Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hnusné to bylo: když Češi hodnotí každou službu, každý obchod

Češi píší každý rok miliony internetových recenzí. Hodnotí všechno. Jak rychle jim přišel parfém z e-shopu, jak teplá byla voda ve vířivce, jak se usmíval číšník v restauraci. Uvažování typického zákazníka počátku 21. století představuje v článku Magazínu DNES redaktorka Scarlett Wilková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90o50s24e89f 62Z52a70h58á52l26k37a 4873359548566

Dost hloupý článek, který něco vypovídá i jeho autorce. Jmenuje se Scarlett a hodnotí Čechy, jak oni hodnotí služby a zboží. Zvláštní je, že ať narazím na jakoukoliv recenzi na služby cestovního ruchu nebo restaurace, polovina recenzentů jsou cizinci a nějakým zázrakem se v hodnocení shodují v hodnocení s českou částí. Stojí-li služby nebo jídlo za prd, napíšou to tak i oni. Takže Scarlett, dej si na hlavu další obklad, polkni aspirin a silvestrovském večírku se nejdřív dobře vyspi. Potom něco napiš.

+3/0
1.1.2018 22:38

D39a87n47i30e93l 34K65r90a48u77s 4621863592744

Kladne recenze nasobim deseti a ze zapornych si beru polovinu. To asi tak odpovida skutecnosti, ze spokojeny zakaznik se sveruje dal jen vyjimecne, ale nespokojeny to troubi dal neustale. Ovsem nespokojenost je minimalne podle mych zkusenosti hodne subjektivni a mnoha lidem se ani zavdecit nelze - resp. nejvice je zklamete, kdyz si na nic zanadavat nemohou.

+2/0
31.12.2017 22:03

T30o27m47á95š 37K36u88c25h97a75ř 3637441988891

A není v článku opsána celá kniha? Neuvěřitelně dlouhé a o ničem..

+5/0
31.12.2017 12:17

A49n50t67o37n40í47n 41S19e50b47e16r98a 7343588750219

Proc? Ja taky nestojim o spojeni me realne osoby s tim zvracenym a strelenym svetem internetu. Fuj....

0/0
31.12.2017 9:50

A10n64t20o82n32í98n 88S91e97b27e66r24a 7893718660589

nejak se to nespojilo, to byla reakce na vytku, ze se lidi u recenze pouzivaji prezdivky

0/0
31.12.2017 9:52

A34n75t51o97n19í34n 55S22e43b20e76r98a 7893378120409

No mi piseme primo hotelu, ze chceme lepsi pokoj nez tam jedeme. Vetsinou vyhovi. Rozdil tak 1500 kc na osobu.

0/0
31.12.2017 9:48

M48a85r74i97a33n25a 66K50r60á74s39n22á 7790267297771

Já sice ty recenze čtu, a dost se při nich bavím (stejně jako při diskuzích pod článkem, článek obvykle nic moc, ale ta diskuze;-D), ovšem asi patřím mezi ta zbývající 3%, protože se jimi fakt neřídím. A to třeba i z toho důvodu, že recenzent napsal, že "výřivka nefungovala tak, jak by mněla";-)

+3/0
31.12.2017 9:20

J17i77ř11í 74S19c97h49m21i31d89t 5120693254365

Myslím si, že by nebylo od věci zavést i recenze na články, aby se pak daly třídit i podle autorů a přidělovat jak autorům, tak článkům hvězdičky spokojenosti. Pak by čtenář věděl, že čtením některých jen zbytečně ztrácí čas;-).

+6/0
30.12.2017 23:53

T74o13m95á68š 35K18u18c10h46a44ř 3947421418261

To je trošku problém, protože negativní hodnocení by dostávaly nejen nekvalitní články, ale i články píšící o něčem, o čem většina nechce slyšet.

0/0
31.12.2017 12:21

J90i97ř28í 42S63c52h32m70i83d10t 5870343754555

Ono nejde ani tak o to o čem, ale jak se píše;-)

+1/0
31.12.2017 13:01

J28i70ř72í 68S95c52h50m25i80d21t 5310653494165

Ten článek je asi výplod nějaké zhrzené mysli:-(.

Recenze jsou velmi přínosné a to jak na služby, tak na zboží a jejich síla je právě v tom, že je jich u nás hodně, protože se tam nějaká ojedinělá pomstychtivá lehce ztratí, pokud je většina spokojena. Chápu, že to může být pro některé problém, když jejich služby jsou většinově pod palbou kritiky.;-)

+5/0
30.12.2017 23:49

K40a66m78i75l66a 32T30k32a70d68l16e71c14o14v29a 3952796106423

omyl, pres ceskou cestovku jsem nekolikrat jela. staci umet anglicky, prohodit par slov a usmivat se kdyz odevzdavame pas a VZDY jsme dostali hezky a cisty pokoj. dokonce jsme byli nekdy i ubytovani driv nez ostatni.

