Počet firemních jazykových kurzů v obecné angličtině převažuje v drtivém poměru 80:20 nad zájmem o takzvanou obchodní angličtinu. Důvodem je podle jazykových expertů především to, že zatímco odbornou terminologii si zaměstnanci zvládají rychle osvojit sami v každodenní praxi ve firmě, s obecnými základy, jako je například dovednost popsat své zaměstnání, prý velmi často bojují.
„Studenti našich jazykových kurzů se často zarazí na tom, jak popsat typ společnosti, ve které působí, přitom je to jedna z nejzásadnějších znalostí, kterou člověk potřebuje nehledě na to, jestli obchodní jazyk využívá,“ říká Tereza Najberková, hlavní metodička jazykové agentury Skřivánek.
Kvíz: Umíte anglicky popsat, kde pracujete?
Personalisté mezinárodních firem tak podle ní pro své zaměstnance spíše vybírají kurzy s obecným zaměřením. „Je to logické, každá firma má navíc i svůj vlastní idiolekt, který se student nenaučí jinak, než že v dané firmě pracuje,“ doplňuje Najberková.