Na trhu spotřebitelských úvěrů vedou „rychlé“ úvěry – hotovostní půjčky, které je možné získat během několika dnů. Půjčky jsou doplňovány servisem, jež klienti ocení – k dispozici jsou telefonní linky (speciální či v rámci běžných infolinek), na nichž se klient dozví nejen podmínky získání úvěru, ale i jeho možnou výši. Banky v oblasti spotřebitelských úvěrů zavádějí nové produkty – příkladem může být půjčka Komerční banky, kde si klient do určité míry může zvolit výši měsíční splátky.
S novým produktem vyrukovala i HVB Bank – její Rychlý hotovostní úvěr má být variantou pro klienty, kteří potřebují peníze do 24 hodin od podepsání smlouvy. Novou nabídku klientům přichystaly i splátkové společnosti – jedná se o například o nový úvěr Homecreditu poskytovaný na poštách či různé zvýhodněné nabídky (nulová akontace či nulové navýšení). Rovněž v oblasti kreditních a nákupních úvěrových karet došlo ke znatelnému rozvoji. Kreditní karty již nabízí osm bank a u deváté je nový produkt právě testován v pilotním provozu. Existují různé akce na podporu tohoto druhu karet, v rámci nichž banky poskytnou klientovi poplatkové prázdniny či slevy. Nákupní úvěrové karty jsou „vylepšovány“ rozsahem poskytovaných či volitelných služeb.
Na poli běžných účtů je vidět příklon k „balíčkování“. Některé naše banky již holý běžný účet vůbec nenabízejí, jsou zaváděny nové balíčky finančních služeb či doplňovány již zavedené. Novinkou v této oblasti je přístup „all inclusive“ Živnostenské banky – za měsíční paušál získá klient neomezený počet nejběžnějších operací zdarma, pokud je ovšem nebude provádět na pobočce. Produktové balíčky bývají strukturovány a nabízeny v několika „vrstvách“ – pro běžné klienty až po ty nejnáročnější.
Příklon ke kanálům přímého bankovnictví je možné sledovat již delší dobu, nyní ovšem růst akceleruje a počet klientů přibývá nebývalým tempem. Přesto ovšem penetrace přímého bankovnictví není u většiny bank dosud nijak velká a v budoucnosti je tedy předpokládán další nárůst. Finanční zvýhodnění elektronických transakcí a pohodlí s nimi spojené je pro většinu klientů silným motivem.
Kudy do banky? Jak nejvýhodněji komunikovat s bankou? Čtěte ZDE. |