Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

knižní tip

aktualizováno 
Management Press

Nejnovější kniha jednoho z nejvýznamnějších představitelů světového managementu Petera F. Druckera rozebírá nejdůležitější problémy, otázky a výzvy, které managementu klade a v nejbližší budoucnosti bude klást rychle se měnící ekonomické prostředí. Název knihy může vzbudit dojem, že jde o futurologickou práci. Není to pravda. Uvádí totiž fakta, úvahy a doporučení, které jsou velmi aktuální již dnes. Už nyní je musí řešit vyspělé země. Je možné je pojmenovat, analyzovat je. Kdo se jejich řešení věnuje už teď, bude připraven na další vývoj. Kdo bude s řešením otálet, pravděpodobně své zpoždění bude jen těžko dohánět. Jde zejména o: - měnící se role managementu, jeho nové právní a politické vymezení, nové metody řízení lidí, nové organizační struktury, - strategické změny ve společnosti, souvisící s klesající porodností, přesunem disponibilních příjmů, globální konkurenceschopnosti a s rostoucím nesouladem mezi ekonomickou globalizací a politickou roztříštěností, - změny v organizacích a nové nároky na vůdčí osobnosti stojící v čele těchto změn, jejich vyhledávání a předvídání, správný způsob jejich zavádění, strategie vytvářející rovnováhy mezi změnami a kontinuitou, - informační revoluce, vyhledávání nových informačních zdrojů pro efektivní rozhodování, organizace informací, které manažeři potřebují ke své práci, Nové století je výzvou pro všechny, kteří chtějí uspět. Dle autora obstojí zejména ti, kdo dokážou udržet krok s vývojem informačních technologií. Zajímavé budou autorovy myšlenky zejména pro manažery, studenty i pedagogy, kteří se managementu věnují. Zaujmou však i čtenáře, kteří si uvědomují, že zlomový přechod do společnosti s dominantním významem informací a znalostí není prázdným heslem. Takoví lidé by neměli opomenout si Druckerovu knížku nejen přečíst, ale zamyslet se nad radami, které pro jejich "sebeřízení" a rozvíjení kariéry skýtá. Publikace je strukturována do šesti částí. Předně hodnotí, jak se mění a rozšiřuje poslání moderního managementu i umění jeho uplatnění v organizacích. Zdůrazňuje význam strategie jako praktické cesty převodu teorie podnikání ve výkonnost a její uplatnění v náročném konkurenčním prostředí. Klíčovou úlohu zde má tvůrčí myšlení, proaktivní jednání a schopnost přiměřeně rizikového chování "lídrů".

192 stran, 280 Kč
Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kariéru mají rozjetou na plný plyn, přestože jsou ze školy jen pár let

Zvládli to ostatní, zvládneš to taky, říkají rodiče dětem, aby je uklidnili a motivovali. Pokud to na vás platí, přečtěte si tři příběhy úspěšných mladých...  celý článek

Ilustrační snímek
Studie: český pracovní trh je vyčerpán, potřebuje vzdělané migranty

Českým firmám docházejí zaměstnanci, nemají je kde brát, nezaměstnanost je minimální. Proto jsou otevřenější cizincům, stejně jako ostatní státy. Vyplývá to ze...  celý článek

Koncentrace virtuálních sídel v Praze.
Virtuální kanceláře: kdo je využívá a kdo zneužívá

Za pár set korun měsíčně mohou podnikatelé získat sídlo firmy v centru Prahy. Jenže tolik oblíbené virtuální kanceláře mohou někdy firmám ubrat na prestiži....  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Grafton Recruitment Praha
Nákupčí s němčinou

Grafton Recruitment Praha
Liberecký kraj
nabízený plat: 28 000 - 38 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.