0/−2
30.12.2017 22:39

M62i81c75h70a36e45l87a 74N74o27v16á21k96o13v26á 8400268318221

téééda, to jste fakt šikula

+3/0
31.12.2017 8:50

M52a35r94t98i13n 62V34e48s46e95l84ý 1410308337866

Co je divného na tom, že hostovi přijde dát 70 korun za vodu v láhvi "úplně mimo"? Prosím poučte mě někdo.

+6/0
30.12.2017 21:58

M34i63c94h52a39e77l57a 54N15o63v56á18k68o87v73á 8120748678421

Nic divného na tom není, proč se ptáte?

0/0
31.12.2017 8:50

M88a37r85i76a67n72a 21K49r37á77s41n74á 7900737257901

70 Kč jsou necelá 3 eura. To fakt není moc, když si uvědomíte, že někde si běžně vydělávají 3000 Eur ( a více) měsíčně.

0/0
31.12.2017 9:17

R75u31d77a 81S88l94a79v89í44k 5553538646601

Takže si za výplatu koupí 1000 lahví vody? Víc lahví si v ČR koupíte i za minimální mzdu.

0/0
31.12.2017 14:33

J72a93k20u72b 87K43o59r48e86c 6374780271383

Co to je za článek? Způsob jakým to autorka podává je dost zvláštní, předpokládám tedy, že ona se recenzemi neřídí. Mimochodem, nevím, co se jí na těch rezenzích, které tam uvedla, zdá divné? A napadlo autorku vůbec to, že ty recenze lidé píši také proto, že jakmile někde nakoupí, někam jedou nebo využijí nějakou službu, přijde jim dotazník, aby recenzi napsali? Osobně recenze považuji za jeden z nejlepších ukazatelů kvality dané služby, výrobku, obchodu atd.Autrorka by se nad sebou měla zamyslet.

+18/0
30.12.2017 18:42

T29o76m72á88š 65H44o53r95á96k 8790955846529

Nevím, proč ten pohrdavý tón. Když někde v recenzi napíše 80 ze 100 lidí, že se někde hnusně vaří nebo, že je tam hnusné ubytování nebo jiný problém, tak na tom už asi něco bude. Pokud je těch recenzí dost, tak tam člověk lehce odfiltruje příspěvky lidí, co kritizují všude, vždy a všechno. Když jsem si vybíral ubytování podle recenzí, tak jsem snad nikdy nebyl nemile překvapen a dostal jsem to, co jsem očekával. Nejlepší jsou recenze s fotkama, které pak můžete porovnávat s fotkama, které má dotyčný cestovka nebo ubytovatel na svém webu.

+15/0
30.12.2017 16:10

J92a56n 95V41a21c29h56o88u64s83e31k 5117128390

recenze je to jedinne co napriklad u hotelu popisuje pravdive jak ono misto vypada. Kazdy at si hodnoti co chce, pokud to nekoho nezajima tak at to necte.

+7/0
30.12.2017 16:00

O64n52d87ř92e97j 64S60e75k13e26r55a 1897196216649

Recenze občas píšu a mnohem častěji čtu. Z mé strany jsou většinou recenze pozitivní, protože si vybírám dodavatele a jsem myslím docela soudný, takže spoustu věcí neřeším.

Recenze k tomu to článku by zněla takto - autorka prodává svůj názor jako fakt a pokouší se ho dokládat vlastním výběrem recenzí. Jako lehké čtení a příklad toho, jak se nechovat, dávám 6/10. Pokud je to myšleno vážně, 3/10.

+13/0
30.12.2017 14:17

O74d23s23t87r45a50n12ě51n55ý 25U59ž70i49v63a92t51e86l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
30.12.2017 12:52

S62t14a87n52i19s86l96a30v 90O27u53t78r85a31t19a 2456335882695

Pane Šťastný, z Vašeho příspěvku ta zapšklost vyzařuje jak slunce nad obzorem. Obzvlášť ten mistrovský blábol ,,to je obraz současné české společnosti " jak jste prosím přišel na to, že uživatelské recenze jsou nějaké české specifikum? Jestli je tady nějaký ,,obraz" tak maximálně Vaší pokřivené mysli. Chápu, že spoustě lidí by vyhovovalo, kdyby všichni drželi hubu a krok, ale to už je naštěstí za námi...

