Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Finanční ústavy v soutěži hodnotí odborníci, velikost není důležitá

aktualizováno 
Probíhající globální finanční krize je především krizí důvěry. Důvěry v renomované bankovní domy, důvěry ve vztahy, které byly ještě v lednu tohoto roku úplně samozřejmé. A krize důvěry prostoupila i sedmý ročník prestižního českého finančního ocenění, soutěže MasterCard Banka roku.
V soutěži je automaticky zahrnuta každá banka, každá stavební spořitelna, penzijní fond či pojišťovna, které na českém trhu působí.

V soutěži je automaticky zahrnuta každá banka, každá stavební spořitelna, penzijní fond či pojišťovna, které na českém trhu působí. | foto: Profimedia.cz

Porotci našli i malé banky

Zatímco v předchozích ročnících měly velké bankovní značky v rozhodování odborné poroty svou váhu, letos jako by velikost banky prakticky nehrála roli.

Zkušenost ze Spojených států ukázala, že žádná finanční instituce není tak velká, aby svou velikostí cokoliv garantovala či zaručovala. Deziluze z velikosti jako by prostoupila každou kategorii a každý hlas.

Porotci se při hlasování "uvolnili" a vystoupili z jisté šablonovitosti předchozích ročníků. Výsledky ocenění MasterCard Banka roku 2008 jsou o to zajímavější a o to lépe popisují náladu na českém bankovním i pojišťovacím trhu.

Může za to nálada?

Letošní hlasování poroty může někoho překvapit. Vždy si však vzpomenu na první ročník, kdy v listopadu 2002 porota zvolila Bankou roku Českou spořitelnu. Tehdy vysmívanou, pod vedením Jacka Stacka však neochvějně směřující k přerodu v moderní evropskou banku. Výsledek mnohé překvapil, následující měsíce a roky jej však znova a znova potvrzovaly. Ve vítězství Raiffeisenbank pod vedením Lubora Žalmana v roce 2008 vidím mnoho analogií.

Podobně v úspěchu agresivní mBank či porážce vždy vítězící České pojišťovny vždy druhou Kooperativou. Následující měsíce a roky potvrdí, zda vítězství bylo zcela zasloužené, či se jen svezlo na "blbé náladě" v českém finančnictví.

Historické žebříčky ocenění Banka roku

 Banka roku
 2008 Raiffeisenbank
 2007 Komerční banka
 2006 Česká spořitelna
 2005 Komerční banka
 2004 Komerční banka

 Účet roku
 2008 Raiffeisenbank
 2007 Česká spořitelna
 2006 eBanka


 Nejdůvěryhodnější banka
 2008 Česká spořitelna
 2007 Česká spořitelna
 2006 Česká spořitelna
 2005 Česká spořitelna
 2004 Česká spořitelna

 Stavební spořitelna
 2008 Modrá pyramida
 2007 Modrá pyramida
 2006 Modrá pyramida
 2005 Modrá pyramida
 2004 Českomoravská stavební spořitelna

 Pojišťovna roku
 2008 Kooperativa
 2007 Česká pojišťovna
 2006 Česká pojišťovna
 2005 Česká pojišťovna
 2004 Česká pojišťovna

 Penzijní fond
 2008 PF Č. pojišťovny
 2007 AXA penzijní fond
 2006 PF Č. pojišťovny
 2005 PF Č. pojišťovny
 2004 CSLP

 Hypotéka roku
 2008 Komerční banka
 2007 Hypoteční banka
 2006 Česká spořitelna
 2005 Hypoteční banka
 2004 Česká spořitelna

Nejlepší finanční ústavy vybírají odborníci

Jsme "banka roků". Tak využila Komerční banka svého opakovaného prvenství v soutěži. A není sama. Logo banky, účtu, fondu... roku najdete na všech propagačních materiálech oceněných ústavů. Jsou skutečně dobří? Jak se vlastně hodnotí?

V soutěži je automaticky zahrnuta každá banka, každá stavební spořitelna, penzijní fond či pojišťovna, které na českém trhu působí. Nejde tedy o akci jen pro vybrané.

Společnost Fincentrum, která soutěž pořádá, připraví podklady a osloví odborníky z finanční oblasti. Jsou mezi nimi analytici, manažeři, politici, vysokoškolští učitelé i ekonomičtí novináři. Ti zasednou nad tabulkami. V každé kategorii mohou přidělit jeden hlas.

"Letos hodnotilo 65 odborníků," říká Marie Abu Assad z organizačního týmu. "Vybíráme partnery, kteří nejsou nijak spojeni s finančními institucemi, aby byla zajištěna nestrannost," dodává. 

Autoři:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Polovina Čechů dá pod stromeček peníze, je to podle psychologa správné?

Ilustrační snímek

Darovat k Vánocům obálku s penězi v letošním roce plánuje 48 % Čechů. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu finanční...

Další z rubriky

Milion uložený na rok: někde vydělá 396 korun, jinde až 9 386 korun

Ilustrační snímek

Mít peníze „nasyslené“ v bance není aktuálně žádné velké terno. Ale co třeba se 150 tisíci či s milionem, o kterých...

Nový trend: Češi mění zaběhané postoje, kam ukládat peníze

Ilustrační snímek

Ukládat peníze na spořicí účet už české střadatele přestává pomalu ale jistě bavit. Úrokové sazby jsou příliš nízké a...

Nejlepší finanční produkty roku: nejvíc boduje Equa bank a Air Bank

Ilustrační snímek

V soutěži o nejlepší finanční produkty roku zvítězila mezi bankami v kategorii běžných účtů Equa bank. Nejlepší spořicí...

Další nabídka

Kurzy.cz

Nepatří vám pozemek nebo dům? Stát hledá vlastníky pro "pozemky bez majitele"
Nepatří vám pozemek nebo dům? Stát hledá vlastníky pro "pozemky bez majitele"

V Česku je stále mnoho pozemků a domů, které mají neznámého majitele, nebo se o ně právoplatný majitel nepřihlásil. Úřa... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.