Informace o povinném ručení lze získat i po telefonu

Všechny pojišťovny, které nabízejí povinné ručení, s výjimkou pojišťovny Zurich, mají bezplatné zelené linky nebo placené informační linky. Ani ty však nejsou ve všech případech zárukou, že se informace ke klientovi dostane včas a bude dostatečná. Z průzkumu telefonické dosažitelnosti pojišťoven a kvality podávaných informací, který provedla počátkem října společnost Positive, vyplývá, že nejkvalitnější informace se klienti dozvědí v Pojišťovně České spořitelny, Kooperativě a Komerční pojišťovně. Na opačném konci žebříčku skončily IPB pojišťovna, Zurich pojišťovna a Union pojišťovna. Vedle kvality informací je důležitý také čas, v jakém se k nim zájemce dostane. Nejobtížnější bylo dovolat se do Pojišťovny České spořitelny, kde je šance na úspěch pouze padesátiprocentní. Hodně trpělivosti bude chtít také volání na zelenou linku do ČSOB Pojišťovny. Naopak stoprocentně úspěšný bude podle výsledků průzkumu klient v Kooperativě a pojišťovně Uniqua.

Do jaké pojišťovny se dovoláte nejsnadněji?

Pojišťovna Úspěšnost dovolání vůbec (v %) Úspěšnost dovolání ke správné osobě (v %)
Kooperativa  100  100
Uniqua  100  100
Union  93  93
Česká podnikatelská 100  93
Generali  100  93
Zurich  100  93
Česká pojišťovna 93  86
Komerční pojišťovna 86  86
Allianz  86  79
IPB  79  79
ČSOB  71  64
ČS-Živnostenská  50  50

Pramen: Positive

V jaké pojišťovně získáte nekvalitnější informace
(známkováno jako ve škole)

PojišťovnaZnámka
ČS-Živnostenská 1,4
Kooperativa 1,6
Komerční pojišťovna1,7
Allianz 1,8
Česká pojišťovna1,8
Generali 1,8
Uniqua 1,9
ČSOB 1,9
Česká podnikatelská2,4
Union 2,7
Zurich 3,2
IPB 3,8

Pramen: Positive
Poznámka: každý telefonát byl známkován jako ve škole 1 až 5, ze všech známek pak spočítán průměr. Kvalita byla hodnocena komplexně (aktivita pracovníka, užitečnost, atmosféra telefonátu, mluvený projev, užitečnost informací).

Souhlasíte s výše uvedeným hodnocením? Nebo jsou Vaše zkušenosti s uvedenými pojišťovnami rozdílné?