Kdo je osobní bankéř?

  • 9

Chcete vyřídit určitou záležitost v bance a jdete na pobočku nahodile? Čeká vás nejspíše fronta a poté pracovník, který bude zrovna k dispozici. Banky však nabízejí konkrétnímu zákazníkovi konkrétní kontaktní osobu, se kterou lze v případě potřeby vyřídit záležitost, která vás trápí. Tyto osoby se nazývají osobními či privátními bankéři a jsou v určitých případech schopni přijít až k vám domů. Které banky službu poskytují, komu a v jakém rozsahu?

Osobní bankéř je konkrétní poradce, na kterého se klient vždy obrací se svými žádostmi týkajícími se bankovních produktů, operací či produktů celé finanční skupiny, jejímž je banka členem. Úvěr, investice do podílových fondů, uzavření životního pojištění - to jsou příklady záležitostí, ve kterých rada přijde klientům jistě vhod.

Obecně platí, že s bankéřem lze komunikovat po telefonu, popř. e-mailem či domlouvat s ním schůzky na pobočce. V některých případech lze domluvit i jiná místa k setkání, popřípadě schůzku po pracovní době. Nebývá to ovšem standardem a záleží na dohodě. Nadstandardní služby (návštěva přímo doma apod.) jsou obvykle poskytovány pouze movitějším klientům.

V některých případech může také bankéř kontaktovat klienta sám (např. při schválení úvěru, informování o produktech apod.). Jméno osobního bankéře obdrží klienti obvykle v dopise. Noví klienti se jméno a kontakt dozvědí přímo na pobočce, když přijdou např. založit účet. 

Obecně lze největší české banky rozdělit na dvě skupiny - ty, které službu poskytují všem zákazníkům, a ty, které službu nabízejí omezeně (omezení je obvykle dáno výší depozit uložených v daném finančním ústavu, či užívaným produktem). Mimo stojí pouze Poštovní spořitelna, která osobního bankéře svým klientům (vzhledem k svému zaměření vcelku pochopitelně) nenabízí. Osobní bankéř také může být přidělován k určitému produktu.

reklama