Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak si zařídit kancelář

aktualizováno 
Kvalitní nábytek, který dlouho vydrží, a střídmé barvy patří do většiny kanceláří. Výstřelky si mohou dovolit jen některá povolání.
Barvy ve vaší kanceláři by měly působit střídmě.

Barvy ve vaší kanceláři by měly působit střídmě. | foto: Profimedia.cz

Myslíte, že se ve vaší kanceláři zákazníci a obchodní partneři cítí příjemně? A vám slouží dobře? Pokud je ušmudlaná nebo naopak příliš okázalá, chybí v ní užitečné vybavení nebo přetéká zbytečnostmi, nejspíš ne. Jak ji zařídit, aby byla vizitkou vaší firmy?

Současný trend je jasný, vítězí střídmost, praktičnost, účelnost a elegance. Moderní kanceláře se stále více podobají obytným místnostem a odrážejí profesi. Například ředitel reklamní agentury si může dovolit "úlet" v podobě originálního svítivě zeleného křesla nebo kusu vydlabaného kmenu uprostřed místnosti - jeho zákazník od něj očekává dobré nápady a vidí, že je má. Notáři, advokátovi nebo účetnímu zase "sluší" elegance a důstojnost.

Zařízení by mělo být snadno přizpůsobitelné vaší momentální činnosti, náladě i návštěvám. Lepší než pevné zabudované kusy nábytku jsou tedy "pohyblivé" skříňky, police a kontejnery.

Nábytek vybírejte tak, aby sloužil co nejdéle. Na rozdíl od oblečení nebo bot totiž v případě kancelářského nábytku neplatí, že změna trendu "v časopisech" nutně znamená vyhodit veškeré zařízení a nahradit ho novým. Nábytek a vybavení kanceláře by proto měly být z dobře zpracovaných kvalitních materiálů. Pak stačí vylepšovat moderními doplňky. Poraďte se u architekta nebo designéra, případně se inspirujte ve specializovaném obchodě.

Co nesmí chybět
Kancelář není jen psací stůl s počítačem, i když u něj budete asi trávit nejvíc času. Nemělo by tu chybět ani místo pro jednání a odpočinek.

Kromě základního vybavení, tedy pracovního stolu, kvalitní židle nebo lépe křesla a skříněk, by tu měl být i další konferenční stůl. V kanceláři byste měli mít rovněž koutek pro relaxaci, například s pohovkou, relaxačním křeslem, květinou, akváriem a podobně. V některých firmách dokonce stojí kulečníkový stůl, běhací pás, na zdi basketbalový koš nebo terč pro šipky.

Protože mnoho lidí, kteří jsou nuceni dlouho vysedávat u počítače, trpí bolestmi zad, nabízí firmy s kancelářským nábytkem i stoly, u kterých můžete střídavě sedět i stát. Porady absolvované vestoje jsou podle průzkumů dokonce až o třicet procent času kratší, aniž utrpěla efektivnost.

Pracovní kout by měl být světlý, nejlépe u okna nebo kvalitního osvětlení. Počítač je třeba umístit tak, aby se v něm v žádnou denní či večerní hodinu neodráželo přirozené nebo umělé světlo. Stůl včetně přídavných zařízení, například kontejnerů a polic, má být prostorný tak, aby se na něj vešlo všechno, co potřebujete mít při ruce, nejen například tiskárna a drobné kancelářské pomůcky, ale aby na něm bylo i místo pro hrnek s kávou.

Oranžová, žlutá, modrá a zelená barva povzbuzují k vyššímu výkonu.

Techniku vybírejte s ohledem na své potřeby. Užitečný je notebook se zabudovanou wi-fi technologií, kvalitní kopírka, tiskárna a skener, telefon, fax i skartovačka.

Zdobit s citem
Pozor na přezdobení. V některých kancelářích to vypadá jako na výstavě domácích prací. Rodinné fotografie ano, ale nejlépe jeden, maximálně dva kusy. Lepší než přehlídka deseti hrnků a dřevěných sošek je jedna umělecká miniatura nebo originální obrázek. Květiny dají prostoru život, ale opět stačí jedna nápadnější v květináči a čerstvé řezané do vázy. Květiny by nikdy neměly být zvadlé nebo opadané v zahnívající vodě.

Dejte si pozor na vůni. Syrečky snědené z papíru hozeného do koše pod stolem těsně před jednáním mohou obchodního partnera vyděsit. Špatně se mu může udělat i z přemíry umělých deodorantů a osvěžovačů vzduchu.

Pečlivě vybírejte do své kanceláře i barvy. Mají být příjemné a neměly by příliš dráždit ani rozptylovat. Je to podobné jako s oblečením - přehnané a křiklavé odvádí pozornost od podstaty a vzbuzují otázku: která nedokonalost se má zakrýt? Jako základní proto zvolte některou z méně nápadných a tlumených, například šedou, hnědou nebo modrou. Takové můžete kombinovat a s citem doplnit výraznými tóny například červené, oranžové, žluté i modré nebo zelené. Na červenou pozor, působí agresivně jako výstraha a má sexuální podtext, někdo z ní může být neklidný, a u někoho dokonce navozuje pocit hladu. Když chcete mít červenou ve své kanceláři, tak raději jen na části zdi nebo třeba na jednom křesle.

Naopak oranžová, žlutá, jasně modrá a zelená patří k "optimistickým" barvám, které povzbuzují k vyššímu výkonu a navozují dobrou náladu. Tyto barvy se hodí na doplňky, například pomůcky, pohovku, křeslo nebo nádobí. Když na stěnu, tak raději jen na jednu nebo část, podobně jako u červené.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tradiční benefity netáhnou, lidé chtějí příspěvek na bydlení nebo relax

Minimální nezaměstnanost a boj o uchazeče, který vedou firmy napříč obory, se odráží i v nabídce nefinančních benefitů. Objevují se bonusy, o kterých ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Zajímavá povolání: disciplína je základ, říká profesionální sázkař

Můžou pracovat z domova, a přitom si za pár minut vydělat statisíce. Ale taky zažívají hodiny mučivého stresu, nejistoty, padají do dluhů a depresí. Práce snů,...  celý článek

Koncentrace virtuálních sídel v Praze.
Virtuální kanceláře: kdo je využívá a kdo zneužívá

Za pár set korun měsíčně mohou podnikatelé získat sídlo firmy v centru Prahy. Jenže tolik oblíbené virtuální kanceláře mohou někdy firmám ubrat na prestiži....  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy
Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy

Publikováno: 17.10.2017 Autor: Odbor komunikace a marketingu 10500 Poslední dny hýbe českým mediálním prostorem kolem p... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.