Diskuse k článku

Která banka zhodnotí 200 tisíc nejlépe? Vítězem dvouleté sondy je ČSOB

Před dvěma lety odstartoval v Česku projekt Profitoskop. Analytici společnosti Scott & Rose se rozhodli prověřit tuzemské banky a jejich investiční specialisty, jak dokážou zhodnotit pro dva modelové klienty jejich volné finanční prostředky. Rozdíly byly obrovské. Vítězem dvouleté sondy se stala ČSOB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L48a86d95i74s97l30a82v 50P83o56s40p82í60c48h49a91l 1288617163700

Peníze jsou jako hnůj, přinášejí užitek až když se rozhází.

+1/0
15.5.2018 23:26

J34a97n 39P28r66o97c74h52a25z93k98a 1787175959937

Děkuji Eve Sovové za informaci. Alespoň vím, kam bych měl můj 250-tisícový měsíční důchod ukládat.;-D

0/0
14.5.2018 19:58

M96a52r39t39i15n 88O77l20s94z83a74r 3883745887740

Vážení, bitcoin je riziko, tam bych neměl odvahu dát ani sto korun. Nejlepší způsob spoření jsou Zonky, tam se při trošce štěstí budete pohybovat kolem 8 až 9%, v případě smůly budete na 5ti, což je mnohem více než dají banky.

0/0
13.5.2018 18:53

V72á96c98l59a47v 24Š88u66b56r41t 9327183968677

Tak jestli ten projekt měl ukázat, jak vám banky peníze zhodnotí, tak ukázal pravý opak!;-) Jediný, kdo porazil inflaci, i když jen těsně, je ČSOB. Všechny ostatní ústavy peníze znehodnotily, a to navzdory tomu, že klienti nesli ne nevýznamné riziko. To je tristní výsledek! Někdo namítne, že 2 roky jsou krátká doba, ovšem šlo o 2 roky mimořádně investicím nakloněné. Jestliže i v takové době za svými plány (sliby) investiční poradci zaostávají, co teprve v letech hubených? Myslím, že mnoho lidí, kteří těmto lidem a institucím svěřili velké sumy peněz, budou výsledkem svých dlouhodobých investic značně zklamaní.

+5/0
8.5.2018 13:31

J62a40n14o 52K52r55o94b74o32t 4754643440303

to ja vrazil 350 tis. do Bitcoinu, při současné ceně mi to dává cca 3 mega, přes všechny propady, a strašení bankama jde bitcoin 9 let nahoru. nechat to 9 let v bance tak s toho dneska mám realně 100tis.? nejspíš ani to ne.

+1/−3
8.5.2018 11:03

L29a33d82i32s84l77a36v 28P36o80s17p45í55c81h63a72l 1818727663690

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Ta o Budulínkovi je lepší!

0/0
15.5.2018 23:28

P22e36t31r 43N84o31v46á28k 1775321769838

Tak tohle je článek úplně mimo :-D

Vázat si peníze a mít za to v lepčím případě +3,5%?? Děkuji nechci :-D

+3/0
5.5.2018 22:55

J81i79r68i 46K32u58c98e32r28a 5417430146322

Pro modelový příklad (muž 35 let, připravený nést ztrátu až 15%) bych u obou předpokládaných částek volných peněz jednoznačně doporučoval akcie. Poradit se s někým, kdo se v tom už pohybuje. Zhodnocení 5-15% ročně je velmi, velmi pravděpodobné. Chce to založit si, ideálně u své banky (její dceřinky) účet na akciový trh, chvíli "číst" pohyb, počkat si dny, týdny, nebo i 2-4 měsíce a pak to, co sleduje, koupit. Navíc třeba já dostávám emailem tipy na vhodné akcie. Ne, není to nikdy tutovka, ano, je to risk, ne, není to pro každého ale ano, z vlastní zkušenosti (7 let na trhu) to mohu jednoznačně doporučit.

0/0
5.5.2018 15:24

V44á17c98l22a21v 58Š92u91b76r59t 9167963618877

To jste na trhu přesně 7 let konjunktury. Napište za dalších 7 let.

+2/0
8.5.2018 13:41

I10v56a89n 98G58a58l40a61m73b11i93c35a 4591241662470

Akcie: před 6 ti lety Čez hodnota 500 kč, za 200 000 tedy asi 290 akcii. Dividenda 60+45+40+40+40+40=265 hrubého na 1 akcii. Takže vlozite 200 tis, ziskate zpet cca.100 000 mínus 15% dan. Máte dnes akcie za 550. Takže akcie udělají z 200 tis cca.300. A to konzervativni akcie. Komodity: zlato 2012 hodnta 1732$/o.z. Dneska 1308 $/o.z. V tomto horizintu jedoznačně zlato prohrava. V 10 ti letem ovšem dělá zhodnoceni cca.6% ročně. Znamky, obrazy atd: kdo tomu rozumí má cca.1% měsíční zhodnoceni. Pro laika je jedoznačně nejlepší mix komodit (zlato) a akcií. Podilove fondy nechapu. To je monkey bussines

+7/0
4.5.2018 18:53

V92í94ť86a 39K61r85u38t28i64š 1200284895887

Jo, super. ČEZ, hodnota před 8 lety - 900 Kč. Před 12 lety - 800 Kč. Kolik vám pak dodnes tato konzervativní akcie hodila včetně dividiend?

0/0
4.5.2018 23:10

J13i18ř39í 35F96o21g31e71l 2510431546732

Dosaďte si tam akcie Philip Morris a jste vítěz vítězů. V zhodnocení vloženého i na dividendách.:-)

+2/0
5.5.2018 7:44

V14í55ť35a 21K26r32u43t77i20š 1220234115737

Dosazuji. Třeba ceny z období 2004 - 2006. A jako vítěz vítězů jsem po započtení inflace v tom lepším případě na svém ...

0/0
5.5.2018 8:45

D58a48v69i60d 80Ř93e47z21n70í83č97e85k 4944331261557

Já třeba nakoupil ČEZ za 410 Kč. Už jsem dostal dvakrát dividendy a čekám na třetí. Momentální hodnota akcie je 548 Kč. Jsem naprosto spokojen. Kolik to hodilo si určitě spočítáte sám.

+2/0
5.5.2018 9:40

J25i30r53i 53K83u87c80e82r92a 5537920946552

nespočítá, chybí údaj o počtu akcií, to minimálně ;-)

0/0
5.5.2018 15:25

D21a91v95i26d 33Ř33e61z82n11í89č62e60k 4354921831507

Na procenta nejsou potřeba.

0/0
5.5.2018 16:48

I22v40a36n 19G60a64l95a91m57b30i73c60a 4881761862490

Já říkám: jedině zlato a komodity. To je můj favorit

+1/0
5.5.2018 9:40

K54r26y25š71t15o88f 78L98a92n92í42k 1299620895325

ano, zpetne se to hodnoti dobre, ale nejake aktualni nakupni doporuceni nemate?

0/0
7.5.2018 10:35

R61a87d98e52k 40D61r68n45o60v37s98k33ý 2758127868

Ta uvaha je blbe od sameho zacatku. Proc zkoumat, ktera banka vam zhodnoti penize nejlepe, kdyz hledame nejlepez nula nula nic? Investujte tech 200.000 do vlastniho podnikani a muzete mit vynos 1000%.

+1/−1
4.5.2018 14:35

P32a22v22e74l 20Š79e76d68ý 2778176502575

Máte pravdu ale naši lidé máji rádi jistotu :-)

0/0
6.5.2018 18:50

K20a67r70e62l 72H93r39d51l97i10č77k44a 5193926562788

Působí to na mě jako PR článek. Neboť hodnotí něco co nemá přesně dané parametry. Investiční horizont max. 6 let, ale bankéři dostali za úkol 2016-2018, což v důsledku mění rozhodnutí investiční strategie.

Nejsou uvedené poplatky, jak vstupní, průběžné, či výstupní.

Dále je hodnocena instituce jako ta co udělala výběr, ale nakonec to dělal jedinec - bankéř.

Dle mého by měl volit jeden investiční bankéř nástroje u všech uvedených institucí, podle pevně daných kritérií.

Bohužel hodnotím tento článek jako o ničem...:-(

+13/−1
4.5.2018 12:28

M21i77l88e54n33a 89K15l20o16u50č24k21o80v21á 2406730336202

Není fér, když banka dá úrok na sporicim účtu 1 procento, a to ještě jen na rok, tim, že si musíte koupit fond.

+2/0
4.5.2018 11:47

D20a35v92i66d 46Ř60e80z71n45í33č21e43k 4404111861297

Akcie Monety, dividenda 8 Kč při ceně akci 82 Kč. 8% čistého zisku. Kde jinde tohle máte ?

0/0
4.5.2018 11:08

J88a65n 38N61o12v85á76k 6644524

8 % vám vydělají i nějaké ty dluhopisy. A jsou to garantovaná procenta, která znáte předem.

0/−2
4.5.2018 11:22

P65e53t24r 39P27r88a47t69e85r 5813459535288

Hloupost. Kvalitní dluhopis vydělá méně než 2%. Na 8% výnos skáčou ti, kteří nemají ponětí o tom, že i dluhopis může být nesplacen.A u takto "výnosného" dluhopisu je pravděpodobnost nesplacení dost vysoká..:-P

+3/0
4.5.2018 13:16

J20i52r92i 51K27u69c85e93r16a 5837200926912

;-D;-D;-D

0/0
5.5.2018 15:26

M50a17r93e58k 18V48e25l11k92o94b36o56r16s16k32ý 8956698245159

8 Kč je letos hrubá dividenda (čistá 6,80) při ceně před ex divi date 83-84 (čistý výnos odpovídá Vámi uváděných cca 8%). To jen pro upřesnění, ale samozřejmě máte pravdu - cca 8% čistý výnos. V příštích letech se čeká u Monety dividenda nižší, ale stále to zůstává atraktivní investice i vzhledem k potenciálu růstu při solidních hospodářských výsledcích a možném růstu tržní ceny. Z našeho PX indexu jsou z hlediska dividend atraktivní i ČEZ, Philip Morris, Komerčka... Vše překonává zhodnocení bank, i když platí základní pravidlo, že vyšší výnos znamená i vyšší riziko. Z hlediska investičního horizontu delšího než 5 let vítězí jednoznačně akciové investice do kvalitních akcií.

0/0
4.5.2018 12:04

F82r44a47n28t18i18š43e58k 94V66r70á47n40a 5289332953951

Bohužel, v českých podmínkách to moc neplatí, protože jakmile se firmám začne dařit, tak si majoritní vlastník stáhne akcie z burzy a vytěsní minoritní akcionáře, aby se o zisky nemusel dělit, viz třeba z burzovních titulů Zentiva, ArcelorMittal, AAA, O2/Cetin, Pivovary Lobkowicz, do budoucna Fortuna, Unipetrol a možná i ČEZ (který se rozdělí a minimálně z jedné části vytěsní akcionáře).

Takže ono investovat do českých akcií je velké riziko, aby majoritní vlastník nenechal koupit IPO drobnými akcionáři za vysokou cenu, časem nechat akcie klesnout a v té situaci je vytěsnitRv

+1/0
4.5.2018 12:15

M61a91r33e37k 15V12e18l59k97o25b69o62r78s70k20ý 8236958875199

Máte pravdu. Na druhou stranu u většiny titulů, které byly staženy z obchodování (Fortuna, AAA) nebo to u nich hrozí (Unipetrol, Pegas Nonwowens) na tom akcionáři poměrně slušně vydělali a mají prostředky na další investice. IPO (např. Kofola) - to je vždy otázka. Může to být dobrá příležitost i ztráta. Pokud nemáte insider informace, což má málokdo a navíc to není legální, tak raději opatrně.

0/0
4.5.2018 12:23

J16i69ř74í 50J98a14h66o16d36a 9346888266862

Není to sice konzervativní přístup, ale pokud někdo chce investovat a nemá zrovna moc prostředků, měl by si vybrat kryptoměny. Zmíněných 13 tisíc se dá za rok vydělat už při investici okolo 5000.

Výkyvy Prosinec/Leden se budou asi snižovat, ale reálné riziko je menší, než jak praví poučky.

+1/−5
4.5.2018 10:33

M81a36r98e17k 32T81ů54m39a 4442198586202

Pokud chcete živit to letadlo, tak klidně investujte, ale obávám se, že třeba takovému Bitcoinu už odzvonilo a půjde to pomalu ale jistě do kopru.

+1/−2
4.5.2018 10:43

M28a87r42e86k 98V37e26l32k45o86b89o91r26s81k38ý 8106458125329

Investice do kryptoměn není vhodná pro toho, kdo má málo prostředků, ale pro toho kdo jich má naopak hodně a na spekulace (nikoli investice) do kryptoměn si vyhradí maximálně 3-5% portfolia.

+1/−2
4.5.2018 12:11

J73i35ř53í 74J95a44h21o16d73a 9166638756342

Tahle reakce podle mě postrádá smysl.

+1/0
4.5.2018 12:25

M65a91r88e84k 77V73e48l34k61o98b64o46r48s18k25ý 8156988265399

Vysoký možný výnos znamená vysoké riziko. Nezavrhuji kryptoměny, ale sám do nich nejdu. Mám raději investice, nikoli spekulace. A kryptoměny jsou vysoce spekulativní, o čemž svědčí nejen jejich extrémní volatilita. Lidé, kteří si mohou dovolit investovat málo prostředků jsou pravděpodobně lidé, kteří by o ně neradi přišli. Samozřejmě, mohou se živit pohádkou o 1000% ziscích, ale můžou skončit také na nule. Tady platí pravidlo diverzifikace více, než u kterýchkoliv jiných aktiv.

+3/−1
4.5.2018 12:29

J98i16ř35í 46J91a44h66o89d63a 9266208586392

OK. Chápu pointu a nemůžu s tím, co píšeš nesouhlasit. Smysl postrádám v tom, jak na kryptoměny nahlížíš. Tedy konkrétně to, že nemají smysl při malých částkách.

Osobně si nemůžu dovolit velké investice, protože nejsem nijak bohatý, ale když přijdu o 50 tisíc, nebude mě to tolik bolet, i když bych o ně nerad přišel samozřejmě. Myslím, že investovat bych měl tolik, o kolik si myslím, že když přijdu, tak to pro mě nebude mít existenční dopady.

Proto pro mě fondy, spoření, akcie,.... nemají moc význam, protože i jak je v článku uvedeno, vydělám cca 3 tisíce za dva roky. To těch 50 tisíc raději utratím. Pokud bych měl vyhradit na kryptoměny jen 3-5% portfolia, tak je možná dobře, že mám velkou šanci, že mi za čas zbyde 50 tisíc a o ty 2500 můžu znenadání přijít, když splaskne kryptobulbina.

Zatím to fungovalo tak, že jsem 50 tisíc vydělal rychleji, než jsem o ně stačil přijít. A i když mám stále větší strach na konci ledna nakoupit za 50tisíc, na konci listopadu budu velmi pravděpodobně na tom dobře i letos.

Pro laika jako já jsou to stále easy money, a nemusím na denní bázi ležet v textu, abych sledoval investiční trendy.

0/0
4.5.2018 12:46

M33a24r66e59k 89T48ů24m66a 4382828486732

Něco takového jako "easy money" neexistuje! V případě kryptoměny musíte neustále doufat, že se počet uživatelů bude neustále rovnoměrně zvyšovat, což už jen tak nepůjde.

+1/−2
4.5.2018 13:20

M53a19r59e95k 12T89ů67m16a 4472468356582

Podílové fondy jsou dost riziková investice, sám jakožto ekonom si myslím, že ty 0% - 3% nepokryje ani tu inflaci za ty dva roky, natožpak případná rizika této investice. Lepší je investovat do nemovitosti, zlata, či něčeho podobného, kde máte víceméně dobré záruky, že vám to skutečně něco vynese.

0/0
4.5.2018 10:29

M65a51r92e43k 16V58e69l45k88o16b17o25r93s57k54ý 8186768245419

Příliš všeobecný soud. Záleží na tom, jaký podílový fond si zvolíte. Paradoxní však je to, že fondy jsou nabízeny hlavně investorům, kteří nemají možnost (čas, znalosti, chuť) zabývat se studiem investičních produktů jako nejvhodnější uložení a zhodnocení peněz, které jim spravují profesionálové. Jenže abyste uměl poznat "dobrý" fond, měl byste mít určitou finanční gramotnost a znalosti. A pokud je máte, tak už nepotřebujete fondy, ale můžete investovat individuálně. Bohužel ve stovkách fondů, které jsou na trhu, je pro laika problém se vyznat a proto věří finančním poradcům a pracovníkům na přepážkám bank, jejichž primární cíl není v prvé řadě profit klienta. Samozřejmě jsou i výjimky, abych nekřivdil. Ad nemovitosti - také to není úplně jednoduché, platí to podobně jako u fondů. A fyzické zlato (event. stříbro) nepřináší zhodnocení, můžete jen spekulovat na budoucí cenu. Nezavrhuji, ale max. kolem 10% portfolia.

+1/0
4.5.2018 12:20

J77i51ř96í 28K89o56l39í67n23e29k 8890327853770

Já bych byl zvláště v této době s podílovými fondy velmi opatrný... Ale je to každého věc, každý akceptuje jiné riziko. Určitě by ale měl o něm vědět!

+1/0
4.5.2018 9:34

P41e11t34r 96P31r33a31t34e77r 5383649135528

Zapomněli napsat, že jde o roční zhodnocení a nikoli celkové.. 3,5% p.a. je myslím ok - nad inflaci, nad spořáky.. Jen je vidět, jak spousta lidí je v diskusi úplně mimo a neumí počítat Rv

+2/−1
4.5.2018 9:28

M79a18r42e22k 97V69e31l93k80o24b54o74r53s59k28ý 8126318685259

Máte pravdu, ale v uvedeném období dokázal i takový laik, jako jsem já, dosáhnout individuálně zhodnocení cca 8-9% p.a. čistého. Souhlasím s Vámi, že je to ok nad spořáky a inflací, ale pokud jsou v bankách profíci, měli by dokázat minimálně kopírovat benchmark a od března 2016 do konce 2017 rostly burzy mnohem vyšším tempem.

+1/0
4.5.2018 12:34

P83e39t26r 26P53r83a79t92e17r 5553269285888

Bohužel, je to zas o té matematice.. Když se kouknete na index MSCI Word, tak ten zhodnotil.. ale zapomněl jste, že je v USD.. a ten podobně spadl.. Je potřeba sečíst všechna jablíčka, nikoli jen některá ;-)

0/0
6.5.2018 12:06

Z34d53e86n86ě15k 86M77á34č25a55l47a 1293195519560

Máte někdo zkušenost s Bondster? Slibují cca 10% ročně.

0/0
4.5.2018 9:23

P79e71t16r 75K17o95l86á67ř 8505911255681

Za dva roky částka na úrovni měsíční minimální mzdy. Bravo !!

0/0
4.5.2018 9:15

V24l89a38d85i34m96í35r 84J28o15n40a25s 2251802473592

Hodně lidí tu říká že je to pitomost, kvůli nízkému úroku, vyšší inflaci, poplatkům, zdanění a že je lepší investovat do akcií nebo vlastního byznysu. Nestojím zrovna na druhé straně, ale rád bych vyvážil argumenty.

Pokud vím, příjmy do 30 000 ročně se nikde nemusí přiznávat.

Uvědomte si, že je to prakticky bez rizika a bez práce, musíme to tedy srovnávat s tím, když peníze leží na běžném účtu nebo pod polštářem. Je to půjčka, aby někdo dělal byznys za nás. Business je od Busy ness - zanepráznění, to zaneprázdnění nás mine. Rizika samozřejmě jsou a ve smlouvách se kryjou třeba -20% kdyby něco. Ale všimněte si, že všechny banky jsou v plusu. I když teď prý byla nejnevhodnější doba pro spořící účty. Už jen proto, že mínus je červený praporek co by mohl být pro banku nakonec likvidační... si myslím že to nedopustí. Ve srovnání s investováním do vlastního byznysu, je to hodně velká jistota. Investování do akcií mě pobavilo, pokud se v tom člověk dobře nevyzná je to jen o fous lepší nápad než to jít množit do kasína. Jde o částky 200 a 600K za to nejde třeba koupit byt a za dva roky ho prodat se ziskem.

Navrhnul bych investici do zlata, koupí a okamžitým prodejem příjdete o 4-7%, cca po 5 letech už se to vyplatí, krásně to kopíruje inflaci a je osvobozené od daně. A je moc pěkné :-) jenže zloděj si to myslí taky. Když se podíváte na graf, mnohokrát už spadlo o desítky procent, stačí když Čína sníží roční objednávku, najde se nové ložisko, Trump řekne ňákou blbost,... i zlato je riskantní podle mého názoru. Člověk by se asi musel vyznat v nuministice.

Nevýhoda oproti běžnému účtu je ta ztráta při předčasném výběru. Nic není zadarmo, samozřejmě :-) Nepokryje to ani inflaci, ale pokud ty peníze nepotřebujete, nemáte čas nebo si prostě nevěříte na vlastní investici, je spořící účet střízlivá volba.

+1/0
4.5.2018 8:57

Z23d69e77n33ě73k 37M45á37č83a20l52a 1813385659280

Čili "zhodnocení" nepokrylo pomalu ani inflaci ;-D.

+2/−1
4.5.2018 8:46

P45e23t70r 18P20r35a27t61e94r 5213269705618

Je proti inflaci dvojnásobné, stačí umět počítat. :-P

+1/−1
4.5.2018 9:31

M65a74r59e90k 24T49ů18m36a 4312478446492

U ČSOB jo, ale většina fondů je pod úrovní inflace.

+2/0
4.5.2018 10:31

V61á91c57l50a86v 82Š13u88b49r22t 9787123198387

U jediného ze 14 fondů je trochu nad inflaci, ovšem zdaleka nepokrývá riziko ztráty. Kdyby to byla bezriziková investice je to slušné, ale 1% jako riziková přirážka?8-o

+1/0
8.5.2018 13:39

J48a87n 52N26o38v62á21k 6734754

CZECH FUND, zhodnocení za dva roky skoro 11 % čistého. Tedy +/- 22 000 Kč.

0/0
4.5.2018 8:39

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz