Bylo prokázáno, že s dostupností stránek pro přihlášení do internetového bankovnictví nemají banky žádné větší potíže – téměř všechny vykázaly v testu úspěšnost nad 99 %, což je výsledek více než uspokojivý. 98,23 % dosáhla pouze Citibank, 100 % hodnocení pak z měřených bank jen BAWAG Bank a Raiffeisenbank (více viz tabulka).
Jak vychází srovnání výsledků testu s loňským rokem? Letos jsme zaznamenali méně stoprocentních výsledků. Těch dosáhly pouze dvě banky. U ostatních byla zaznamenána větší či menší chybovost, která ovšem byla zanedbatelná.
„Nutno však poznamenat, že samotná dostupnost stránek je pouze nezbytná podmínka pro to, aby bylo možno s internetovým bankovnictvím pracovat. Zda klient nakonec provede požadovaný úkon přes internetové bankovnictví, je ovlivněno spolehlivostí aplikace, na které internetové bankovnictví běží. Testování spolehlivosti samotných aplikací internetového bankovnictví již naráží na technická omezení. Spokojenost klientů jednotlivých bank s internetovým bankovnictvím se tak na základě tohoto faktu může podstatně lišit od výsledků výše uvedeného testu," uvedl Michal Novotný, projektový manažer společnosti ACTIVE 24.
Pořadí |
Termín měření: |
27.4.2005 - 3.5.2005 | |
Banka |
Chybovost |
Dostupnost | |
1.-2. |
BAWAG BANK CZ |
0 |
100,00% |
1.-2. |
Raiffeisenbank |
0 |
100,00% |
3.-4. |
ČSOB |
2 |
99,98% |
3.-4. |
GE Money Bank |
2 |
99,98% |
5. |
Komerční banka |
5 |
99,95% |
6. |
eBanka |
7 |
99,93% |
7. |
Česká spořitelna |
10 |
99,90% |
8. |
Živnostenská banka |
14 |
99,86% |
9. |
HVB Bank |
36 |
99,64% |
10. |
Volksbank |
49 |
99,51% |
11. |
WSPK |
89 |
99,12% |
12. |
Citibank |
178 |
98,23% |
Zdroj: test provedený společností ACTIVE 24
Poznatky z praxe
Klientovi se může stát, že díky výpadkům či přetížení aplikace bude mít problémy s přihlášením. Tyto jsme v redakci během testování my i členové poroty zaznamenali u HVB Bank, kde přihlašování častěji probíhalo nezvykle pomalu, popřípadě se několikrát po sobě nepodařilo přihlásit vůbec. Oproti našim zkušenostem i sdělení pracovníků infolinky se však banka oficiálně vyjádřila, že žádné negativní reakce ze strany klientů nezaznamenala.
Veřejností také jednou za čas problesknou rozhořčené zprávy klientů některé z bank, která má déletrvající výpadek systému přímého bankovnictví. Naposledy to byla Česká spořitelna, které vylepšování aplikace přineslo výpadek větší, než čekala a oznámila. Banka se proto rozhodla kompenzovat tato omezení a vrátit klientům poplatky za přímé bankovnictví za květen.
Jak jsou na tom jednotlivé banky co do ceny, funkce či dostupnosti telebankingu? Co se změnilo oproti minulému roku? Uspořádali jsme pro vás již druhý ročník testu telebankingu. Vítěze se dozvíte ZDE. |