Diskuse k článku

Zaměstnejte robota, radí firmám personálka. Nejí, neodpočívají, pracují

Na trhu práce je nedostatek lidí. Firmy hledají alternativy - nabírají posily do týmu v zahraničí nebo stále častěji na některé činnosti využívají roboty. V automatizaci stojí naše země na předních příčkách ze zemí EU. A tak mají roboti u nás už i personální agenturu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i94r39o17s96l46a24v 83Z61á85v73o38d63n16í54k 5525188188699

A považte, roboti nepotřebují ani personalisty.

+1/0
5.9.2018 9:53

D10a84v21i86d 53K12n78a82p46e87k 8457144166315

Výhodou je, že robot není nemocný, nepotřebuje přestávky, nepotřebuje skříňku, parkovací místo

Zdroj: https://finance.idnes.cz/prace-zamestnani-roboti-automatizace-nedostatek-lidi-na-trhu-prace-1p0-/podnikani.aspx?c=A180903_095959_podnikani_kho

Paní personalistka evidentně neví, o čem mluví. I robot mívá poruchy (nemoc), potřebuje údržbu (přestávky), někde musí být uloženy náhradní díly (skříňka) a frima, co ho montuje, musí někde zaparkovat auto.

+1/0
5.9.2018 9:25

J26a11n 80M40a47l29ý 1905289144388

Personálka evidentně svoje roboty viděla max. když kolem nich prochází, protože jinak by nemohla říct že nepotřebují přestávku. Ano roboti přestávku potřebují a to na údržbu, která mnohdy není levná. U nás stroje jedou 24h denně a upřímně. Není pomalu den, kdy by se něco s nimi nestalo.

+4/0
4.9.2018 22:43

T82o87m95á89š 60G95ü88r85t85l55e68r 3527585178848

Nevím co myslíte těmi "stroji". Když zůstaneme u robotů, tak ano, u nás jedou nepřetržitě 24h denně, a údržbu mají jednou za pár let: Poruchovost samotného robota prakticky nulová, jediné, co se občas pokazí je manipulační zařízení. Samozřejmě záleží na výrobci a pořízení správného typu pro danou aplikaci.

0/0
4.9.2018 23:03

D15a27v63i77d 94P26e80t66r 7160476140725

Na něco lze použít roboty, na něco ne. Zvýší se tím produktivita práce a tím nakonec i mzdy. Také lze snížit pracovní dobu.

+1/0
4.9.2018 21:00

V22l69a87s78t80i80m81i13l 65Š15t88e31c49h98e58r 1275605619735

Robotizace práce nebude mít takovou skvělou budoucnost,jak se očekává.To přiznává i největší vizionář současnosti Musk.Většinu práce bude muset dělat člověk.

+1/−1
4.9.2018 20:32

A51l73e54š 42J12a37n50á18č22e11k 3303884526563

Ze zkušenosti v motnovnách, takový robot je míň spolehlivý než člověk. Skoro pořád se to musí kontrolovat, seřizovat, opravovat apod. takže robot se naodpočívá dost a zářné pracovní výkony nemá :-D

+1/0
4.9.2018 15:12

J33o75s26e97f 76K87o70m76e14n29d10a 3379419384947

Chce to dát místo seřizovačů roboty.

+5/0
4.9.2018 17:54

D66a62v16i53d 72P61e98t67r 7360856500405

To lze vychytat, do montoven patří předevší roboti a ne lidé. Lidé patří do vývoje a do vědy (musíme se snažit, aby na to mělo vzdělanostně co nejvíce lidí).

0/0
4.9.2018 21:03

M72a69r11i44a25n 45K74a25r33a42b29a 4833731120742

Ako marketingový nápad dobré. Na otvorenie dverí do firiem, a oťukávanie záujmu doslova skvelý nápad. Realizácia je ale vec druhá.

+1/0
4.9.2018 13:37

P68a34v42e73l 94S22o22b54o48t24k45a 5790934

jj, na to narazil i Elon Musk v Tesle.

Dělníkům můžete neplatit, ale když nezaplatíte programátorům nebo dodavetelům robotů, klidně vám fabriku zastaví.

+1/0
4.9.2018 13:48

M34a18r88t21i35n 57M97a17i12k83s83n91a66r 3224713348432

Jdem založit odbory pro roboty! Férové jednání (robot může odmítnout práci mimo jeho specializaci), premiové služby (servis alespoň jednou měsíčně) a pravidelné lázně (jednou ročně koupele v olejové lázni v rakouských alpách). :D sorry, nešlo tomu odolat, roboti a odbory mi přípomínají odbory na Zeměploše pro golemy :)

+8/0
4.9.2018 13:17

P32a79v70e86l 39S42o93b21o55t28k59a 5240624

R^

ve fabrikách by si měli vzít příklad z novin nebo z personálních agentur - většina práce je už dávno automatizovaná.

0/0
4.9.2018 13:13

P30e79t65r 79K90n24ě52b17o57r26t 3131660

Nedostatek lidí způsobují zbytečně vysoké platy.

0/−12
4.9.2018 12:51

P66a50v57e81l 38S98o49b30o15t91k64a 5190174

jj, Češi nejsou tak pracovití a inteligentní jako Turci v Německu, proto nikdy nemohou mít srovnatelné mzdy.

Čech by byl za ty peníze nezaměstnatelný, nebo by jeho firma zkrachovala.

0/0
4.9.2018 13:14

P94e75t94r 98S78p39a47t92z48i63e14r35e85r 7304572815354

Ve sve podstate ano...jak se pise..robot umi zvladat zakladni pracovni a jednotvarne cinnosti. Cimz proti minulym automatizacim dochazi ke zmene, kdy robot nepotrebuje cloveka. V minulosti stale clovek pracoval s takovym pulrobotem. Jenze kdyz robota naucite, protoze je na to vytvoren....toho cloveka, ktereho nahradi uz mnohdy nicemu jinemu nenaucite...protoze treba na to nema schopnosti...jinak receno z robota udelate perfektniho delnika ale z delnika neuděláte nikdy fyzika nebo programatora. A co pak s temi lidmi? I ti potrebuji za neco jist a zit.

0/0
4.9.2018 12:47

M73a63r66t29i71n 90M46a39i27k28s20n93a57r 3384243568722

Nebojte, vždy se něco najde. Například zmiňujete prográmator nejde udělat z dělníka, jde, a není to ani tak těžké, základy programování nejsou složité a dá se to naučit na základní úrovni za měsíc intenzivního studia, za 2 roky z něj může být obstojný programátor, to co myslíte bude spíše vývojář, na to je potřeba hodně zkušeností a určitý druh myšlení, ale programátor může být i člověk, který naprogramuje co má tento robot dělat :) pak budete potřebovat i lidi, kteří budou testovat kvalitu a i u těch máte testery a quality engineer. A než se vyrobí tolik robotů, aby to začal být problém... toho bych se nebál, zase tolik těch robotů není, a pořád nedokáží vše tak jednoduše jak člověk (i v Tesle nyní zmírňují automatizaci, aby zrychlili výrobu).

+1/−3
4.9.2018 13:10

P95e47t57r 17S77p86a64t73z27i85e53r55e51r 7784902475784

To mate pravdu...ale opravdu myslite ze naučíte logickemu mysleni nekomu kdo sotva prolezl zakladni skolu a i kdyby se sebevic chtel naucit tak ho proste příroda neobdarovala takovym inteligencnim kvocientem? Takovy je opravdu vhodny jen a pouze na zakladni pracovni ukony, na ktere nepotrebuje moc mysleni. A toho pak nechat zemrit hlady jen proto, ze neni chytry? On proste nic jineho nezvládne..a takových žije bohuzel hodne.

+4/0
4.9.2018 13:21

M27a11r51t87i32n 83M57a69i61k20s37n97a90r 3354883788232

Obávám se že to se pak budeme bavit o hodně malé skupince. A teoreticky, pokud jsou dost chytrý na to, aby dokázali plnit rozkazy, můžou jít k armádě, a ve stavebnictví sice nějaká automatizace taky už je a pomalu se rozvíjí, myslím že tam se uplatní dělník co umí pracovat rukama ještě dlouho. No, a pokud to bude hodně špatné, no tak se hold bude muset něco vymyslet jako vždy :)

0/−2
4.9.2018 13:44

T34e19o33d27o94r 76B11e54z53d15ě91k 5824740498283

To nechte na trhu, co s těmi lidmi. Navzdory podobným proroctvím ještě nikdy nezaměstnanost kvůli robotům nestoupla.

0/0
11.9.2018 17:35

M55i77l20a23n 14M83a72j63e98r47č26í75k 1370750364606

NĚJAK MI DO, V ČLÁNKU VYJMENOVANÝCH, SCHOPNOSTÍ ROBOTŮ/SOFTWARU NEZAPADÁ NĚKTERÝMI LIDMI (ZEJMÉNA POLITIKY A ŘEDITELI DOPRAVNÍCH SPOLEČNOSTÍ) PROSAZOVANÉ AUTOMATICKÉ ŘÍZENÍ VOZIDEL V TZV. SILNIČNÍM PROVOZU, KDE JE POTŘEBA REAGOVAT NA NENADÁLÉ SITUACE VYVOLANÉ LIDMI POHYBUJÍCÍMI SE TZV. SAMOVOLNĚ V TOM PROVOZU!

""...........Rutinní úkoly nechme na robotech

Nápad s personálkou pro roboty se líbí řadě odborníkům. Například Karel Havlíček, šéf Asociace malých a středních podniků a živnostníků. to považuje za jednu z mála cest, jak robotizaci dostat i do menších firem. Ty většinou nemají dostatek peněz na nákup robota, ale na pronájem by peníze najít mohly.

Stejně tak Jiří Halbrštát, manažer náboru a marketingu z personální společnosti Manpoweru. „Nabízet roboty na dobu určitou jako brigádníky a cenu za amortizaci a servis vyjádřit v hodinové sazbě je určitě zajímavý marketingový tah. Hodinová cena ukazuje, že pro uskutečňování rutinních úkonů je levnější investovat do technologie. To se netýká pouze manuální práce, ale i mnoha administrativních úkonů, které může dělat software,“ říká personalista.

....................""

= TZV. SILNIČNÍ PROVOZ ROZHODNĚ NENÍ OBECNĚ RUTINA, ale na dálnicích (se zakázaným vstupem chodců a vjezdem cyklistů, byť občas obě skupiny to poruší, ale to jsou potom dotyční regulérními sebevrahy - sice neůmyslnými) je to jiné, ale rozhodně je životu nebezpečný nesmysl i určité komunikace provozovat v tzv. kombinovaném provozu = v souběžném provozu automatický a manuálně ovládaných vozidel!

V DOPRAVĚ JE BEZPEČNÝ AUTOMATICKÝ PROVOZ REÁLNÝ JEDNOU V CELÉ SÍTI DRAH NA TZV. SAMOSTATNÝCH TĚLESECH (mimo pozemní komunikace = tzv. silnice), ALE ROZHODNĚ JE NEBEZEPČNÝ NESMYSL AUTOMATICKÝ PROVOZ TRAMVAJÍ PROJÍŽDĚJÍCÍCH ULICEMI MĚST MEZI AUTY A CHODCI. Ovšem je technicky možné sestrojit bezpečnou tzv. vlakotramvaj, která na samostatných drážních tělesech pojede automaticky, jejíž řízení převezme člověk - řidič před jejím vyjetím do tramvajové tzv. pouliční sítě.

0/0
4.9.2018 8:55

M63i76l38a53n 81M24a61j32e33r50č43í78k 1780650854866

ZROVNA DNES JINDE VYŠEL ČLÁNEK O PRÁVĚ MNOU VÝŠE ZMIŇOVANÉ TECHNICKY NESMYSLNÉ AUTOMATICKÉ REAKCI SOFTWARU VOZIDLA (NAVÍ S DLOUHOU BRZDNOU DRÁHOU) NA SAMOVOLNĚ SE POHYBUJÍCÍ CHODCE V/OKOLO JÍZDNÍ DRÁHY TĚCH VOZIDEL "Tramvaje se učí brzdit samy, budou jako auta" - http://www.metro.cz/tramvaje-se-uci-brzdit-samy-budou-jako-auta-f28-/praha.aspx?c=A180903_165524_metro-praha_jsk

"

0/0
4.9.2018 9:52

D70a19v52i22d 24R74i73e38s61z 8554340

Vy jste taky robot?

+7/0
4.9.2018 10:01

K79a78r10e73l 78U26r53b37a16n 2454954461419

píše tak..

+2/0
4.9.2018 10:28

M25a87r88t62i50n 93M83a43i60k39s15n27a32r 3234463888132

Je rozdíl mezi automatizací v průmyslu a autodopravě :) jiný druh robota, jiný druh automatizace, jiné vstupní podmínky. :) A zatím jsou statisticky bezpečnější "nepředvídatelné samořídící auta" než "nepředvídatelná auta řízená člověkem", je totiž problém, že o nehodě normálního člověka se nic nedočtete (pokud to není smrťák) a o tom že samořiditelné auto ťuklo do auta a byla tam škoda za 5000kč bez zranění se dočteme ve všech internetových novinách a v nejlepé i v dennících :)

