Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při výběru nového auta si řekněte o slevu, ušetříte i desítky tisíc

aktualizováno 
Adrenalinový souboj, při němž se vám na arabském tržišti podaří srazit cenu na polovinu, v českých autosalonech nezažijete. Slevu kolem deseti procent však získat lze.

Při koupi auta můžete získat finanční slevu, nulovou akontaci, splátky bez navýšení nebo třeba vybavení v podobě zimních pneu zdarma. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Pokud se chystáte se koupit nové auto nebo ojetinu, nezapomeňte požádat prodejce o slevu. Na internetových diskusích příznivců jednotlivých značek se lidé halasně překřikují, kolik taková sleva může činit. Zkušenosti se pohybují mezi pěti a osmnácti procenty, realita je však trochu střízlivější. Nejvyšší sleva, kterou u nového vozu získáte jako nefiremní zákazník, bývá 7 až 10 procent. Můžete tak ušetřit až desetitisíce korun.

Tipy, jak ušetřit

  • Zvažte koupi předváděcího vozu. Lepší je ten, který stál v showroomu a je jen osahaný. Auta určená ke zkušebním jízdám jsou sice ještě levnější, ale nejezdilo se s nimi v rukavičkách.
  • Využívejte akčních dnů autosalonů či jednotlivých značek.
  • Podívejte se po skladových zásobách autosalonů. Některý vůz vám možná bude vyhovovat vybavením i barvou. Ušetříte a jako bonus nebudete na auto několik měsíců čekat.
  • Máte-li zájem o konkrétní typ auta, ale nespěcháte, sledujte fóra fanoušků dané značky, objevují se tam tipy na auta v akci.

Vyšší slevu lze získat na modely, na které se nestojí fronta. Zájemci například sledují, kdy některý model končí nebo kdy automobilka plánuje změnu faceliftu - starší verze pak bývá levnější.

Například v autosalonu Honda v Kolíně dávají automaticky slevu pět tisíc korun na vůz Honda Jazz, u modelů Civic 1,8 iVTH to je už 99 900 korun. Tento model prý končí a jeho cena je nyní 449 tisíc korun.

„Nové modely mívají zvláštní výbavu za příplatek, Jak model stárne, bývají k němu nabízeny bonusy, například zimní gumy či navigace,“ popisuje obvyklou praxi jeden z prodejců Renaultu. Bonusem nemusí být jen vybavení vozu, ale třeba i rozšířený servis. Například ve Federal Cars nabízejí k vozům Peugeot pětiletou záruku místo klasické dvouleté.

Přijďte osobně, e-maily nezabírají

„V posledních letech jsem nekoupil auto se slevou menší než 10 procent. A k tomu jsem dostal i nějakou lepší záruku navíc. Mám už svého prodejce, který mě zná. Ale obvyklý postup je nechat si udělat nabídku na stejný vůz od více prodejců a obcházet je pořád dokola,“ popisuje své zkušenosti Jan Procházka z Českých Budějovic.

Není sleva jako sleva

Zákazníci by se neměli spokojit s lákavým označením sleva. Mnohdy totiž platí okřídlené rčení „nechci slevu zadarmo“.

Vyzkoušeli jsme to osobně. U Citroënu C3 v Poděbradech nám nabídli dva modely splácení. V prvním případě byla cena vozu 268 600 korun, nebo bylo možné získat slevu 40 tisíc korun.

Než jsem začala počítat, prodejkyně mě sama upozornila, že výhoda je jen zdánlivá, u úvěru byla vyšší RPSN. Ve výsledku by tak auto vyšlo o deset tisíc dráž než u první varianty.

Důležitý je osobní kontakt, obesílání e-mailem příliš nefunguje. Ale samozřejmě na první kontakt je ideální. Máte pak přehled a může začít ono osobní vyjednávání. „Někteří velcí prodejci však na tuhle hru nepřistupují, prodávají do velkých firem a bez problémů plní plány. I tak mi však nabídli slevu alespoň čtyři procenta,“ dodává Jan Procházka.

Komu se příčí si o slevu přímo říct, může zkusit variantu váhavého střelce. Nechat si spočítat nabídku, jít se podívat na auto a pak se odmlčet. Mnozí prodejci se slevou přijdou sami. „Chtěli jsme druhé auto do rodiny, takže jsme s nákupem opravdu nespěchali. Prodejce se ozval po několika dnech sám a nabídl slevu 25 tisíc korun,“ vzpomíná řidička Petra z Brna.

Dárky i k ojetinám

S požadavkem na slevu uspějete i v autobazaru. Například AAA Auto nabízí podle ředitelky Karolíny Topolové aktuálně ke každému vozu chytrý telefon v ceně 2 500 korun, u vozů nad 100 tisíc korun pak tablet v hodnotě 3 500 korun. Ale i když vás prodejce zahrne dárky, zkuste trochu smlouvat, počítá se s tím.

„Prodejci mají určitý prostor, kam mohou s cenou klesnout, ale samozřejmě jsou omezeni minimální mírou marže, které je na vozidle nutno dosáhnout, aby celková bilance výkup-údržba-marketing-prodej byla plusová,“ vysvětluje Karolína Topolová.

Autor:


Nejčtenější

Ceny v Chorvatsku: prohnete se v restauracích, v obchodech jako u nás

Ilustrační snímek

Velké nákupy jídla před cestou k moři? Není třeba. Ceny základních potravin se v Chorvatsku nijak výrazně nezvedly,...

Důchody v Česku: almužna pod tři tisíce, dvě penze přes sto tisíc

Ilustrační snímek

Průměrný český penzista pobírá nyní od státu měsíčně 12 347 korun, to je o 563 korun více než loni. Lidé, kterým stát...



Od píky k manažerovi. Jejich kariéra vystartovala jako raketa

Ilustrační snímek

Nedávno byli ještě brigádníky, po pár měsících jsou z nich manažeři, kteří vedou vlastní týmy a projekty. Jak se z...

Kvíz: I jako vlastník bytu máte povinnosti. Víte jaké?

Ilustrační snímek

Jako vlastník bytu máte rozsáhlá práva. Můžete byt užívat, jakkoli s ním nakládat, rekonstruovat jej podle svého...

Půl milionu lidí hledá jinou práci. Důvodem jsou peníze a vztahy

Ilustrační snímek

Třetina zaměstnanců uvažuje o tom, že by změnila práci. Z toho 12 procent ji už dokonce aktivně hledá. Jde tak o půl...

Další z rubriky

Otčím jí v závěti odkázal půlku družstevního bytu, nedostala nic. Proč?

V případě družstevního bytu se nedědí byt, ale jen družstevní podíl, s nímž je...

Jestliže vlastníme nějaký majetek, po naší smrti přechází na dědice. Svůj majetek můžeme odkázat i v závěti, ovšem v...

Kvíz: I jako vlastník bytu máte povinnosti. Víte jaké?

Ilustrační snímek

Jako vlastník bytu máte rozsáhlá práva. Můžete byt užívat, jakkoli s ním nakládat, rekonstruovat jej podle svého...

Češi umí smlouvat. Průzkum ukázal, na jakých položkách ušetří nejvíce

Ilustrační snímek

Většina Čechů při určitých nákupech smlouvá. A dokáže si vyjednat v průměru 17% slevu. Vyplynulo to z mezinárodního...

Itálie neměla euro nikdy přijímat. A hlavně: ECB jí už moc nepomůže

Itálie neměla euro nikdy přijímat. A hlavně: ECB jí už moc nepomůže

Kurzy.cz „Nejde jen o to, že Itálie je zemí v hlubokých problémech. Její chaotický bankovní sektor je třetí největší v eurozóně,...

Najdete na iDNES.cz