Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedačku vrátit nemůžete z hygienických důvodů, tvrdil e-shop

Nákup v e-shopu má své výhody, nakupujeme z pohodlí domova, zboží je nám doručeno až domů a navíc můžeme od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů odstoupit. Jenže co dělat, když obchodník naše právo na odstoupení neuzná? Jak přiblížíme na konkrétním problému naší čtenářky, důležité je na svých právech trvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a81n 54P31o78s18p25í14š61i10l 5931629778129

Redaktor by měl do článku ještě doplnit info, jak je to s dopravným. Solidní e-shop zrealizuje vrácení zboží na vlastní náklady, ale už se nám stalo, že jsme platily dopravy obě my. Nebo zlodějská Alza, před jedněmi Vánoci jsme vraceli televizi, protože neuměla to, co bylo ve specifikaci, vezli jsme jí přímo do prodejny a soudruzi nám naúčtovali 500 Kč za to, že to budou muset znovu zabalit. Již nikdy více...

0/0
12.4.2018 23:12
Foto

J54a51n 20Č64e33r63m73á25k 4339948475797

nj, "nejlepší" jsou e-shopy typu Václav Novotný, vše pro domácnost, (pokud takový shop skutečně existuje, omlouvám se, jde o obecný příklad) který vlastní jeden člověk a nabízí zboží za skvělou cenu.

Vy si objednáte např. pračku za skvělou cenu, on ji někde koupí, přepravní služba mu ji doveze (nebo ani ne) , on přepíše papíry, přirazí si balné, dopravné apod. v dost vysoké ceně a stejná dopravní služba ji doveze od něho k vám,...

Pokud ji přes všechny možné peripetie, které se objeví přesto vrátíte, brzy ji prodá jiným zájemcům, dokud si ji někdo nenechá...

Dnes je opravdu mnohem lepší koupit o fous dražší výrobek od zavedeného prodejce. Ušetří to spoustu času i nákladů a nervů...:-)!!

+2/0
7.4.2018 11:22

L31u94k40á83š 36M68u94s21i58l 1482234158547

Prostě další z klasických českých podvůdků, které dozorující státní orgány tolerují a naprosto neplní svoji roli - v tomhle případě ČOI, jindy zase ČTÚ a další...

Už několik měsíců třeba s ČOI řeším jednoho vykuka, co si účtuje poplatek za platbu kartou, přestože je to zcela jasně zákonem zakázané.

Mám vyjádření Dtestu i ministerstva financí, že dělá co nesmí, i ČOI mi potvrdila že to nemá dělat, dokonce i ČT o něm natočila reportáž, ale nic se neděje, peníze nevrátil a vesele ten poplatek vybírá dál.

Prý se mám o tech pár korun soudit, nebo tankovat jinde. Prostě není nad to, když se stát stará o své občany....

+7/−2
6.4.2018 20:58

M12i49l67e67n36a 78K64l40o92u94č71k84o97v47á 2876190636712

Dobrá reklama. Co chtěli, to mají.;-D

+3/0
6.4.2018 14:34

R89o96m24a43n 10S80t65o61n24e40k 1829713709251

proto nakupuji přes Amazon ten takové blbosti neřeší a rovnou posílá bud nové zboží nebo peníze

+5/0
6.4.2018 11:39

G50a69b22r15i34e11l 28M50e45d39o63n 9374135149714

Pod to se mohu podepsat, mam stejnou zkusenost R^

+3/0
6.4.2018 12:14

J38a11n 25Z85í63d24e66k 5659911859941

Kolik nabytku jsi uz pres Amazon koupil? :)

+4/0
6.4.2018 15:38

R77o39m64a30n 39S22t38o20n69e66k 1639263489471

já žádný, ale nábytek má Amazon v nabídce

0/0
6.4.2018 17:48

J30a29n 83V18e18l97e61k 2256268845767

Už jsem taky zažil nepříjemnou reklamaci. Koupil jsem přes Eshop lednici. Po rozbalení jsem potřeboval otočit otevírání dveří na druhou stranu. Když jsem to udělal dveře nahoře drhli. Reklamaci jsem musel uplatnit u autorizovaného servisu. Ty se přijeli podívat a řekli, že objednají nové. Ovšem na moji žádost, že chci reklamační protokol mě poslali do háje, že nic takového nedávají (Ze zákona mají povinnost ho vydat). Nechtěl jsem to riskovat a zboží jsem vrátil ve 14 denní lhůtě. Naštěstí mi eshop vyšel vstříc a poslali mi jinou lednici s tím že tu starou odvezli.

0/0
6.4.2018 11:19

T55o67m65á53š 22N67o95v29o70t86n60ý 4830528528687

No a co plánuje COI-ka s tím neustálým porušováním obchodních podmínek e-shopu dělat ? Čekat, až se zase odvážně přihlásí jeden ze sta napálených zákazníků ?

+21/0
6.4.2018 10:47

M58a72r49t50i97n 88M85a74i92k56s12n49a53r 3474733578552

A co s tím mají dělat? Z těch XX tisíc eshopů nakoupit a vrátit všechno zboží? :D Kde by na to nabrali lidi?

0/0
6.4.2018 16:24

P56a21v40e59l 22V92é84b89r 5189572812931

To po nich, samozřejmě, nikdo nechce. Ale tady myjí případ porušení zákona, tak to mají vyřešit do konce (tj. CITELNĚ potrestat e-shop) a ne jenom konstatovat, že zákazník byl v právu - a nic víc.

0/0
7.4.2018 7:08

M18a61r86t87i47n 21Š10i41m72e41k 4170954938265

Jen zveřejnění na takové obchody platí, nic jiného

+13/0
6.4.2018 10:38

J12i23ř78í 19B53á76r39t57ů 7442984159933

Jen pro doplnění, vrácení zboží s poškozeným obalem je problém, pokud obal slouží k používání výrobku. Týká se to třeba modelů autíček, kdy se počítá s vystavováním modelů v poloprůhledných krabičkách.

0/−7
6.4.2018 10:17

V11á27c91l38a67v 38N72o80v18ý 4668939901708

S tím si dovolím nesouhlasit. Model autíčka je samozřejmě možné z obalu vyjmout a následně od smlouvy odstoupit.

+8/0
6.4.2018 10:22

M53i65r95e67k 67T73u28r59e80č30e53k 4813212620652

"..nelze od smlouvy odstoupit z hygienických důvodů.." je jen typicka ukazka 100+1 vymluv e-shopu.. Hlavne si nakupujte pres internet, co na tom ze sve zbozi vidite jen na obrazku, obleceni nepasuje, nabytek ma jinou barvu apod...

0/−19
6.4.2018 9:21

J90i93ř81í 76K43o69l80í51n96e72k 8350237943760

Nakupuji přes internet a nikdy jsem neměl podobný problém. V klidu domova vyberu, objednám. Nejsem-li spokojen, odstoupím od smlouvy a nikdy nebyl problém...

Naopak nemám rád mnohdy neprofesionální chování v kamenné prodejně, fronty apod. Ale pokud to někomu nevadí, proč ne...

Každý preferuje něco jiného.

+18/0
6.4.2018 10:14

J33a73n 55Z50í45d72e67k 5729631529381

Zkusil sis alespon letmo precist ten clanek?

"...e-shop má totiž v Ostravě i kamennou prodejnu, kterou zákaznice navštívila, zboží tedy viděla na vlastní oči..."

+7/−2
6.4.2018 10:46

M61i38r15e59k 33T63u48r77e91č60e64k 4833822370142

Přečetl. Ale to jeste neznamena ze musi dostat identicky produkt.

0/−1
6.4.2018 10:58

J61a70n 23Z89í34d13e46k 5179831569271

No a kde je 100% jistota? Copak si z elektra beres treba presne tu vystavenou TV, ktera tam uz pul roku jede nonstop? Ne, vezmes si jiny novy zabaleny kus ...

+11/−1
6.4.2018 11:02

M68a26r85e41k 27Š48i40m40o70n 2124187878538

Paní si vyzkoušela zboží stejného typu, skutečnou objednávku provedla přes internet. Pokud by sedačku koupila v kamnném obchodě a konkrétní kus si odvezla, pak by se na ní tento paragraf nevztahoval.

+3/0
6.4.2018 14:34

G44a73b84r88i27e98l 19M16e71d53o21n 9134875799244

A my, zmlsani Amazonem v zahranici, se mame jeste o neco lepe. Amazon se postara o vse. Kupuji kalhoty, boty, kosile pres Amazon, objednam vice velikosti a vemu jen tu co mi sedi, zbytek vratim. Vse bez jakychkoliv potizi, samozrejme postovne si resi Amazon, nestoji me to nic navic, jen vzit krabici na postu. Pokud nejaka objednavka drhne, staci napsat a behem 24h vse vyresi.

A podobne je na tom eBay a objednavky z Ciny. Obcas neco nedorazi. Staci napsat o vraceni penez a vse opet vyridi.

Podotykam vse s platbou predem platebni kartou, zadny dobirky, jeste abych se rozciloval jestli mam presne, nebo jestli ma ridic vydat...

