Příkladem je starší paní, která si potřebovala dokoupit pár ingrediencí na vánoční pohoštění. Ve spěchu vyběhla přes ulici do obchodu, klíče od bytu zůstaly v zabouchnutých dveřích uvnitř bytu a na sporáku bublající rybí polévka.
Podle Jany Šimkové z asistenční společnosti Europ Assistance byla paní natolik prozíravá, že si číslo na asistenci vložila do mobilu a ten měla s sebou. Prý ho běžně na nákupy nenosí, ale čekala telefon od dcery. Společnost poslala do jejího bytu zámečníka a během 20 minut mohla paní pokračovat v přípravách štědrovečerního pohoštění.
"Někteří klienti dostávají od pojišťoven, u kterých mají sjednáno pojištění domácnosti s asistenční službou, samolepky s telefonním číslem na asistenci a ty si nalepí na poštovní schránky. Mají tak v případě nouze číslo hned po ruce," doplňuje Jana Šimková.
Nefunkční topení ohrozilo silvestrovské veselí
V malé vesničce se majitelé rodinného domku chystali na silvestrovskou party. Měli pozváno mnoho přátel. Bohužel dopoledne jim přestalo fungovat topení a během pár hodin se dům proměnil v ledovou jeskyni.
Majiteli se sice podařilo jedoho řemeslníka najíít, ten si ovšem naúčtoval pořádný silvestrovský příplatek a nemínil slevit. I zde situaci nakonec vyřešila asistenční linka.
Problémy s vodou a instalací jsou podle statistik asistenčních služeb jednou z nejčastějších příčin, proč lidé o svátcích volají o pomoc. "Druhý svátek vánoční si majitelé rodinného domku všimli vlhkých stěn v chodbě. Příčinu našli ve sklepě, který byl totálně vytopený. Praskl jim totiž ventil od vodoměru," vybavuje si Jana Šimková jeden z dalších případů.