Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vybavit kancelář, aby oslnila každého

aktualizováno 
Velkou roli pro to, abychom se v kanceláři cítili dobře, hraje kromě barev nebo materiálu také vhodné rozestavění nábytku a výzdoba různými dekoračními předměty. Jak nábytek a dekoraci využít, aby vaše kancelář vypadala pohodlně i profesionálně?

Internet, počítač, kancelář, business - Internet, počítač | foto: Profimedia.cz

Při zařizování kanceláře bychom měli vést v patrnosti fakt, zda bude sloužit pouze našim účelům, nebo pracovním schůzkám s kolegy či sem budeme zvát návštěvy.

Proto je většinou dobré vyčlenit menší kout kanceláře s konferenčním stolkem a sedačkou, který můžeme  zútulnit květinou, obrázkem nebo stojací lampou. Příjemnosti dodají záclony, závěsy nebo různé druhy žaluzií. Rozhodně není vhodné hovořit s návštěvou za pracovním stolem. Působí to nejen neslušně, ale také dojmem nadřazenosti vůči hostovi.

popisekŠPATNĚ VYBAVENÁ KANCELÁŘ
vás připraví o nervy

Rozestavění nábytku

Pro náš zrak a dobrý pocit je důležitý dostatek denního světla. Z tohoto důvodu bychom měli postavit svůj stůl vždy jeho blízkosti – tedy k oknu. Vyvarujme se ale jeho umístění  přímo pod okny z důvodu přímého dopadu světla a slunečních paprsků. Jeho umístění by se mělo řídit také podle toho, jsme-li leváci nebo praváci a podle obrazovky počítače. Ta by neměla stát nikdy přímo proti oknu nebo v tmavších koutech. S dostatkem světla  souvisí i rozmístění stropních a stolních lamp, které mohou plnit zároveň i dekorační funkci.

V mnoha kancelářích najdeme audiovizuální techniku, kterou můžeme umístit podle velikosti prostor do nábytkové stěny nebo přímo na TV stolek.

Rozestavění nábytku má také svá „psychologická“ pravidla, při kterých se dodržuje osobní zóna. Šéfové a manageři, kteří si rádi drží od lidí odstup, mívají pracovní stůl s kancelářskou židlí v blízkosti vstupních dveří a čelem k nim. Naopak ti „komunitivnější, otevřenější“ volí místo co nejdále od dveří.

Často vídáme v kancelářích stoly umístěné naproti sobě, takže na sebe s kolegou vidíme celý den. Toto může být příjemné jak pro konverzaci, tak nutnost z prostorových důvodů, ale ztrácíme tím většinu svého soukromí. Mezi zaměstnanci mohou panovat různé „sympatie“, které se pak neustálým kontaktem, ztrátou soukromí mohou zhoršovat a ovlivňovat pracovní i osobní vztahy. Proto je lepší mít stoly od sebe nepatrně vzdáleny nebo opticky přepaženy.

Velikost stolu by se měla odvíjet nejen od velikosti kanceláře, ale i od toho, co vše je na něj potřeba umístit. Z hlediska prostoru a přehlednosti věcí na stole je vhodný další menší stůl na PC.

Aby nás po celodenním sezení u stolu nebolela záda, je nutný výběr kvalitní kancelářské židle. Často  nacházíme v kancelářích jako alternativu pro odpočinek od bolesti zad různé zdravotní balony. O tom, jak vybrat správnou židli, si můžete přečíst ZDE.

Kancelář šéfa

Kancelář šéfa, který má pod sebou cca 10 lidí, by měla být v blízkosti jeho zaměstnanců nejen z důvodu praktičnosti, ale také pro větší přehled.

Vysoce postavenému šéfovi firmy zajišťuje kontakt s podřízenými a ostatními lidmi asistentka. V místnosti sekretářky bychom pak měli najít doplňky, jako velké zrcadlo, šatní prostor, stojan na deštník nebo kávovar z logických důvodů zvýšení pohodlí návštěv a jednoduššího fungování sekretářky.

Výzdoba

Podle Željko Vrdoljaka z designérské agentury Web Web do kanceláře nosíme také své osobní věci, jakými jsou rodinné fotografie, knihy nebo různé suvenýry. Je na nás, kolik toho chceme svým kolegům z našeho soukromí ukázat. Na zeď věšíme různá osobní ocenění, kterých jsme dosáhli ať už v tuzemsku nebo v zahraničí, diplomy, kalendáře nebo obrazy. Toto vše nám přináší pozitivní pocity, energii. Rozmístit nábytek, ale i své osobní věci podle svých představ bývá složité pro ty, kteří pracují v tzv. open space kancelářích. V těchto prostorách není často na tyto možnosti pamatováno.

Proto, aby se lidi mohli vzájemně potkávat a neomezovali vzájemně své soukromí, je vhodné umístění kopírek nebo kávovarů s možností posezení na neutrálních místech. Tyto prostory hrají velkou roli pro navazování a udržování sociálních kontaktů.

Pořádek, nebo chaos?

Další věcí, které si během pobytu v kanceláři všimnete, je, zda-li v ní panuje precizní pořádek, vše je uklizeno na svém místě nebo jsou zde šanony, papíry a další kancelářské potřeby rozházeny na každém kousku nábytku.

Dokonalý úklid pracovních pomůcek i během pracovní doby může vést k dojmu, že šéf vlastně nic nedělá, na druhou stranu nepořádek svědčí o tom, že zase nestíhá. Proto je dobré najít tak jako ve všem tu správnou hranici, aby jste se zde cítili dobře nejen vy, ale i ti, co vás přijdou navštívit.

KOMERČNÍ PREZENTACE


 

Autor:


Nejčtenější

Platební karty dostávají nové funkce. Podívejte se, co už umí

Ilustrační snímek

Bezhotovostní placení „pípacími“ kartami strmě roste. Počet bezkontaktních transakcí v porovnání s loňskem stoupl o 28...

KOMENTÁŘ: Uplynulo deset let od krize, připravme se na tu příští

Václav Pech, investiční analytik společnosti Broker Trust

Každá krize přináší finanční pády i nové investiční příležitosti. Krize před deseti lety, která vyvrcholila pádem banky...



Rozpoutá nová regulace národní banky od října hypoteční šílenství?

Ilustrační snímek

Česká národní banka zaznamenala nárůst objemu poskytnutých hypotečních úvěrů. Za mírným růstem stojí zřejmě i takzvané...

Ekonomka Lipovská: Délku pracovní doby a výši mezd by měl určit trh

Hana Lipovská je autorkou knihy „Kdo chce naše peníze? - Ekonomie bez politické...

Průměrná mzda v Česku roste, ve 2. čtvrtletí se vyhoupla na 31 851 korun. Platy ve veřejném sektoru však stoupají...

Jak být dobrým šéfem? Přiznávám, že jsem jen člověk, říká manažerka

Diana Rádl Rogerová

Jsou šéfové a pak ti druzí, co strhnou kolegy tak, že se do projektů pouštějí po hlavě a srdcem. Jedním z těch druhých...

Další z rubriky

Siri, najdi mi novou práci. Průzkum zjišťoval, jak dnes hledáme uplatnění

Ilustrační snímek

Co je pro vás při hledání práce nejdůležitější? A jaké technologie využíváte? To jsou otázky, na které se lidí po celém...

Jak být dobrým šéfem? Přiznávám, že jsem jen člověk, říká manažerka

Diana Rádl Rogerová

Jsou šéfové a pak ti druzí, co strhnou kolegy tak, že se do projektů pouštějí po hlavě a srdcem. Jedním z těch druhých...

PORADNA: Jak funguje nemocenská u zaměstnanců, kteří mají „dvanáctky“

Ilustrační snímek

Jak je to s nemocenskou, když pracujete v jiném než osmihodinovém režimu denně, vysvětluje advokátka Markéta...

Lutz (ex-GM): Tesla míří do hrobu, má ještě tak rok nebo dva. Musk neví nic o ří...

Lutz (ex-GM): Tesla míří do hrobu, má ještě tak rok nebo dva. Musk neví nic o ří...

Kurzy.cz Podle bývalého místopředsedy představenstva automobilky GM Boba Lutz je Tesla automobilkou, která míří do hrobu. Šéf au...

Najdete na iDNES.cz