Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

eBanka mizí z trhu, zůstane jen pár produktů

aktualizováno 
Po šesti měsících eBanky pod hlavičkou Raiffeisenbank začínají být první změny znát. Co v letošním roce čeká na klienty spojených bank?

Brand eBanky z bankovní mapy zmizí, ale ne docela | foto: David Votruba, iDNES.cz

Co změna přinese běžnému klientovi?
Počínaje dubnem se klienti obou bank setkávají s tzv. duálním brandem (tj. pobočky a reklamní kampaně budou opatřeny společným logem Raiffeisenbank a eBanky). Označením to ale nekončí. Už nyní mohou klienti eBanky vyřizovat některé své finanční záležitosti využitím produktů Raiffeisenbank (dále jen RB). „Přišli“ tak například ke kreditním kartám, k Rychlým půjčkám, hypotékám RB, možnosti vložit své finance do investiční společnosti RB či tzv. hypotečním dnům.

Naopak klienti RB si nyní mohou zařídit běžný účet eBanky včetně oblíbené internetové obsluhy.

Také veškeré hotovostní služby mohou vyřizovat klienti obou bank nyní jak v pobočkách eBanky, tak i RB. Ukončená spolupráce mezi eBankou a Českou pojišťovnou znamenala totiž stop hotovostním transakcím v agenturách pojišťovny. Na jejich místo, k nelibosti mnohých klientů České pojišťovny, nastoupil mnohem menší počet poboček RB. Nicméně počet poboček RB se díky eBance zdvojnásobil. V současnosti mají obě banky celkem 106 zastoupení po celé republice.

„Klienti nepřijdou o žádné služby, na které jsou zvyklí. Plánujeme další rozšíření produktové nabídky jak pro fyzické osoby, tak i střední firmy a velké podniky“ říká Lubor Žalman, generální ředitel RB.

V souvislosti s fúzí bude uzavřeno také několik poboček, které jsou v některých lokalitách situovány na podobných místech. Z původně plánovaného počtu 7 však zmizí jen 2-4. Jednou z nich bude např. pobočka eBanky na Karlově náměstí, kde v téže budově sídlí obě spojované banky. Naopak zcela nových poboček, lokalizovaných především do Prahy, Ostravy i Brna, se má v letošním roce objevit 13.

popisekVELKÝ TEST RYCHLÝCH PENĚZ:
drahé a riskantní

Brand eBanky z bankovní mapy zmizí, ale ne docela
Není to tak dávno, co se mezi klienty eBanky, a nejen mezi nimi, šířily zvěsti o zániku jejího tolik opěvovaného internetového bankovnictví. Internetbanking bude skutečně do dvou let nový, ale RB slibuje, že kromě zachování původního standardu, nabídne klientům v jeho rámci i služby, které v něm doposud chyběly.

Jeden z nejčastějších dotazů, který až doposud nebyla schopna RB zcela jasně zodpovědět, směřoval právě k osudu brandu eBanky. Ve hře byl dokonce i jeho prodej, ten již ovšem nehrozí. Je totiž definitivně rozhodnuto – zůstane zachován pro internetové bankovnictví a běžné účty. Ostatní služby ponesou na sobě značku RB.

Spojená banka, vzniklá z původní RB a eBanky, se podle slov generálního ředitele RB, nechce profilovat jako banka poskytující jen „obyčejné služby“. Hodlá se specializovat na retailové klienty s vyššími příjmy i nároky. Své aktivity dále zaměří na střední a malé podnikatele i živnostníky. Korporátním klientům (např. velké společnosti), včetně současných klientů eBanky bude nabízet nestandardní podmínky, ovšem do budoucna už pod hlavičkou RB.

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Tři roky v práci a budu šéfem, myslí si mladí lidé. Jak to chtějí udělat?

Ilustrační snímek

Chtějí vést pracovní tým, být pro kolegy inspirativní osobností a vzorem. Takové kariérní plány mají mladí lidé nejenom...



Další z rubriky

Sazby hypoték začínají růst, zatím jen pomalu. Aktuality z bank

Ilustrační snímek

Česká národní banka zvýšila úrokové sazby a hned se strhl hypoteční poplach. Bude se zdražovat? Bude. Ale nijak...

Konec levných hypoték, sazby znatelně rostou

Ilustrační snímek

Předpovědi analytiků se potvrzují. V říjnu letošního roku úrokové sazby u hypotečních úvěrů znovu rostly. Během...

NÁZOR: Kam zamíří sazby hypoték. Budeme platit 2,4 nebo 10 procent?

Martin Mašát

Ceny bytů rostou do nebe, sazby hypoték jsou stále nízké a úvěry si lidé berou jak housky na krámě. Nic ale netrvá...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz