Diskuze

Kolaudaci ani stavební povolení nemusíte mít vždycky

Novela stavebního zákona s sebou přinesla výrazné zjednodušení celého schvalování stavby. Snazší je i následný převod nemovitosti do užívání. Třeba kolaudace už není úplně nutnou podmínkou k nastěhování do nově dokončeného domu nebo bytu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr Daněk

4. 2. 2009 11:55
Bulvární deník?

Redakce Idnes, zamysli se prosím ...

Jak můžeš takový článek vůbec nechat vydat, vždyť je to úplný nesmysl. Projektuju 10 let, takže vím přesně jaký je rozdíl mezi starým a novým zákonem. Ceny projektů jsem musel zvýšit asi o 30 - 50%, navíc díky energetickému štítku od letošního roku o dalších 7.000 - 10.000 Kč (za obyčejný rodinný dům). Procedura a požadavky nového zákona teoreticky i prakticky významně prodlužují a komplikují stavbu obyčejného rodinného domu, natož zahradní pergoly ........

0 0
možnosti

xsally

4. 2. 2009 12:04
Re: Bulvární deník?

Naprosto souhlasím, je to mnohem složitější, než to bývalo doposud. I na jednoduchou dřevěnou stavbu jako je pergola náš stavební úřad požaduje mimo plánků i souhlas okolních vlastníků!!!

0 0
možnosti

jjj

4. 2. 2009 11:52
stavební zákon je jeden velký paskvil

a pan redaktor by si ho měl přečíst, aby pochopil, že je to ještě horší než před rokem 2006. 

0 0
možnosti

Jarin

4. 2. 2009 10:48
Novinářský paskvil.

Článek zřejmě stvořilo typické namistrované novinářské "eso", které zatím dokázalo postavit tak akorát lopatu do kouta. Kdyby se autor článku alespoň dotázal na některém ze stavebních úřadů, dozvěděl by se, že i ke stavbě blbé pergoly žádá stavebník o vydání územního souhlasu, ke kterému musí mít spoustu vyjádření. Počínaje souhlasným stanoviskem majitele sousedního pozemku, což byl v našem případě velký problém.

0 0
možnosti

janča

4. 2. 2009 11:00
Re: Novinářský paskvil.

Ale hlavně jak píše autor se proces po novu moc nezjednudušil, protože na ohlášení jsou potřeba ty stejné rozsáhlé dokumenty jako k povolení. Takže to spíš ztížili!! Budeme letos taky žádat o povolení na menší rekonstrukci, tak z toho mám hrůzu.

0 0
možnosti

Bobrnautus

4. 2. 2009 10:30
Jednodušší? Nesmysl, byrokracie jako snad nikdy předtím...

Pisatel článku by si měl zajít někdy na stavební úřad a zeptat se tam, situace je totiž daleko horší, než byla před novým stavebním zákonem. My už papíry vyřizujem skoro rok, museli dodat vyjádření archeologů, silničářů (2x), o2, elektrikářů, správce vodní cesty, 2 x se vyjadřovala obec, vyjadřoval se k tomu i odbor životního prostředí a stavět stále nemůžeme, teprve teď jsme se prokousali územním řízením a to jsme v zastavěné části obce. Teď od nového roku navíc musíme mít ještě energetický štítek, bez kterého nám nikdo stavbu nepovolí, ale ještě na tom nejsme tak zle, jsou úřady, kde Vám bez něj ani nevezmou papíry a nezahájí s Vámi stavební řízení. Tak co je teda sakra jednodušší? Autor má pravdu, že není třeba žádat o stavební povolení, ale podává se jen ohlášení stavby, ale fakticky jde o to samé, stavební úřad si totiž vyžádá tolik papírů, že mezi tím není žádný rozdíl, ještě že nemáme žádné sousedy kromě obce...

0 0
možnosti

cufir-mufir

4. 2. 2009 10:44
Re: Jednodušší? Nesmysl, byrokracie jako snad nikdy předtím...

Co to stavíte za kravín ? Energetické štítky jsou povinné od ledna 2009 pro budovy s podlahovou plochou nad 1000m2 a u starších domů prodávaných přes realitní kancelář.

0 0
možnosti

Jana

4. 2. 2009 10:18
Nechápu

Proč tedy, když v r.2008 jsem stavěla dřevěnou hospodářskou budovu na svém vlastním pozemku, 20 m čtverečních zastavěné plochy a 3 m výšky jsem musela mít nikoliv ohlášku, ale dokonce stavební povolení - 7 stránkový formulář a musela jsem udělat i podrobný okotovaný nákres stavby ze všech stran v Autocadu, včetně vzdálenosti od sousedních pozemků, podotýkám, že ty jsou vzdáleny cca20-40 m od stavby.??;-O(Y)

0 0
možnosti

cufir-mufir

4. 2. 2009 10:14
Prosba

Prosím, aby si nový přispěvovatelé nejříve přečetli příspěvky, které tu již jsou a nemarnili čaš psaním stějných.

DĚKUJI § V

0 0
možnosti

Milan

4. 2. 2009 10:45
Re: Prosba

nemyslím si že bych tím marnil čas, protože když už je pak zahájeno řízení o odstranění stavby kdy hrozí i sankce, tak najednou stavebníci brečí, že to nevěděli a že v televizi a novinách říkali to a ono, což je základní problém, již od dětství jsem nezpočetněkrát slyšel větu "neznalost zákona neomlouvá"!!! Navíc by si lidé měli uvědomit, že stavební úřad jim nechce házet klacky pod nohy, ba naopak, jde o to aby ta stavba byla provedena v určité kvalitě a odpovídala evropským normám

0 0
možnosti

Milan

4. 2. 2009 10:11
Média uvádí veřejnost v omyl

Prosím neuvádějte veřejnost do omylu...média neustále hovoří o tom, že není nic potřeba, při tom i zimní zahrada (nebo jakákoliv stavba do 25m čtverčních zast. plochy a 5m výšky) podléhá umístění (územní souhlas, v případě že nebude souhlas sousedů je nutno územní řízení). Díky médiím si tak lidé naivně myslí, že nepotřebují vůbec nic a tak pak dochází k tomu, že lidé provádí "černé" stavby a hrozí jim sankce!!! Z tohoto důvodu by nebylo naškodu, kdyby si lidé nejprve přišli zjistit na stavební úřad zda jejich záměr vyžaduje nějaké opatření stavebního úřadu, dle stavebního zákona. Přeci jen za zeptání nic nedají, navíc jim pracovníci poradí a tito jistě vědí více než novináři. S pozdravem Milan B.

0 0
možnosti

Jirka P.

4. 2. 2009 8:55
nový stavební zákon přinesl opravu změny, jaké?

Skutečnost, že  veřejnost je prostřednictvím médií informována o východách nového stavebního zákona, je bezesporu chvályhodná. V jistých ohledech můžeme o zjednodušení skutečně hovořit. Pokud jsou však informace podány neúplně, stavebník si osvojí bhybná očekávání. Ale chyba je přesto v úředníkovi, který  argumentaci novinovým článkem nepřijme. Kupř. kolny do 25m2 sice ohlášení nepotřebují, ale postavit je stavebník může teprve na podkladě územního souhlasu. O tom již ale článek nehovoří. Takto bych mohl rozebrat větu od věty, odstavec po odstavci, abych dokázal, že tento článek (dost amatérsky napsaný)přínosem rozhodně není. Článek by byl pro věřejnost přínosem tehdy, pokud by byl předem konzultován s odborníkem z praxe, aby bylo více dbáno na věcnou správnost jeho obsahu. Jaké poučení z mého příspěvku plyne? Nevěřit všemu, co se píše v novinách! :-)

0 0
možnosti

Glock každopádně bez -e

4. 2. 2009 9:11
Re: nový stavební zákon přinesl opravu změny, jaké?

nojono, obvykle se člověk dozví více v diskusi než z článku. :-PRv

0 0
možnosti

Rosta

4. 2. 2009 8:22
Lži v článku

To jsou vážně pohádky , neb při mé rekonstrukci bytu , kdy jsem měl souhlas všech vlastníků bytových jednotek jsem musel dle stavebního úřadu mít stavební povolení a osrtatní věci s tím spojené. Jinak u ohlášky musíte mít přítomnou na stavbě zase oprávněnou osobu, což je autorizovaná osoba zapsána v seznamu ČKAIT ..takže spíš naopak tento zákon přinesl spoustu změn a je vše složitější ;-(

0 0
možnosti

Jiří Škop

4. 2. 2009 8:18
Článek není zcela pravdivý

Článek neříká úplnou prvadu, když mluví o tom, že pro určitý okruh staveb není třeba povolení (ani ohlášení) a pro určité stavby postačuje pouze ohlášení, přičemž ze znění článku zároveň vyplývá určitá bagatelizace termínu "ohlášení".

V řadě prvé totiž každá stavba (definice termínu stavba je v § 2 odst. 3 St.Z.) vyžaduje územní rozhodnutí (§ 76 St.Z), případně některý z obdobných institutů (zjedn. úz. roz., úz. souhl., veř.práv.sml.) Veřejnost věří článkům v médiích, a pracovníkům stavebních úřadů přidělá takovýto Váš ne úplně pravdivý článek spoustu práce a přivede je do spousty nepříjemných situací.V řadě druhé je pak ohlášení toliko zjednodušením pro stavební úřad,nicméně stavebník musí předložit stejné penzum dokladů jako by o stavební povolení žádal, ba co hůř, v případě ohlášení musí sám zajistit odsouhlasení dokumentace mezujícími sousedy. POkud jejich souhlas nepředloží, stavební úřad je ex officio povinen překlopit stavbu z režimu ohlášení do režimu stavebního řízení.

0 0
možnosti

bambus_trambus

4. 2. 2009 8:32
Re: Článek není zcela pravdivý

Úředníky vem čert, ti musejí překousnout ledacos. Ale ty protáhlé obličeje stavebníků, když příjsou s hromadou potrhaných papírů na ůřad a začnou uředníkovi (kterému je to úplně jedno) vysvětlovat historii zamýšlené stavby už od hitletra a přitom nemají ani základní dokumentaci, která by alespoň přibližně odpovídala vyhlášce, to je teprve ta pravá legrace. Právě takové matoucí, zmatené a nesmyslné články vedou lidi k přesvědčení, že stavebnímu úřadu stačí cár papíru kde se od ruky namaluje pár obdélníčků a hotovo.

A vůbec mi nejde do hlavy, proč autor zcela opoměl územní řízení jako takové. Bez rozhodnutí o umístění stavby není přece žádné povolení ani ohláška. No prostě amaterismus a šlendriánství tolik obvyklé v investigativní české novinařině.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...