+9/0
30.12.2017 12:08
Foto

L17e23n66k88a 61M10a42t76o48u92š21k21o20v74á 9670367156339

Mně se nelíbí, jak je ten článek podaný. Upřímně, celý jsem ho nečetla, ale už jen ty první dva odstavce mi nejsou sympatický. Takto já vůbec nepřemýšlim. Když napíšu špatnou recenzi, tak né proto, abych se mstila, ale proto, abych informovala ostatní čtenáře.

+15/−1
30.12.2017 11:21
Foto

P21e65t36r 26J66a53r33o58š 6723692931

Spis me zarazi proc je nadpis o obchodech a clanek prevazne o hodnoceni rekreace.

+2/0
30.12.2017 11:47

J50o35s25e74f 32K43o72m95e25n35d52a 3759199584367

Psala to Wilková a to je její „černobílý“ styl. Stejně tak jsou pro ni třeba všichni vegetariáni agresivní (nejsem vegetarián). U ní je specifické, že v úvodu přijde s nějakou myšlenkou, kterou označí za fakt a pak to rozvádí. Pamatuju, jak před cca půl rokem tvrdila, že pánské holičství tzv. barber shopy rostou jako houby po dešti a že jde o jeden z nejvíce se rozvíjejících druhů podnikání u nás. Tak mrkněte na inrernet, kolik jich tady máme ;-D Takže její články berte vždy s rezervou.

+8/0
30.12.2017 13:48

E79d15u42a14r27d 94T14i22h22o33u42n 2908565228659

R^ Obsáhlý, pestrý, věrohodný a dobře informovaný článek R^

A já samozřejmě také bývám recenzent, a kusem i takový jaký je zde popsiován ;-D

+1/−1
30.12.2017 11:02

J13i37ř72í 82K97r67a95u46s 2866403931396

Nehnevajte sa prosím , ale CZ/SK turisti známi ako "paštikári" /dávajú totiž prednosť donesenému jedlu pred občerstvením na mieste - reštavrácia ap./ a chytáte sa do hodnotení a recenzií niečoho čo si zaplatíte na úrovni 2-3 hviezdičiek ? A čakáte služby na úrovni Hiltonu ? Smiešne.

No na druhú stranu to neznamená , že človek sa nevyvíja a nemal by dostať to čo si zaplatí a má to aspoň slúbené pri nákupe služby/ubytovania ap.

Napr. v zahraničí prišli na to , že švédske stoly sa oplatia aj pre "paštikárov" tj. prvé 1-2 dni žerú ako o život - je to zadara a potom majú už dosť a sú "normálni".

Preto - chceme do vyspelého sveta ? Buďme aj MY vyspelí......

0/−11
30.12.2017 10:57
Foto

J89i96r68k88a 26H67o40n73c27ů 2264674511978

Jak to vypadá, zamrzl jste někde před deseti lety.

+16/0
30.12.2017 13:18
Foto

P46e23t12r 51J88a52r26o82š 6593322241

Tak pred dvaceti.

+5/0
30.12.2017 18:48

J13o36s60e67f 82V68a55l72a 9320643243243

recenze ctu pouze tehdy, pochazi-li od lidi bydlicich v "zapadni" Evrope. Ty recenze jsou podstatne objektivnejsi. Nejlegracnejsi jsou recenze v rustine.

0/−9
30.12.2017 10:44
Foto

J53i43r26k33a 25H48o47n86c68ů 2304834611548

Legrační je hlavně Vaše víra v dokonalost lidí, bydlících na Západě.

+12/0
30.12.2017 10:47

J92o94s96e87f 77V55a40l74a 9530843893163

naucte se odlisovat pojmy "vira" a "zkusenost". Treba pres booking.com jsem napsal asi 50 recenzi a precetl si i recenze predesle. Ono to souvisi i s tim, ze Svycar za 100 USD za double/noc neocekava takovy luxus jako Belorus.

+3/−1
30.12.2017 10:51
Foto

J71i89r58k69a 94H28o43n32c97ů 2574174721288

Pokud se dobře dívám, tak Vy jste v příspěvku ta slova nepoužil.

+2/0
30.12.2017 13:21

J10o44s21e44f 54V82a51l98a 9220883723573

reaguji samozrejme na Vas prispevek s vyrazem "vira".

0/0
30.12.2017 14:45

J83o54s18e82f 48K10o57m35e26n53d57a 3889269734127

Zážitek je Rusy sledovat při all inclusive ;-D Ty si nejde poplést.

+4/0
30.12.2017 13:38

J50o38s55e44f 86V34a69l76a 9200283393973

absolutni souhlas. I kdyz nizkorozpoctovi turiste z UK jim slapou na paty....

+5/0
30.12.2017 14:47

Z12d47e17n58ě11k 84S22k20ř72i34v48a59n 5574580469126

Každý máme jiné zážitky. Byl jsem před pár lety ve Španělsku. V hotelu Francouzi, Němci, Španělé a Češi. Kvůli Čechům postavili ke dveřím službu, protože jediní Češi vynášeli z jídelny jídlo.

+1/−2
30.12.2017 21:31

A56n86n32a 28K80i79r11š69o66v53á 9846320245773

Mě se líbí, jak si všichni na všechno stěžují, támhleto špatně, tohle má být jinak ..., a pak jen zíráte, když k takové rádoby nóbl, dokonalé osobě přijdete domů - ve dřezu dny nemyté nádobí, plíseň v koupelně.... Rv

+2/−2
30.12.2017 10:41
Foto

J97i64r18k12a 55H87o18n93c55ů 2134134621388

Na druhou stranu, když za něco utratíte peníze a služba potom není taková, jaká byla slíbena, těžko se divit. A s neomytým nádobím to fakt nemá co dělat. Leda byste těm lidem platila za to, že si budou doma mýt nádobí. Pokud tak nečiníte, nic Vám po jejich nádobí není. :-)

+8/0
30.12.2017 10:45

T82o51m55á13š 58L92u62d40v28í25k 5270518843786

Po precteni clanku mam silnou potrebu pripomenout citat z Pelisku: "To muselo dat ale prace. A pritom takova blbost, ze jo!?"

+9/0
30.12.2017 10:40

L70u66b56o45š 56P58o73s68p96í84š33i51l 6698114985

Recenze-jakékoli a na cokoliv to píšou jen samé místní diagnózy...

0/−10
30.12.2017 10:36

R13o23m66a43n 88S17t54o40n35e38k 1729663919761

sám jste diagnoza

+2/0
30.12.2017 14:57

J95a98k79u59b 68S31t89a52š53e48k 4457619243534

Zkušenost s recenzemi na seznamových Firmách - po mém zážitku s jednou nespolehlivou firmou moji velmi negativní recenzi prostě na portálu nezveřejnili.

+2/0
30.12.2017 10:31
Foto

J70i78r16k33a 60H41o24n11c59ů 2174954711268

A všimli jste si, že například e-shopy recenze chtějí?

+1/0
30.12.2017 10:09

M35i31c16h83a90l 81N90o11v84a52k 7919116797191

recenze pisu hlavne na hotely na rezervacnich systemech .... objektivne, pokud se mi neco nelibi trak to napisu, nicmene je to ojedinele, protoze si vybiram hotely prave podle dobrych recenzi .... nenarazil jsme na problemovy hotel, spis se resi veci, jako dostupnost wifi, kvalitni kava k snidani, vadi me i osizena snidane, kdy napriklad na stole byly talirky ze se na ne nevesla houska se slaninou a vejci a sklenicky cca na 100ml ... clovek trapne musel chodit snad 5x k baru .... nechapu ... a to ten hotel mel 3000Kc za noc na osobu .... takze uz to vsichni z recenze vedi a majitel ma sanci k naprave ...

+2/0
30.12.2017 9:19

S60t68a28n96i37s91l10a69v 55P32i49š15t60ě61k 1936498729635

U vyberu hotelu je takovy Tripadvisor k nezaplaceni. Pokud je tam hodne spatnych recenzi z posledni doby, tak bych takovy hotel nebral. Jiste jeste zalezi co se hostum nelibilo. Proto se i ja snazim psat recenze na hotely kde jsem prespal.

+8/0
30.12.2017 9:17

J96o15s63e30f 47V63a53l79a 9330523853363

jenom souhlas

+3/0
30.12.2017 10:45

J23a31n80a 31N63ě41m40e19č68k78o25v64á 3743834431856

No jo. Když stejně jak jsou zpovykaní zákazníci, tak jsou i šmejdské výrobky a nekorektně jednající e-shopy. Howgh.

Osobně píšu i kladné recenze, a podotýkám, že fakt ráda - ale na druhou stranu nevím, proč bych neměla varovat ostatní, když si sama spálím prsty. Jakože sedět doma a říkat si "tak, de...ové, taky se napalte" je morálně korektnější, než napsat nějakou tu takzvaně hnusnou recenzi? Aha. 8-o

+7/−1
30.12.2017 9:11
Foto

L31e38n16k45a 79M38a14t73o54u40š31k63o53v56á 9680567836299

Souhlas

+1/0
30.12.2017 11:23





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz