Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krok Spořitelny do pekel?

  9:23aktualizováno  9:23
V minulém týdnu uveřejnila Česká spořitelna plánované zvýšení cen svých služeb, přičemž se jedná výhradně o služby spojené s návštěvou klienta přímo na pobočce.
V minulém týdnu uveřejnila Česká spořitelna plánované zvýšení cen svých služeb, přičemž se jedná výhradně o služby spojené s návštěvou klienta přímo na pobočce. I když se na první pohled zdá, že toto rozhodnutí je ze strany České spořitelny v době tržní konkurence nemoudré, opak je pravdou. Současné ceny těchto služeb totiž nepokrývají náklady vzniklé nutností přítomnosti mnoha přepážkových pracovníků, pronájmů budov a desítek tun popsaného papíru. Na druhé straně ČS od počátku února cenově zvýhodnila služby přímého bankovnictví, když zrušila aktivační poplatek 200 Kč u svého produktu telefonního bankovnictví Sporotel. Význam tohoto tahu je evidentní. Česká spořitelna se snaží relativně zvýhodnit služby poskytované přímými komunikačními kanály, a přinutit tak konzervativní klienty, kteří rádi docházejí do poboček, přistoupit na moderní způsob poskytování bankovních služeb elektronickou cestou nebo přes telefon.

Česká spořitelna načasovala tento krok velmi dobře, neboť právě v dubnu má přijít na trh se svým produktem pro internet banking a v druhé polovině roku plánuje otevření nového call centra pro obsluhu klientů přes telefon. Lze tedy očekávat, že změny cen a rozšíření spektra služeb povedou k rozšíření řad 300 tisíc klientů České spořitelny, kteří již přímé bankovnictví využívají. Podobný, i když méně razantní krok, učinila i Komerční banka, když snížila od února poplatek za vedení Expresní linky ze 75 na 49 Kč za měsíc. I přesto, že tento trend není žádnou novinkou, bude jistě zajímavé sledovat, jak na tyto změny zareagují ostatní banky na českém trhu. Můžeme ale očekávat, že ceny za využívání přímého bankovnictví se budou i nadále snižovat, protože bankám poskytují nemalý prostor pro úspory nákladů.

Pro obraznost úspor na straně zákazníků jsme se pokusili definovat průměrného klienta české banky, který rád dochází do pobočky osobně, a spočítat jeho měsíční náklady na vedení běžného účtu. Vycházeli jsme z následujících operací:

4 x výběr platební kartou z bankomatu,
2 x platba platební kartou v obchodě,
1 x měsíční výpis, vyzvednutý na přepážce,
1 x příchozí platba na účet,
1 x převod z účtu v rámci banky,
2 x převod z účtu do jiné banky,
3 x platba v rámci trvalého příkazu,
1 x platba SIPO
+ poplatek za vedení účtu.

Pro přesnost uvádím, že v rámci plateb trvalého příkazu a SIPO jsme uvažovali převod do jiné banky a u běžného účtu GE Capital Bank jsme předpokládali průměrný měsíční zůstatek v rozmezí 20-40 tis. Kč. U České spořitelny se jedná o ceny před avizovaným zdražením. Daný klient tedy na poplatcích u následujících bank zaplatí tyto částky:

Banka

Banka

ČSOBŽivnostenská bankaČeská spořitelnaGE Capital BankKomerční bankaBank Austria Creditanstalt
Výběr z ATM0020510
Platba v obchodě000000
Výpis z účtu101518452520
Příchozí platba426500
Převod v rámci banky034555
Převod do jiné banky61565710
SIPO636565
Trvalý příkaz636565
Vedení účtu za měsíc007,503570
Celkové měsíční náklady506279,585123175

Je nutno podotknout, že banky se snaží vypudit klienty z poboček důkladně a např. vyzvednutí výpisu osobně na pobočce je u většiny bank zpoplatněno téměř dvojnásobně oproti výpisu zaslaném poštou (např. u GE Capital Bank se jedná o 45 Kč za výpis). U některých bank jsou cenově zvýhodněny i jednotlivé transakce, které zadáte pomocí přímého komunikačního kanálu.

Chystáte začít využívat některého z produktů přímého bankovnictví? Pokud již přímého bankovnictví využíváte, jaké s ním máte zkušenosti?

Autor:



Nejčtenější

Chtěl utáhnout nájem, tak začal podnikat a už má sedmičlenný tým

Radek Danč, provozovatel brněnské společnosti Internesto

Radka Danče dovedla k podnikání před pár lety tak trochu finanční nouze. Jako student bydlel v centru Brna a kamarád z...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Co si Češi závidí a co by chtěli mít jisté. Zapojte se do ankety

Ilustrační snímek

O Češích se říká, že jsou závistiví. Ale je česká závist stále tak silná, že se nám nedaří vymanit z klubka intrik,...

Kvíz: volno na svatbu či stěhování. Kdy ho musí firma proplatit?

Ilustrační snímek

Pokud jste zaměstnaní, pak určitě víte, že máte nárok na dovolenou. Jak je to ale v případech, kdy do práce nemůžete...

Falešná advokátka je okradla, ale trestný čin se prý nestal

Ilustrační snímek

Asi všichni známe postavu falešného vrchního Vrány z oblíbené české komedie. Úsměv na tváři nám ovšem ztuhne, pokud se...

Další z rubriky

Vymyslely nevšední obchůdek. A jejich projekt Oprášeno má úspěch

Bohunka Krejčí (vlevo) a Veronika Benešová (vpravo) založily Oprášeno vloni...

Léta obě snily o vlastním podnikání, žádná z nich ale neměla odvahu pustit se do něj sama. Naštěstí se potkaly na...

Falešná advokátka je okradla, ale trestný čin se prý nestal

Ilustrační snímek

Asi všichni známe postavu falešného vrchního Vrány z oblíbené české komedie. Úsměv na tváři nám ovšem ztuhne, pokud se...

Čtvrtina lidí přišla o peníze kvůli příbuzným. Jak ochránit dobré vztahy

Ilustrační snímek

Půjčit peníze příbuznému nebo kamarádovi odmítne málokdo. Přitom právě takové úvěry vyvolávají mnohdy bouřlivé emoce....

Další nabídka

Kurzy.cz

Účtenkovka má své první výherce - výsledková listina
Účtenkovka má své první výherce - výsledková listina

1 milion korun činí nejvyšší výhra aktuálního slosování. MFČR zveřejnilo na svých stránkách kompletní výherní listinu h... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.