To jen v kotline ceske se nechavaji zakaznici ochc.. osidit, tak si to ty e-shopy dovoli.

+3/0
6.4.2018 11:38

R33o98m66a90n 68S98t60o11n70e17k 1139463259661

a kdyby jste viděl v jakým stavu vrací zákaznici zboží, s toho by se asi české eshopy zbláznili ;-D;-D

+2/0
6.4.2018 11:41

G51a72b44r32i81e58l 62M11e38d29o40n 9224525829364

No, popravde, nedelam si zadne iluze ;-D ale tak kdyz mate za zady giganta jako Amazon, tak ten si to umi ohlidat R^

0/0
6.4.2018 11:45

R68o41m17a41n 68S86t58o97n29e17k 1389203739281

Amazon má jediné pravidlo musíte mu poslat minimálně 50 % zboží které jste si objednal a nesmí chybět hlavní produkt to jestli je to od bláta,mokré chybí tomu obal atd.... je mu absolutně jedno a podle tohoto i vypadá ;-D;-D;-D

0/0
6.4.2018 11:51

G97a57b10r58i15e11l 46M18e66d72o23n 9724605649444

To jsem nevedel, ale pak tedy pokud to ma v pravidlech, se neni co divit. Ja vse balim poctive jako kdybych to ani neotevrel ;-D Asi jsem vadnej ;-D

0/0
6.4.2018 11:55

R19o19m46a58n 72S51t76o89n93e42k 1399813409361

většina lidi to neví, dělal jsem dost dlouho v návratovém centru takže vím jak to funguje. zažil jsem že zákazník vrátil klávesnic ze které tekla voda jak mu spadla do bazénu, samozřejmě peníze dostal zpátky, v Českým eshopu scifi . ;-D;-D

+2/0
6.4.2018 12:05

G89a23b71r13i13e18l 21M11e12d77o64n 9384205419574

Ono to muze mit sve vyhody, protoze pak se vam ten zakaznik vrati a treba priste uz nebude takove cune. A popravde, kdyz vite, ze vam to vemou i vykoupany, nenakoupite tam znova a jeste rad? ;-DR^

0/0
6.4.2018 12:13

H36a66n50a 50M41á56r92o65v58á 2191826884477

Vracet vlastní vinou poškozené zboží je sice prasárna, ale souhlasím, že se taková politika obchodu vyplatí. Já i v Česku nakupuju dražší věci, včetně oblečení, zásadně tam, kde to mohu vrátit, i když koupím v kamenném obchodě. Přece jen po vyzkoušení doma v klidu se ledacos ukáže.

0/0
7.4.2018 9:28

S63y10l42v59i68e 27T71u40r83k89o30v37á 2547947472424

"kdyby jste", "s toho","eshopy by se zbláznili"

Jestli si to tady bude číst osoba, která vás na základce měla naučit češtinu, tak se jistě zblázní taky.

+3/0
7.4.2018 4:25

M54a63r39e74k 86Š25i76m11o70n 2974787628558

Některé české obchody tohl teky umí, například Zoot.

0/0
6.4.2018 14:35

M31i61r71e61k 27T45u53r68e80č49e72k 4773572930172

Taky HODNE nakupuji v cinskem obchode, (nevim jestli ho muzu jmenovat uz mi tu smazali prispevky kvuli "reklame" zacina na Ali*****). 2x mi nedorazilo zbozi, penize mi byly vraceny. Ale to se stane, objednal jsem jiz nejmene 150 produktu. Jednou mi dorazilo zbozi mirne odlisne a ja si stanovil kolik z ceny chci vratit a to se mi do halire vratilo. Hlavni vyhoda je ze tam nalezam veci a ceny (soucastky, elektroniku) ktere bych tady nenasel ani kdybych si boty prosoupal. Strucne 99.9% spokojenost.

+1/0
6.4.2018 17:30

H80a33n68a 26M19á74r38o80v38á 2921106304547

Souhlasím, vrátili mi sami i částku v řádu pár pár desetikorun, když zboží nedorazilo. Kupuju tam spoustu drobností, které se tady buď nevyskytují nebo, častěji, je prodávají různé e-shopy několikrát dráž.

+1/0
7.4.2018 9:30

J77a29r92o39s56l62a81v 28M31a58r90v48a25n 2797820126227

Copak, zakaznik si do zasedacky ukaknul?

0/0
6.4.2018 8:08

K39a43r56e94l 61M97a30r30t67i48n50e38c 6138448176704

Ono stačí když má ten "meteórizmus", to i takovou sedačku svými větry dokáže během chvilky učinit skutečně dále nepoužitelnou.

+1/0
6.4.2018 8:56





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz