kdo je ... Office manager - vedoucí kanceláře

- S anglickým pojmenováním vedoucího kanceláře - office manager - je možné se setkat v inzerátech zcela pravidelně. Náplň práce vedoucího kanceláře je velmi různorodá. Její konkrétní podoba je dána především strukturou a velikostí společnosti. Obecně platí, že vedoucí řídí chod kanceláře, má na starosti v průměru dva až pět podřízených a zajišťuje různé organizačně-administrativní činnosti. V některém podniku to může být třeba starost o vytížení služebních automobilů, jinde podpora obchodního týmu, běžná je kontrola faktur a příprava podkladů pro účetní firmu i spolupráce s ní.
U menších firem může být působnost office managera ještě širší, může mít na starosti třeba komunikaci s veřejností, reklamní akce či zajišťování školení pracovníků. A kdo se pro práci vedoucího kanceláře hodí?

Podle Lenky Nazarové z personální společnosti Consent je to minimálně absolvent střední školy s delší praxí nebo vysokoškolák s kratší pracovní zkušeností. Vedoucí kanceláře je obvykle podřízen vedoucímu útvaru nebo řediteli podniku.

Uchazeč o tuto práci by měl být zodpovědný a přesný a mít i organizační a komunikativní schopnosti. Důležitá je znalost účetnictví. Dobrým předpokladem je také zkušenost s týmovou prací a administrativou. Platové ohodnocení se pohybuje obvykle mezi 20-35 tisíci korunami.