Za elektroniku podle průzkumu společnosti Incoma utratili v minulém roce obyvatelé České republiky nejvíce peněz v prodejnách Okay. Dalšími nejnavštěvovanějšími byly Electroworld a Datart. Okay vedl v oblíbenosti i při nákupech takzvané bílé techniky, tedy velkých domácích spotřebičů a drobných spotřebičů. Internetové prodejny zase kralovaly v prodeji fotografické techniky.
Hned za specializovanými prodejnami se na místě obliby při nákupu elektroniky umístily hypermarkety. Zatímco v Česku a Maďarsku sem chodí podle údajů Incomy z roku 2006 například pro televize či hifi soupravy 23 procent nakupujících, naopak v Rusku (konkrétně Moskvě a Petrohradě) a Srbsku a Černé Hoře zde pořizuje tento typ zboží sedm, respektive osm procent lidí.
A víte, kde nejraději pořizujeme oděvy?
V tržnici, chodí sem pro ně čtvrtina lidí, tedy o čtyři procenta víc v porovnání se specializovanými prodejnami, a dokonce o deset procent víc než do hypermarketů. Ve větší oblibě je mají ve střední a východní Evropě už jen Rumuni, obyvatelé Moskvy a Petrohradu a ukrajinského Kyjeva. V posledně jmenovaném městě na trhu nakupuje oblečení 44 procent lidí.