+1/−3
4.9.2018 13:14

M98i90l35a89n 81M52a32j76e64r61č35í37k 1790500744726

Ty Vámi vzpomenuté statistiky jsou stejně neobjektivní jako statistiky o menší nehodovosti řidiček-žen (a to osobně uznávám, že mezi nimi jsou často řidičky lepší/zodpovědnější než řidiči chlapy), ale RELEVANTNÍ STATISTIKA MUSÍ VYCHÁZET Z RELAVENTNÍCH - SROVNATELNÝCH DAT, ALE PŘI MNOŽSTVÍ KILOMETRŮ.PŘI NICHŽ VOZIDLA ŘÍDILI MUŽI, NÁSOBNĚ VĚTŠÍHO, NEŽ MNOŽSTVÍ KILOMETRŮ UJETÝCH ŽENAMI A NAPROSTO NEPOROVNATELNÉHO dosud doslova mizivého MNOŽSTVÍ KILOMETRŮ UJETÝCH TZV. AUTONOMNÍMI VOZIDLY!

0/0
4.9.2018 14:20

M21a96r35t84i20n 87M67a71i89k28s49n94a55r 3554133178482

Copak se vám Milane nelíbí? Je to tak, dokonce je si dobré přečíst více o těch nehodách v autonomním režimu, například jeden z nejvážnějších z poslední doby, kdy v noci auto srazilo chodkyni s kolem byl zajímavý případ, tak nebyl uplně chyba auta, po prozkoumání všech informací to byla chyba řidiče, protože auto mělo chybu v softwaru a kvůli ní museli vývojáři zablokovat některé funkce a řidič o tom věděl, proto měl dávat celou dobu pozor na vozovku, protože dle logů, to auto vidělo chodce, chtělo zastavit, vyslalo příkaz k zastavení, ale jelikož byla možnost zastavení vypnuta, auto nemohlo zastavit a jelikož řidič nedával pozor, přišel nezodpovědný chodec (bez označení a na blbém místě, kde neměl co dělat) o život.

0/−1
4.9.2018 14:20

M13i45l14a20n 50M43a44j66e85r84č41í58k 1150800874396

A přečetl jste si obsah (mnou výše odkázaného) článku o zkoušení automatického brždění TRAM DP hl.m. Praha, které má údajně právě více než řidiči tramvají bránit střetu s chodci, kteří TRAM náhle vstoupili do cesty/tratě?

UVEDENÝ UM VOZIDLA (JEHO SOFTWARU) - ZEJMÉNA, KDYŽ MÁ (pro svůj pohyb hladkými poměrně tvrdými kovovými koly s malým třením o jízdní dráhu z kovových kolejnice podobného složení - jedno či druhé je reálně měkkčí) FYZICKY DELŠÍ BRZDNOU DRÁHU NEŽ SILNIČNÍ VOZIDLA (s hrubou pneumatikou po vozovce vždy s více hrubým povrchem než je kov) JE NAPROSTO NEREÁLNÝ, POKUD SE TA TRAMVAJ MÁ ROZJET RYCHLOSTÍ VĚTŠÍ NEŽ RYCHLOSTI CHŮZE = tram s automatickým stavěním před každou náhle v její dráze i jen hrozící překážkou do cíle nemůže dojet rychleji než se tam člověk dostane tzv. po svých/pěšky!

0/0
4.9.2018 14:30

M53a21r26t20i13n 91M20a33i63k98s62n13a37r 3304193578282

Článek jsem četl. A z vašich komentářů nevím co máte pořád proti autonomním vozidlům. Btw. Před necelým týdnem se Waymo pochlubilo, že jeho flotila najezdila dohromady 8 miliónů testovacích mil, tj. téměř 12,9 miliónu kilometrů. 26. července 2018. A to je jen jedna značka autonomních vozidel. To už je docela dost testovacích km.

0/0
4.9.2018 15:10

M87i76c14h70a61l 69D62o90l28e34c13e35k 1221830472603

Spatny trolling...

0/0
4.9.2018 20:16

D64a11v43i85d 95S44a20c35h79a 9562518797405

Je to pecka... Konečně skvělý nápad

+5/0
4.9.2018 6:49

J38i64ř75í 82N40o27v14o82t68n90ý 4516632292836

Snad nebudou zakládat odbory.

0/0
4.9.2018 5:42

M67a17r97t50i24n 25Z52i71k28m74u71n31d 7525655784891

Myslíte odboty (bada tsss)?

+2/0
4.9.2018 8:04

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz