Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jan Boroš: příběh značkových hospod Staropramenu

aktualizováno 

„Naše očekávání se naplňují“

Pivovary Staropramen provozují vlastní síť značkových hospod Staropramen na bázi franchisingu už od roku 1998. Byly první pivovarskou společností, která s podobným nápadem v Česku přišla. Za dobu osmi let vzniklo celkem 24 značkových hospod, které zahrnují několik konceptů. Společnost se zaměřuje především na rozvoj konceptů Potrefená husa, Sportovka a Beerpoint. Každý z nich je určen pro odlišnou klientelu a odlišné lokality, každý má svou propracovanou specifickou podobu.

„Naše očekávání značkové hospody Staropramen naplňují, reference fungují,“ říká manažer on-trade Pivovarů Staropramen Jan Boroš. „Naše koncepty se vyvíjejí, inovují a ze strany budoucích franchisantů o ně zájem neustále roste,“ dodává.

Jak dlouho trvala příprava projektu značkových restaurací?

Přibližně jeden rok. Klíčové bylo složení lidí, kteří stáli na počátku vzniku značkových hospod Staropramen – odborníci na gastronomii, designéři a lidé z marketingu – a jejich velmi dobře fungující spolupráce.

Jaký z vašich konceptů se jeví jako nejúspěšnější?

Vlajkovým konceptem je Potrefená husa. Restaurací tohoto typu je v ČR již třináct, jedna je na Slovensku v Bratislavě. Jen v Praze jsou čtyři Potrefené husy, v Plzni byla v letošním roce otevřena druhá. Populárním konceptem je též Sportovka, moderní sport bar, který je určen především na velká sídliště. V nedávné době jsme uvedli Beerpoint, koncept do obchodních center. Příjemným překvapením pro nás je, že provozovny v tomto konceptu mají výtoče srovnatelné se standardní hospodou.

Za jakých podmínek může podnikatel uvažovat o vstupu do některého z vašich franchisingových konceptů? Co musí nabídnout on a co může čekat od Pivovarů Staropramen?

Franchisant musí mít zájem o dlouhodobou spolupráci, dostatečné finanční jištění a určitou míru disciplíny, neboť koncept má svá pravidla, která vytvářejí jeho charakter a povědomí u veřejnosti. Franchisant by měl také toto podnikání provozovat jako svoji hlavní činnost. V tomto směru se osvědčilo spojení silného investora a kvalitního odborníka z oblasti gastronomie, který se provozu restaurace věnuje na plný úvazek. Tento typ spolupráce vykazuje ty nejlepší výsledky, co se tržeb i výtoče týče.

Jsou franchisingové řetězce značkových restaurací pro pivovar významným finančním přínosem nebo jsou jejich benefity spíše v budování image a posilování vnímání značky – ve smyslu restaurace jako vývěsního štítu?

Primárně jsou značkové hospody takovou „výkladní skříní“ naší společnosti. Můžeme zde prezentovat své široké portfolio pivních značek, a to v té nejvyšší kvalitě. Výtoče jsou ale ve značkových hospodách Staropramen také velmi významné.

O čem může franchisant rozhodovat sám a v jakých oblastech je jeho rozhodování svázáno vašimi pravidly?

Franchisant se při podpisu smlouvy detailně seznámí s manuálem a pravidly konceptu, které se zaváže dodržovat. On je ale primárně ten, kdo nese rizika podnikání, proto má v oblastech, jako je výběr dodavatelů nebo počet a odměňování zaměstnanců finální rozhodnutí, naše společnost mu pouze může dát určitá doporučení. Snažíme se franchisanty zapojit i do kreativnějších aktivit – např. s nimi konzultujeme změny a úpravy nápojového a jídelního lístku apod.

KOMERČNÍ PREZENTACE




Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Víte, jak přejít k jiné bance? Otestujte svoje znalosti

Asi většina z nás má u některé z bank běžný účet. Třeba jen proto, aby měla kam chodit výplata nebo abychom mohli platit kartou. Vyznáte se v bankovních...  celý článek

Zaplacením faktury podnikatel uzavírá roční smlouvu. Ilustrační snímek
Vymysleli fintu, jak pro nepozornost inkasovat beztrestně tisíce

Obchodní nabídky nejrůznějšího druhu nacházíme ve firemní poště často. Ale pozor, existují firmy, jejichž obchodní nabídka vypadá jako faktura. A i když ji...  celý článek

Ilustrační snímek
Unikátní sonda do hospodaření: v čem chybují rodiče a děti

Ve vytváření finanční rezervy Češi za poslední rok polevili. Počet lidí, kteří mají finanční polštář, poklesl oproti loňskému roku o 11 %. Zhruba polovina...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Zkontrolujte peněženky – třeba je v nich mince se zajímavou hodnotou
Zkontrolujte peněženky – třeba je v nich mince se zajímavou hodnotou

Dají se najít v současné době různé numismatické zajímavosti v našich peněženkách? Někdy je dobré podívat se do peněžen... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.