Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jazykové kursy jsou už ve firmách běžné

  11:31aktualizováno  11:31
- Vsoučasné době už není poskytování firemních kursů jazyka žádnou zvláštností. Společnosti tak na jedné straně nabízejí zaměstnancům žádanou výhodu, na druhé straně si zabezpečují jejich jazykovou úroveň. »Když jsem začal studovat, přijal jsem pracovní nabídku v hotelu Hilton,« říká student VŠE v Praze Ladislav Kočí. »Bylo pro mě hodně zajímavé i to, že mi v pracovní době umožnili studium u jazykové školy British Council na firemní náklady,« dodává.
Nabídka jazykových škol je v podnikatelských kursech široká. Od standardní přes intenzivní výuku až po kursy odborného jazyka. Podniky buď zprostředkují výuku v pracovní době - to obvykle lektoři docházejí do firmy -, nebo pracovníkům zaplatí účast v jazykové škole, kam pak docházejí po práci.

Cena kursů u různých agentur je značně rozdílná. »Ve firmách vyučujeme speciální kursy podle přání organizace. K ursovné je od dvou set korun za lekci, podle náročnosti studia,« říká Zarina Radžabová ze společnosti Ability. Společnost Akcent firmám účtuje pět set osmdesát korun při skupinové a pět set padesát korun při individuální výuce. »Při poskytování více než dvaceti hodin týdně ovšem dáváme slevy,« uvádí Jana Sadská z Akcentu.

Firmy ovšem kromě jazykových škol mohou využít i soukromých učitelů. »Při hledání lektorů pro naše zaměstnance jsme vybírali jak z jazykových agentur, tak ze soukromých učitelů,« říká Jitka Bakešová, finanční ředitelka firmy Novell. »Soukromý učitel se nejlépe přizpůsobil časově a sestavil program pro zaměstnance tak, že respektoval nejen jejich pokročilost, ale i profesní zaměření.

Přesto pro intenzivní, úzce specializované vzdělávání bychom chtěli využít některé jazykové agentury,« doplňuje. Ale poskytování firemních kursů má pro zaměstnavatele i své stinné stránky. Pracovníci si volných lekcí často neváží a mají sklony účast na nich vypouštět. »Během semestru se naše studijní skupina snížila z dvanácti až na tři lidi. Pro ty, co na lekce chodili, to bylo výhodné, ale jako zaměstnavatel bych to jistě netoleroval. Pro firmu to byly vyhozené peníze,« říká Ladislav Kočí.
Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stephan Pramstrahler
Hotel může vlastnit jen blázen, říká úspěšný podnikatel

S oblibou o sobě říká, že je blázen. Jinak by prý tuto práci dělat nemohl. Pětapadesátiletý Stephan Pramstrahler vede se svou o generaci mladší ženou Kathi...  celý článek

Ilustrační snímek
Proč si před hledáním nové práce pořádně zamést internetovou stopu

Když jste během studií chodili „pařit“, přišlo vám možná docela vtipné dát si na Facebook pár fotek, jak se skvěle bavíte. Jenže teď hledáte zajímavou a dobře...  celý článek

Natálie Mičková přišla do České republiky v 17 letech. Začala studovat na...
Češtinu zvládla bez akcentu za půl roku, teď rozjela v Česku podnikání

Natallia Mičková patři k mladým lidem, kteří na sobě umí tvrdě pracovat. Pochází z Běloruska, ale její čeština je naprosto dokonalá a bez akcentu. Češtinu se...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Výsledky voleb a preferenční hlasy. Koho voliči dostali do sněmovny?
Výsledky voleb a preferenční hlasy. Koho voliči dostali do sněmovny?

Hvězdou letošních voleb je teprve jednadvacetiletý Dominik Feri, který se z posledního místa na pražské kandidátce TOP ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.