Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Uplynulo deset let od krize, připravme se na tu příští

Každá krize přináší finanční pády i nové investiční příležitosti. Krize před deseti lety, která vyvrcholila pádem banky Lehman Brothers, začala podle investičního analytika společnosti Broker Trust Václav Pecha dobrým úmyslem. Těmi může v budoucnu odstartovat i nová krize. Jak se na ni připravit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J38a25n 54C30i43b84u21l57k70a 9362748800149

Haha, dobrý úmysl, aby se všichni měli dobře...

https://www.csfd.cz/film/410755-sazka-na-nejistotu/prehled/

0/0
28.9.2018 8:55

P44a80t44r36i65k 83S80v42o32b89o82d30a 3219601926675

Tak dlouho se o krizi mluví, až přijde....

0/0
27.9.2018 20:17
Foto

D77a48n28i69e60l 72H88a10b85ě88t94í92n95e43k 1310896683822

Krize přijde přesně v okamžiku, kdy si nějaký politik stoupne před televizní kamery, řekne, že je krize a že je potřeba si utahovat opasky, je potřeba šetřit, neinvestovat a je potřeba zeštíhlit mzdové výdaje a vzápětí si tentýž politik sedne do parlamentu a odhlasuje si sám sobě navýšení platu, nejlépe na trojnásobek, tak to vím stoprocentně, že je tady krize.

0/−1
26.9.2018 9:11

M38a44r17t31i16n 64K39r39č93i88l 6880468618519

Babiš to zařídí.Máte na něho číslo na mobil?

+3/−1
22.9.2018 13:05

M88a67r87t15i62n 30Ž21e76l12i94n17s94k32ý 9188539319132

"I na počátku největší krize v novodobých dějinách byl dobrý úmysl. Vždyť co je špatného na tom myslet si, že by každý člověk měl mít právo na svůj vlastní dům, dokonce i tehdy, když si ho nemůže dovolit.

A pokud mu ho banka nechce dopřát, pak je potřeba na ni rázně „zakleknout“ a v následných žalobách se ohánět třeba diskriminací. Přesně takový byl počátek finanční krize, která před deseti lety vyvrcholila pádem jednoho z největších finančních gigantů světa – banky Lehman Brothers."

...

Tak to slysim prvne... zacatkem padu mela byt prave deregulace financniho sektoru v USA a obchodovani s derivaty, cili ne podpora chudaku, ale naopak podpora kapitalistu, bankeru, odstraneni omezeni ve financnim sektoru, co vedlo k hamiznosti a nasledovnemu kolapsu. Poucenim tak neni to, ze chudaci maji byt nadale chudaky bez vlastniho bydleni a platit drahe najmy soukromnikovi trebas i s pomoci statu, jak se tady podsouva, ale to, ze trh potrebuje dohled, kontrolu, hranice a zejmena jeho nejbohatsi hraci - korporace a banky, a prisny dohled nad bankery - lobbisty, kteri maji vliv na zmeny zakonu v jejich prospech.

+3/−4
21.9.2018 22:42

R92o35s28t64i58s45l86a79v 45C41a26h64a 6663937317581

Tak to slysite spatne. Najdete, si co je to CRA, jak je s tim spojen Clinton a obecne demokrate. Na pocatku byly opravdu hypoteky pro kazdeho, bez "diskriminace" podle chudoby, sledovane statem. Sekuritizace hypotek (a tedy vznik toxickych aktiv byl az dalsi krok).

Zdroj napriklad zde:

http://www.milanzeleny.com/cs-CZ/stranky/1/-/0/70/geneze-krize

+3/0
22.9.2018 12:22

M64a97r17t54i83n 38Ž26e93l69i55n12s68k84ý 9528629379982

Ano, ty hypoteky na zacatku byly, ale krizi zpusobilo v podstate zruseni Glass-Steagall aktu v roce 1999, deregulace bankovnictvi v roce 2004, skupinove obchodovani s hypotekami, s derivaty na zaklade techto hypotek.. atd

...

