Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaký je nejžádanější zaměstnavatel

  9:24aktualizováno  9:24
Čerství absolventi vysokých škol ekonomických a technických směrů by nejraději pracovali ve finanční sféře, počítačových firmách, obchodě, potravinářském a tabákovém průmyslu. Vyplývá to z průzkumu, který letos na jaře uspořádala mezinárodní studentská organizace AIESEC.

Na tři základní otázky, ve kterém odvětví by chtěli pracovat, jakou činností ve firmě by se chtěli zabývat a jaké tři konkrétní společnosti na českém trhu by si vybrali, odpovídali studenti posledních ročníků českých vysokých škol s ekonomickým a technickým zaměřením. "Letos v březnu a dubnu jsme prostřednictvím našich poboček oslovili 1280 studentů z 23 vysokých škol v celé republice," uvádí Karel Kraus, viceprezident AIESEC Česká republika. "Jejich odpovědi jsme vyhodnotili a během léta sestavili žebříček padesáti nejžádanějších firem." Přehled nejžádanějších zaměstnavatelů připravuje AIESEC pravidelně již od roku 1994.

Tradičně vedou banky...

Největší zájem byl v letošním průzkumu stejně jako v předešlých letech o práci ve finančních institucích. Ty by si vybralo 34,1 procenta respondentů. Na dalším stupínku zájmu mladých odborníků jsou informační technologie a systémy. Počítačové firmy upřednostňuje 10,8 procenta studentů. Na dalších místech figurují potravinářský a tabákový průmysl.

Práci v těchto odvětvích by si vybralo 9,3 procenta dotázaných. Stejné hodnocení dosáhla i státní správa, veřejné, sociální a osobní služby. Uplatnění v obchodní sféře ­ velkoobchod, maloobchod nebo zprostředkování obchodu zajímá 7,2 procenta budoucích pracovníků. "Letošní absolventi ekonomických a technických fakult považují za nejméně přitažlivá odvětví hutnictví, zpracování kovů, průmysl skla, keramiky, porcelánu a stavebních hmot," říká Karel Kraus.

... a pozice manažerů

Při výběru konkrétní pracovní náplně preferuje většina dotazovaných manažerské pozice. Téměř čtrnáct procent studentů by nejraději zvolilo funkci finančního manažera. Marketing a reklama oslovuje 12,6 procenta lidí. Lehce přes jedenáct procent zkoumaných by se rádo na manažerské úrovni zabývalo personalistikou. Manažeři v zahraničním obchodě přitahují 7,8 procenta a organizovat práci s informačními systémy by si přálo 7,7 procenta respondentů. Nejméně populárními činnostmi ve firmě jsou marketingový výzkum a management výroby.

***

Pořadí nejžádanějších firem:

1. Pricewaterhouse Coopers ČR
2. ČESKÝ TELECOM
3. Československá obchodní banka
4. RadioMobil
5. Unilever ČR
6. GE Capital
7. KPMG Česká republika
8. Accenture
9. Komerční banka
10. Nestlé Česko
11. Danone
12. ŠKODA AUTO
13. ING GROUP
14. Philip Morris ČR
15. Philips Česká republika
16. Karlovarské minerální vody
17. Masterfoods
18. Český Mobil
19. Siemens
20. Roland Berger Strategy Consultants
21. Deloitte & Touche
22. Kraft Foods CR
23. Eurotel Praha
24. Coca-Cola
25. Česká pojišťovna
26. Skupina PPF
27. Mozaic Strategic Communications
28. Česká spořitelna
29.­30. Ernst & Young
29.­30. MICROSOFT
31. eBanka
32. Andersen
33. McKinsey & Company
34. LIDL Česká republika
35. Procter & Gamble ­ Rakona
36. IBM Česká republika
37. L´OREAL Česká republika
38. Citibank
39.­40. Zurich Pojišťovna
39.­40. Fischer
41.­47. American Restaurants
41.­47. Logica
41.­47. Allianz pojišťovna
41.­47. ABN AMRO Bank
41.­47. HEWLETT­PACKARD
41.­47. Léčiva
41.­47. Patria Finance
48.­50. ČESKÁ RAFINÉRSKÁ
48.­50. Johnson & Johnson
48.­50. Oracle Czech

Průzkum vyjadřuje individuální preference, jejich důvody se již nezabývá. Ty mohou být ovlivněny působením jednotlivých firem na půdě vysokých škol, reklamou i dalšími faktory. Více informací o minulých ročnících výzkumu lze nalézt na www.aiesec.cz (sekce "Novinky").

Kontakt:

AIESEC Česká republika
Senovážná 2
110 00 Praha 1
www.aiesec.cz

Ankety se zúčastnili studenti 23 českých vysokých škol

Autor:


Nejčtenější

Rodiny začínají počítat jinak. Podívejte se, na co Čechům schází peníze

Ilustrační snímek

Finanční situace českých domácností se vylepšuje. Jako dobrou ji vnímají čtyři pětiny rodin. Přesto osmdesát procent...

Pořídit si malou cukrárnu odradí i ty nejotrlejší, říkají podnikatelé

Ilustrační snímek

Dvacet stanovisek a ohlášení před zahájením činnosti a až třicet kontrol v rámci běžného provozu. Na to se musí...



První obchodní počin byl fiaskem, dnes jeho firma funguje už 26 let

Mít vlastní obchod byl vždycky jeho sen.

Jeho otec byl vášnivý zahradník. Zdeněk Adam mu musel od malička pomáhat a nenáviděl to. Přesto se dnes zahradničením...

Na splátku hypotéky padne průměrně 42 procent příjmů. A bude hůř

Ilustrační snímek

Pořídit si vlastní bydlení na hypotéku bude od 1. října výrazně složitější. Pro 13 procent Čechů jsou změny motivací...

Porovnali jsme osm možností, kdy a jak spořit pro své potomky

Ilustrační snímek

Pokud to dovolí finanční situace, spořit pro děti se snaží nejen rodiče, ale často i prarodiče. Způsobů a produktů,...

Další z rubriky

První obchodní počin byl fiaskem, dnes jeho firma funguje už 26 let

Mít vlastní obchod byl vždycky jeho sen.

Jeho otec byl vášnivý zahradník. Zdeněk Adam mu musel od malička pomáhat a nenáviděl to. Přesto se dnes zahradničením...

Rodiny začínají počítat jinak. Podívejte se, na co Čechům schází peníze

Ilustrační snímek

Finanční situace českých domácností se vylepšuje. Jako dobrou ji vnímají čtyři pětiny rodin. Přesto osmdesát procent...

Má se v práci mluvit o nemoci, nebo ne? Co na to odborníci

Ilustrační snímek

Je to otázka téměř hamletovská. Má zaměstnanec oznámit nadřízenému a kolegům, když vážně onemocní, nebo nemá? Z...

ČNB: Ať je koruna klidně slabší

ČNB: Ať je koruna klidně slabší

Kurzy.cz ČNB v srpnu podruhé v řadě zvýšila sazby, čímž je dostala nejvýše za skoro deset let a za stejnou dobu to bylo poprvé, ...

Najdete na iDNES.cz