Ocenění MasterCard Firemní banka roku má zdůraznit fakt, že kvalitní bankovní služby jsou jednou z důležitých podmínek pro úspěšný rozvoj podnikatelského prostředí, a to v každé zemi. Zároveň má ambici být určitým indikátorem či ukazatelem kvality bank v této oblasti a mělo by sloužit tomu, kdo právě tyto produkty potřebuje - velkým korporacím, ale i malým a středním podnikům.
O udělení rozhodují finanční ředitelé právě těch korporací a firem, které se umístily mezi stovkou nejlepších. Jsou to vlastně klienti, kteří mohou nejlépe posoudit kvality jednotlivých produktů.
Kritérií pro hodnocení byla celá řada. Porotci hodnotili banky podle vlastních zkušeností, ale k dispozici měli i příslušné podklady bankami poskytnuté.
Vedle kvality produktů a služeb, schopnosti banky inovovat a zajistit kompatibilitu jednotlivých služeb, kvality a spolehlivosti poskytovaných služeb, rozhodovala i vstřícnost bank při vyřizování požadavků klientů. Vše vycházelo především z jejich konkrétních zkušeností.
„Všechny tři banky, které se letos umístily na stupních vítězů, obhájily výsledky z minulého ročníku ocenění, a potvrdily tak pevnou pozici, kterou na poli firemního bankovnictví zastávají,“ řekl na adresu umístěných Čarný.