Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hnusné to bylo: když Češi hodnotí každou službu, každý obchod

Češi píší každý rok miliony internetových recenzí. Hodnotí všechno. Jak rychle jim přišel parfém z e-shopu, jak teplá byla voda ve vířivce, jak se usmíval číšník v restauraci. Uvažování typického zákazníka počátku 21. století představuje v článku Magazínu DNES redaktorka Scarlett Wilková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82o78s41e21f 26Z85a10h84á16l25k12a 4263369188446

Dost hloupý článek, který něco vypovídá i jeho autorce. Jmenuje se Scarlett a hodnotí Čechy, jak oni hodnotí služby a zboží. Zvláštní je, že ať narazím na jakoukoliv recenzi na služby cestovního ruchu nebo restaurace, polovina recenzentů jsou cizinci a nějakým zázrakem se v hodnocení shodují v hodnocení s českou částí. Stojí-li služby nebo jídlo za prd, napíšou to tak i oni. Takže Scarlett, dej si na hlavu další obklad, polkni aspirin a silvestrovském večírku se nejdřív dobře vyspi. Potom něco napiš.

+3/0
1.1.2018 22:38

D58a42n94i97e11l 21K25r12a51u32s 4131143542114

Kladne recenze nasobim deseti a ze zapornych si beru polovinu. To asi tak odpovida skutecnosti, ze spokojeny zakaznik se sveruje dal jen vyjimecne, ale nespokojeny to troubi dal neustale. Ovsem nespokojenost je minimalne podle mych zkusenosti hodne subjektivni a mnoha lidem se ani zavdecit nelze - resp. nejvice je zklamete, kdyz si na nic zanadavat nemohou.

+2/0
31.12.2017 22:03

T30o71m15á49š 39K57u83c96h43a13ř 3487701138511

A není v článku opsána celá kniha? Neuvěřitelně dlouhé a o ničem..

+5/0
31.12.2017 12:17

A77n58t54o93n72í54n 35S15e31b60e79r81a 7663758880879

Proc? Ja taky nestojim o spojeni me realne osoby s tim zvracenym a strelenym svetem internetu. Fuj....

0/0
31.12.2017 9:50

A22n81t54o82n85í52n 95S76e96b60e60r60a 7973908590409

nejak se to nespojilo, to byla reakce na vytku, ze se lidi u recenze pouzivaji prezdivky

0/0
31.12.2017 9:52

A17n73t34o92n77í19n 40S10e75b24e49r54a 7683568890179

No mi piseme primo hotelu, ze chceme lepsi pokoj nez tam jedeme. Vetsinou vyhovi. Rozdil tak 1500 kc na osobu.

0/0
31.12.2017 9:48

M17a55r89i65a26n30a 64K35r61á76s95n22á 7930737167401

Já sice ty recenze čtu, a dost se při nich bavím (stejně jako při diskuzích pod článkem, článek obvykle nic moc, ale ta diskuze;-D), ovšem asi patřím mezi ta zbývající 3%, protože se jimi fakt neřídím. A to třeba i z toho důvodu, že recenzent napsal, že "výřivka nefungovala tak, jak by mněla";-)

+3/0
31.12.2017 9:20

J10i49ř73í 91S51c95h20m12i50d54t 5160703134515

Myslím si, že by nebylo od věci zavést i recenze na články, aby se pak daly třídit i podle autorů a přidělovat jak autorům, tak článkům hvězdičky spokojenosti. Pak by čtenář věděl, že čtením některých jen zbytečně ztrácí čas;-).

+6/0
30.12.2017 23:53

T17o49m69á52š 53K52u10c92h23a86ř 3197971408101

To je trošku problém, protože negativní hodnocení by dostávaly nejen nekvalitní články, ale i články píšící o něčem, o čem většina nechce slyšet.

0/0
31.12.2017 12:21

J22i27ř15í 12S18c19h53m29i81d96t 5650203444865

Ono nejde ani tak o to o čem, ale jak se píše;-)

+1/0
31.12.2017 13:01

J25i70ř23í 93S32c20h69m56i51d51t 5300623394175

Ten článek je asi výplod nějaké zhrzené mysli:-(.

Recenze jsou velmi přínosné a to jak na služby, tak na zboží a jejich síla je právě v tom, že je jich u nás hodně, protože se tam nějaká ojedinělá pomstychtivá lehce ztratí, pokud je většina spokojena. Chápu, že to může být pro některé problém, když jejich služby jsou většinově pod palbou kritiky.;-)

+5/0
30.12.2017 23:49

K35a86m82i52l65a 20T89k32a48d14l62e92c97o86v66a 3722856426183

omyl, pres ceskou cestovku jsem nekolikrat jela. staci umet anglicky, prohodit par slov a usmivat se kdyz odevzdavame pas a VZDY jsme dostali hezky a cisty pokoj. dokonce jsme byli nekdy i ubytovani driv nez ostatni.

