředky by měly jít na to dítě. A dítě přece nemůže za to, zda je jedináček, nebo se narodilo jako druhé. Nebo snad myslíte, že je to nějaká odměna určená pro rodiče, aby např. toho mohli více prokouřit a prochlastat? To snad ne!

0/−5
29.11.2017 10:19

M47i18c24h11a85l 52Š98i18n16d20e71l28á72ř 6302935706317

Když to berete takhle, tak rodina s 2 dětmi má větší náklady než rodina s jedním dítětem. Nebo to berte tak, že stát chce motivovat pracující rodiny, aby měly více dětí (vzhledem k nastavenému důchodovému systému minimálně 3).

+6/−1
29.11.2017 10:21

D75r62a61h38o14m59í22r71a 62L28o87u84č86k67o93v67á 6206195643

A náklady na to druhé dítě jsou snad vyšší, než na první dítě? Opak je přece pravdou. Druhé dítě většinou sdílí pokoj s prvním, čili není třeba zařizovat další pokoj. Druhé dítě často využije oblečení či jiné věci po prvním, atd...

0/−4
29.11.2017 10:25

D52a12n22i89e34l36a 71H24i69l33d62e28b74r94a64n47d16t84o15v43á 4580110391324

Náklady na druhé nejsou vyšší, než na první, ale náklady na dvě jsou vyšší než na jedno. Problémy s porozuměním textu? ;-)

+5/0
29.11.2017 10:27

M34a20r33e28k 52M77a60l61ý 1202388271280

Takže náklady na 2 děti jsou vyšší než dvojnásobek nákladů na jedno dítě? Protože tak to je nastaveno... úleva na jedno dítě je X korun a úleva na dvě děti je dva krát X + Y. K čemu je to Y? :-)

0/−1
29.11.2017 10:40

J63i72r37k11a 41N44o52v47á10k 6982225885329

ano, jsou.

teď mám dvojčata a náklady na ně jsou prostě větší, než dvojnásobek toho, jaké byly náklady na první dítě.

0/0
29.11.2017 10:49

M30a86r81e15k 75M16a51l71ý 1892648231130

Od toho je ten vyšší příspěvek na dvojčata. Já se ptal na klasický případ dvou dětí, které jsou od sebe řekněme 2-3 roky.

0/0
29.11.2017 10:54

M52i71c90h72a11l 17Š45i77n45d82e42l57á13ř 6112235586907

Tak to berte jinak :) Pro společnost je výhodnější, když má pracující rodina dvě děti, než jedno (důchody, pracovní trh, atd.), a proto stát motivuje rodiny, aby měly více dětí. Primárně v tom nehledejte žádné náklady, které by ta sleva měla kompenzovat - je to prostě "odměna" pracujícím rodinám za to, že zajišťují "existenci" státu a společnosti v následujících generacích. V pracujících rodinách je totiž předpoklad, že i jejich děti budou pracovat a odvádět daně a "pojistné", čímž bude moci "letadlo" zvané sociální pojištění dále alespoň trochu důstojně fungovat.

+7/0
29.11.2017 11:01

K32a35r96e43l 94M31a90r77č55a44n 4324753552732

:-)jednoduchá otázka ,mate dvě děti?

0/0
29.11.2017 11:02

M18a23r97e87k 72M60a74l97ý 1902768211860

Nemám, proto se ptám, ne? :-)

0/0
29.11.2017 11:04

Š46v53e34c 11J73a91r91o79s66l39a26v 8687561499105

mám tři děti .. nemůžete říci, že každé dítě stojí stejně, na jedináčka máte nejvíce času a nejvíce prostředků, stojí nejvíc .. ale dávat to na něj nemusíte to je na Vás :D to je diskuze, která vážně pobavila, nicméně jak říká pan Šindelář, tady s těma daněma je to určitě bráno jako motivační záležitost, jelikož stát potřebuje aby tu pracující rodiče plodili budoucí pracující a hodnoty vytvářící jedince :)

0/0
29.11.2017 14:08

M93a54r72e22k 12M88a19l34ý 1432158221490

Ano, chápu to spíš jako motivační příspěvek a v tom případě je tonastaveno logicky.

0/0
29.11.2017 14:16

M97a26r33t44i30n32a 18S84e46d53l53i69c39k82á 5742165781962

Tak třeba: zatímco s jedním miminem se dá dočasně přežít skoro kdekoliv, se dvěma dětmi musíte mít už odpovídající bydlení, nový nábytek atd...

0/0
29.11.2017 11:53

M39a41r33t59i80n53a 27S63e19d97l36i29c89k95á 5612525931632

Máte možnost také si pořídit druhé dítě. :-/

+2/0
29.11.2017 11:36

J43i93ř94í 45K48o63h63o49u10t 3124821283235

Loučkova ty jsi, ale p..a Rv

0/0
29.11.2017 21:40

D13a55n46i74e80l 25C47h45r79o26m65č23á19k 3574278621575

Když už tady ty sociální blbosti máme, tak by zasloužily alespoň trochu systematičnosti. Sleva na poplatníka 24 840 Kč už od 1.1.2008 ty ostatní roky asi mzda nerostla, cca by měl být nárůst o 40%. Rodičovský příspěvek stále 220 tis Kč inflaci a růst mezd do výpočtu asi nejde zahrnout atd. Tak nám alespoň v předvolebním boji začali zvyšovat slevu na dítě. Myslím, že dvouletý interval pro revizi těchto dávek by mohla i naše státní správa zvládnout.

+14/0
29.11.2017 8:36

P18e86t87r 21P72e83t11r 6923912698953

Takze se z plozeni deti stane jeste vetsi bussines jak ted. Danova sleva ano...ale proc zvysovat cokoliv, co se netyka dani?

+6/−1
29.11.2017 8:25

M40i53c25h80a89l 83B33e72r53a30n 1796366563285

Nějak mi tu chybí to méně pozitivně z oblastí daní. Třeba, že se pro někoho daňová zátěž zvyšuje. Čím to asi bude, že je zdejší článek tak jednostranný...

0/0
29.11.2017 8:19

B63a77r39b32o38r15a 45S86v52o92b94o39d11o39v71á 6452817888550

Presne, me sice pribyde 150 kc, manzel ale bude platit podstatne vyssi dane.

+1/0
29.11.2017 8:49

M50a14r36e10k 84M32a34l33ý 1532198361380

Asi tak, no... dělal jsem si předběžný výpočet a příští rok zaplatím na daních o cca. 90 tis. víc a celkově i s odvody asi o 200 tisíc víc :-(

+1/0
29.11.2017 9:45

M60i40c92h19a16l 71Š69i62n63d60e53l10á31ř 6842595826937

Buď Vám roste byznys, nebo Vám zaměstnavatel přidal - to je přeci skvělé :)

0/0
29.11.2017 10:19

M11a18r48e90k 80M16a23l37ý 1762538101130

Ne. Při stejném obratu zaplatím víc "díky" sníženému stropu při paušálních výdajích, to je celá finta :-(

0/0
29.11.2017 10:37

M81i90c76h25a64l 44Š98i18n29d65e73l22á35ř 6912885606357

Tak zcela upřímně paušální výdaje byly nastaveny velmi velkoryse a jejich snížení, se domnívám, je správné (a je jedno zda snížíte procento, nebo zavedete strop). Primárně mají paušální výdaje sloužit drobným podnikatelům, dle mého názoru jsou to podnikatelé do cca 1 mil. Kč, a podnikatelům, které mají OSVČ jako vedlejší činnost. Všichni ostatní by měli vést daňovou evidenci, nebo účetnictví (beztak nad ten 1 milion jsou plátci DPH a tam je ta daňová administrativa mnohem větší a v konečném důsledku vede k potřebě nějaké daňové evidence, či účetnictví).

0/0
29.11.2017 10:54

M78a10r71e51k 39M52a11l87ý 1462798341780

Neposuzuji (ne)správnost paušálu, jenom říkám, že kromě změn, které sníží daňový základ jsou tu i změny, které docela prudce navýší daně i odvody u jedné skupiny plátců, to je vše.

Co se týká DPH, tak žádná velká zátěž to není. Rozhodně je to kompenzováno tím, že "vše, co souvisí s předmětem činnosti" se dá nakoupit bez DPH :-) A i plátce DPH může uplatnit výdajový paušál, takže žádná větší daňová administrativa se mekoná.

0/0
29.11.2017 10:58

M81i38c27h69a59l 81Š68i75n83d66e50l60á73ř 6732455436367

Ano, navýší ho u té skupiny, která ho do této doby měla nastaven distorzně směrem dolů (k nulovým daním).

Já osobně v DPH vidím administrativní zátěž - v praxi se setkávám totiž s tím, že účetní SW prostě dělají chyby při exportu přiznání a kontrolního hlášení - takže se to po nich musí kontrolovat :)

+1/0
29.11.2017 11:07

M65a88r26e61k 11M97a53l37ý 1602518471750

Já to myslel tak, že DPH je něco navíc, je to práce navíc, ale nijak to neovlivňuje fakt, že se i tak nemusí vést příjmy a výdaje, ale nadále se jede na paušál. Prostě jenom práce navíc z podstaty té DPH, nic víc se na to nenabaluje - žádná další daňová nebo odvodová povinnost, evidence, atd. Takto jsem to myslel...

Ale jo, tak nějak se tomu novému stropu pro paušál musím přizpůsobit, co mi zbývá... :-)

0/0
29.11.2017 11:44

F37i27l64i73p 39V47ý36m55o51l75a 1194300848

Klasika. Proc ulevit vsem, kdyz muzu ulevit jenom nekomu. A 150 Kc za mesic? Neskutecna suma. Si budou rodice muset pristavet garaz nebot nebudou vedet, co s tolika penezi delat.

+9/0
29.11.2017 7:50

T50o21m59á20š 77K65u17c66h61a80ř 3907171278791

Nebyl by logický daňový odpočet ve výši skutečných, nebo alespoň realisticky normovaných nákladů? Myslím, že si výchovu svých dvou dětí zaregistruji jako živnost a mám vystaráno. Zisk nula, náklady cca 15 tisíc měsíčně. ;-)

+2/0
29.11.2017 7:36

K40a73r41e97l 39M30a98z56a49č 3847863446359

Daňové úlevy a odpočty jsou přesně tou cestou, jak podpořit rodiny, kde jsou zodpovědní pracující rodiče. Jen by mohly být vyšší.

+26/0
29.11.2017 7:29

M18i87c83h89a78l 95B75e60r85a93n 1276816853405

Presne tak. Stat nemusi prispivat. Uplne staci, kdyz bude mene brat.

+4/0
29.11.2017 8:25

Z18d75e46n73ě65k 21W66o95l80f 9201760797985

Taky Vás pobavila ta plíživá reklama "Stavebko pro děti se opět vyplatí!"?

+8/0
29.11.2017 7:23

O84n92d71ř73e33j 43F39i98l77í76p90e21k 1210501292537

Odpocty z dani by na prvni dite mohli byt dvojnasobne. Tyto nevybrane penize za dan z prijmu se statniho rozpoctu dostanou tak ci tak, jen nekde jinde, treba v DPH.

+6/0
29.11.2017 7:05

V79l23a25s52t89i89m80i13l 21Š30t32e68c22h17e72r 1225985959905

Podporujte podnikání,lidi,co něco chtějí dokázat a chtějí se prosadit a ne rodiny s dětmi.Ne že bych jim to nepřál ale není to ta nejohroženější skupina obyvatel.To co mají dnešní děti jsme my nikdy neměli,mobily,tablety,hračky,oblečení.Navíc neexistuje přímá uměra čím vyšší podpora,tím více dětí.

+2/−29
29.11.2017 6:04

L66u24k29á92š 48Š56m40a40h97e54l 2617544702474

A co Husákovy děti? Přídavky na tři děti 1210 tehdejších Kčs, tedy dnes tak 10.000

0/0
29.11.2017 6:24

O51n10d95ř61e36j 19F93i22l68í62p13e21k 1700851702147

Husakovy deti jsou mitus. Husak jen vyuzil populacni vlny, ktera se na nej valila a ktera byla je a bude pravidelna. Navysenim pridavku jen zmirnil socialni dopad teto vlny do spolecnosti. Zapomente ale na to, ze kdyz cloveku date 1000,- ze vam za to porodi dite...

+1/0
29.11.2017 6:58

V78l22a24s59t61i38m60i30l 76Š95t58e59c81h57e58r 1745605309695

Nevím jak přídavky ,ale mateřská byla nulová.

+1/−2
29.11.2017 7:03

P16a76v60e71l 86V95a54l55e66n89t36a 7851531687933

Děti jsou budoucnost, pracující rodina je prostě základ státu a každý způsob jak pracujícím rodičům pomoci je dobrý. S podporou podnikání se to nevylučuje tam by bylo záhodno hlavně ubrat na byrokracii.

+4/0
29.11.2017 8:16

M75i48c39h21a85l 22W49e75n84g39e59r 5440391202

Státe, nech si těch 150 Kč, budeš je potřebovat na dotování všech těch "neřizpůsobivých", které už tak několikanásobně zvýhodňuješ oproti rodinám, které jsou produktivní a živí tě...

+6/−10
29.11.2017 5:58

D13a37v59i49d 26P64e36t28r 7490376620175

Pokud někomu přispívat, tak jsou to opravdu rodiče s malými dětmi u kterých je velká pravděpodobnost, že tyto děti budou pracovat.

+30/0
29.11.2017 4:22

V82l92a39d49i19m14i89r 87S81e19f45l 6497442565651

Ale právě jen přes daňové úlevy, abychom ještě víc nedotovali sociálně neprizpusobive....

+22/0
29.11.2017 4:34

O74n42d37ř61e24j 44L63o62š76o45t37h 2142664575980

Já jsem zaměstnanec a nechávám si to vracet také jednou ročně, spolu s úroky z hypotéky to udělá v dubnu příjemný bonus.

+4/0
29.11.2017 0:39





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz