Vzděláváním pracovníků se zvyšuje jejich osobní, profesní a odborný potenciál. Zvláště pro mladé pracovníky je pak možnost vzdělávání a dalšího profesního růstu významným motivačním nástrojem. Řada menších a středních firem řeší oblast vzdělávání pracovníků víceméně intuitivně a podle aktuální potřeby nebo spíše problému, který se vyskytne. Například několik obchodníků z prodejního týmu delší dobu neplní plán objemu prodeje - pošleme je na školení "Profesionální prodejce" a "Prodejní dovednosti". Na sekretářku si stěžovalo několik zákazníků, že je v telefonu nepříjemná a úsečná - pošleme ji na seminář "Profesionální sekretářka" a "Péče o zákazníky po telefonu". Obchodnímu řediteli se nedaří efektivně motivovat obchodní zástupce a řídit je v terénu - přihlásíme ho na seminář "Jak motivovat zaměstnance" a "Jak řídit prodejní tým"... Ale to už je jen "hašení požáru", napravování a odstraňování chyb.
Semináře pro pracovníky z různých firem
Vzdělávání pracovníků může vést i k usnadnění porad! Více informací naleznete ZDE |
Učení šité na míru
Další možností je naplánovat podle potřeb pracovního týmu či několika skupin pracovníků dle jejich pracovního zařazení a zaměření vnitrofiremní semináře takzvaně na míru, přesně přizpůsobené potřebám, podmínkám a vstupním znalostem dané skupiny účastníků. Tato forma vzdělávání je vhodná především pro oblast komunikace, budování týmu a týmové práce, posilování loajality a identifikace s firmou, motivace a další oblasti, které se týkají většiny pracovníků, pomáhají budovat firemní kulturu, vztahy a směřují ke společnému cíli. Například oblast péče o zákazníky, komunikace po telefonu, předcházení a řešení konfliktů se týká vesměs všech zaměstnanců firmy.
Všichni se přece podílejí na utváření profesionálního, důvěryhodného a solidního obrazu a image firmy vůči vnějšímu okolí a zákaznické veřejnosti. U seminářů na míru lze pak vybrat i vhodné místo či metody, kombinovat vzdělávací část s relaxační, doplnit je o různé poznávací techniky, psychologické hry a outdoorové programy, které vedou k lepšímu poznání a stmelení pracovního týmu a posílení vztahů mezi lidmi na pracovišti. Pokud je součástí semináře či tréninku i relaxační část, je možné využít žádoucí účasti pracovníků i jako formu odměny či součást hodnocení. Každému zaměstnavateli i jeho firmě se proto do budoucna vyplatí, zajímat se již při přijímání nových pracovníků kromě jiných předpokladů také o ochotu k dalšímu vzdělávání, osobnímu rozvoji a profesnímu růstu.