Dnes si můžete pojistit prakticky cokoli, ať už je to byt, auto, televize, ale i domácí zvířata.

Dnes si můžete pojistit prakticky cokoli, ať už je to byt, auto, televize, ale i domácí zvířata. | foto: iDNES.cz

Kooperativa zamíchala pořadím

  • 2
Od roku 2004 kralovala v kategorii Pojišťovna roku nejstarší a největší Česká pojišťovna. Letos se poprvé podařilo prolomit její prvenství doposud věčně druhé pojišťovně Kooperativa. Třetí příčku si stabilně drží už pět let Allianz pojišťovna.

Na tyto tři největší pojišťovny v hodnocení odborníků nedosáhla žádná z dalších 18 nominovaných pojišťoven, které na českém trhu nabízejí alespoň jeden pojistný produkt.

Tradičně tedy porotci oceňují především dlouhodobý růst, jasnou a přehlednou nabídku produktů, dobrou dostupnost a přátelskou komunikaci s klienty.

Pojišťovna roku 2008
1. Kooperativa pojišťovna
2. Česká pojišťovna
3. Allianz pojišťovna

Pojistit si můžete téměř vše

V životě prakticky neexistuje situace, která by byla takřka bezriziková. Je tedy dobré rizikům předcházet a alespoň některá pojištění si zaplatit.

Dnes si můžete pojistit prakticky cokoli, ať už je to dům, byt, auto, televize, počítač, ale i cestování, úraz, a dokonce i domácí zvířata. S pojistkou získáte i mnoho asistenčních a doplňkových služeb.

Snadno a rychle

Nejenom velká škála produktů, ale hlavně snadná a rychlá dostupnost jednotlivých pojištění, rovněž rychlé vyřízení likvidace pojistné události, to jsou kritéria, která vítězí a na která také vsadily oceněné ústavy. Nejpohodlnější je totiž pro každého vyřídit vše z domova přes počítač a nečekat na peníze příliš dlouho.

Oblíbený internet

U Kooperativy si můžete on-line pojistit například auto, majetek a cestování, nabídku produktů slibují příští rok rozšířit.

Česká pojišťovna nabízí na sjednání smlouvy přes internet desetiprocentní slevu, a to na tyto produkty: povinné a havarijní pojištění auta, cestovní, úrazové a pojištění odpovědnosti a také veškeré pojištění majetku, čili bytu a domácnosti, domu a stavby, chaty a chalupy. "Přes počítač je také možné pojistnou událost oznámit," říká Václav Bálek, mluvčí pojišťovny.

Bronzová Allianz má zajímavou novinku. "Naši klienti mají možnost on-line nejen nahlásit pojistnou událost, ale průběžně sledovat stav likvidace. Klient si tak jednoduše zjistí, které dokumenty už pojišťovna má, které ještě má dodat, jaký bude další postup a kdy může očekávat uzavření šetření a výplatu prostředků. Stačí mu pouze zadat číslo své pojistné události," uvádí tisková mluvčí pojišťovny Pavla Paseková.

Kooperativa

Marek Vích, tiskový mluvčí

Kolik klientů má vaše pojišťovna?

Více než dva miliony.

Co je vaší konkurenční výhodou proti jiným pojišťovnám?

Naším klíčovým záměrem, a věříme, že i konkurenční výhodou, je kvalita a rychlost služeb klientům.

To znamená nejen flexibilní a přehledné produkty, ale i rychlé a precizní vyřizování pojistných událostí – ne nadarmo se říká, že pojišťovnu pořádně poznáte, až když se vám něco stane.

Umožňujete uzavírání smluv přes internet?

Standardně nabízíme cestovní pojištění a povinné ručení, protože to jsou dva produkty, které jsou pro tento obchodní kanál nejvhodnější. Škody na majetku a na vozidlech lze také přes internet nahlásit. Příští rok ale bezpochyby on-line služby pro klienty dále rozšíříme.