Diskuze

Důležité telefonáty vyřizujte raději vestoje. Lépe se na ně soustředíte

"První pracovní kontakt je ohleduplnější navázat prostřednictvím SMS než přímo zavolat," říká Ladislav Špaček, odborník na etiketu a autor mnoha knih o slušném chování. Dalším pravidlem slušného chování v kanceláři je třeba ztlumené vyzvánění soukromého mobilního telefonu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

bacil123

24. 4. 2010 5:22
hmm

"proto si myslím, že pracovní komunikace se nemůže omezovat jen rozmezím

pracovní doby, a vzít šéfovi telefon o víkendu proto považuji za

samozřejmou povinnost." - pracovna doba je preto aby sa pocas nej pracovalo a za to zamestnavatel plati mzdu, .. moj volny cas je moj cas za ktory ma zamestnavatel neplati

preto som odmietol firemny notebook a pozadoval som desktop, aby som si nenosil pracu domov   -  v dnesnej dobe si podla mna vela ludi pletie zmysel zivota s pracou a potom to tak vyzera -  firemna svadba, firemny pohreb

a ku tej loajalite -  vzdy to bola a je najlahsie dostupna komodita, staci si ju kupit

0 0
možnosti
JP

bacil123

24. 4. 2010 5:23
Re: hmm

Majitelia firiem medzi sebou:

Pocúvaj, ty dávas vyplaty zamestnancom, ked je kríza?

Nedávam, a ty?

Nedávam , a chodia do práce i tak?

No chodia. Pocúvaj, nemali by sme od nich vyberat vstupné?

0 0
možnosti
A

Albert.Pes

24. 4. 2010 10:22
Re: hmm

Nemáte pravdu. Ve slušném zaměstnání se naopak loajalita a pohotovost předpokládá, což by se samozřejmě mělo odrazit i na platu. Nedokážu si představit, že bych šéfovi o víkendu nezvedl telefon. To jsou udělal jenom jednou, v pátek večer, když jsem byl poněkud společensky unaven. První věc, kterou bych od svého zaměstnance chtěl, je, aby se do jisté rozumné míry identifikoval se společností - tj. je to podnikání, které, když se povede dobře zaměstnavateli, je výhodné i pro něj, není to jenom "hodit si osm" a jít domů. Samozřejmě, zažil jsem i zaměstnavatele, kteří brali zaměstnance pouze jako firemní položku, tam pak jde o něco jiného.

0 0
možnosti
PB

ehqmaster

24. 4. 2010 19:31
Re: hmm

Přesně jak říkáte - taky si nedokážu představit ten telefon nezvednout. Za tři roky, co ve firmě pracuju, volal jednou jedinkrát mimo pracovní dobu - hodinu po jejím skončení, a oznamoval mi osobně odchod jednoho z kolegů, jehož práce na mně měla přímý vliv - jinak bych se to dozvěděl jen druhý den z e-mailu.

Rozhodně to však záleží na pracovní pozici, nedokážu si představit, že by bylo voláno jednotlivým zaměstnancům v kolektivech o stovkách lidí. Samozřejmě existují rozumně odůvodnitelné výjimky, v jednom zaměstnání jsme například (na jejich přání) rozesílali plány směn a související informace (nabídka přesčasů apod.) - jistě existují důvody proč hovor nebo sms ano.

Moje zásada je jednoduchá, pokud mi chce zaměstnavatel volat pravidelně - měl by mě k tomu nejen vybavit (služebním telefonem, případně notebookem apod.) a samozřejmě také ohodnotit. Jistě jsou zaměstnání, kde je to přímo nezbytné (lékaři, záchanný systém, bezpečnostní složky, poslíčci, pracovníci na "volné noze" apod.

0 0
možnosti
H

Honza.Z

25. 4. 2010 21:25
Re: hmm

jak rikas, samozrejme by se se to melo odrazit na platu, ale je beznou praxi vyzadovat tuhle "loajalitu" ze se zvedaj telefony prakticky neustale, delaj se neplaceny prescasy bez ohledu na nic - s mottem prospis se az v hrobe apod. a pritom je to zaplaceny hur jak ukrajinsky uklizecky - to je velmi castej jev, a potom rikam ja, po praci telefon nezvedam i kdyby cokoliv:-) jak je firma loajalni ke me tak ja k ni.

0 0
možnosti
H

Honza.Z

25. 4. 2010 21:29
Re: hmm

jinak aby tady nekdo nemel dojem ze to delam uz z pricnipu samozrejme clovek ty telfony zvedal, mel tu dobrou vuli vyjit vstric tomu zamestnavateli, ale kdyz se to neodrazi na penezich -  a co si budem povidat proto do ty prace chodime nebo alespon ta normalni vetsina tak to pak prestava davat smysl. jak se rika, podas prst a utrhnou ti celou ruku, po jisty dobe to cloveka prestane bavit si nechat kalet na hlavu a dospeje k nazoru kterej sem vyjadril vyse.

0 0
možnosti
MS

touring

24. 4. 2010 8:14
Re: hmm

Je to slusnost a pokud je sef rozumny, tak v tom ani neni zadnej problem. Ostatne obcas si clovek taky potrebuje behem dne skocit na postu, do banky, nekteri lidi si chodej i zabehat behem dne apod. - a v rozumnych firmach a s rozumnym sefem to taky neni problem R^

0 0
možnosti
KR

Kocourkovský radní

24. 4. 2010 13:16
Re: hmm

Na rozdíl od "bratra  Slováka" se asi shodneme na tom, že vše je v normálním slušném přístupu, není důvod v běžné denní době zvednout telefon komukoliv. Mám-li zrovna důležité jednání nebo práci, která spěchá, zvednu většinou jen známé číslo, neznámému zavolám později.

Zda vůbec zvednu "skryté číslo" se často rozmýšlím, považuji takovou věc za neslušnou vůči volanému.

Za vrchol řupáctví považuji situaci, kdy za mnou příjde člověk, zahájí hovor s tím, že ON chce něco řešit, já s ním začnu jednat, v té chvíli mu zazvoní telefon, on ho důležitě vytáhne a začne do něj řvát nějaké "důležité" věci jako kdyže příjde domů a co musí ještě všechno zařídit...;-€

0 0
možnosti
PS

Starej Pardál

24. 4. 2010 20:19
Re: hmm

To já zase nesnáším a považuju za vrchol neslušnosti, když volám někomu - samozřejmě jednateli, nebo zástupci nějaké firmy a v telefonu se ozve bez jakéhokoliv představení, nebo pozdravení: "NO?" Nejenom že je to křupanství, ale zdržovat se pak vyptáváním, zda-li jsem se dovolal správnýmu člověku, abych s ním mohl začít řešit dané věci mně připadne při nejmenším zbytečný...

0 0
možnosti
H

Honza.Z

25. 4. 2010 21:31
Re: hmm

to ja zase nechapu to vyptavani jestli jste se dovolal spravnemu cloveku, tak snad vite kam volate ne?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...