0/−2
30.12.2017 22:39

M22i77c52h73a24e75l30a 39N65o75v63á80k54o78v45á 8920948238221

téééda, to jste fakt šikula

+3/0
31.12.2017 8:50

M54a33r96t91i31n 19V40e38s21e81l89ý 1780648867546

Co je divného na tom, že hostovi přijde dát 70 korun za vodu v láhvi "úplně mimo"? Prosím poučte mě někdo.

+6/0
30.12.2017 21:58

M27i39c82h23a68e75l45a 80N34o56v84á32k18o23v61á 8930718588721

Nic divného na tom není, proč se ptáte?

0/0
31.12.2017 8:50

M87a83r24i84a30n64a 83K47r18á56s75n95á 7980937987611

70 Kč jsou necelá 3 eura. To fakt není moc, když si uvědomíte, že někde si běžně vydělávají 3000 Eur ( a více) měsíčně.

0/0
31.12.2017 9:17

R16u20d81a 54S46l18a52v72í44k 5463858326241

Takže si za výplatu koupí 1000 lahví vody? Víc lahví si v ČR koupíte i za minimální mzdu.

0/0
31.12.2017 14:33

J58a87k27u29b 90K98o69r12e53c 6614580841383

Co to je za článek? Způsob jakým to autorka podává je dost zvláštní, předpokládám tedy, že ona se recenzemi neřídí. Mimochodem, nevím, co se jí na těch rezenzích, které tam uvedla, zdá divné? A napadlo autorku vůbec to, že ty recenze lidé píši také proto, že jakmile někde nakoupí, někam jedou nebo využijí nějakou službu, přijde jim dotazník, aby recenzi napsali? Osobně recenze považuji za jeden z nejlepších ukazatelů kvality dané služby, výrobku, obchodu atd.Autrorka by se nad sebou měla zamyslet.

+18/0
30.12.2017 18:42

T36o33m57á59š 84H38o18r61á55k 8820885136369

Nevím, proč ten pohrdavý tón. Když někde v recenzi napíše 80 ze 100 lidí, že se někde hnusně vaří nebo, že je tam hnusné ubytování nebo jiný problém, tak na tom už asi něco bude. Pokud je těch recenzí dost, tak tam člověk lehce odfiltruje příspěvky lidí, co kritizují všude, vždy a všechno. Když jsem si vybíral ubytování podle recenzí, tak jsem snad nikdy nebyl nemile překvapen a dostal jsem to, co jsem očekával. Nejlepší jsou recenze s fotkama, které pak můžete porovnávat s fotkama, které má dotyčný cestovka nebo ubytovatel na svém webu.

+15/0
30.12.2017 16:10

J78a40n 50V50a82c77h60o32u59s68e57k 5757188930

recenze je to jedinne co napriklad u hotelu popisuje pravdive jak ono misto vypada. Kazdy at si hodnoti co chce, pokud to nekoho nezajima tak at to necte.

+7/0
30.12.2017 16:00

O38n58d62ř58e32j 69S18e80k29e24r83a 1617576246629

Recenze občas píšu a mnohem častěji čtu. Z mé strany jsou většinou recenze pozitivní, protože si vybírám dodavatele a jsem myslím docela soudný, takže spoustu věcí neřeším.

Recenze k tomu to článku by zněla takto - autorka prodává svůj názor jako fakt a pokouší se ho dokládat vlastním výběrem recenzí. Jako lehké čtení a příklad toho, jak se nechovat, dávám 6/10. Pokud je to myšleno vážně, 3/10.

+13/0
30.12.2017 14:17

M13a15r37e26k 63D29e39m60č13á77k 9795334156765

Pokud má něco jen kladné recenze, je to podezřelé. Každému se občas něco nepovede, klíčové pak je, jak se k problému zachová. Z tohohle důvodu třeba docela rád nakupuji na Rohlíku.

+2/0
30.12.2017 12:52

S64t10a83n76i43s78l12a92v 34O66u43t28r97a21t36a 2656315302465

Pane Šťastný, z Vašeho příspěvku ta zapšklost vyzařuje jak slunce nad obzorem. Obzvlášť ten mistrovský blábol ,,to je obraz současné české společnosti " jak jste prosím přišel na to, že uživatelské recenze jsou nějaké české specifikum? Jestli je tady nějaký ,,obraz" tak maximálně Vaší pokřivené mysli. Chápu, že spoustě lidí by vyhovovalo, kdyby všichni drželi hubu a krok, ale to už je naštěstí za námi...

+9/0
30.12.2017 12:08
Foto

L69e56n62k29a 59M53a74t98o96u58š79k52o45v12á 9140647246109

Mně se nelíbí, jak je ten článek podaný. Upřímně, celý jsem ho nečetla, ale už jen ty první dva odstavce mi nejsou sympatický. Takto já vůbec nepřemýšlim. Když napíšu špatnou recenzi, tak né proto, abych se mstila, ale proto, abych informovala ostatní čtenáře.

+15/−1
30.12.2017 11:21
Foto

P84e23t44r 59J19a79r70o82š 6453312271

Spis me zarazi proc je nadpis o obchodech a clanek prevazne o hodnoceni rekreace.

+2/0
30.12.2017 11:47

J34o46s55e59f 86K45o30m11e80n33d32a 3689789144437

Psala to Wilková a to je její „černobílý“ styl. Stejně tak jsou pro ni třeba všichni vegetariáni agresivní (nejsem vegetarián). U ní je specifické, že v úvodu přijde s nějakou myšlenkou, kterou označí za fakt a pak to rozvádí. Pamatuju, jak před cca půl rokem tvrdila, že pánské holičství tzv. barber shopy rostou jako houby po dešti a že jde o jeden z nejvíce se rozvíjejících druhů podnikání u nás. Tak mrkněte na inrernet, kolik jich tady máme ;-D Takže její články berte vždy s rezervou.

+8/0
30.12.2017 13:48

E54d23u96a25r92d 56T22i64h46o16u11n 2198465818579

R^ Obsáhlý, pestrý, věrohodný a dobře informovaný článek R^

A já samozřejmě také bývám recenzent, a kusem i takový jaký je zde popsiován ;-D

+1/−1
30.12.2017 11:02

J76i17ř53í 80K72r22a33u92s 2586663821626

Nehnevajte sa prosím , ale CZ/SK turisti známi ako "paštikári" /dávajú totiž prednosť donesenému jedlu pred občerstvením na mieste - reštavrácia ap./ a chytáte sa do hodnotení a recenzií niečoho čo si zaplatíte na úrovni 2-3 hviezdičiek ? A čakáte služby na úrovni Hiltonu ? Smiešne.

No na druhú stranu to neznamená , že človek sa nevyvíja a nemal by dostať to čo si zaplatí a má to aspoň slúbené pri nákupe služby/ubytovania ap.

Napr. v zahraničí prišli na to , že švédske stoly sa oplatia aj pre "paštikárov" tj. prvé 1-2 dni žerú ako o život - je to zadara a potom majú už dosť a sú "normálni".

Preto - chceme do vyspelého sveta ? Buďme aj MY vyspelí......

0/−11
30.12.2017 10:57

J42i76r61k54a 64H54o75n35c56ů 2854294371708

Jak to vypadá, zamrzl jste někde před deseti lety.

+16/0
30.12.2017 13:18
Foto

P22e80t19r 52J85a35r82o28š 6323562251

Tak pred dvaceti.

+5/0
30.12.2017 18:48

J24o97s41e31f 30V30a47l58a 9190923783873

recenze ctu pouze tehdy, pochazi-li od lidi bydlicich v "zapadni" Evrope. Ty recenze jsou podstatne objektivnejsi. Nejlegracnejsi jsou recenze v rustine.

0/−9
30.12.2017 10:44

J84i61r45k64a 70H56o10n90c87ů 2254194591408

Legrační je hlavně Vaše víra v dokonalost lidí, bydlících na Západě.

+12/0
30.12.2017 10:47

J24o49s72e41f 10V44a19l30a 9460393663233

naucte se odlisovat pojmy "vira" a "zkusenost". Treba pres booking.com jsem napsal asi 50 recenzi a precetl si i recenze predesle. Ono to souvisi i s tim, ze Svycar za 100 USD za double/noc neocekava takovy luxus jako Belorus.

+3/−1
30.12.2017 10:51

J53i15r35k47a 70H27o77n43c92ů 2334894491698

Pokud se dobře dívám, tak Vy jste v příspěvku ta slova nepoužil.

+2/0
30.12.2017 13:21

J71o32s64e37f 98V87a80l89a 9150803743273

reaguji samozrejme na Vas prispevek s vyrazem "vira".

0/0
30.12.2017 14:45

J19o58s68e67f 48K31o78m50e26n50d73a 3529269974417

Zážitek je Rusy sledovat při all inclusive ;-D Ty si nejde poplést.

+4/0
30.12.2017 13:38

J26o47s90e59f 32V70a87l71a 9860643193403

absolutni souhlas. I kdyz nizkorozpoctovi turiste z UK jim slapou na paty....

+5/0
30.12.2017 14:47

Z78d41e62n98ě54k 72S52k17ř29i73v34a84n 5684700289946

Každý máme jiné zážitky. Byl jsem před pár lety ve Španělsku. V hotelu Francouzi, Němci, Španělé a Češi. Kvůli Čechům postavili ke dveřím službu, protože jediní Češi vynášeli z jídelny jídlo.

+1/−2
30.12.2017 21:31

A30n57n22a 20K10i55r63š52o24v30á 9516560315853

Mě se líbí, jak si všichni na všechno stěžují, támhleto špatně, tohle má být jinak ..., a pak jen zíráte, když k takové rádoby nóbl, dokonalé osobě přijdete domů - ve dřezu dny nemyté nádobí, plíseň v koupelně.... Rv

+2/−2
30.12.2017 10:41

J80i13r39k89a 10H19o62n50c28ů 2794734891218

Na druhou stranu, když za něco utratíte peníze a služba potom není taková, jaká byla slíbena, těžko se divit. A s neomytým nádobím to fakt nemá co dělat. Leda byste těm lidem platila za to, že si budou doma mýt nádobí. Pokud tak nečiníte, nic Vám po jejich nádobí není. :-)

+8/0
30.12.2017 10:45

T51o22m15á90š 61L51u91d50v39í52k 5970398323766

Po precteni clanku mam silnou potrebu pripomenout citat z Pelisku: "To muselo dat ale prace. A pritom takova blbost, ze jo!?"

+9/0
30.12.2017 10:40

L20u83b33o30š 95P85o43s92p31í54š77i69l 6198414785

Recenze-jakékoli a na cokoliv to píšou jen samé místní diagnózy...

0/−10
30.12.2017 10:36

R38o41m46a20n 43S22t40o18n39e88k 1149393449511

sám jste diagnoza

+2/0
30.12.2017 14:57

J60a40k59u76b 41S52t66a93š59e76k 4147779583904

Zkušenost s recenzemi na seznamových Firmách - po mém zážitku s jednou nespolehlivou firmou moji velmi negativní recenzi prostě na portálu nezveřejnili.

+2/0
30.12.2017 10:31

J60i22r90k41a 59H70o10n20c61ů 2294874641788

A všimli jste si, že například e-shopy recenze chtějí?

+1/0
30.12.2017 10:09

M74i92c40h90a55l 97N50o70v23a27k 7929776887221

recenze pisu hlavne na hotely na rezervacnich systemech .... objektivne, pokud se mi neco nelibi trak to napisu, nicmene je to ojedinele, protoze si vybiram hotely prave podle dobrych recenzi .... nenarazil jsme na problemovy hotel, spis se resi veci, jako dostupnost wifi, kvalitni kava k snidani, vadi me i osizena snidane, kdy napriklad na stole byly talirky ze se na ne nevesla houska se slaninou a vejci a sklenicky cca na 100ml ... clovek trapne musel chodit snad 5x k baru .... nechapu ... a to ten hotel mel 3000Kc za noc na osobu .... takze uz to vsichni z recenze vedi a majitel ma sanci k naprave ...

+2/0
30.12.2017 9:19

S43t81a68n16i65s62l49a57v 27P97i72š78t72ě51k 1496778409875

U vyberu hotelu je takovy Tripadvisor k nezaplaceni. Pokud je tam hodne spatnych recenzi z posledni doby, tak bych takovy hotel nebral. Jiste jeste zalezi co se hostum nelibilo. Proto se i ja snazim psat recenze na hotely kde jsem prespal.

+8/0
30.12.2017 9:17

J75o72s90e10f 28V84a57l79a 9180293463943

jenom souhlas

+3/0
30.12.2017 10:45

J97a63n70a 58N65ě38m92e23č32k11o39v27á 3753424281766

No jo. Když stejně jak jsou zpovykaní zákazníci, tak jsou i šmejdské výrobky a nekorektně jednající e-shopy. Howgh.

Osobně píšu i kladné recenze, a podotýkám, že fakt ráda - ale na druhou stranu nevím, proč bych neměla varovat ostatní, když si sama spálím prsty. Jakože sedět doma a říkat si "tak, de...ové, taky se napalte" je morálně korektnější, než napsat nějakou tu takzvaně hnusnou recenzi? Aha. 8-o

+7/−1
30.12.2017 9:11
Foto

L34e98n31k44a 85M14a11t25o31u42š62k82o57v85á 9540297206319

Souhlas

+1/0
30.12.2017 11:23





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz