A. Při onemocnění
V případě závažných zdravotních komplikací vyžadujících ambulantní ošetření nebo hospitalizaci je potřeba okamžitě kontaktovat asistenční společnost. Ta garantuje lékaři i dalším zdravotnickým zařízením proplacení nákladů spojených s poskytnutím potřebné zdravotní péče, případně s převozem pojištěného zpět do vlasti včetně odborného zdravotnického doprovodu. V akutních případech je možné se na lékaře obrátit přímo (úrazy, vysoké teploty). Ambulantní ošetření bude pacient hradit zpravidla v hotovosti či platební kartou a jsou mu proplacena až po návratu pojišťovnou.
Ve vlastním zájmu by neměl pacient přistupovat na vyšetření či léčbu nesouvisející s jeho zdravotními problémy. Je proto nutné uschovat originály lékařských nálezů, diagnóz, seznamů výkonů, účtů za ošetření i za léky, případně originály druhopisů těchto dokladů (s potvrzením toho, kdo převzal originály a případně provedl úhradu nákladů). Po návratu pacient předloží tyto doklady a na jejich základě proběhne vyrovnání mezi ním a pojišťovnou. Pokud nejde o komplikovaný případ, měl by klient dostat peníze na svůj účet do dvou týdnů.
B. Když způsobíte škodu
Chcete si přečíst více o cestovním pojištění? Klikněte ZDE. |
C. Při ztrátě a poškození zavazadel
Hledáte bližší informace o cestovním pojištění? Další tipy a triky najdete ZDE. |