náhledy
Motorkový král František Janeček (na snímku) měl na podzim 1938 nakročeno na Pražský hrad. O úspěšném podnikateli a talentovaném konstruktérovi se uvažovalo jako o nástupci Edvarda Beneše v křesle prezidenta.
Autor: ČTK
Na sklonku 20. let přichází ekonomická krize a změna výroby, která značce Janeček přinesla proslulost. Závody na motocykly vznikly ve Kvasinách a Solnici na Královehradecku a v Týnci nad Sázavou.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Na sklonku 20. let přichází ekonomická krize a změna výroby, která značce Janeček přinesla proslulost. Už v roce 1929 se na XXI. Mezinárodním autosalonu v Praze představuje první motocykl, JAWA 500 OHV, zvaný Rumpál.
Autor: Dalibor Glück, MAFRA
Na sklonku 20. let přichází ekonomická krize a změna výroby, která značce Janeček přinesla proslulost. Už v roce 1929 se na XXI. Mezinárodním autosalonu v Praze představuje první motocykl, JAWA 500 OHV, zvaný Rumpál.
Autor: Karel Pešek, MAFRA
První motocykl s motorem vlastní konstrukce Jawa 350 SV se vyráběl od roku 1934.
Autor: Bořivoj Černý, MAFRA
První motocykl s motorem vlastní konstrukce Jawa 350 SV se vyráběl od roku 1934.
Autor: Ondřej Littera, MAFRA
Takto vypadala továrna Jawa v Týnci nad Sázavou v červenci 2013.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Takto vypadala továrna Jawa v Týnci nad Sázavou v červenci 2013.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Dnes je objekt po rekonstrukci a znovu se v něm vyrábějí motocykly.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Dnes je objekt po rekonstrukci a znovu se v něm vyrábějí motocykly.
Autor: Petr Topič, MAFRA