Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když chce zaměstnanec odejít

  11:00aktualizováno  11:00
Jste zaměstnavatel a obáváte se, že o svého zaměstnance přijdete? O tom, zda se dají vysledovat náznaky, podle nichž zaměstnavatel může vytušit, že pracovník chce z firmy odejít, hovoří Zdeňka Bajerová, manažerka divize OfficeTeam společnosti Robert Half.

Jste zaměstnavatel a obáváte se, že o svého zaměstnance přijdete? O tom, zda se dají vysledovat náznaky, podle nichž zaměstnavatel může vytušit, že pracovník chce z firmy odejít, hovoří Zdeňka Bajerová, manažerka divize OfficeTeam společnosti Robert Half.

Může zaměstnavatel vypozorovat, že zaměstnanec chce z firmy odejít?

Pozorný nadřízený ano. Takový zaměstnanec se rozhlíží po nových příležitostech, a to mu zabírá i část pracovní doby. Prodlužuje si polední pauzy, někdy čerpá dovolenou po dnech, nebo dokonce po půl dnech, chodí častěji k lékaři. Také mívá více soukromých telefonátů, při kterých lze pozorovat obavy hovořit před kolegy.

Co změny v přístupu k práci?

Například aktivní zaměstnanec, který dosud přicházel s různými návrhy a projevoval zájem o změny, se najednou stane klidnějším a pasivnějším, nemá vůli něco měnit a o něco se snažit. Někdo, kdo si dříve nosil práci domů, už tak najednou nečiní, a obecně u většiny zaměstnanců, kteří přemýšlejí o odchodu, klesá produktivita práce a snaha dotáhnout věci do konce.

Pokud tedy zaměstnavatel zjistí, že zaměstnanec chce skutečně odejít, jak se má zachovat?

Především se domnívám, že manažera, který skutečně správně pracuje se svým týmem, by taková situace neměla úplně překvapit. V současné době jsou běžným nástrojem manažerů pravidelná hodnocení, při kterých by měl takové tendence zaměstnance vysledovat a jednat dříve, než mu zaměstnanec přijde svůj odchod oznámit.

Pokud ho však přesto překvapí?

Potom samozřejmě záleží na tom, zda si takového zaměstnance chce udržet, anebo naopak jeho odchod uvítá. Pokud jde o zaměstnance, o kterého zaměstnavatel přijít nechce, určitě by si s ním měl velmi otevřeně promluvit a zjistit důvody, proč chce odejít. Potom už je na úvaze příslušného manažera, jestli se situace dá řešit, nebo je lepší na pozici najít nového člověka, který s sebou přinese novou energii a chuť do práce.

Co když se ukáže, že zaměstnanec odchází z finančních důvodů ­ je rozumné mu zvýšit mzdu?

Je to samozřejmě individuální, ale často to nebývá nejlepší řešení, protože finanční důvody většinou nejsou tím jediným a hlavním důvodem k odchodu. Zvýšení mzdy řeší situaci jen na určitou dobu a zaměstnanci potom stejně začnou vadit věci, které mu vadily dříve. Navíc se to může rozhlásit mezi ostatními zaměstnanci, kteří mohou začít zkoušet stejnou nátlakovou taktiku.

 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Deset kroků, díky nimž projdete úspěšně pohovorem

Právě teď je velmi vhodná doba ke změně zaměstnání, pokud o ní uvažujete. Sháňka po odbornících je totiž obrovská. Psycholožka Stanislava Klocová radí, na co...  celý článek

Stephan Pramstrahler
Hotel může vlastnit jen blázen, říká úspěšný podnikatel

S oblibou o sobě říká, že je blázen. Jinak by prý tuto práci dělat nemohl. Pětapadesátiletý Stephan Pramstrahler vede se svou o generaci mladší ženou Kathi...  celý článek

Ilustrační snímek
Ode dneška až do penze. Zážitky mladých a rady, jak přežít první práci

Je to šok. Jeden den sedíte ve školní lavici, druhý za pracovním stolem. Ve zcela novém světě. Musíte si zvyknout na pravidla, zodpovědnost, stereotypní režim...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Zkontrolujte peněženky – třeba je v nich mince se zajímavou hodnotou
Zkontrolujte peněženky – třeba je v nich mince se zajímavou hodnotou

Dají se najít v současné době různé numismatické zajímavosti v našich peněženkách? Někdy je dobré podívat se do peněžen... celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
SPECIALISTA NÁKUPU v oddělení REŽIÍ A INVESTIC

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 23 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.