KB má konečně banku v mobilu

  • 1
Komerční banka nabízí svým klientům od května novou službu s názvem Mobilní banka. KB má tedy konečně ve svém portfoliu všechny standardní kanály přímého bankovnictví. Tato služba se od standardního GSM bankovnictví liší tím, že umožňuje ovládat běžný účet online pomocí datových přenosů a nikoli SMS zpráv, jak je tomu u ostatních tuzemských bank. Jaké jsou klady a zápory tohoto produktu?

Klady

- Mobilní banka (dále jen MB) funguje na bázi technologie JAVA a veškerá komunikace tak probíhá formou datových přenosů. Je tedy zpravidla levnější než jednotlivé SMS zprávy (záleží však na zpoplatnění služby operátorem).
- MB nabízí online aktuální zůstatek, transakční historii, zadávání platební příkazů, i přehled blokací platebních karet, šablony pro opakované platby, oznámení o provedených platbách
- Cena jednoho příkazu je 3 Kč stejně jako u internetového bankovnictví
- Službu mohou využívat klienti všech tuzemských mobilních operátorů s telefonem podporujícím JAVA technologii
- Služba je dostupná v českém a anglickém jazyce 

Zápory

- MB lze používat pouze v případě, že má klient založen nejen běžný účet, ale i Expresní linku KB, takže musí zaplatit minimálně za balíček Expreskonto (59 Kč), aby službu získal a pak ještě za její měsíční provoz 15 Kč
- Dostupnost služby KB garantuje pouze u přístrojů zn. Nokia, Siemens, Sony Ericsson a nikoli u ostatních značek

Mobilní banka rozhodně znamená pro klienty Komerční banky přínos. Získají přehled o pohybech na účtu, stejně jako mají možnost zadat příkaz k úhradě, aniž by museli volat do banky. Problém však může nastat, pokud nemají mobilní telefon, který by splňoval požadavky na instalaci příslušné aplikace, protože v takovém případě mobilní banku využívat nemohou.