Symboly luxusu už nejsou nedostupné, lze je koupit v tuzemských obchodech, kousek za hranicemi některé třeba po internetu. Limitem jsou pouze peníze.
Luxusní zboží je něco, co většinou k životu nepotřebujeme. „Zlatá propiska, kterou jsem dostal jako dárek, píše určitě stejně jako obyčejná za tři koruny,“ říká textař Michal Horáček. Poté, co prodal podíl v sázkové kanceláři Fortuna za sumu odhadovanou na stamiliony korun, užívá si podle svých slov především luxusu volného času.
Po luxusu však občas zatouží i lidé, na jejichž výplatní pásce je zcela průměrná částka. I oni mají šanci na něj dosáhnout. Se svým příjmem si sice nebudou s velkou pravděpodobností moci dopřát roční dovolenou v africkém buši za několik milionů korun, ale luxusní kus nábytku, šaty známého módního tvůrce nebo večeře ve vyhlášené restauraci pro ně nedostupné být nemusí.
Je stavební spoření stále ještě nejvýnosnějším spořicím produktem na trhu, nebo už je výhodnější zhodnocovat úspory jinak?
Odmítá vám zaměstnavatel zvýšit plat? Je to pro něj příliš nákladné? Můžete si V PRÁCI PŘILEPŠIT a on současně ušetřit. Jak?
Barevnou inkoustovou tiskárnu má doma skoro každý, jejich laserové kolegyně si ještě cestu do domácností nenašly.Proč?
I luxus se totiž vyprodává. Anebo se v některé zemi nabízí za méně peněz než jinde. Možností, jak koupit drahé zboží levněji, je také internet.
Pravidelné výprodeje
Slevy mají obvykle svá pevná pravidla. Většina známých značek pořádá výprodeje dvakrát do roka, v lednu a v červenci. V tuzemsku se původní ceny sbližují zpravidla o 20 až 40 procent. Za hranicemi jsou zvyklí zlevnit třeba i o 70 procent. To se pak objevují v médiích fotografie davu, který dlouho před otevírací dobou obléhá prodejny, jež vyhlásily slevy. Typickým příkladem je právě britský luxusní obchodní dům Harrods.
Rozhoduje obchodní strategie
Zpravidla platí, že zboží je levnější v zemi původu. Například luxusní oblečení italských či francouzských návrhářů nebo nábytek tamních designérů lze sehnat v přepočtu i o tisíce, dokonce o desetitisíce levněji. A to jak zboží z nové kolekce, tak ve výprodeji – právě díky tomu, že slevy bývají větší než v Česku. Je známo, že třeba džíny Levis se v USA nabízejí zhruba čtyřikrát levněji než v českých prodejnách.
Jak probíhá vymáhání dluhu? Co čeká dlužníky, kteří nemohou splácet? Čtěte ZDE. |
V Harrods o něco levnější
Luxus lze nakupovat levněji i po internetu. Například parfémy v průměru o 10 až 30 procent. Ale i mezi virtuálními obchody existují rozdíly. Například na adrese www.shopping.com v sekci parfémy je u jednotlivého zboží i několik cen – porovnání různých prodejen. Třeba vůni Dolce Gabbana lze koupit v přepočtu od 1500 do 2000 korun.
Zásadou při nákupu luxusu je neostýchat se: i v butiku, jako jsou Versace, Hermes a jim podobné, se totiž může skrývat maličkost dostupná i chudší peněžence. V restauraci s výjimečnou atmosférou a jídly okolo 500 korun se jich najde několik za dvě stovky... Jen vzít za kliku. Vždyť v britském stánku luxusního nakupování, v obchodním domě Harrods, se najde vedle pánského obleku v přepočtu za 100 000 korun nebo čokoládového vejce za 450 korun i panenka Baby Annabell – a za méně peněz než ve zdejších hypermarketech. Čeští rodiče ji před Vánocemi nakupovali za 1800 až 2000 korun, v Londýně ji nabízejí asi za 1600 korun.
Luxusní zboží si jednou za život nebo čas od času může dovolit většina lidí. Ale luxusní životní styl je už jen otázkou majetných. Více čtěte v aktuálním tématu ZDE. |
Zatoužíte někdy po skutečném luxusu, nebo si myslíte, že takto drahé věci jsou pro váš život zbytečné? Napište nám, těšíme se na vaše názory a zkušenosti.