The US Financial Crisis Inquiry Commission reported its findings in January 2011.[52] It concluded that:

... the crisis was avoidable and was caused by:

•widespread failures in financial regulation, including the Federal Reserve's failure to stem the tide of toxic mortgages;

•dramatic breakdowns in corporate governance including too many financial firms acting recklessly and taking on too much risk;

•an explosive mix of excessive borrowing and risk by households and Wall Street that put the financial system on a collision course with crisis;

•key policy makers ill prepared for the crisis, lacking a full understanding of the financial system they oversaw;

•and systemic breaches in accountability and ethics at all levels.

— Financial Crisis Inquiry Commission – Press Release – January 27, 2011[53]

https://en.wikipedia.org/wiki/Financial_crisis_of_2007%E2%80%932008

0/0
22.9.2018 12:36

P92ř23e53m96y66s64l 93H79r44o65m61a40d24a 2254716638161

Ta minulá krize skončila až v roce 2014 !! To jsou jen 4 roky !!

V roce 2008 tvrdil ještě Kalousek, že žádní krize nehrozí.

+4/−2
21.9.2018 21:48
Foto

T52o86m37á80š 44S70m30o56l14í60k 3581622516703

Kdo opravdu poradí ? Všem jde jen o provize.

+3/0
21.9.2018 18:59

T69o62m97á18š 77V95e37s98e35l60ý 5705848280369

já rád poradím bez nároku na provizi: nemovitost (něco jako Malevil), zbytek na třetiny: třetina trvanlivé potraviny (část asi v osivu), třetina zbraně/střelivo, třetina zlato. A máte celkem jistotu, že nezůstanete bez prostředků ;-)

0/0
26.9.2018 21:31
Foto

T15o61m32á34š 29S90m31o22l82í19k 3391162106203

R^

0/0
27.9.2018 6:20

J38u83l59i18u23s 18C56h78a65l61o30u91p46k89a 4872289120471

Pán doporučuje čistý socialismus. Každému jeho dům. To už tu bylo, ale neosvědčilo se to, takže jsme z té opravdové krize, která trvala skoro 40 let, venku.

0/−3
21.9.2018 18:17

J42u31l31i53u89s 72C43h24a65l18o40u72p88k86a 4732259250261

Jestli před 10 lety byla krize, tak jsme skoro 40 let žili v opravdu těžké krizi, akorát jsme o tom nevěděli a mysleli si, že je to normální.

0/−2
21.9.2018 18:15

Z30d63e84n17e96k 30K11e23d20a21j 6438511552314

Každý hlupák ví, že krizi se dá vyhnout dodržováním obyčejného pravidla. Co vydělám, to utratím a rozumnou částku si dám bokem pro strýčka příhodu. Ale chamtivost mají lidé zakódovanou, tak se točí v krizích.

+3/−3
21.9.2018 18:11

L87u46k69á19š 32M20a80r22e74d91a 6861134887918

Presne, treba takovy Venezuelane co si pred tou svoji krizi neco nasetrili se ted doslova topi v penezich...sice si za ne nic nekoupi, ale maj jich hodne :D

+2/0
25.9.2018 0:11

V27l15a36s38t59i24m39i25l 72F27i15a14l32a 1352871354

jj taky se těším až dětem koupím ve slevě v krizi nové bydlení.

+1/0
21.9.2018 17:08

L26a44d16a 26N62o76v52a32k 4682933377

jj, děti to berou jako samozřejmost a s jejich dětma se děj vůle přírody...

0/0
21.9.2018 21:40
Foto

J83o93s74e84f 86N49o88v47a28k 1345405628638

"A přitom byl na počátku jen dobrý úmysl – aby se všichni měli stejně dobře." S timto bych nesouhlasil.

Banky nepujcovaly z dobreho umyslu. Slo o zisk a nastroje, ktere banky vyrobily po deregulaci bankovniho trhu v USA (deregulace probihala od zhruba osmdesatych let) - derivativa a podobne zpusobily tuto krizi. Jinak samozrejme je treba se psychicky pripravit a tez rebalancovat portfolia nebot ekonomika prochazi dalsim cyklem.

+4/−1
21.9.2018 16:25

L13a81d20a 40N59o17v79a65k 4482573857

zbytečné úvahy.. Politik nemůže spáchat sebevraždu tím, že přiškrtí daňového polatníka v zájmu čehosi, co se možná stane nebo nestane v následujících desetiletích...

Pokud budeme na krizi připraveni.., tak to žádná krize nebude a systém si najde nějakou jinou, možná brutálnější cestu jak se zregenerovat...:-/

+1/0
21.9.2018 13:35

J81o79s62e13f 90V88o90r31á42č61e61k 5711502588213

''Vždyť co je špatného na tom myslet si, že by každý člověk měl mít právo na svůj vlastní dům, dokonce i tehdy, když si ho nemůže dovolit.''

No pane Pech jako ekonom by jste měl vědět že ta myšlenka je přímo zvrácená :-/

0/0
21.9.2018 12:33

T75a48d41e23a50s 39P94i27s77t44a 6529212681157

Neni otazka jestli prijde krize. Otazka je jen z ktere strany prijde a kdy. Ekonomika je cyklicka a nyni se blizime k hornimu cyklu(myslim ze tam jeste nejsme, protoze mzdy stale zrychluji a tahnou trh), to ze po vrcholu prijde stagnace nebo mirny pokles je fakt. Jde o to kdy. Ja to cekam nejdrive za dva roky. Ale klidne to muze byt za pet.

A jestli to bude jenom mirny pokles nebo velka krize zalezi jestli se provali nejaky pruser dnesniho rustu. Ja za takovy povazuji treba ifrs 9, ktere umoznilo/donutilo banky rozpoustet ve velkem rezervy, respektive opravne polozky v souvislosti s rozjetym uverovym trhem a cenou nemovitosti(ta cena sama o sobe nebude spoustecem krize)

+2/0
21.9.2018 9:06

J89a55n 72V62e24s77e17l82ý 5504893412511

V USA je teď díky Trumpově administrativě spekulační bublina, nadhodnocené ceny nemovitostí, klesající reálné příjmy domácností, spotřeba hnaná dluhem, rostoucí obchodní deficit a obří deficit státních financí. Tam už se jen čeká na impuls "aby to prdlo". Sveze se s tím zase celý svět.

0/−3
21.9.2018 9:18

T60o10m59á21š 92H29o19l26i54č 5278924961978

No tým spúšťačom alebo poslednou kvapkou,može byť tvrdý Brexit a jeho dosledky.

+2/0
21.9.2018 9:47

J74i15ř41í 30N89o50v59o94t14n63ý 6275197596816

Obávám se, že tentokrát může být spouštěčem krize samotná existence globální ekonomiky. Především závislost zbytku světa na Číně a její průmyslové produkci, která bude postupně - v souvislosti s růstem materiálových i mzdových nákladů v ČLR - zdražovat tak, až začne mít vážné odbytové potíže. V Evropě k tomu navíc přispěje neúměrné daňové zatížení obyvatelstva, způsobené zejména mandatorními výdaji států na výkrm ilegálních imigrantů z Afriky.

0/0
25.9.2018 15:50

P53a30t30r74i78k 98S71v31o21b76o87d12a 3109601686545

řeknu Vám jedno, jeslli dobře znáte IFRS9 a ostatní standardy, je Vás do této diskuze škoda a utíkají vám zbytečně peníze mezi prsty, za dobu, co tu diskutujete....

0/0
27.9.2018 20:22

T78o61m53á53š 96K33u89c89h52a90ř 3667461298781

Kdo pamatuje nástup minulé krize, tak si vzpomene, že tito pánové naopak se snažili ovečky uklidnit a říkali ne ne, žádná krize nepřijde, nepanikařte, nezadržujte peníze, nebo tu krizi vyvoláte jen svým strachem. A přišla.

Na a teď už by se spekulantům krize hodila, takže uměle vyvolávají paniku zase oni, přestože ovečky zatím spokojeně utrácí.

Tím neříkám, že krize není nedílnou součastí kapitalismu, jen že už je ve frontě příliš mnoho nedočkavých supů, kteří se těší, jak na ní zase vydělají a další kus veřejného i soukromého koláče se přesune do jejich kapes. :-P

+12/0
21.9.2018 9:01

J69a69n 43N33o14v61á37k 6174424

Přesně tak, na které straně jste vy?

0/0
21.9.2018 9:02

T25o54m53á84š 65K51u89c78h37a83ř 3377751248181

Samozřejmě na straně dobra. ;-)

+2/0
21.9.2018 9:15

R97o22m97a51n 68A31d35á11m48e41k 7313331957457

Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí ?

0/0
21.9.2018 9:19

T63o41m89á83š 18K27u29c48h44a95ř 3817561378451

Ne, nikdy nemůže zvítězit nad zlem. Pokud jedno zlo potlačíte, vznikne nové. Lidé jsou stále v prvé řadě jen zlé sobecké egocentrické opice s tenkou slupkou pochybné morálky sliužící k přežití ve společnosti. A nemyslím to jako nějaké dehonestující označení, to je prostě příroda, život, boj o místo na slunci, kdo nebojuje, vyhyne, nebo je poroben.

+4/0
21.9.2018 9:35

A22n60t62o37n78í90n 16K49a76t85z22e98r 8432123566110

Toto jsou jen fráze zlodějů,křiváků,kterým to hlav nalil Venca flaška.

0/0
23.9.2018 13:16

I26v43a 25V88a39l95č62í14k78o77v53á 3660329239

Jste se zmýlil. Ne Venca, ale korunovační opilec Miloš.V

0/0
28.9.2018 20:52

K43a50r11e85l 65S52t58r73ž94a59n33o12v78s61k15ý 1268215795

Pan bankéř se krize nebojí, protože přijdou nové investiční možnosti. Já živím manželku na mateřské a dvě děti. Ušetřím pár tisíc měsíčně, a to jsem na tom dobře, spousta lidí v mé situaci neušetří vůbec nic. Ale máme se těšit na nové investiční možnosti. ;-D

+11/0
21.9.2018 8:35

J71a58n 82N82o23v35á88k 6204444

Vždycky se najde někdo, jehož život stojí za prd. Bohužel jste si tu krátkou sirku vytáhl vy... Ale víte jak se to říká, že když má někdo přebytek, jiný musí mít nedostatek. A to přeci musí platit i obráceně. Tedy váš nedostatek znamená přebytek u jiného. To jste se obětoval pro druhé dobrovolně, nebo úděl?

0/−8
21.9.2018 8:47

T29o21m89á61š 19H85o71l16i44č 5548764781428

Tá premisa o dostatku a nedostatku je totalna hovadina.

+2/0
21.9.2018 8:48

J67a74n 42N38o32v86á46k 6874194

Samozřejmě .)

0/0
21.9.2018 8:49

T29o54m50á87š 69K18u26c39h30a24ř 3177681758601

Samozřejmě že není. Dostatek a nedostatek je relativní a všichni žijeme na jedné planetě a vyprodukujeme jeden koláč. Když si z něj někdo vezme víc, jinému chybí.

0/0
21.9.2018 9:09

R68o70s22t67i58s50l24a64v 11C92a98h52a 6483377457551

Proc by melo chybet? Uvedomte si, ze ten kolac se neustale zvetsuje.

Vase tvrzeni mi pripomina lidi, kteri tvrdi, ze kdyz na akciich nekdo vydela, musi zakonite nekdo prodelat. Neni to pravda.

+3/0
21.9.2018 9:34

T56o52m69á85š 81K67u73c72h97a62ř 3867881138881

Je to pravda právě kvůli té relativitě. Když si z koláče vezmete o procento víc, ostatní mají o procento míň. A je jedno, že koláč je klidně o 10% větší než byl loni. Vy jste zvýšil svůj podíl na něm. Ostatní se proti vám propadli. Je to stejné jako v hospodářské soutěži, firma může být hospodařením 10% v plusu, ale pokud její konkurence je v plusu 20%, tak má problém, propadá se.

V životě nejde o to, jestli lidé žiji v jeskyni, nebo ve vile. Jde o to, jestli soused se má líp, nebo hůř. A to není o nějaké ošklivé závisti, to je prostě souboj o existenci a místo na slunci.

+2/−1
21.9.2018 9:45

R19o34s50t45i21s24l24a27v 69C37a49h58a 6413827387291

To je jen otazka pohledu. A pokud nekomu roste firma o 10% a je v odvetvi, kde nemuze z nejakych duvodu dojit ke koncentraci, pak to znamena, ze sice hospodari hur nez ostatni, ale to neznamena, ze se nema dobre.

0/0
21.9.2018 9:49

T92o61m37á37š 25K64u30c48h24a23ř 3237691978721

Co to je, mít se dobře? Mít jeskyni, deku a jídlo? Ano, když budete žít sám na ostrově. Když žijete ve společnosti, nesmíte mít podprůměrný dům a auto, vaše dítě nesmí mít horší mobil než spolužáci, atd. Nejde o nějaký rozmar, pokud se relativně propadnete, přijdete o společenské vztahy, vaše dítě přijde o šanci na úspěch, nesežene patnera, nebudete šťastní a možná i pokrevně vyhynete.

+1/0
21.9.2018 10:09

R67o56s89t38i94s45l64a58v 33C56a46h32a 6113337747671

Prominte, ale tohle je nesmyslna pitomost. Ziju si pod pomery. Tj. desitky procent prijmu setrim, nebo investuji. Nepozoruji, ze by nastalo to, co rikate. Az do nedavna jsem jezdil Fabii se starim 10+, coz je v Praze podprumerne auto. Bydlim v starem panelakovem byte.

+1/0
21.9.2018 10:26

T52o55m12á69š 23N38e56b30o60j89s40a 3870172832973

Mám to podobné jako vy, ale to neznamená, ze v myšlenkách pana Kuchaře není velky kus pravdy.

0/0
21.9.2018 12:18

L59u95d31ě23k 36N44ě71m84e65c 5605451712984

Aha... takže u nás doma taky někdo musí mít hlad, když já jsem se nažral dosyta. Tak to jo...

+1/0
21.9.2018 9:34

T41o78m98á71š 24K67u76c90h68a73ř 3967981148431

Ne, vůbec nemusí mít hlad, ale bude negativně vnímat, že si přivlastňujete víc. Nebude to samozřejmě tak zlé, v rodině si více přejeme, ale třeba mezi dvěma bratry by jste si to přece dovolit nemohl, jednomu dávat 2x tolik, i když ten druhý má dostatek.

0/0
21.9.2018 10:02

L35u35d32ě36k 11N13ě95m55e90c 8223260901696

Proč by měl mít nedostatek? Proč do toho pořád cpete něčí nedostatek? Ledaže byste negativně vnímal fakt, že někdo má prostě víc, než druhý. To ale přece neznamená, že ten, kdo má míň, má nedostatek.

0/0
21.9.2018 10:07

T91o59m79á56š 86K92u84c44h93a38ř 3937261178521

"Ledaže byste negativně vnímal fakt, že někdo má prostě víc, než druhý."

No samozřejmě že to lidé vnímají. Život je soutěž, boj. Samozřejmě lidé zohledňují sociální skupiny, chápou, že ten kdo ulovil mamuta má právo na nejlepší kousek, ale neberou, když soused, co stejně jako oni jen naháněl, si vezme masa 2x tolik. Bude si pak totiz například moci přivlastnit více onezených zdrojů, jako třeba manželek.Pokyd to nechcete chápat, pak se bavíme zbytečně.

+1/0
21.9.2018 10:19

L28u59d34ě17k 54N59ě52m13e21c 5675601412374

To určitě. To bych se uzáviděl těm, co mají víc než já, na druhé straně by mě muselo v Česku podříznout devět milionů obyvatel, aby mi sebrali to, co mám. Popravdě máte dost mizerný život, když Vám jde jen o hamounění jen abyste měl víc, než soused.

0/0
21.9.2018 10:47

L73u15d56ě72k 69N20ě71m30e10c 5555561162394

Naučte se číst. Pan Stržanovský se má dobře, ale nemá na to, aby si koupil nový barák. Další Vaše poznámky jsou už úplně mimo. Skoro bych se opovážil poznamenat něco o Vašem intelektu.

+1/−2
21.9.2018 9:32

J21a83n 54N78o45v42á26k 6684114

Intelekt je takové tykadlo, které by vám mělo pomoci rozeznávat schválně napsanou hloupost od vážně myšlené hlouposti... Co říká vaše tykadlo?

0/0
21.9.2018 9:37

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz