Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krok Spořitelny do pekel?

  9:23aktualizováno  9:23
V minulém týdnu uveřejnila Česká spořitelna plánované zvýšení cen svých služeb, přičemž se jedná výhradně o služby spojené s návštěvou klienta přímo na pobočce.
V minulém týdnu uveřejnila Česká spořitelna plánované zvýšení cen svých služeb, přičemž se jedná výhradně o služby spojené s návštěvou klienta přímo na pobočce. I když se na první pohled zdá, že toto rozhodnutí je ze strany České spořitelny v době tržní konkurence nemoudré, opak je pravdou. Současné ceny těchto služeb totiž nepokrývají náklady vzniklé nutností přítomnosti mnoha přepážkových pracovníků, pronájmů budov a desítek tun popsaného papíru. Na druhé straně ČS od počátku února cenově zvýhodnila služby přímého bankovnictví, když zrušila aktivační poplatek 200 Kč u svého produktu telefonního bankovnictví Sporotel. Význam tohoto tahu je evidentní. Česká spořitelna se snaží relativně zvýhodnit služby poskytované přímými komunikačními kanály, a přinutit tak konzervativní klienty, kteří rádi docházejí do poboček, přistoupit na moderní způsob poskytování bankovních služeb elektronickou cestou nebo přes telefon.

Česká spořitelna načasovala tento krok velmi dobře, neboť právě v dubnu má přijít na trh se svým produktem pro internet banking a v druhé polovině roku plánuje otevření nového call centra pro obsluhu klientů přes telefon. Lze tedy očekávat, že změny cen a rozšíření spektra služeb povedou k rozšíření řad 300 tisíc klientů České spořitelny, kteří již přímé bankovnictví využívají. Podobný, i když méně razantní krok, učinila i Komerční banka, když snížila od února poplatek za vedení Expresní linky ze 75 na 49 Kč za měsíc. I přesto, že tento trend není žádnou novinkou, bude jistě zajímavé sledovat, jak na tyto změny zareagují ostatní banky na českém trhu. Můžeme ale očekávat, že ceny za využívání přímého bankovnictví se budou i nadále snižovat, protože bankám poskytují nemalý prostor pro úspory nákladů.

Pro obraznost úspor na straně zákazníků jsme se pokusili definovat průměrného klienta české banky, který rád dochází do pobočky osobně, a spočítat jeho měsíční náklady na vedení běžného účtu. Vycházeli jsme z následujících operací:

4 x výběr platební kartou z bankomatu,
2 x platba platební kartou v obchodě,
1 x měsíční výpis, vyzvednutý na přepážce,
1 x příchozí platba na účet,
1 x převod z účtu v rámci banky,
2 x převod z účtu do jiné banky,
3 x platba v rámci trvalého příkazu,
1 x platba SIPO
+ poplatek za vedení účtu.

Pro přesnost uvádím, že v rámci plateb trvalého příkazu a SIPO jsme uvažovali převod do jiné banky a u běžného účtu GE Capital Bank jsme předpokládali průměrný měsíční zůstatek v rozmezí 20-40 tis. Kč. U České spořitelny se jedná o ceny před avizovaným zdražením. Daný klient tedy na poplatcích u následujících bank zaplatí tyto částky:

Banka

Banka

ČSOBŽivnostenská bankaČeská spořitelnaGE Capital BankKomerční bankaBank Austria Creditanstalt
Výběr z ATM0020510
Platba v obchodě000000
Výpis z účtu101518452520
Příchozí platba426500
Převod v rámci banky034555
Převod do jiné banky61565710
SIPO636565
Trvalý příkaz636565
Vedení účtu za měsíc007,503570
Celkové měsíční náklady506279,585123175

Je nutno podotknout, že banky se snaží vypudit klienty z poboček důkladně a např. vyzvednutí výpisu osobně na pobočce je u většiny bank zpoplatněno téměř dvojnásobně oproti výpisu zaslaném poštou (např. u GE Capital Bank se jedná o 45 Kč za výpis). U některých bank jsou cenově zvýhodněny i jednotlivé transakce, které zadáte pomocí přímého komunikačního kanálu.

Chystáte začít využívat některého z produktů přímého bankovnictví? Pokud již přímého bankovnictví využíváte, jaké s ním máte zkušenosti?

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Jsou nulové úroky na běžných účtech zlodějna, nebo ne?

Martin Mašát

Jaká je dnes nejlepší konzervativní investice? Běžný účet s nulovým úrokem. A buďte rádi za nezáporný úrok. Jestli máte...

Boj o klienty pokračuje. Banky vymýšlejí další trumfy

Ilustrační snímek

České bankovnictví se proměňuje. Konkurenční boj bank získat klienty na svou stranu nekončí, naopak pokračuje. Novým,...

Analýza deseti bank: co už umí mobilní bankovnictví a co má úspěch

Ilustrační snímek

Mobilní bankovnictví ušlo za šest let kus cesty. Pro řadu Čechů se stalo běžnou součástí života. S chytrými telefony...

Další nabídka

Kurzy.cz

Co pošle bitcoin do stratosféry?
Co pošle bitcoin do stratosféry?

Kdo dnes neinvestuje do bitcoinu nebo jiné kryptoměny, jako kdyby nebyl. Ne každý chce investovat do něčeho, čemu neroz... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.