Pochopitelně šlo o subjektivní hodnocení, ve kterém se někdy názory značně rozcházely. Hodnocení probíhalo jako ve škole – na stupnici známek 1-5. Známka byla složená z hodnocení pěti kritérií a poté bylo hodnocení všech uživatelů zprůměrňováno a zaokrouhleno na jedno desetinné místo. V naší desetičlenné porotě zasedli laikové, kteří nikdy internetové bankovnictví neovládali a nebyli tedy ovlivněni jednou aplikací, kterou používají, i lidé, kteří s počítači denně pracují, včetně pracovníků IT. Koho ohodnotili nejlépe?
Nejlepší průměrnou známku dostaly Raiffeisenbank a eBanka – 1,5, tedy jakési „jedna mínus“. Za nimi se umístila Komerční banka, která získala hodnocení 1,6. Lepší dvojku dostala ještě Česká spořitelna, ČSOB, Poštovní spořitelna, Volksbank a GE Money Bank. Na druhém konci stupnice skončily nepříliš překvapivě malé banky – Oberbank (3,1) a WSPK (2,6).
Pokud se chcete přesvědčit o tom, jak vypadají jednotlivé internetbankingy, stačí kliknout na název banky v tabulce a otevře se vám náhled aplikace. Oznámkujte každou banku podle svého ve druhé tabulce!
Banka | Známka |
Raiffeisenbank | 1,5 |
eBanka | 1,5 |
Komerční banka | 1,6 |
Česká spořitelna | 1,7 |
ČSOB | 1,7 |
Poštovní spořitelna | 1,7 |
Volksbank | 1,9 |
GE Money Bank | 2 |
Živnostenská banka | 2,1 |
BAWAG Bank CZ | 2,1 |
HVB Bank | 2,3 |
Citibank | 2,5 |
WSPK | 2,6 |
Oberbank | 3,1 |
Zdroj: test Fincentrum.cz
Hodnocená kritéria:
- snadnost ovládání, přehlednost
- dostupnost a přehlednost zůstatků, historie účtu
- snadnost zadání tuzemského příkazu v úhradě
- nápověda, vysvětlivky, uživatelská podpora
- komplexnost služeb, celkový dojem